Cherokee -02

kiikarissa

Olisi kiikarissa 2002 mallinen Cherokee 3,7. Autolla on ajettu vajaa 70000km.

Onko täällä uudemman mallisen Cherokeen omistajia tai muita, joilla on autosta tietoa ja kokemuksia? Mihinköhän tuollaisessa kannattaisi kiinnittää erityisesti huomiota? Päällisin puolin kun auto vaikuttaa lähes uudenveroiselta. Renkaat jo totesinkin lähes vaihtokuntoisiksi, mutta mitä muuta pitäisi oikein huolella tarkistaa?

Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!

3

1331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsien mies

      Itsekkin tälläiseen Cheroon ihastuin. Pienemmällä 2,4 l bensakoneella olevaa autoa koe-ajelin mutta oli aika puhditon peli vaika toki sillä muun liikenteen mukana hyvin pysyi. 3,7 l koneella olevassa on kyllä potkua , jopa yli oman tarpeen mutta bensankulutuskin oli kova. Päädyin sitten dieseliin ja olen ollut tyytyväinen, kulutus kohtuullinen ja vääntöä niin että venekärry tulee perässä huomaamattomasti. Yllätyksenä tuli että talvella auto lämpee sisätiloistaan todella nopeasti vaikka dieseli onkin. Sen kummemmin vioista en tiedä, omassa dieselissä ei ole ollut mitään vikaa.

      • kiikarissa

        Paljonko on ehtinyt tulla mittariin kilometrejä?
        Miten maasturimaiselta auto tuntuu maantienopeuksissa? Paksut renkaat ja lyhyt akseliväli yleensä saavat maasturin hieman nyökyttelemään ja luikertelemaan... millainen Cherokee mahtaa tässä suhteessa olla?

        6-kone on varmaan aika janoinen, mutta en kuitenkaan ajele niin paljoa, että sillä olisi niin kovasti merkitystä. Toisaalta dieseleistä pyydetään enemmän hintaa, enkä hintaeroa saisi säästettyä vuosikausiin polttoaineen kulutus/hintaeroilla.


      • Rene
        kiikarissa kirjoitti:

        Paljonko on ehtinyt tulla mittariin kilometrejä?
        Miten maasturimaiselta auto tuntuu maantienopeuksissa? Paksut renkaat ja lyhyt akseliväli yleensä saavat maasturin hieman nyökyttelemään ja luikertelemaan... millainen Cherokee mahtaa tässä suhteessa olla?

        6-kone on varmaan aika janoinen, mutta en kuitenkaan ajele niin paljoa, että sillä olisi niin kovasti merkitystä. Toisaalta dieseleistä pyydetään enemmän hintaa, enkä hintaeroa saisi säästettyä vuosikausiin polttoaineen kulutus/hintaeroilla.

        Itte oon kurvaillu vm 03-04 mallisella Liberityllä (niin kun Jenkit sanoo), 3.7-koneella. Ainetta on menny maantillä 11,5 - 12,5 l ja kaupungissa pari litraa enempi. Toki pumppaamalla kansantaloutta kannatettua kunnolla.
        No, voima ei tuu ilmaseksi.

        Ei ole tullu vielä pahaa sanottavaa ajo-ominaisuuksista, menee tienpäällä kun juna ja kuitenkin on pieni kääntösäde. Toki huomioitavaa on että auton painopiste on korkeammalla sekä rautaa on ympärillä enemmän kun tavan henkilökulkimessa.

        Full-time asento automaatissa on hyvä jokapäiväisessä käytössä talvella/irto soralla. Ei perä lipsu sivulle ahtaissa paikoissa ja liikkeellelähtö on kuin lähes kesäkelissä (eikä rapise luistonestot tms).

        Autolla on ajettu vajaa 60t. Normaalihuoltojen lisäksi tankilla on käyty välillä, ei muuta.

        En tiedä onko se positiivinen seikka mutta emäntäkin tykkää ajella niin kaupungissa kuin tien päällä. Tosin hänellä on jostain kumman syystä pari litraa isompi keskikulutus kaupungissa kun minulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1507
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1235
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1168
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      974
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      174
      941
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      852
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      824
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      90
      748
    Aihe