Meidän "Maanantai" H astra

tammikuu2005

Koitti iloinen kylmä tammikuinen päivä vuonna 2005 kun pakasta vedetty uusi H Astra Wagon Cosmo 1.7 CDTI 100 heppanen meille luovutettiin. Rahaa tähän menopeliin oli laitettu paljon, sillä täytyy autossa varusteita olla ESP:stä aina xenon valoihin asti. Tämä oli mukavin ja paras auto ajaa aikoihin, olinhan koeajanut autoa toista sataa kilometriä ennen ostopäätöstä. Yhteinen taival alkoi kivasti, auto oli mukava (ja on edelleen) ajaa ja tätä huoletonta kruisailua sai jatkua jopa 2tkm kun ensimmäiset oireet alkoivat ilmetä. Ajovalojen teleskooppipesurit jäätyivät yläasentoonsa, okei silikonispreitä lämpimässä parkkihallissa niin ongelma oli selvitetty. Mutta sitten eräänä päivänä huomasin vahingossa, että takaovet eivät menneet lukkoon keskuslukituksesta. Ihmettelin ongelmaa hetken aikaa kunnes totesin, että ovien eli kaapelinippujen liittimet olivat murtuneet päistään, eivätkä siten pysyneet liitoksissaan. Auto päätyi ensimmäistä kertaa huoltoon, jossa pojat sanoivat, että

-tyyppivika, tehtaalla asentavat liian lyhyitä johdinsarjoja, jotka aiheuttavat liittimien murtumisen. Ongelma tiedossa ja uudet liittimet ovat tilauksessa

Asia selvä, ovet saatiin kuitenkin toimimaan vippaskonsteilla.

Kohta oltiin Astralla ajettu vuosi ja kaikki oli toiminut moitteettomasti kunnes yks kaks auto jätti kylmästi emännän kauppakeskuksen parkkihalliin. Ei edes inahtanut kun käänsi avainta. Onneksi meillä on mobile service ja tuota pikaa hinuri saapui paikalle, antoi apuvirtaa omasta autostaan ja Astra lähti iloisesti käyntiin. Ihmeteltiin mikä moinen aiheutti. Ystävällinen hinuri sanoi, että autoa pitäisi ajaa lämpimäksi joka startin jälkeen, etenkin kylmällä säällä. Jaahas tuumasin, että niin sitten! Muita ongelmia ei sinä talvena, keväällä, kesällä tullutkaan kunnes lokakuussa pamahta ilmastoinnin kompressori, mitä fiddua, auto on ajettu 50tkm ja kompressori paukahtaa???!!! Ok, sellaista varmaan sattuu ja nimeltä mainitsematon merkkiliike tilasi ulkomailta uuden ja sanoi toimituksen kestävän noin pari viikkoa ja HE sitten ilmoittavat kun se osa on saapunut perille. Tuli kylmät säät ja taas alkoi ilmetä kivoja pikku sähkövikoja, ilmastoinnin puhallin kytkeytyi pääle/pois jatkuvasti, takalasin lämmitin pysyi päällä enintään 6 sekuntia ja kytkeytyi itsestään pois...
Kului viisi viikkoa kun itse soitin liikkeeseen ja tiedustelin kompuran tilannetta.

-Joo täällä se on hyllyssä, tuo auto tänne!
tokasi mies puhelimessa. Revin siitä sitten huumoria, en muista mistä mutta kuitenkin, asia selvä. Vietiin auto huoltoon ja ilmoitin ilmenneistä pikku sähkövioista, seuraavana päivänä soittivat ja ilmoittivat, että ei voitu vaihtaa kompuraa kun se uusi toimitettu kompura oli jo valmiiksi rikki, joku kytkin oli hajonnut kuljetuksen aikana, että pitää taas tilata uusi, sekä koko keskikonsoli pitää uusia, sillä ne sähköviat olivat paikallistettu sinne...JESSS!! Kun haimme auton pois, en tiedä huomasiko huollon vastaanottovirkailija hikikarpaloni otsassani mutta minä ainakin tunsin niiden ilmestyvän kun kävimme vikalistaa ja toimenpiteitä läpi.
Noh, tässä odotellessa niin pari viikkoa sitten eräänä viileänä aamulla kun lähdin ajamaan töihin, niin astra kulta pieni sammutti koneen kesken ajoa viiden kilometrin päähän lähtöpisteestä. Mittaristo vilkkui kuin joulukuusi parhaimillaan ja startti ei edes inahtanut. Siihen jäi ja soitto Mobile Serviceen. Hinuri tuli 45 min päästä ja siinä vaiheessa olin itse aivan jäässä. Auto vietiin toiseen merkkiliikkeeseen toisessa kaupungissa. Vastaanottotiskillä ilmoitin auton tämähetkisen kunnon aina ilmastoinnin kompurasta sähkövikoihin asti ja sanoin, että ne huolletaan siellä toisessa liikkeessä. Asia oli molemminpuolin selvä, sain Herziltä sijaisauton ja painuin toimistolle. Meni kolme neljä tuntia kun soittivat ja sanoivat, että

-Me vaihdettiin akkku, se oli aivan sökö. Auto toimii taas hyvin ja ne sun mainitsemasi sähköviat on korjautuneet aukun vaihdon myötä. J-UST!!

Noh, noh. Auto on parasta aikaa tässä ensimmäisessä huollossa, kompuran vaihdossa ja odotan luovutusta tänään. Olisitte nähnyt sen jätkän ilmettä kun sanoin, että toisessa firmassa pojat keksivät vaihtaa akun uuteen, juu ei tarvitse purkaa keskikonsolia, olkaa hyvä :)

Joka tapauksessa, odotan tämän päivän jälkeen automme toimivan moitteettomasti ja pitkiä huolettomia nautinnollisia kilometrejä. Sitä se H Astra Cosmo antaa nimittäin parempaa ajomukavuutta samassa koko- ja hintaluokassa tarjoavaa autoa saa kyllä hakea ja kauan. Onko muilla ollut vastaavanlaisia vastonkäymisiä??

25

6304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Joo mulla oli eräs auto jonka ostin kun sillä oli ajettu 50tkm. 80tkm pääsin kun paukahti moottorin ohjaus yksikkö, 90tkm tulpanjohdot, 120tkm tulpanjohdot ja puola, 125 katalysaattori ja etujarrulevyt syöpyneet aivan pilalle joten vaihdettiin, 135 tulpanjohdot. Eli kyllä se on monasti sitä tuuria millaisen saa oli merkki sitten mikä tahansa, paitsi nykyään kyllä Opel on laadullisesti huippu luokkaa ei siitä mihinkään pääse mutta aina sattuu.

      Tuo vikainen autoni oli kyllä huippu kallis ja muutamilla tutuillani oli saman laisia joissa ei vikoja ollut. Mutta nyt kun auto on eräällä toisella omistajalla hän on ajanut sillä eikä murheita ole ollut, varmaan viat sitten kumminkin tuli korjattua ja ne voi aiheutua monasti melko mitättömästä asiasta jos se on sähköpuolella, onneksi Opelilla pitäisi ainakin olla huippu diagnostiikka ja tietokonella pitäisi kyllä viat löytyä jos vain asintunteva huolto osaa sitä oikein käyttää.

      Luulen että autostasi tulet vielä nauttimaan täysin siemauksin, ei se sen kummempaa ole virheitä sattuu sille ei kerrassaan saa mitään, hermojahan se kysyy mutta se lohduttaa että tällaista sattuu kyllä ja merkistä riippumatta. Paitsi onhan noita merkkejä joitain jossa vikoja on enempi kuin muissa ja mukaan sopii hintavia prerium autojakin.

    • primeexe

      Uutta autoani noutamaan mennessäni huomasin heti kirkkaassa auringon paisteessa että takapuskuri oli laikukas, ja niinhän se oli niin kuin pohjamaali olisi loistanut alta, myyjä koitti parhaansa mukaan siirtää asiaa muualle ja en ilennyt asiaa nostaa esille uudelleen.

      Muutaman päivän harmittelin tuota rumaa puskuria ja tein tänä aikana muitakin kivoja havaintojatuosta autosta, laikkuja oli muuallakin muttei niin pahasti kuin takapuskurissa, lisäksi takaluukku farkkukun oli oli vinossa, rako toisella puolen luukkua oli 1cm ja toisellapuolen 2mm, ylväs automerkin logo niin uskomattomalta kuin se tuntuuki oli asennettu takaluukkuun niin kieroon että se oli kertakaikkisen ruma.

      No ei siinä mitään soitto myyjälle ja selitys, myyjä oli ystävällinen ja neuvoi ottamaan yhteyttä merkki huoltoon maalamo puolelle, niin puskuri ja mys samalla etupuskuri maalattiin koska pelättiin väri eroa ja olihan niitä laikkuja kyllä etupuskurissakin mutta ei kovin häiritsevästi, muut laikut oli korissa mm nokkapellissä niin huomaamattomia että niitä ei huomannut sivullinen jos en sanonut niistä, tai ainakin niin kuvittelin.

      Huvittavaa oli että tuo logo oli edelleen kallellaan korjauksesta huolimatta mutta ennen se oli kallellaan pahasti oikealle ja nyt se oli hiukan vasemmalle mutta ei suorassa. Takaluukku oli korjattu hyvin suoraan mutta ei aivan suoraan, luulen että oikaisu oli osattu lopettaa oikeaan aikan suurempien vaurioiden ehkäisemiseksi.

      Joten kaikkia voi kyllä uusissakin autoissa olla, auto oli muuten aivan perus Astran arvoinen hinnaltaan.

    • keulalla.

      Ooppelissa perinteisiä sähkövikoja piisaa!!

      • viia

        meni juuri 200t rikki. Startti uusiksi ja jarruvalon anturi ovat ainoat sähköviat. Muuten olen jarrut osineen edestä ja takaa vaihdattanut, vesipumpun ja nokkahihnan muutaman kerran, akun. Alustaan en ole koskenut. Sähköä vuotaa jonnekin, mutta sen saa kuriin ylimääräisellä katkaisijalla, joten en ole viitsinyt jäljitää syytä.
        On todella mukava ajaa, talvellakin. 2.2 automaatti.


      • hukkaan laturin
        viia kirjoitti:

        meni juuri 200t rikki. Startti uusiksi ja jarruvalon anturi ovat ainoat sähköviat. Muuten olen jarrut osineen edestä ja takaa vaihdattanut, vesipumpun ja nokkahihnan muutaman kerran, akun. Alustaan en ole koskenut. Sähköä vuotaa jonnekin, mutta sen saa kuriin ylimääräisellä katkaisijalla, joten en ole viitsinyt jäljitää syytä.
        On todella mukava ajaa, talvellakin. 2.2 automaatti.

        kautta, diodi sökönä.


    • tammikuu-05

      ...jatkuu...

      Soittivat huollosta ja ilmoittivat, että kun uusi kompura (kolmas) asennettiin paikoilleensa niin se hajosi samantien. Paikalle kutsuttiin Opel sähkögurumegafreak -man, joka totesi, että meidän auton sähkösarja on jonkun muun auton sähkösarja. Tämä sarja ei kuuluisi olla meidän autossa ollenkaan. Jättekiva, antaa todella hyvän kuvan tehtaan (espanjassa)huolellisuudesta. Joutivat vielä vaihtamaan mittariston, miksi? En tiedä! Sähkösarja vaihdettiin illalla ja kompura tuli taksilla jostain... ja auto luovutettiin aamulla
      Olisipa nyt huolet vihdoinkin takanapäin, jos viat jatkuuu.... vaihtuu ooppeli joksi muuksi se on päätetty.

      • Petel

        Astroja ei koota Espanjassa.


      • jos lukee autossa isoilla k...
        Petel kirjoitti:

        Astroja ei koota Espanjassa.

        Niin kyllä se siinä tapauksessa on Espanjassa tehty.


      • jannupannu
        Petel kirjoitti:

        Astroja ei koota Espanjassa.

        Minä olen ainakin sata varma, että Astrat kootaan
        Espanjassa


      • Petel
        jannupannu kirjoitti:

        Minä olen ainakin sata varma, että Astrat kootaan
        Espanjassa

        Tähän asti niitä on tehty briteissä vauxhalin merkillä, sekä Saksassa ja Belgiassa Opeleina. Olisiko jotain lähdetietoa tuosta Espanjan tehtaasta? Olisi ainakin minulle uutta tietoa.


      • jki
        Petel kirjoitti:

        Tähän asti niitä on tehty briteissä vauxhalin merkillä, sekä Saksassa ja Belgiassa Opeleina. Olisiko jotain lähdetietoa tuosta Espanjan tehtaasta? Olisi ainakin minulle uutta tietoa.

        Ei Vauxhall merkillä ole englannissa tehty autoja enää pitkiin aikoihin, eikä sillä ole mitään tekemistä auto teollisuuden kanssa, pelkästään tuo merkki on ainoa jäänne, Opel myydään vaan siellä Vauxhall merkkisenä mutta auto on kyllä ihan sama Opel joka on tehty saksassa tai belgiassa. Espanjassa ei Opeleita ole koskaan valmistettu.

        Suurinosa suomeen tulevista Opeleista on valmistettu Saksassa jossa esim. täysin uusi tehdas Bochumissa tuottaa Zafira tila autoa.


      • Teemu.
        jki kirjoitti:

        Ei Vauxhall merkillä ole englannissa tehty autoja enää pitkiin aikoihin, eikä sillä ole mitään tekemistä auto teollisuuden kanssa, pelkästään tuo merkki on ainoa jäänne, Opel myydään vaan siellä Vauxhall merkkisenä mutta auto on kyllä ihan sama Opel joka on tehty saksassa tai belgiassa. Espanjassa ei Opeleita ole koskaan valmistettu.

        Suurinosa suomeen tulevista Opeleista on valmistettu Saksassa jossa esim. täysin uusi tehdas Bochumissa tuottaa Zafira tila autoa.

        Espanjassa kootaan Opeleita, esimerkiksi Corsaa. Astrasta pete taitaa olla oikeassa, Astran tehtaat ovat muualla. Ja kylla englannissakin on vauxhallin tehdas, usko pois.


      • Opel

      • Petel

      • öööööööööööööö

        Alku tuntui ehkä lupaavaalta mutta tuo toinen osa meni överiksi.


      • tammikuu-05
        öööööööööööööö kirjoitti:

        Alku tuntui ehkä lupaavaalta mutta tuo toinen osa meni överiksi.

        ai se kun on päätetty hankkia toinen auto jos vielä vikoja ilmenee, siltäkö osin? Juu takuu loppuu tammikuussa (2v) enkä aio laittaa euroakaan huoltoihin jos viat ovat luokkaa tuota.
        Mielelläni en vaihda.

        Voit soittaa Espoon Länsi-Autoon (voin antaa rekkarin) ja tiedustella mitä erääseen astraan on viimeaikona huollettu.

        Uskomatonta on taas se, että tiettyä automerkkiä tunnustavat fanaatikot luulevat asian sisältöä provoksi kun autosta puhutaan epämielyttävään sävyyn. Autot on autoja (paitsi lada ja nissan) ja kulutustavaraa.


      • tammikuu-05 kirjoitti:

        ai se kun on päätetty hankkia toinen auto jos vielä vikoja ilmenee, siltäkö osin? Juu takuu loppuu tammikuussa (2v) enkä aio laittaa euroakaan huoltoihin jos viat ovat luokkaa tuota.
        Mielelläni en vaihda.

        Voit soittaa Espoon Länsi-Autoon (voin antaa rekkarin) ja tiedustella mitä erääseen astraan on viimeaikona huollettu.

        Uskomatonta on taas se, että tiettyä automerkkiä tunnustavat fanaatikot luulevat asian sisältöä provoksi kun autosta puhutaan epämielyttävään sävyyn. Autot on autoja (paitsi lada ja nissan) ja kulutustavaraa.

        Hyvä, kannatettavaa siviilirohkeutta suhtautua kriittisesti myös omaan ajopeliin! Autojahan nämä vain ovat ja toivottavasti kriittiset mielipiteet edes hitusen auttaisivat laadunparannustyössä. Useita Opeleita omistaneena olin jo mielipuolta, "ei koskaan enää", mutta nyt usko alkaa hiljalleen palautua. Omat kriittiset mielipiteet VW Golfista eivät myöskään ole kaikkia varmasti miellyttäneet.


      • tammikuu-05
        Faari45 kirjoitti:

        Hyvä, kannatettavaa siviilirohkeutta suhtautua kriittisesti myös omaan ajopeliin! Autojahan nämä vain ovat ja toivottavasti kriittiset mielipiteet edes hitusen auttaisivat laadunparannustyössä. Useita Opeleita omistaneena olin jo mielipuolta, "ei koskaan enää", mutta nyt usko alkaa hiljalleen palautua. Omat kriittiset mielipiteet VW Golfista eivät myöskään ole kaikkia varmasti miellyttäneet.

        Löytyyköhän maan päältä sellainen automerkki, jossa ei vikoja olisi? No hinuri sanoi mulle kun astraa hinattiin huoltoon, että Toyotaa ja Hondaa hän ei juuri kuskaa. Toyota on hyvä mutta tylsä auto. Uusi accordi voisi kiinnostaa, eikä pahan hintainen. Mutta katsellaan nyt vähän aikaa miten astra lähtee toimimaan, se on kuten jo sanoin mukava auto ajaa maantiellä kuin kaupungissakin. menee kuin juna ja on kuitenkin ketterä


      • hinuri miehellä
        tammikuu-05 kirjoitti:

        Löytyyköhän maan päältä sellainen automerkki, jossa ei vikoja olisi? No hinuri sanoi mulle kun astraa hinattiin huoltoon, että Toyotaa ja Hondaa hän ei juuri kuskaa. Toyota on hyvä mutta tylsä auto. Uusi accordi voisi kiinnostaa, eikä pahan hintainen. Mutta katsellaan nyt vähän aikaa miten astra lähtee toimimaan, se on kuten jo sanoin mukava auto ajaa maantiellä kuin kaupungissakin. menee kuin juna ja on kuitenkin ketterä

        itsellä Toyota tai Honda, tai molemmat tai ainakin perheessä pojalla tai tytöllä????


      • Opel vaihtuu alta aikayksikön

        Jos alkaa tulee vikoja meinaan. Nyt H Astralla ajettu 45 tkm ja vaati jo kerran 2 sek startin syksyn kosteilla säillä. No eipäs hättäillä kun muuten on parempi kuin uusi:
        - penkit on muotouneet paremmiksi (cosmo)
        - moottorista lähtee enempi tehoa
        - easytronic on oppinut hommansa
        - ja kitkoilla on jopa hiljainen

        Huoltosopimuksen varjolla voisin käydä korjauttamassa yhtä sun toista, mutta kun ei - ei ole ollut tarvetta.


      • tammikuu-05
        Opel vaihtuu alta aikayksikön kirjoitti:

        Jos alkaa tulee vikoja meinaan. Nyt H Astralla ajettu 45 tkm ja vaati jo kerran 2 sek startin syksyn kosteilla säillä. No eipäs hättäillä kun muuten on parempi kuin uusi:
        - penkit on muotouneet paremmiksi (cosmo)
        - moottorista lähtee enempi tehoa
        - easytronic on oppinut hommansa
        - ja kitkoilla on jopa hiljainen

        Huoltosopimuksen varjolla voisin käydä korjauttamassa yhtä sun toista, mutta kun ei - ei ole ollut tarvetta.

        Astramme on taas entisellään ja pikkuhiljaa alamme saamaan luottamuksen takaisin.

        On hiljainen tuo astra kuten sanoit, ainut joka rämisee on motonetistä ostetun "opel" avaimenperän metallirengas auton avaimessa. Täytyy laitta jokin kortsu sen ympärille niin se ei resonoi alhailla kierroksilla


    • autojahan nämä

      vain ovat. Opel avaa pienen seikkailun elämään, monta Opelia omistaneena tiedän että se on jo suuri seikkailu. Onpahan ainakin elämässä jotain tapahtumia.

      • osta mondeo

        makuasia onko mieluisa. Ei minua miellyttänyt kylläkään...


    • hiii

      Moi


      Ilmeisesti huono tuuri tai flame. Ei ole meidän astra h:ssa ja sama moottori mitään ongelmaa ollut, starttaamattomuutta, jäätymisiä tai mitään.

    • viivivirtapiiri

      itselläni astra h 1.7 cdti ja nytte ajettu 220519KM. ja ihan tyytyväinen ei oo mennyt kompuroita eikä mitään isompaa,eli nohin kilometrhin ihan hyvä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4108
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2019
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1941
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      58
      1557
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1328
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1131
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe