viinipullojen korkitus

katjamar

Hei. Teimme ekan satsin valkkaria preston valmispakkauksesta. Hyvin onnistui ja väri on hyvä, alkumakukin ihan ok. Mutta sit korkittaessa aivan TAJUSTI tarvii voimaa preston yksinkertaisen painettavan korkituslaitteen käyttöön??? Onko kellään niksiä sen voimattomampaan käyttöön? Laitetiin hiven ruokaölyä sen reunoille sit pikkasen helpommin meni, mutta, onko virallisia käyttöohjettta sille? vai oliko liian isot korkit/pienet pullonsuut? miestä tarvittiin!!!Ostanko rautasen korkituslaiteen seuraavaksi?? Rakko kämmenessä!

7

9448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oku

en suosittele käyttämään tuota painettavaa vehjettä. Olen näähnyt kun pullo on korkittaessa hajonnut alta, jolloin tuli todella pahaa jälkeä.

Kaverilta piti leikata käsi ja sairaslomaa tuli monta viikkoa.

• katjamar

kiitos vastauksestasi tuli tarpeeseen, jatkossa hankin rautasen laitteen, muuten viini paranee iän myötä..Mutta prosentit mittarilla vaan n.9??? Pakkaus luvattu n.12. tiäks miks??

• Kotiviinin ystävä

Hanki kunnon rautainen laite, jos aiot jatkaa tätä mukavaa harrastusta. Itsekin käytin aluksi tuollaista "hampaat irvessä" -laitetta ja mieshän se sai korkit laittaa. Hankittuamme tuon kunnon välineen, sen kanssa on ilo korkittaa, ei tarvita miesvoimaa eikä mitään rasvoja.
      Onnea uudelle harrastuksellenne!

• auttaa!

Sitä löytyy hyvinvarustetuista kaupoista. Kahdella kädellä vedettävä alas vipulaite. Aiemmin olin pyytänyt miespuoliselta apua kun käytössä oli se muovinen pieni korkituslaite. Olen se alunperäinen noviisi-nick. Kotiviinin teko tuntuu mukavalta ja monien mokien kautta olen oppinut tekemään erilaisia . Pikkuhiljaa olen löytämässä oman mieleiseni viinin erilaisista luonnonaineiksista. Kaikki tekemäni maistuvat erilaisilta. Tsemppiä vetolaitteen etsinnässä!

• niksi.

Se muovinen halpislaite toimii vallan hyvin, kun käyttää "painamiseen" vasaraa. Ei toki tavallista, vaan puu-, muovi-, tai mieluiten kumivasaraa. Semmosella uppoaa korkki yhdellä kevyellä iskulla.
      Korkkien täytyy tietysti olla oikeaa kokoa ja ne pitää eka pehmentää kuumassa vedessä. Öljyjä ei tarvita.

• Anonyymi

Vanha viestiketju, mutta etsin itse muistin virkistykseksi kymmenen vuoden jälkeen korkitusohjeita. Nykyään korkit ovat vahapintaisia, niitä ei tarvitse liottaa. Lukee pussissa. Muovinen korkituslaite toimii ihan hyvin, kun tarkistaa pari juttua. Korkit on hyvä tarkastaa ensin, että pulloon menevä korkin pää on ehjä ja siisti reunainen. Korkki suoraan laitteeseen, painaa jo valmiiksi hiukan laitteeseen ja samoin korkituslaite suoraan suhteessa pulloon. Korkkia painaessa hiukan kiertämällä painaa paikalleen. Nopeasti tulee tuntuma korkittaessa meneekö se korkki paikoilleen vai ei. Väkisin ei kannata tunkea. Korkkeja on ainakin kahdenlaisia. Perinteinen viinipullonkorkki, joka nimensä mukaisesti sopii viinipulloihin. Sitten Alkon ja muihin pienempi aukkoisiin pulloihin löytyy kartiomaisia korkkeja. Itse pullotin juuri satsin, ei ollut vaikeaa.

• Anonyymi

salille siitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      274
      10106
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      216
      5809
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      170
      5336
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      82
      4969
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      14
      3242
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      4
      2618
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2509
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2319
    9. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      374
      2129
    10. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      27
      2055
    Aihe