pissapojan nesteet katoo oudosti

Elikkä osaisko kukaan kertoo että mihinköhän välillä itsestään häviää nesteet säiliöstä.Epäilys valon pesimenstä mutta kun ei ole ollut lammikkoa auton alla eikä nytkään näkyvästi vuoda mistään vaikka tankkasin säiliön.
Voiko olla mahdollista että kun pesee lasia niin silloin jotenkin jäisi lampunpesin auki jolloin päsisi vuotamaan nesteet pihalle.
Putket tuntuvat olevan kuivat.

12

4278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 316 e46

      Itse olen ainakin huomannut että näillä paskakeleillä säiliö tyhjenee aivan sika nopeesti, siis parissa päivässä. Ja syykin lienee selvä: ne hemmetin turhat lampun pesimet suihkuttaa joka kerta hemmetisti pesuainetta kun haluaa ikkunan pestä.

      Itse ajattelin päästä tästä eroon irrottamalla piuhan lampunpesureilta tai vetämällä letkut solmuun.

      • Jack 2

        vettä ajovaloihin, kun tuulilasia peset vaan joka viideskerta.


      • johtuu.
        Jack 2 kirjoitti:

        vettä ajovaloihin, kun tuulilasia peset vaan joka viideskerta.

        Viittaa eturauhasvaivoihin.
        Laita curbisilia säiliöön.


      • 316 e46

        No niin. Nyt on sitten ajovalopesimien piuha vetästy säiliönkyljestä irti. (erillinen pumppu ajovalopesureille ja tuulilasille).

        kokeiltu parkkipaikalla ja toimii.

        Ilmottelen parin päivän päästä paljonko on nestettä jäljellä!


    • alspe

      Itsellä e34:ssa oli toinen letkukonepellin saranan lähellä puhki. Korjasin laittamalla 6 mm propun letkun sisään ja teippiä ympäri. Lampun pesimiltä otin sähköjohdon irti. Jos nyt pysyis nesteet yli viikon.

    • taitaa olla, että

      pissapojan letkussa matkalla säiliöstä suuttimiin on heikko liitos (noin puolessa välissä). Ainakin omassa autossani liitoskohdassa letku irtosi jatkuvasti, kunnes laitettiin klemmarilla kiinni.

    • Ricracing

      Mulla ainakin E60:ssa kallista (näin talvella) pissapojanvettä menee lampuille joka kolmas kerta.
      Käytännössä paljon useammin koska tulee ajettua lyhyitä stinttejä ja tietsikka laskee aina sen ensimmäisen starttauksesta...

      Voihan se olla vuotokin mutta piuhojen sitominen etuvalojen pesimiin lienee se paras ratkaisu.

      PS. Muistaakseni E39:ssä oli 5,5 litran tankki. E60:ssä on vain 5 litran.

    • Elikkä otin lampunpeimen virtapiuhan irti.
      Ja nesteen kulutus putosi todella paljon.
      Eli sieltähän se kulutus piikki löytyi.Täytyy todeta että ne lampun pesimet kuluttaa enemmän nestettä kuin tuulilasin pesu suuttimet.
      Tässä ois bmw:llä mielestäni päivitys paikka että lampun pesimet toimisivat jollain toisella tapaa silloin kuin itse haluaisi.

      • Anonyymi

        >>Täytyy todeta että ne lampun pesimet kuluttaa enemmän nestettä kuin tuulilasin pesu suuttimet.<<

        -eiköhän ole itsestään selvä asia !


    • Anonyymi

      BMW E30, 316i vm. 89. Pesunestesäiliöitä kaksi, kai laihaneste ja vahvaneste? 3 kpl antureita, ja tietysti se vaikein säiliön alla oli se oikea! Säiliö irti ja sen pumpun anturin kaapeli irti pumpusta, niin kyllä loppui veden valuminen lampuille!

      • Anonyymi

        Poika, 2006 ketju. Tuskin kukaan on kiinnostunut yhden vanhan Bemun pesuneste virityksistä


    • Anonyymi

      veikkaan että nousee päähän

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe