Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Samui

LiIinukkainen

Mikä on Samuin hintataso? Paljonko kannattaa varata 2 viikon matkaan rahaa mukaan? Osaisiko joku sanoa paljonko suunnilleen maksaa juhlapuvun teettäminen siellä?

8

2399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _aN.De._

      Muutama kokemus Samuin hintatasosta. Hinnat alkavat olla ainakin turistien kansoittamilla rannoilla jo ihan ns. kipurajan yläpuolella. (esim. rannat Lamai ja Chaweng). Tämä kipurajahan on jokaisella ihmiselle erilainen ;). Mutta eräs tuttu mainoslause pätee tässäkin hyvin "Se vain on tyhmää maksaa liikaa".
      Esimerkkejä hinnoista.
      Chawengin hinnoista siis nyt kyse.
      Teetimme räätälillä seuraavat vaatteet:
      Miesten musta liituraitapuku
      Miesten vaaleanpunainen kauluspaita
      Kaksi lyhyt hihaista paitaa (en ole varma kankaasta mutta pitkälti samaa kuin noissa vaaleissa hellevaatteissa mitä siellä myydään.)
      Yksi pitkähihainen ( samaa kangasta kuin ylläoleva)
      Naisten harmaa liituraita jakkupuku
      (sis. takki, housut ja hame)
      Naisten valkoinen kaulupaita
      Naisten mustavalkoinen juhlamekko'
      Naisten sininen juhlamekko (tämä taisi olla jonkinlaista silkkiä tai ainakin jäljitelmäkamaa)
      maksoivat yhteensä 18000 bht eli hieman alle 400e.
      Vaatteiden laatuun ja määrään nähden pidän hintaa melko edullisena. Ainakin suomen tasoon nähden.

      Sen verran vielä räätälistä ja sen hinnoista. Ensimmäisen kerran putiikkiin mennessä myyjä tarjosi innoissaan miesten pukua 9000bht:lla. Tunti siellä meni mutta ensimmäisen illan jälkeen olimme sopineet puvun hinnaksi 5000bht:ta ja siihen lisäksi naisten vaatteita. Eli mitkään ensimmäiset hinnat eivät koskaan pidä :).

      Matkamuistot ym. muut sälät ovat myös hinnoissaan. Lähtöhinnoiltaan tuotteet ovat kalliita. Mutta kannattaa muistaa, että Thaimaa on tinkaajan paratiisi. 1000bht tuotteet voi pienen hyvässä mielessä tehdyn väittelyn jälkeen hyvin saada 150-200bht:lla. Eli voisi sanoa, että
      mitä enemmän jaksaa "kinata" myyjien kanssa sitä halvemmalla pääsee.

      Tinkaaminen kuuluu kaupan käyntiin Thaimaassa ja siinä onkin myyjän kannalta enemmän kyse sosiaalisesta tapahtumasta. Paikalliset myös uskovat, että päivän ensimmäinen asiakas kuvastaa koko päivän kaupankäyntiä joten he eivät mielellään päästä päivän ensimmäistä asiakasta ilman ostoksia ulos kaupasta. (Tämä tosin ei niinkään päde turistikohteissa, siellä turistit yleensä maksavat kiltisti sen minkä myyjä pyytää)

      Ravintolat:
      Chawengilta löytyy ravintoloita mäkkäreistä hienoihin a'la carte tason ravintoloihin. Hintatasot vaihtelevat mäkkärin 400bht annoksista, ravintoloiden 1200bht:n illallisiin. Mutta tuo 1200bht on todellakin yläpäästä. Syöt jopa Chawengilla mukavassa ravintolassa kahden hengen illallisen juomilla noin 1500 bht:lla.

      Luultavasti joku nyt vastaa tähän, että 1500 on paljon. Tottakai se on jos vertaa näihin paikallisten omiin ravintoloihin. Myös Samuilta saa muutamalla satasella mahan täyteen paikallisten ravintoloissa.

      Ruokakauppojen hinnoista vielä.
      Mini marketteja sijaitsee säännöllisin välein pääkatujen varsilla. Siellä hinnat ovat edullisia. Vieläkin halvempia elintarvikkeita löytyi minusta saaren kehätieltä löytyvästä Tesco Lotus ostoskeskuksesta. Ainakin viina siellä oli halvempaa kuin minimarketeissa.

      Tässä nyt oli vähän infoa. Toivottavasti auttoi.
      Jollakulla on varmasti korjattavaa/kommentoitavaa. Mutta näin minulla.

    • -aN-dE_

      mulla oli kahden viikon budjetti piirun verran yli tonni. Siihen sitten kuului iso kasa vaatteita ja iso tatuointi. Mutta jos aiot dokata joka päivä, käydä retkillä ym. 1000e samuilla on auttamattomasti liian vähän.
      Mutta jos ohjelmaan kuuluu pääasiassa auringonottoa ilman mitään sen suurempaa tekemistä niin 1000e pitäisi riittää.

      • june80

        että tonni riittää vaan auringossa löhöämiseen???


      • A-n-d-e
        june80 kirjoitti:

        että tonni riittää vaan auringossa löhöämiseen???

        meni vaan se tonni yhteensä.. Muutaman kerran dokasin, Full Moon bileissä käytiin. ym
        Tonni riittää..
        ja kyllähän sä siellä auringossa makaat ilmaiseksi. Ja syöt vaikka sitten kynsiä sen kaksi viikkoa ni ei kulu yhtään rahaa.. eikö


      • june80_
        A-n-d-e kirjoitti:

        meni vaan se tonni yhteensä.. Muutaman kerran dokasin, Full Moon bileissä käytiin. ym
        Tonni riittää..
        ja kyllähän sä siellä auringossa makaat ilmaiseksi. Ja syöt vaikka sitten kynsiä sen kaksi viikkoa ni ei kulu yhtään rahaa.. eikö

        mietin sitä että aika paljon saa shoppailla ja dokailla että saa tonnin menemään kahdessa viikossa :) Itse en juurikaan lomalla shoppaile vaan keskityn aurinkoon,heh!


      • A-nD.E
        june80_ kirjoitti:

        mietin sitä että aika paljon saa shoppailla ja dokailla että saa tonnin menemään kahdessa viikossa :) Itse en juurikaan lomalla shoppaile vaan keskityn aurinkoon,heh!

        Siis kunnon minibudjetti linjalla siellä kyllä tulee muutamalla satasella toimeen. Thaimaa on halpa paikka. Itsellä meni se tonni kahden viikon aikana. Muutamat dokailut, tatska ja läjä vaatteita. Siis normaalin "elelyn" lisäksi.
        Onhan toi tonni siis paljon ku kelailee, että 1000e eurolla tekee 72 euron päiväbudejtin.
        Olen kuitenkin lukenut, olisikohan ollut juuri täältä että joku suositteli väh. 2000e kahden viikon matkalle.

        Pitää kuitenkin muistaa, että Samui on turistikohde joten hinnat siellä eivät ole vertailukelpoisia. Itse asiassa hinnat voivat olla jopa kolminkertaiset ns. normaaleihin hintoihin. Mutta kyllähän siellä pärjää vaikka 70e kahden viikon aikana. Jäähän siitä kuitenkin sen mäkki aterian verran päivässä rahaa. ;). Mutta joo. Jokainen varaa rahaa varmaan mukaan sen mukaan mitä arvelee käyttävänsä. Mun menoihin riitti just toi tonni. Joillekkin 200e joillekkin 3000e. :)


      • june80_
        A-nD.E kirjoitti:

        Siis kunnon minibudjetti linjalla siellä kyllä tulee muutamalla satasella toimeen. Thaimaa on halpa paikka. Itsellä meni se tonni kahden viikon aikana. Muutamat dokailut, tatska ja läjä vaatteita. Siis normaalin "elelyn" lisäksi.
        Onhan toi tonni siis paljon ku kelailee, että 1000e eurolla tekee 72 euron päiväbudejtin.
        Olen kuitenkin lukenut, olisikohan ollut juuri täältä että joku suositteli väh. 2000e kahden viikon matkalle.

        Pitää kuitenkin muistaa, että Samui on turistikohde joten hinnat siellä eivät ole vertailukelpoisia. Itse asiassa hinnat voivat olla jopa kolminkertaiset ns. normaaleihin hintoihin. Mutta kyllähän siellä pärjää vaikka 70e kahden viikon aikana. Jäähän siitä kuitenkin sen mäkki aterian verran päivässä rahaa. ;). Mutta joo. Jokainen varaa rahaa varmaan mukaan sen mukaan mitä arvelee käyttävänsä. Mun menoihin riitti just toi tonni. Joillekkin 200e joillekkin 3000e. :)

        Itse olin viime kesänä Maltalla, joka kuitenkin hintatasoltaan melko "kallis"...
        Rahaa meni kahden viikon aikana n.600e ja muutama retki tuli tehtyä ja muutamina iltoina tuli viihteellä oltua!Mutta tosissaan en itse ole lomalla shoppailija :)


    • june80

      mennyt tonniakaan reissussa, enkä mitenkään tarkkaillut rahankulutustani...ostin mitä halusin jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe