Tang soo do

potkija

Harrastetaanko jossain päin suomea ko. lajia?
muistaakseni ainakin tampereella pyöri seura muutama vuosi sitten? miten laji eroaa tae kwon dosta?

4

2749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JanneM

Moro.
      Minä olin se raukka joka erehtyi auttamaan tangsoodon tampereelle rantautumista.
      Minua huijattiin rankalla kädellä.

Tangsoodoa harrastetaan Helsingin pasilassa. Tai ainakin seuran nimessä on tangsoodo. En ole koskaan mitään tangsoodoon viittaavaakaan nähnyt livenä kyseisen salin tai opettajan toimesta (paitsi pukuja).

TAngsoodo on käytännössä Shotokan karatea korealaisella mausteella. Liikesarjat ovat täysin samat kuin shotokanissa sekä tekniikoiden suoritustapa on melko yhtenevä. Kilpailusäännöt ovat hieman erinlaiset ja tangsoodossa painotetaan hitusen enemmän potkuja.
      Tangsoodo vaikuttaa mielenkiintoiselta lajilta (itselleni mielenkiinto oli lähinnä taekwondon historian laajempi tuntemus), mutta jos haluaa lajia oikeasti treenata, niin suosittelen treenireissua vaikkapa englantiin. Siellä on Tangsoodolla hyvä taso ja oikeat hyvät opettajat.

Tampereen tarina on turhan vanha, turhan kipeä ja turhan pitkä kerrottavaksi kokonaisuudessaan.
      Jos se kiinnostaa, niin voi kysellä sitä minulta joko potku.netissä yksityisviestillä tai laittaa sähköpostia janne [at] jamastar . net

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Mitä sulle sit tapahtu? Yritit perustaa seuran mut menit konkkaan tms?

Tang Soo Do:sta en tiedä muuta kuin että Chuck Norris kuulemma aloitti ko.lajilla budoharrastuksensa. Itse olen korealaisista lajeista harrastanut HMD:tä ja ITF TKD:tä.

• Merikrotti

Hapkidon harrastaja täällä. Tang Soo Dosta en tiedä kovin paljo, mut yks kaveri harrastaa Hwarang-Dota.

• UlkoNe1ti

Täällä yksi ulkosuomalainen joka jenkkilässä on aloittanut Tang Soo Doon
      Yllätyin kesken kurssin että Karatea tämä ei olekaan. Mutta ei se mielestäni niin iso asia ole. Opin tässä aika paljon, ja jos tän hyvin opin niin hyvä niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      275
      3445
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      121
      1797
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      255
      1497
    4. 74
      1366
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      66
      1245
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1117
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1109
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1001
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      937
    10. IS viikonloppu 16.-17.5.2026

Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.
      Sanaristikot
      35
      883
    Aihe