Riihimäen Kierrätyskeskus

pettynyt asiakas

Mitä mieltä olette Riihimäen Kierrätyskeskuksesta?

Tarjosin hyväkuntoisia ylimääräisiä huonekaluja muuton alta kiireesti pois. Kassatyöntekijä ei tiedä mistään mitään, pitää soittaa kierrätyskeskuksen numeroon...???

Lukuisten soittoyritysten jälkeen vihdoinkin joku ehti puheluuni vastata.......

Eivät ota huonekaluja vastaan. On kuulemma täyttä.

Kävin uteliaisuuttani kiertämässä....huonoa p***aa oli koko pölyinen huone täynnä.......

Kierrätyskeskushan toimii Riihimäen kaupungin varoilla????.......

Kannattaisiko ryhdistää toimintaa, vai lopettaa koko systeemi???

Paikallinen Kirppis-isäntä otti mielellään huonekaluni, ja hyvitti mukavan hinnan niistä. Joten minun osaltani Kierrätyskeskus saa olla, enkä sitä kenellekään suosittelekaan.

40

8410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on..

      Kierrätyskeskukset on aina olleet mielettömän tehottomia yksiköitä jos ajatellaan tavaran kierrätysnopeutta ja siihen kuluvia varoja. Kirpputori on nopeudeltaan kymmenkertainen kun puhutaan oikeasti tavaran kiertämisestä eteenpäin.
      Kierrätyskeskukset saisi lakkauttaa ja yhdistää toiminnan kaupungin varikolla olevaan ongelmajätteiden yms. keräykseen, joka ainakin teoriassa toimii. En tiedä miten on nykyään, mutta ainakin 2000-luvun alussa kierrätyskeskuksissa yleensä kävi henkilökunnan toimesta semmoinen sulle-mulle kuhina, ettei ole ihme että myyntiin ei jäänyt kuin aika kehnoa tavaraa. Ehkä nyt on toisin, en tiedä.

      • Masi

        Jonkun pitäisi vähän ottaa selvää toimintaperiaatteista, ja johtajan työmotiivista. Varsinkin kun Kierrätyskeskus on Riihimäen Kaupungin rahoittamaa toimintaa.

        Olen kuullut usealtakin tuttavalta, etteivät Kierrätyskeskuksen työntekijät hae, vaikka olisi miten hyvää tavaraa vaan tarjolla. Eivät ehdi.....muka! Eikä itse viedenkään luvata ottaa.....kun ei mukamas mahdu..........

        Kävin kyseisessä pölyisessä, epäsiistissä keskuksessa viimeviikolla. Huh, huh, meinasi henki salpaantua. Pölyä ainakin puljussa piisaa. Mitään kunnollista huonekalua uuteen poikamiesboksiini en löytänyt. Aivan ala-arvoista rikkinäistä ja likaista roinaa.

        Ja ne mitä huonekaluja tai kamoja siellä on, ovat aivan kohtuuttomissa hinnoissa!!!!


    • Kierrätyskeskuksen hoitaja

      Riihimäen kaupungin normaaliin toimintatapaan ei kuulu vastata netin keskustelupalstojen erilaisiin aiheisiin.

      Asiakkaalta sain sattumalta tietää että täällä keskustelupalstalla puhutaan meidän Riihimäen kierrätyskeskuksen toiminnasta.
      Olen ollut kierrätyskeskusen hoitajana Riihmäellä 5 vuotta ja tilanne välillä on kaoottinen tilan puolesta. Pyrimme auttamaan asiakkaita aina vaan kuin voimme. Välillä(lue aikas usein) joudumme kieltäytymään hyvästäkin tavarasta. Lähinnä isokokoisista huonekaluista. Kiusallamme emme tätä tee, olemme sidottuja niihin toimintaohjeisiin jotka kaupungin ympäristölautakunnassa on hyväksytty.

      Jo ihan turvallisuussyistä emme voi ottaa tavaraa liikaa vastaan. Liian ahtaat paikat hankaloittavat jokapäiväistä työskentelyämme sekä vaarantavat asiakkaidemme turvallisuutta.

      Esimerkiksi otan tässä sellaisen näkökannan, että viimeisen kahden viikon aikana olemme joutuneet kieltäytymään 6-7 sohvan vastaanottamisesta. Kaikki ihan hyväkuntoisia, ei siinä mitään. Mutta kun tilaa ei ole vastaanottaa niin silloin joudumme sanomaan ei vaikkakin pahalta meistäkin tuntuu.
      Asiakkaan kantaan huonosta tavarasta en puutu, tavara vaihtaa hyvin omistajaa. Samoin kiitosta hyvästä järjestelystä ja siisteydestä kuulemme usein.
      Kierrätyskeskus toimii, aivan oikein, kaupungin varoilla. Sen vuoksi vastaanotto toimii ainoastaan Riihimäkeläisiltä.
      Tilastojen mukaan meillä käy asioimassa päivittäin n. 90 asiakasta. 10 % heistä on tavaraa tuovia henkilöitä. Tämän lisäksi haemme asiakkailta tavaraa jos eivät itse pääse tuomaan tavaraa. Vuonna 2005 asioimme 200 yksityistalouden kanssa noutopalvelussa.
      Viimeisen viiden vuoden aikana olemme aivan varmasti ryhdistäneet toimintaamme, tavaran laatu on parantunut, toiminta tehostunut ja tilammekin ovat toimivat ahtaudesta huolimatta.
      Hyvä kuitenkin että sait tavarasi toimitettua kirppis isännälle, useammallekin asiakkaalle olemme kertoneet myös muista mahdollisuuksista kierrättää. Toivottavasti sait vinkin meiltä.

      Terveisin kierrätyskeskuksen hoitaja
      Jyri Lindblom Riihimäen kaupunki

      • Turskanpala

        " Riihimäen kaupungin normaaliin toimintatapaan ei kuulu vastata netin keskustelupalstojen erilaisiin aiheisiin."

        No ihmettelen suuresti mikä sai sinut vastaamaan? Taisi osua ns. "omaan nilkkaan " ja täytyy selusta varmistaa että saa lasitörpöillä sisätilat täyttää.


      • Marjatta L.
        Turskanpala kirjoitti:

        " Riihimäen kaupungin normaaliin toimintatapaan ei kuulu vastata netin keskustelupalstojen erilaisiin aiheisiin."

        No ihmettelen suuresti mikä sai sinut vastaamaan? Taisi osua ns. "omaan nilkkaan " ja täytyy selusta varmistaa että saa lasitörpöillä sisätilat täyttää.

        Samaa mieltä olen minäkin asiasta. Että osui ja kolahti totuus, ja oikein kunnolla. Että puolustelu ja selittely alkoi kerrätyskeskuksesta päin.

        Työntekijöiltä olen itse henk.kohtaisesti kuullut totuuksia kyseisen kaupungin laitoksen tominnasta. Ei ole kovin kehuttavaa.

        Toivottavasti tämä keskustelu herätti!


      • mamma58

        Eipä ollut häävi tuo Kierrätyskeskuksen sohvatarjonta, vaikka itse kyseisen paikan hoitaja kirjoituksessaan antoi ymmärtää, että oli kieltäytydyttävä vastaanottamasta hyväkuntoisia (6-7kpl)sohvia.

        Löysin lastenhuoneeseen todella hyväkuntoisen sohvan Hyrinetin kirppis-ilmoituksen kautta, ja aivan ilmaiseksi.

        Käyttäkää ihmiset hyrinetin kirppis osastoa (www.hyrinet.fi/kirpputori)ilmoitteluunne, ja antakaa ylimielisten kierrättäjien olla omissa oloissaan.

        Ja varmistetaan vielä, että annetaan yksityisille talouksille hyvää, ylimääräistä kodin tavaraa, ei millekään "gryndereille".


      • Toimivaksi kokenut kalustei...
        mamma58 kirjoitti:

        Eipä ollut häävi tuo Kierrätyskeskuksen sohvatarjonta, vaikka itse kyseisen paikan hoitaja kirjoituksessaan antoi ymmärtää, että oli kieltäytydyttävä vastaanottamasta hyväkuntoisia (6-7kpl)sohvia.

        Löysin lastenhuoneeseen todella hyväkuntoisen sohvan Hyrinetin kirppis-ilmoituksen kautta, ja aivan ilmaiseksi.

        Käyttäkää ihmiset hyrinetin kirppis osastoa (www.hyrinet.fi/kirpputori)ilmoitteluunne, ja antakaa ylimielisten kierrättäjien olla omissa oloissaan.

        Ja varmistetaan vielä, että annetaan yksityisille talouksille hyvää, ylimääräistä kodin tavaraa, ei millekään "gryndereille".

        Ilmoittakaa ilmaiseksi kauppojen ilmoitustauluilla, ja netin välityksellä, kun tahdotte päästä käyttökelpoisesta tavarasta eroon.

        Taatusti joku tarvitseva hakee pois.

        Itsellenikin olen paljon uutta noin saanut hankittua.


      • löytöjä

        Miksi ihmeessä joku voi löytää moitteita kierrätyskeskuksen toiminnasta. Käyn siellä usein ja aina olen saanut hyvän palvelun, Usein löytyy myös aivan käyttäkelpoista tavaraa huonekaluista astioihin.


      • puhinapäivät
        Turskanpala kirjoitti:

        " Riihimäen kaupungin normaaliin toimintatapaan ei kuulu vastata netin keskustelupalstojen erilaisiin aiheisiin."

        No ihmettelen suuresti mikä sai sinut vastaamaan? Taisi osua ns. "omaan nilkkaan " ja täytyy selusta varmistaa että saa lasitörpöillä sisätilat täyttää.

        Tuskanpalalla sekä muutamilla muillakin on tosiaan itsellään kurja olo. Onko se pakko purkaa kierrätyskeskuksen toimintaan. Ajattelin paljon siellä käyneenä ei voi olla totta että joku voi löytää näin negatiivista ajattelua. Kaippa se on tämä nykyajan elämäntahti ja tavat mikä saa aikaan ikävän perusluonteen.
        Joka ainoa kerta käydessäni olen saanut tosi ystävällisen palvelun. Tietääkseni tavarat ovat käytettyjä, joten ei voi olla uuden veroisia. Simätutkimuksessa minulla on todettu olevan lentäjän näkökyky, joten pölyä ei vaan ole silmiini osunut.


      • Anonyymi

        Riihimäen kierrätyskeskus on tehnyt ja tekee todella hyvää ja asiantuntevaa työtä. Lukuisat on ne ihmiset, jotka ovat saaneet itsensä työn tekemisen syrjään kiinni sitä kautta. Aina avuliaita ja ystävällisiä ovat asiakkaita kohtaan. On ollut itselle ainakin monta iloa tuottanutta hetkeä, kun saa vähillä rahoilla kotiinsa tarpeellista tai lapsen kanssa askarteluun ja harrastamiseen välineitä- kiitos! <3
        Meillä asiakkailla pitäisi olla enemmän ymmärrystä ja kärsivällisyyttä. Kellä ei ole, menköön sitten cittareihin ja prismoihin.


      • Anonyymi
        mamma58 kirjoitti:

        Eipä ollut häävi tuo Kierrätyskeskuksen sohvatarjonta, vaikka itse kyseisen paikan hoitaja kirjoituksessaan antoi ymmärtää, että oli kieltäytydyttävä vastaanottamasta hyväkuntoisia (6-7kpl)sohvia.

        Löysin lastenhuoneeseen todella hyväkuntoisen sohvan Hyrinetin kirppis-ilmoituksen kautta, ja aivan ilmaiseksi.

        Käyttäkää ihmiset hyrinetin kirppis osastoa (www.hyrinet.fi/kirpputori)ilmoitteluunne, ja antakaa ylimielisten kierrättäjien olla omissa oloissaan.

        Ja varmistetaan vielä, että annetaan yksityisille talouksille hyvää, ylimääräistä kodin tavaraa, ei millekään "gryndereille".

        Käyppä kurppa nyt katsomassa


    • nimim. erkki

      Pakko herättää tämäkin thread. Lempäälän kierrätyskeskus toimii ja sieltä löytää hyväkuntoista tavaraa. Paljon parempi paikka kuin kirpputorit siellä päin :).

    • kierrättäjä30

      kävin Riihimäen kierrätyskeskuksessa tossa alku viikosta ostin kuppeja ja kippoja ja pari tuolia. Nyt oli ainakin hinnat ja palvelu kohdallaan. J atavara oli ihan siistiä ja melko selkeästi esilläkin.

      muilla kokemuksia viime ajoilta??

    • Paska juttu

      Perustavara menee asiakkaille ja parhaat päältä henkilökunnalle ja niiden kavereille. Näinhän se menee, mutta minkäs teet, kun ahneus ja tavaranhimo eivät ole rikoksia.

      • kaikkiitselle

        Joo, samaa mieltä että ottavat hyvät tavarat suoraan itselle! Ja luultavasti kaverit myy toreissa yms.


    • kierrättäjä

      ei ikinä enään yksi kerta riitti hinnat tosi kalliit ollaksee kierrätyskeskus hyi riihimäki hävetkää ihmiset tuo tavarat ilmasik teille sen jälkeen te ryöstätte ihmiset hinnoittelemalla tuotteethävyttömillä hinnoilla tuomani tuotteet hävisivät jonnekkin eivät ilmestyneet myyntiin hyi hyi.

      • Anonyymi

        Etkö grynderi saanut tavaraa ilmatteeks omalle kirppispöydälle. Haistakaa pitkä p…. kaikki grynderit jotka haette tavaraa kierrätyskeskuksesta ja myytte kalliilla eteenpäin


    • Käntimies

      Tässäkin aika on tehnyt tehtävänsä,aloitus tehty 2006 ja nyt on kai 2017?Älkää syyllistäkö työntekijöitä.

    • olentyytyväinenRiksun

      Omasta puolestani olen erittäin tyytyväinen Riihimäen kierrätyskeskukseen. Sieltä on tultu hakemaan asunnostani huonekaluja ja erilaisia työkaluja. Ymmärrän hyvin, että sinne halutaan tavaraa, joka käy kaupaksi. Kerran yksi huonekalu ei kelvannut - ymmärsin sen, sillä siinä oli sängyn laitoina lastulevyä, joka oli osittain murtunut. Tämän toimitin Kiertokapulaan.
      Ei kierrätyskeskus kunnallekaan ole ilmainen. Siellä työllistetään käsittääkseni pitkäaikaistyöttömiä ikään kuin pajatoiminnassa, tilat maksavat ja vakituinen henkilökunta maksaa.
      On hyvä juttu, että kierrätyskeskus sijaitsee nykyään kaikkien kaupunkilaisten tavoitettavissa Sakonkadulla.

      • Jhau

        Olipa mainostamista! Oikeen osoitteenkin annoit. Näitähän seuraavat.Meidän juttuja. Sahaan omaa oksaani. Tervetuloa työttömäksi Riihimäelle.


    • Jhau

      Työn teettävät työttömillä. 9 e päivä. Pakko mennä tai karenssi. Moniko teistä palkkatyössä olevista menis? Hillot kaupungille. Itse en aio sinne mennä. Kuntouttavassa työtoiminnassa olen nyt. Pitkäaikaistyötön olen. Bisnestä työttömillä. Ei voi motivaatio kovin korkealla olla työntekijöillä.

      • Ollitsiii

        Itse olin tuolla ja ymmärrän sen että ihmiset narisee 9:€ päivärahasta. Se ei taas ole kierrätyskeskuksen vika, vaan tämän maan päättäjien jotka mahdollistavat tämmöisen "pakkotyön". Itse ainakin tykkäsin olla tuolla ja monessa muussa paikassa, kunnes päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja hakea ihan kunnon palkkatöitä.


      • Jhau
        Ollitsiii kirjoitti:

        Itse olin tuolla ja ymmärrän sen että ihmiset narisee 9:€ päivärahasta. Se ei taas ole kierrätyskeskuksen vika, vaan tämän maan päättäjien jotka mahdollistavat tämmöisen "pakkotyön". Itse ainakin tykkäsin olla tuolla ja monessa muussa paikassa, kunnes päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja hakea ihan kunnon palkkatöitä.

        Minäkin jumalauta olen hakenut! Töitä vaan ei ole. Kuntoutouttavassa työtoiminnannassa olevasta ei riihimäki maksa senttiäkään. Valtiolta tulee rahat. Siinä syy miksi ollaan kuntouttavassa. Tilatkin aivan mitä sattuu olemaan tyhjänä. Purku kuntoisissa tiloissa. Joku tyhmä,kuten minäkin,toivoi saavansa apua näihin eläke asioihin.


      • Anonyymi
        Jhau kirjoitti:

        Minäkin jumalauta olen hakenut! Töitä vaan ei ole. Kuntoutouttavassa työtoiminnannassa olevasta ei riihimäki maksa senttiäkään. Valtiolta tulee rahat. Siinä syy miksi ollaan kuntouttavassa. Tilatkin aivan mitä sattuu olemaan tyhjänä. Purku kuntoisissa tiloissa. Joku tyhmä,kuten minäkin,toivoi saavansa apua näihin eläke asioihin.

        Jhau. Rahaa laiska persees saunan taakse ja ….


      • Anonyymi

        Jhau, etkö löytäny saunan taakse?


    • Anonyymi

      saatana mitä paskaa

    • Anonyymi

      haistakaa paska

    • Anonyymi

      Menisin mieluusti kierrätyskeskukseen duuniin,saisin 9e lisää,ilmaset safkat ja kuulemma vielä saa kampsujakin ottaa mitä ei vielä ole myyntiin olla ehditty laittaa! Se on reilua se!

      • Anonyymi

        Paskan puhuja. Mitään et ota. Ostaa voit, mutta et ennenkä myynnissä oollut.


    • Anonyymi

      Jos yrittäisitte nyt mennä oikeisiin töihin alkuun. Eräskin tehdas hakee Riihimäellä porukkaa.

      • Anonyymi

        Siis niinku mikä?Menisin just jos vaan kelpaisin!


      • Anonyymi

        Kannattaa käyttää aikaa työnhakuun, eikä täällä kysellä. On se kumma kun ei viitsitä edes itse etsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa käyttää aikaa työnhakuun, eikä täällä kysellä. On se kumma kun ei viitsitä edes itse etsiä.

        vitun homo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa käyttää aikaa työnhakuun, eikä täällä kysellä. On se kumma kun ei viitsitä edes itse etsiä.

        homo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vitun homo

        No mikäs nyt rupes homostuttaan? Se että pitäisi itse töitä etsiä vai mikä?


    • Anonyymi

      homoja kaikki siellä

    • Anonyymi

      Mitäs tänä päivänä kuuluu kierrätyskeskukseen? Ei ole tullut käytyä, kun se ei taida viikonloppuisin olla auki niin vaikea päästä käymään.

      Riihimäellä ei taida montaa paikkaa olla mistä voisi käytettyjä huonekaluja ostaa?

      • Anonyymi

        miksi joku haluaisi ostaa jo kertaalleen käytettyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi joku haluaisi ostaa jo kertaalleen käytettyä?

        Jos vaikka haluaa kierrättää. Ei kaiken tarvii aina uutta olla, hyvä kun on kierrätystä!


    • Anonyymi

      Nykyään Sakon tiloissa. Todella siisti ja edullinen paikka. Toiminta on muutakin kuin kierrätys. Toimii työllisyyspalveluiden alla ja tarjoaa esim. työkokeilua ym.
      Tämän ketjun aloittaja on käynyt vanhoissa tiloissa.
      Nykyään myymälästä vastaava on eri henkilö. Pitää paikat siistinä ja kunnossa työntekijöidensä kanssa.
      Kahvilakin löytyy. Tarjottavat tosin välillä mitä sattuu junttapullaa ja putupiirakkaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      297
      2658
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2085
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      164
      1459
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe