Mikä tekee sinut onnelliseksi? Kuinka paljon iloa koet päivittäin elämässäsi vai onko elämä suurelta osin pelkkää harmautta ja tuskaa?
Voiko mielestäsi ihminen itse säädellä omaa onnellisuudentasoaan - en nyt tarkoita tällä alkoholia tai muita huumaavia aineita - vai onko hän pikemminkin ulkoisten tapahtumien riepoteltavana?
Tuleeko onni kohdalle vai tehdäänkö se itse?
Iloa elämässä
15
1017
Vastaukset
- hymy:)
oman onnensa seppä :)) ei vaan, vakavasti...
kyllä se oma onni lähtee vain itestä, positiivinen ajattelu ja se ett "onni on tässä ja nyt-ajattelu" auttaa eteenpäin- Merisuola
olen kanssasi tuosta, että onni lähtee itsestä ja on jokaisen subjektiivinen kokemus, johon sen tähden voi nimenomaan itse vaikuttaa. Erityisesti tuon tässä ja nyt -ajattelun opetteleminen on minullakin ollut tässä viime aikoina "työn alla". Se tosiaankin toimii ja tuo iloa elämään. :)
- Pilke silmäskulmassa
Voi monta asiaa tekee minut onnelliseksi, tässä muutamia
Aamuisin kun kävelen työhöni, olen onnellinen siitä että työpaikka on 5 minuutin matkan päässä.
Myöskin siitä että kävelen omilla jaloillani työhöni, näen omilla silmilläni, olen onnellinen että työympäristöni on miellyttävä, että työkaverini ovat hyviä ja ja reiluja ihmisiä, myös siitä että jaksoin lukea ne muutamat vuodet että sain tämän työpaikan....
onnellisuutta antaa myös nämä asiat:
hyvä rehellinen, reilu, rakastava Mies (kaukosuhteessa), terveet aikuiset lapset jotka ovat aloittamassa omaa elämäänsä.
Rakkaat kissani (2kpl)
onnellinen siitä että olen viljellyt taiteellisuuttani, opetellut maalaamaan öljyväreillä ja pitänyt näyttelyn ja seuraavaa valmistelen...
Vielä onnellinen siitä että sain pudotettua painoa 12,5 kiloa ja olen pitänyt painoni 1-2 kilon marginaalilla kokonaiset 5 vuotta.
Suurta onnellisuutta antaa myös että uskalsin erota kahdesta onnettomasta avioliitosta, ja että sen mukana opin tuntemaan itseni ja rakastamaan itseäni uudessa valossa sekä pitämään itsestäni huolta syömällä terveellisesti, nukkumalla tarpeeksi ja treenamalla itseni 25-vuotiaan kuntoon (olen pian 45)
ja mitäs vielä...
että itse olen tasapainoinen ja uskallan olla oma itseni ja kunnioittaa toisten erilaisuutta ja nähdä positiivisia puolia kanssaihmisissä enemmän kuin negatiivisia...
Ja myös siitä että en kaiken kokemani jälkeen olen ikinä antanut vastoinkäymisten tehdä minusta katkeraa...
Olen sitä mieltä että ihminen on paljolta oman onnensa seppä. Kun vain ensin valkenee se että itsellä on mahtavat resurssit vaikuttaa elämäänsä. Silloin lopettaa vaatimasta toisilta epäoikeudenmukaisia vaatimuksia, ja elämä alkaa maistua tosi hyvältä!- Merisuola
täällä myöntävästi päätäni, että sinulla on todellakin paljon syitä olla onnellinen. :) Ja erityisen hyvää on olla niistä kaikista onnen aiheista tietoinen. Monilla on niin paljon hyvää, mutta eivät näe sitä, vaan ainoastaan sen huonon.
"Olen sitä mieltä että ihminen on paljolta oman onnensa seppä. Kun vain ensin valkenee se että itsellä on mahtavat resurssit vaikuttaa elämäänsä. Silloin lopettaa vaatimasta toisilta epäoikeudenmukaisia vaatimuksia, ja elämä alkaa maistua tosi hyvältä!"
Ei voisi paremmin sanoa.
- kewi.
olevani onnellinen kun voin tuntea tuskaa,surua,
kipua,iloa,mielihyvää ja rakkautta..
silloin tiedän ,että olen vielä elävien kirjoissa..
onnellinen ei juuri anna ulkoisten tekijöiden juurikaan itseensä vaikuttaa..
miten onnen voi tehdä ? en tiedä
mutta pienistäkin hyvistä hetkistä voi ja pitää
olla onnellinen...- Merisuola
tuntea elävänsä, tuntea tunteensa.
Ja tuntea pystyvänsä vaikuttamaan omaan elämäänsä.
Nimenomaan niistä pienistä hyvistä hetkistä onnellisuus muodostuu. :)
- Hossi37
Onnellinen kun haluan olla onnellinen.
Onni lisääntyy vaan kun sitä kohdalle sattuu mut alku tehdään kyllä ihan itse iloisella ja positiivisella ajattelulla.
Onnellisempikin tietysti voisin olla sitä tuskin kellään on ikuna liikaa. Mielelläni haluaisin tämän oman iloni ja positiivisuutenikin jonkun kanssa jakaa. Muuten olen kyllä onnellinen ihan joka aamu kun silmät aukaisen, taas edessä on uusi ja tuntematon päivä eikä ikinä tiedä etukäteen mitä voi tapahtua. Illalla olen myöskin onnellinen kun menen nukkumaan. Olen taas saanut viettää ja nauttia yhden päivän elämästäni lisää ja jännitysellä odotan taas seuraavaa.- Merisuola
ajattelu näkyy viesteistäsi.
Sinussa voisi olla potentiaalia johonkin avustustoimintaan, jota kautta sitä onnellisuutta voi jakaa muiden kanssa ja eihän sitä tiedä, vaikka sieltä löytyisi joku, jonka kanssa jakaa sitä onnellisuutta lähemminkin...
- kvinnan.
Koen onnentunteita päivittäin.
Kun...
...juttelen uuden ihmisen kanssa.
...vanha ystävä osoittaa välittävänsä.
...muistelen menneitä hyviä hetkiä.
...onnistun jossain minulle tärkeässä.
...ylitän itseni jossain.
...joku flirttailee.
...saa nukkua.
...saa syödä hyvin.
...saa käydä kuumassa kylvyssä kynttilänvalossa.
...saa kuunnella hyvää musiikkia.
...jnejnejne.
Olen ollut vaikeasti masentunut, nykyään nautin tavallisista asioista. Tärkeintä on kai tajuta, että jokainen on itse vastuussa omasta onnestaan. Onni ei saisi riippua liikaa ulkoisista tapahtumista, siihen olen aina pyrkinyt. Se on vaikeaa, vaikeinta elämässä.
Minulle onni ei ole enää mikään huumaava tunne, vaan tasainen tyytyväinen olo. Onni siitä, ettei ole onneton. Onni siitä, että elämässä on vielä paljon saavutettavaa. Onni on osata haaveilla. Onni on uskoa parempaan. - IngallsinLaura
Asiat ovat kuten ovat ja elämässä tapahtuu niinkuin pitää. Itse voi päättää sen miten asiaa katsoo.
Ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin ja sama toisinpäin. Klishee, mutta erittäin totta.
Ihminen voi pitkälti säädellä, mutta on asioita ja aikoja, jolloin ei vain voi päättää olevansa iloinen ja onnellinen. Suruakin tarvitaan. - scale
oma asenne vaikuttaa siihen onnellisuuteen. Ympäristö peilaa sitä omaa fiilistä takaisin. Siis joko negatiivista tai positiivista asennetta ja vahvistaa sitä.
Tietysti on asioita ja tapahtumia joihin ei pääse itse vaikuttamaan ja jotka saattavat lytätä ihmisen, mutta ei niin voi olla koko aikaa.
Itse olen elämässäni ihan helkkarin onnellinen eikä oikeen mikään vituta :D - Hard Talk
No kyllä ihminen omalla ajattelulla ja omalla asenteellaan vaikuttaa siihen miten, hän kokee elämän onnen ja epäonnen, vaikka asiat eivät pelkästään ajatusten ja asenteen voimalla muutu (kuin tosi harvoin....)
Joskus tarvitaan tervettä nöyryyttä itseä kohtaan myöntää omat virheet, jotka ovat olleet oman onnen esteenä...
"Ymmärryksesi on sellainen kuin toistamasi mielikuvat. Mielikuvat näet värjäävät sielun."
-Markus Aurelius- "Mikä tekee sinut onnelliseksi?"
- Onnistumiset.
"Kuinka paljon iloa koet päivittäin elämässäsi vai onko elämä suurelta osin pelkkää harmautta ja tuskaa?"
- Fifty-Sixty, välillä pitää olla kurjaa ja harmaata, jotta ne hyvät päivät olisivat hyviä ja tavoittelemisen arvoisia.
Jokainen on oman onnensa seppä.
Ei onni tipahda taivaasta odottavan syliin vaan onni on ansaittava.
Tässä asiayhteydessä minäkin laitan nyt sen paljon parjatun sloganin: Sitä saa mitä tilaa.Itse näkisin että onnellisuus on kuitenkin pidempiaikainen tunne, melko pysyvä ellei valtavia elämänmuutoksia tapahdu. Se, vaatiiko onnellisuus työtä riippuu varmaan siitä minkä yksilö itse kokee onnellisuutta aiheuttavaksi. Toiset ovat vähään tyytyväisiä ja pääsevät vähemmällä työllä.
Omalla kohdalla tuota lyhytaikaista iloa on hyvinkin paljon elämässä, mutta toisaalta se on vain yksi keino päästä pakoon pelkoja ja vältellä vastuun ottamista omasta onnestaan. Eli se on juuri samankaltaista iloa jota alkoholi tuottaa, onnea tuskin?- Kärmestys
Tuo on hyvä sanonta.
Pitäisi yrittää löytää ne positiiviset puolet asioista, eikä märehtiä niitä negatiivisia.
Ihminen voi jonkin verran säädellä onnellisuustasoaan, mutta luonnettaan ei voi muuttaa, vaan ainoastaan muovata.
Se tuleeko ihmisestä onnellinen riippuu myös paljon lapsuudesta, kasvatuksesta, elinympäristöstä jne... Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen kykenee paremmin kohtaamaan ongelmia ja selviämään niistä. Ehkäpä omaa samalla paremmat mahdollisuudet tulla onnelliseksi.
Onni tulee joskus kohdalle, mutta silloin puhutaan yleensä onnellisista sattumista ja tapahtumista. Niistä pitää tietysti nauttia, mutta pelkästään yksittäisen asian varaan ei kannata onnea rakentaa.
Itse taidan pohdiskella hieman liikaa, mutta osaan tulla onnelliseksi pienistäkin asioista.
Huonoja päiviä tietysti on, muttei koskaan niin huonoja, etteikö jotain hyvääkin löytyisi.
Nyttemmin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia löytää niitä päivittäisiä ilon aiheita.
Niistä on pitänyt huolen pikkuinen päivänsäde.
Onnen voi löytää myös myöhemmälläkin iällä.
moni löytää sen uskosta. tai sitten muuten vaan voi löytyä elämälle sopiva harmonia ja onnellisuus.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933461
- 1093156
- 562355
- 221932
Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61758Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201745Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111680Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein241536Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381404