Joo tota

JJK90

Täs oon ollut aikeissa perustaa AC/DC tribuuttibändin,porukkakin on kasassa,soolokitaristi vaan puuttuu

Saako uuden tribuuttibändin perustaminen kannatusta täältä ???? :D

12

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minääääää

      heti paikalla. Mä voin tulla. Osaan soittaakki.

    • Ronsu Efelantti

      Ei se mikään tribuutti oo!
      Se on trubatuuri

    • komppaaja

      Itse suhtaudun aika varauksella näihin "AC/DC- kopioihin". Moni ajattelee että mikäs siinä vetää yksinkertaisiin riffeihin ja peruspoljentaan pohjautuvia biisejä, mutta totuus on toinen. AC/DC:tä kopioiminen ei ole missään tapauksessa helppoa. Itse en ole kuullut tai nähnyt vielä yhtään retkuetta joka saa homman toimimaan edes lähimailleenkaan kuten ´DC:ltä se onnistuu. Rytmiryhmän: Malcolm, Phil ja Cliff soitto on vaan yksinkertaisesti niin saumatonta, kellontarkkaa ja "munakasta" ettei siihen kukaan muu pysty samassa genressä!

      • kalvotaiteilija

        Muuten , AC/DCn komppikitarointi ei ole helppoa miltä se näyttää ja kuulostaa. Sitä ei soiteta kuin "heviä" vaan helvetinmoisella ja tiukalla asenteella ja ne soinnut ei välttämättä soiteta "barreilla" , vaan niillä vittumaisemmilla versioilla. Usein näkee ja kuulee kuinka yritetään soittaa Higway To Helliä sillä surkeammalla otteella jne. Monet enemmän AC/DCtä kitaraa soittaneet varmaan ymmärtänee...


      • Kitarataiteilija
        kalvotaiteilija kirjoitti:

        Muuten , AC/DCn komppikitarointi ei ole helppoa miltä se näyttää ja kuulostaa. Sitä ei soiteta kuin "heviä" vaan helvetinmoisella ja tiukalla asenteella ja ne soinnut ei välttämättä soiteta "barreilla" , vaan niillä vittumaisemmilla versioilla. Usein näkee ja kuulee kuinka yritetään soittaa Higway To Helliä sillä surkeammalla otteella jne. Monet enemmän AC/DCtä kitaraa soittaneet varmaan ymmärtänee...

        Puhut asiaa! Sen verran on tullut skittaa rämpättyä, että tiedän mistä puhut.
        AC/DC:n musa on jotenkin "mittatilaustavaraa", että sitä ei toiset pysty kopioimaan kuin korkeintaan huonosti.


      • problem child
        kalvotaiteilija kirjoitti:

        Muuten , AC/DCn komppikitarointi ei ole helppoa miltä se näyttää ja kuulostaa. Sitä ei soiteta kuin "heviä" vaan helvetinmoisella ja tiukalla asenteella ja ne soinnut ei välttämättä soiteta "barreilla" , vaan niillä vittumaisemmilla versioilla. Usein näkee ja kuulee kuinka yritetään soittaa Higway To Helliä sillä surkeammalla otteella jne. Monet enemmän AC/DCtä kitaraa soittaneet varmaan ymmärtänee...

        Juuri näin :-) Itse olen erityisesti kuunnellut, ihastellut ja "opiskellut" Malcolmin komppikitaran soittoa jossa "vispiläkäsi" korostuu huomattavan paljon. Kun kuuntelee Malcolmin soittoa, huomaa kuinka tiukkaa, tarkkaa ja nerokasta se on! Myös tapa kuinka hän soittaa monesti esim. D-soinnussa mukana myös A-kielen, jolloin sointu kuulostaa paljon täyteläisemmältä ja "isommalta" kuin tavallisesti soitettuna (neljä ylintä kieltä). Tykkään myös Malcolmin Gretschin puhtaasta ja aika kuivasta soundista joka kaikilla levyillä ei kuitenkaan valitettavasti kuulu mielestäni tarpeeksi pinnassa. Sama vika myös vanhemmilla livetallenteilla. Uusista levyistä tuo soundi tulee hyvin esiin esim. Ballbreakerilla. Ja jos haluaa kuvan kanssa seurata maailman parasta komppikitaristia, toimii hyvänä esimerkkinä vaikkapa SUL-live dvd:n "Shoot to thrill" tai "Problem child" (kuuntele pelkästään Malcolmin kitaraa vas.kaiuttimesta / 5.1 myös vas.taka kaiutin!)


      • kalvotaiteilija
        problem child kirjoitti:

        Juuri näin :-) Itse olen erityisesti kuunnellut, ihastellut ja "opiskellut" Malcolmin komppikitaran soittoa jossa "vispiläkäsi" korostuu huomattavan paljon. Kun kuuntelee Malcolmin soittoa, huomaa kuinka tiukkaa, tarkkaa ja nerokasta se on! Myös tapa kuinka hän soittaa monesti esim. D-soinnussa mukana myös A-kielen, jolloin sointu kuulostaa paljon täyteläisemmältä ja "isommalta" kuin tavallisesti soitettuna (neljä ylintä kieltä). Tykkään myös Malcolmin Gretschin puhtaasta ja aika kuivasta soundista joka kaikilla levyillä ei kuitenkaan valitettavasti kuulu mielestäni tarpeeksi pinnassa. Sama vika myös vanhemmilla livetallenteilla. Uusista levyistä tuo soundi tulee hyvin esiin esim. Ballbreakerilla. Ja jos haluaa kuvan kanssa seurata maailman parasta komppikitaristia, toimii hyvänä esimerkkinä vaikkapa SUL-live dvd:n "Shoot to thrill" tai "Problem child" (kuuntele pelkästään Malcolmin kitaraa vas.kaiuttimesta / 5.1 myös vas.taka kaiutin!)

        Hui ! Luit mun ajatuksen! Kyllä, ei Malcolm paljoo tartte säröä kun potkua löytyy ihan soittotyylillä. Ja se ylimääräisen kieli kun lyödään juuri A;n ja D;n kanssa luo helkkarinmoisen rouheen ja tanakan soundin .
        Gretsch on joo soundiltaan erilainen. AC/DCn Bonfiren 1977-livessä ( Se New Yorkin radiossa )on makea soundi, suorastaan selkäpiitä kirvelee kun kuuntelee Malcolmin komppausta !


      • TheRiffiman92
        kalvotaiteilija kirjoitti:

        Hui ! Luit mun ajatuksen! Kyllä, ei Malcolm paljoo tartte säröä kun potkua löytyy ihan soittotyylillä. Ja se ylimääräisen kieli kun lyödään juuri A;n ja D;n kanssa luo helkkarinmoisen rouheen ja tanakan soundin .
        Gretsch on joo soundiltaan erilainen. AC/DCn Bonfiren 1977-livessä ( Se New Yorkin radiossa )on makea soundi, suorastaan selkäpiitä kirvelee kun kuuntelee Malcolmin komppausta !

        Ite olen tässä soitellut hiukan yli puol vuotta ja hyvin menee acdc riffit. Kunhan vaan ekaksi opettelee ne oikeat otteet eikä ala ite päästä keksimään niitä. Niitten kitaran soittohan perustuu ihan muutamaan perus otteeseen jotka oppii hetkessä. Eli ei siihen mitään muuta tarvita kun vaan halua soitella niitä.


      • kalvotaiteilija
        TheRiffiman92 kirjoitti:

        Ite olen tässä soitellut hiukan yli puol vuotta ja hyvin menee acdc riffit. Kunhan vaan ekaksi opettelee ne oikeat otteet eikä ala ite päästä keksimään niitä. Niitten kitaran soittohan perustuu ihan muutamaan perus otteeseen jotka oppii hetkessä. Eli ei siihen mitään muuta tarvita kun vaan halua soitella niitä.

        Niin ja G-sointu pitää soittaa sillai sähäkästi


      • problem child
        TheRiffiman92 kirjoitti:

        Ite olen tässä soitellut hiukan yli puol vuotta ja hyvin menee acdc riffit. Kunhan vaan ekaksi opettelee ne oikeat otteet eikä ala ite päästä keksimään niitä. Niitten kitaran soittohan perustuu ihan muutamaan perus otteeseen jotka oppii hetkessä. Eli ei siihen mitään muuta tarvita kun vaan halua soitella niitä.

        Juu, kyllähän ne soinnut oppii ja sitämyötä biisitkin; simppelit sointukulut (monet biisit kolmen soinnun blueskaavalla joissain vähän enemmän sointuja) mutta se tyyli ja tapa miten ne soitetaan onkin eri juttu ;-)


      • TheRiffiman92
        problem child kirjoitti:

        Juu, kyllähän ne soinnut oppii ja sitämyötä biisitkin; simppelit sointukulut (monet biisit kolmen soinnun blueskaavalla joissain vähän enemmän sointuja) mutta se tyyli ja tapa miten ne soitetaan onkin eri juttu ;-)

        Ku se soitto tyylihän riippuu ihan siitä pelkästä plekun käytöstä.


      • kalvotaiteilija
        problem child kirjoitti:

        Juu, kyllähän ne soinnut oppii ja sitämyötä biisitkin; simppelit sointukulut (monet biisit kolmen soinnun blueskaavalla joissain vähän enemmän sointuja) mutta se tyyli ja tapa miten ne soitetaan onkin eri juttu ;-)

        Just tossa monet kompastuu kun kyse AC/DC;stä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      319
      2993
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      85
      1667
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      191
      1574
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1049
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe