Näinhän se on, että muumipappa on orpo.
Mutta täti hänellä kuulemma oli ja on yhä.
Muumipappa vietti lapsuutensa orpokodissa, eli villin nuoruuden, rakensi muumitalon..
Hetkonen!
Jossakin sanottiin, että muumipappa rakensi talon merenrantaan, mutta kuinka?
Talohan on laaksossa!
Anna minun kaikki unohtaa.
Miksi nuuskamuikkunen lähtee talvea pakoon?
Missäpäin maailmaa on muumilaakso? (Minun mielestäni se on suomessa, entä sinusta?)
Mikä on lempimuumisi? Minun lempihahmoni on mörkö, samaistun häneen.
Miksi tuutikki asuu muumilaaksossa vain talvisin?
Minkä ihmeen vuoksi kyselen typeriä suomi24 palstalla?
Minkä vuoksi muumit nukkuvat talviunta?
Hehän jäävät paitsi vuoden kauneimmasta vuodenajasta!
Miksi vilijonkka on aina niin vihainen ja ylpeä?
muumit ovat sukua
5
637
Vastaukset
- NoJopas
Muumipappa on rakentanut muutakin kuin Muumitalon, hänen ensimmäinen talonsa oli merenrannassa Itsevaltiaan saarella. Sitten hän vasta muutti Muumilaaksoon.
Pappa on rakentanut myös uimahuoneen joka tietysti on merenrannassa.
Ei Nuuskamuikkunen pakene talvea, hän on kulkuri ja kulkurit vaeltelee. Hän nauttii toisinaan yksinäisyydestä.
Lempimuumini on Muumipeikko.
Tuutikki asuu Muumilaaksossa kesälläkin. En ole varma missäpäin laaksoa hän majailee, talvisinhan hän asuu uimahuoneessa.
Tv-sarjassa Tuu-tikin voi bongata Ninni-jaksoista joissa on kesä.
Se on perinne. Heidän esi-isänsäkin ovat tehneet niin jo ammoisista ajoista asti. Ei perinteitä parane muuttaa.
Miksi vilijonkka on aina niin vihainen ja ylpeä?
Jaa-a, ehkei siihen ole sen kummempaa syytä kuin se on vilijonkan luonto. - ...
onneks olkoo muumipappa, olet kartano...
- siis laillinen
perijä?
Muumipappako perisi tädiltään ökykartanon?
Hiton onnekas muumi!
- PiknikGirl
-Koska sen pitkä luihu nenä vois paleltuu muuten.
Missäpäin maailmaa on muumilaakso? (Minun mielestäni se on suomessa, entä sinusta?) -Musta se on varmaa jossain marsissa, muuta järkevää selitystä ei ole. tai kiinassa.
Mikä on lempimuumisi? Minun lempihahmoni on mörkö, samaistun häneen. -Mun lempihahmo on näkymätön ninni, siitä ei oo paljon harmii, ku se on näkymätön.
Miksi tuutikki asuu muumilaaksossa vain talvisin? -No koska sillä ei oo pitkää luihuu nenää joka vois paleltuu. Mut jos se olis etelässä lämpimässä, niin sen pihvinenä vois paistuu ja joku söisi sen.
Minkä ihmeen vuoksi kyselen typeriä suomi24 palstalla? -No sen kun tietäisin! kannattais hankkia ajoissa elämä, ne voi loppuu kesken.
Hehän jäävät paitsi vuoden kauneimmasta vuodenajasta! -Ai talviko kaunein! No ei oo. Nii-i. katos ne nukkuu koska ne on hiukan vajaita.
Miksi vilijonkka on aina niin vihainen ja ylpeä? -Koska sen luonne on sellanen. Kohtalo. - blöö blääblöö
1.ehkä vesi on laskenut
2.kaikki eivät pidä talvesta
3.muumi laakso on naantalissa
4.mörkö ja muumipappa
5.talvisin tuutikilla voi olla kylmäå siksi se asuu uima huoneessa
6.et sä kysy typeriä
7.muumeilla on semmoinen perinne
8.no enpä tiiä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887