Minkäslaisia kokemuksia on kaasari kateista?
Varsinkin takavetoisista.
Meneekö katteja?
Kulutus?
Toimiiko automaatti ryyppy?
Nykiikö "normaalia enemmän" tms.
Onko ollut kalliita säätökeikkoja vai joko
nyrkkipajat osaa säätää?
Olen harkinnut ostaa moisen vempeleen.
1500S+kat+kaasari kokemuksia?
8
1951
Vastaukset
- Markku
Omat kokemukseni Lada 1500 S vm-93 olivat
lohdutomat nimenomaan katista ja päästöistä.
Autosta tuli katsastusmieste painajainen,
pakokaasujen arvot oli aivan metsässä. Toki
katsastusasemille tuli korkeammalta taholta
pätös, että katti-Ladat päästetään läpi
korkeillakin rajoilla, mutta silti.
Noh, kaasarin toiminta oli muutenkin kaameaa:
sähköinen säätöjärjestelmä pisti auton nykimään
ja yskimään miten sattuu, ja käynnstyminen oli
epävarmaa kuumana.Kulkua toki oli, sain latukkani
kelattua moottoritiellä 160 kmt; tosin ratti
ravisti silloin jo sen verran kovaa että teki
mieli löysätä.
Vaihdoin sen jälkeen Lada 1700 i-malliin; siinä
oli huippu auto! GM:n suihkupelit koneessa, ja
roimasti tehoa. Kulki, eikä nykinyt! Otti
todellista nopeutta varmaan 170kmt, ja kulutus
oli 2 litraa kaasarimallia pienempi (!). Pelasi
lähes ongelmitta 80 tkm.
Sen vaihdoin vajaa 8 kk sitten Lada 110 16 v -
malliin, noh tehoja on ja kulkua, mutta enemmän
tykkäsin takapotku-mallista. Lämppärikin oli
siinä puolta tehokkaampi, sai -25:ssä ajella
lyhythihaisessa t-paidassa.- viiden ladan verran kokm
samat viat. kaasarissa aina jotain hämyä.ei
mennyt eka katastuksesta läpi päästöt päin
persettä. yli kuuden sadan remontti konelassa.
vikana oli kuulema kaasari täynnä paskaa. eivät
vain tienneet että mistä se sinne oli
tullut.kaikki jarruletkut jouduin myös
vaihtamaan.kyseessä oli siis kolme vuotta vanha
kulkuneuvo. tarvitset tosiaankin hyvää
remonttikaveria tai sitten toisen ladallisen
verran rahaa konelan korjaamo laskuihin. - Scuderia QV
viiden ladan verran kokm kirjoitti:
samat viat. kaasarissa aina jotain hämyä.ei
mennyt eka katastuksesta läpi päästöt päin
persettä. yli kuuden sadan remontti konelassa.
vikana oli kuulema kaasari täynnä paskaa. eivät
vain tienneet että mistä se sinne oli
tullut.kaikki jarruletkut jouduin myös
vaihtamaan.kyseessä oli siis kolme vuotta vanha
kulkuneuvo. tarvitset tosiaankin hyvää
remonttikaveria tai sitten toisen ladallisen
verran rahaa konelan korjaamo laskuihin."Yli kuuden sadan remontti" kolme vuotta vanhaan
autoon? Hui hirveä. Pientä suhteellisuudentajua
peliin, kiitos. Minä en saa omaan peliini tuolla
rahalla edes kannentiivisteitä, venakoppien
tivarit juuri ja juuri. - AQWEDRF
Scuderia QV kirjoitti:
"Yli kuuden sadan remontti" kolme vuotta vanhaan
autoon? Hui hirveä. Pientä suhteellisuudentajua
peliin, kiitos. Minä en saa omaan peliini tuolla
rahalla edes kannentiivisteitä, venakoppien
tivarit juuri ja juuri.taitaa olla kyseessä jo aika ihmeellinen vehe jos ei kannen tiivisteitä ja venakopan saa 600 ???!?!?!
- Tshiguli Sputnik
Olen myös kuullut negatiivista palautetta 1500S
Kat -malleista (kuin myös kaksi muuta
kysymykseesi vastaajaa) Se sähköinen kaasutin
lienee jokin lisenssi-Solex, ei kai edes
venäläinen tuote!?!? Oli miten oli, ei kannata
hankkia tuota mallia. Varmempi vaihtoehto on
elvyttää jokin ennen Kat -aikakautta valmistettu
vanhus, tai sitten hypätä suoraan 1700 ruiskuun.
Saanee varmempaa kyytiä vähemmällä harmilla.
Itselläni vanhat kaasarikoneet ovat toimineet
ihan mukavasti..... - Pekka
Osta mieluummin 1700i. Ei nykäise kaasua
painettaessa, käynnistyy ongelmattomasti niin
kylmänä kuin kuumana ja vetoa tulee tasaisesti
kaasua poljettaessa. Aivan hyvä työkalu kun
voimaa riittää vaikka kärryn vetoon. Äläkä sitten
kisko sitä kärryä alikierroksilla
viitosvaihteella - kone kyllä jaksaa vaan lootan
luotettavuus voi loppua lyhyeen. Ilmanputsareita
on kahta mallia: Jos on muovikantinen, sen kansi
resonoi ja metelöi hurjasti voimakkaammassa
kiihdytyksessä. Peltinen on hiljaisempi. Kaiken
kaikkiaan: Jos löydät siistin ja vähänajetun
käytetyn, saat kelvon työkalun ja käyttöauton
edullisesti. Naapureiden mielipiteistä aikuinen
ihminen ei perusta.- Pekka
...joo. unohtui tämä laskutoimitus: Lada kyllä
syö litran-pari sadalla enemmän kuin joku uudempi
Toyosanhondmitsu vaan mitä siitä.
Vähennä käytetyn Ladasi ostohinnasta sen
myyntihinta/romun arvo, lisää tähän polttoaine-,
käyttö- ja huoltokustannukset (Halvat varaosat,
helppo huoltaa itse jos osaa ja viitsii) sekä jaa
ajamillasi kilometreillä. Uskon, että
kilometrihinnalle ei edes ole kilpailijoita.
OK. On se karu ja hiukan kankea vaan niinhän tuo
on käyttäjäkin....
- 1200S oli hyvä
Minullakin oli 1500 kat vm-93. Älä osta, päästöjem kanssa aina ongelmia ennen katsastusta. Päivä verstaalla vähintään säätöä, automaattiryyppy lähes aina päällä alle sadan kilometrin ajossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512