Tässä muutamia asioita jotka ärsyttävät minua liikenteessä:
1. se kun rampilla ajetaan 50km/h (tai muuta alhaista nopeutta). Yritä sitten sillä vauhdilla päästä rampilta muun liikenteen sekaan. Talvella on kaarteessa ymmärrettävää ajaa hiljempaa, kun voipi olla liukasta, mutten näe mitään syytä ajaa hiljaa enää suoralla osalla.
2. se kun on kaksi kaistaa, jossa esim. rekka ajaa oikeanpuoleisella 80km/h (rajoitus 100km/h) ja joku taliaivo ajaa siinä rekan vieressä vasenta kaistaa samaa vauhtia kun se rekka, vaikkei ole mihinkään kääntymässä. Ohita siinä sitten.
3. se kun ihmiset eivät osaa ajaa leveäkaistatiellä reunassa. Tiedän muutaman kuskin joka ajaa keskiviivan tuntumassa ja sanovat että väistävät sitten jos joku lähtee ohittamaan tai tulee vastaan. Mistä se ohittaja voi etukäteen tietään miten tämä kyseinen kuski toimii!
4. Se kun ei osata joustaa. Esim. kaksi kaistaa, joilta molemmilta käännytään vasemmalle. Oikealta tulevilla (suoraan menevillä) on etuajo-oikeus. Tämä vasemmanpuoleinen suoraan menevä kaista on tukossa ja oikeanpuoleinen ei. vasemman puoleisella kaistalla ajavat eivät jätä risteystä tyhjäksi, niin että oikean puolimmaiselle kaistalle kääntyvät pääsisivät puikahtamaan välistä.
5. se kun pimeällä ajetaan toisen perässä melko lähellä pitkät päällä.
6. se kun vastaantulija vaihtaa pimeällä valot takaisin pitkiksi ennen kuin on edes kunnolla auton rinnalla
7. se kun ei ohiteta hidastelijoita (ei siinä mitään vikaa, joskus voi olla hyvä syy ohittamatta), mutta ei anneta muillekaan mahdollisuutta ohittaa.
8. se kun ensin ohitetaan ja sitten jäädään eteen hidasteeksi
9. se kun lähtee ohittamaan ja se ohitettava auto vain kiihdyttää vauhtia, niin että ohi ei ole päästä
10. se kun kärkytään koko ajan takaluukussa kiinni, vaikkei olla edes ohittamassa
11. se kun ei käytetä vilkkua
jne.
Tässä vain muutamia. Jokainen saapi kertoa lisää ja kommentoida.
ärsyttää
53
2212
Vastaukset
- The Rat
> 1. se kun rampilla ajetaan 50km/h (tai muuta alhaista nopeutta).
> Yritä sitten sillä vauhdilla päästä rampilta muun liikenteen sekaan.
Näin tapahtuu melkein aina. Siksipä osaava kuski jättää reilusti väliä edellämenijään ja polkaisee kaasun pohjaan siten että pääsee itse liittymään turvallisesti ja saman tien tuosta liikennettä vaarantavasta nysväristä ohi.
> 11. se kun ei käytetä vilkkua
Tähän toimii sitten ainoastaan se että oletetaan että vilkuttomat menevät suoraan, tms. Jos et ehdi blokkaamaan vilkutonta, ei vilkun käyttämättömyys sinua haitannutkaan, muuten kuin periaatteellisella tasolla. Itse blokkailen mieluusti noita. Ja usein.
Muita näkee sen verran harvoin etten jaksa kommentoida niitä.- LeenuLii
"Siksipä osaava kuski jättää reilusti väliä edellämenijään ja polkaisee kaasun pohjaan siten että pääsee itse liittymään turvallisesti "
Tuota voisi vaikka kokeilla, mutta enpä tiedä sitä "nysvaristä" ohi, sillä osa näistä "ramppikuumeisista" ajaa kyllä sitten tiellä ihan hyvin.
Itse en ainakaan ala vilkuttamatta jättäviä blokkailemaan.
Ihanko tosi et törmää siihen, että joku blokkaa vasemmanpuoleisenkin kaistan kun ajaa vaikkapa rekan vieressä? - The Rat
LeenuLii kirjoitti:
"Siksipä osaava kuski jättää reilusti väliä edellämenijään ja polkaisee kaasun pohjaan siten että pääsee itse liittymään turvallisesti "
Tuota voisi vaikka kokeilla, mutta enpä tiedä sitä "nysvaristä" ohi, sillä osa näistä "ramppikuumeisista" ajaa kyllä sitten tiellä ihan hyvin.
Itse en ainakaan ala vilkuttamatta jättäviä blokkailemaan.
Ihanko tosi et törmää siihen, että joku blokkaa vasemmanpuoleisenkin kaistan kun ajaa vaikkapa rekan vieressä?Harvoin, ihan ruuhka-aikoja lukuunottamatta törmää siihen että ohitettava ja ohittava ajelisivat samaa nopeutta. Jonossa tuo on minusta jopa hyväksyttävää (saapa mennä oikeanpuoleinen nopeamminkin jos pääsee), siinä ei juuri ohitella.
Mutta kyllä, on pari kertaa jääty blokkiin kahden rekan taakse jotka kilpailevat siitä kumman rajoitin antaa enemmän periksi... Mutta sitä siis tapahtuu harvoin ja molemmat voi yleensä kuitata aika nopeasti tuin jälkeen. - LeenuLii
The Rat kirjoitti:
Harvoin, ihan ruuhka-aikoja lukuunottamatta törmää siihen että ohitettava ja ohittava ajelisivat samaa nopeutta. Jonossa tuo on minusta jopa hyväksyttävää (saapa mennä oikeanpuoleinen nopeamminkin jos pääsee), siinä ei juuri ohitella.
Mutta kyllä, on pari kertaa jääty blokkiin kahden rekan taakse jotka kilpailevat siitä kumman rajoitin antaa enemmän periksi... Mutta sitä siis tapahtuu harvoin ja molemmat voi yleensä kuitata aika nopeasti tuin jälkeen.Jono ja ruuhka ovat mielestäni eri asioita. Jos on jono, niin vain jos aikoo ajaa lujempaa (tai kääntyy tai ohtittaa tms.) saa mielestäni mennä vasenta kaistaa. Jos on ruuhka, niin on totta kai eduksi jos molemmat kaistat "tehokkaassa" käytössä.
On ihmisiä jotka eivät tunnu muistavan että pääsääntöisesti ajetaan oikean puoleista kaistaa. - The Rat
LeenuLii kirjoitti:
Jono ja ruuhka ovat mielestäni eri asioita. Jos on jono, niin vain jos aikoo ajaa lujempaa (tai kääntyy tai ohtittaa tms.) saa mielestäni mennä vasenta kaistaa. Jos on ruuhka, niin on totta kai eduksi jos molemmat kaistat "tehokkaassa" käytössä.
On ihmisiä jotka eivät tunnu muistavan että pääsääntöisesti ajetaan oikean puoleista kaistaa.Jos on kaksi kaistaa ja liikennen molemmilla jonoutunutta, voi ajonopeus silti olla luokkaa 80-100 km/h ihan hyvin.
Jos taas sama automäärä tungetaan yhdelle kaistalle, saadaankin aikaan ruuhka.
Tarkoitin nyt jonolla sitä että molemmilla kaistoilla on jonoa silmänkantamattomiin. En sitä että kummallakin kaistalla ajaa joku tukko kilsan, parin päässä... Esimerkiksi Helsingin kehäteillä jonoa on parhaimmillaan koko tien pituudelta - ruuhkaa silti vain espoon valoissa. :)
- nankang
2. se kun on kaksi kaistaa, jossa esim. rekka ajaa oikeanpuoleisella 80km/h (rajoitus 100km/h) ja joku taliaivo ajaa siinä rekan vieressä vasenta kaistaa samaa vauhtia kun se rekka, vaikkei ole mihinkään kääntymässä. Ohita siinä sitten.
Ehkä sillä on syynsä. Jos auto on paha ajaa, mutta silti haluaa rekasta ohi 5km/h tai 10km/h tähden.
5. se kun pimeällä ajetaan toisen perässä melko lähellä pitkät päällä.
Ei haittaa mitään. Pitäähän pimeässä nähdä.
6. se kun vastaantulija vaihtaa pimeällä valot takaisin pitkiksi ennen kuin on edes kunnolla auton rinnalla
Ihmettelen miksi autokoulussa opetetaan näin, kun se välähdys on todella ärsyttävä silmille.
8. se kun ensin ohitetaan ja sitten jäädään eteen hidasteeksi
Pitää ohittaa varmuuden vuoksi. Joskus jotkut ajavat niin ihmeellisesti, ettei niistä ota selvää kannattaako tuo ohittaa vai ei.- nankang
"Pitää ohittaa varmuuden vuoksi. Joskus jotkut ajavat niin ihmeellisesti, ettei niistä ota selvää kannattaako tuo ohittaa vai ei."
Esim. joskus ajoin 90km/h ajavan perässä. Ilmeisesti olisi kuitenkin pitänyt ohittaa, kun ohituskaistan jälkeen hidastaa alle 80km/h. Yleensäkin vaihtelevanopeuksisista menen ohi, jos se hitaammillaan ajaa hitaammin kuin minä. - LeenuLii
nankang kirjoitti:
"Pitää ohittaa varmuuden vuoksi. Joskus jotkut ajavat niin ihmeellisesti, ettei niistä ota selvää kannattaako tuo ohittaa vai ei."
Esim. joskus ajoin 90km/h ajavan perässä. Ilmeisesti olisi kuitenkin pitänyt ohittaa, kun ohituskaistan jälkeen hidastaa alle 80km/h. Yleensäkin vaihtelevanopeuksisista menen ohi, jos se hitaammillaan ajaa hitaammin kuin minä.Tossa on kyllä pointtia että sellaisen vaihtelevanopeisen takana on vaikea, pelottava ja ärsyttävä ajaa.
Eräs tuttavani kylläkin tekee sitä tahalleen, että ajaa hiljaa kun ei pääse ohi ja sitten kun siitä pääsis ohi, niin ajaa lujaa.. Ihan vaan ärsyttääkseen. - LeenuLii
Kyllä se haittaa kun joku ajaa pimeässä lähellä perässä pitkät päällä. Lyhyet päälläkin näkee sinne mun perään asti ja siitä on sitten taas mun valot näyttämässä. Se haittaa siksi, että vaikka käännän keskipeilin niin ettei heijasta, niin se silti heijastaa ja häikäisee jostain muualta. Pitäiskö tehdä niin kuin joku ehdotti ja pistää takasumuvalo päälle tällaisessa tilanteessa niin että toinen huomaisi kuinka häiritsevää se on? Tiedän kyllä että näin ei saisi toimia, mutta...
- vaihtaa pikkasen ennen koht...
jotta heti ohitettua näkyväisyyn pitkälle ja oikein suunnatut valot ei häikäise vaikka monilla valot sojottaakin miten sattuu.Toinen mikä on muistettava jotta moottoritietä ajavan ei tarvitse vaihtaa ollenkaan lyhyille jos ei halua.
- The Rat
vaihtaa pikkasen ennen koht... kirjoitti:
jotta heti ohitettua näkyväisyyn pitkälle ja oikein suunnatut valot ei häikäise vaikka monilla valot sojottaakin miten sattuu.Toinen mikä on muistettava jotta moottoritietä ajavan ei tarvitse vaihtaa ollenkaan lyhyille jos ei halua.
Jos pitkät häikäisevät vastaantulijaa, on vaihdettava lyhyille. Pitkille ei taas saa vaihtaa ennen kuin sen muita tienkäyttäjiä häiritsemättä voi tehdä.
Aivan hyvin riittää että vastaantulijan kohdalla nostaa pitkät taas päälle. Siinä on kuitenkin monta metriä aikaa tuolle operaatiolle, ei sitä tarvitse ennen kohtaamista tehdä.
Mutta tuo motarilla pitkät päällä on kyllä ärsyttävyyden huippu. Siis se että tuo häikäisee lähinnä niissä kohti joissa itse ei pysty edes huomauttamaan omia pitkiä vilkuttamalla (mutkissa siis lähinnä). Tosi kivaa ajaa kun puoli näkökenttää katoaa torvelon vastaantulijan valoihin.
Oikeasti. Häikäisy ei ole ongelma, voihan sitä aina laittaa silmät kiinni tai tuijottaa 90 astetta toiseen suuntaan. Ongelma on se ettei näe. - LeenuLii
The Rat kirjoitti:
Jos pitkät häikäisevät vastaantulijaa, on vaihdettava lyhyille. Pitkille ei taas saa vaihtaa ennen kuin sen muita tienkäyttäjiä häiritsemättä voi tehdä.
Aivan hyvin riittää että vastaantulijan kohdalla nostaa pitkät taas päälle. Siinä on kuitenkin monta metriä aikaa tuolle operaatiolle, ei sitä tarvitse ennen kohtaamista tehdä.
Mutta tuo motarilla pitkät päällä on kyllä ärsyttävyyden huippu. Siis se että tuo häikäisee lähinnä niissä kohti joissa itse ei pysty edes huomauttamaan omia pitkiä vilkuttamalla (mutkissa siis lähinnä). Tosi kivaa ajaa kun puoli näkökenttää katoaa torvelon vastaantulijan valoihin.
Oikeasti. Häikäisy ei ole ongelma, voihan sitä aina laittaa silmät kiinni tai tuijottaa 90 astetta toiseen suuntaan. Ongelma on se ettei näe.Voi kun olis kivaa kun kaikilla moottoriteillä olisi katuvalot. Eipä tarttis pohtia käyttääkö pitkiä vai lyhyitä, kun lyhyillä ei nää ja pitkät taas häiritsevät vastaantulijoita, itseänikin. Vastaantulijan valot eivät taas valaise omaa taivaltani ollenkaan. Tässä asiassa voisi ottaa oppia rekkakuskeilta (havainnoistani päätellen), jotka vaihtavat lyhyille kun tulee vastaantulija, aivan kuin muillakin teillä. Muuten ajavat pitkät päällä. Rekkakuskeilla valojen vaihtaminen on erikoisen tärkeää sillä heillä valoa on yleensä enemmän.
- nankang
vaihtaa pikkasen ennen koht... kirjoitti:
jotta heti ohitettua näkyväisyyn pitkälle ja oikein suunnatut valot ei häikäise vaikka monilla valot sojottaakin miten sattuu.Toinen mikä on muistettava jotta moottoritietä ajavan ei tarvitse vaihtaa ollenkaan lyhyille jos ei halua.
Pitkillä ei periaatteessa saa ajaa jos se häikäisee toista. Moottoritiellä yleensä voi ajaa pitkillä häikäisemättä, mutta tien kääntyessä oikeelle kannattaa vaihtaa lyhyelle. Erityisesti, jos vastaantulijoilla on ohitustilannetta päällänsä.
- Vilis
LeenuLii kirjoitti:
Voi kun olis kivaa kun kaikilla moottoriteillä olisi katuvalot. Eipä tarttis pohtia käyttääkö pitkiä vai lyhyitä, kun lyhyillä ei nää ja pitkät taas häiritsevät vastaantulijoita, itseänikin. Vastaantulijan valot eivät taas valaise omaa taivaltani ollenkaan. Tässä asiassa voisi ottaa oppia rekkakuskeilta (havainnoistani päätellen), jotka vaihtavat lyhyille kun tulee vastaantulija, aivan kuin muillakin teillä. Muuten ajavat pitkät päällä. Rekkakuskeilla valojen vaihtaminen on erikoisen tärkeää sillä heillä valoa on yleensä enemmän.
Säädän lähivalojen korkeuden aika ylös motarilla ja hirvialueilla ja alemmas taajamissa.
Pitkät on minulla käytössä hirvialueilla metsäväleillä. Pääteillä ei juuri koskaan työmatka-ajossa. - radial
LeenuLii kirjoitti:
Tossa on kyllä pointtia että sellaisen vaihtelevanopeisen takana on vaikea, pelottava ja ärsyttävä ajaa.
Eräs tuttavani kylläkin tekee sitä tahalleen, että ajaa hiljaa kun ei pääse ohi ja sitten kun siitä pääsis ohi, niin ajaa lujaa.. Ihan vaan ärsyttääkseen.Alustuksen kohta 7 varmaan tarkoittaa samaa asiaa mikä myös ärsyttää. Ajetaan normaalilla kaks suuntaisella kantatiellä. On pimeää ja sataa räntää eli hieman haittaa näkyvyyttä. Kelin vuoksi kukaan ei lähde ohittelemaan vaan siinä sit körötellään pitkässä jonossa 30 km/t syystä, että jonon keulalla oleva kuski ei jostain syystä uskalla kovempaa ajaa vaikka alueella on 60 km/t rajoitus eikä keli nyt noin hidasta vauhtia vaatisi !
Miksei tälle "pelkääjälle" juolahda mieleen, et vois edes kohteliaisuudesta ajaa vaikka bussi pysäkille ja päästää jono fiksusti ohitseen ja sit taas mennä köröttelis sitä omaa ajoaan ?! Niinhän esim. raskas kalustokin tekee tilaisuuden tullen samoin erilaiset tiekoneet. Vai ajatteleeko tämä niin musta valkoisesti, etteihän hänellä ole tuollaiseenkaan viittaavaa ajoneuvoa jonka vuoksi ei voi tai täydykään päästää muita ohitseen.
Taukki. - LeenuLii
radial kirjoitti:
Alustuksen kohta 7 varmaan tarkoittaa samaa asiaa mikä myös ärsyttää. Ajetaan normaalilla kaks suuntaisella kantatiellä. On pimeää ja sataa räntää eli hieman haittaa näkyvyyttä. Kelin vuoksi kukaan ei lähde ohittelemaan vaan siinä sit körötellään pitkässä jonossa 30 km/t syystä, että jonon keulalla oleva kuski ei jostain syystä uskalla kovempaa ajaa vaikka alueella on 60 km/t rajoitus eikä keli nyt noin hidasta vauhtia vaatisi !
Miksei tälle "pelkääjälle" juolahda mieleen, et vois edes kohteliaisuudesta ajaa vaikka bussi pysäkille ja päästää jono fiksusti ohitseen ja sit taas mennä köröttelis sitä omaa ajoaan ?! Niinhän esim. raskas kalustokin tekee tilaisuuden tullen samoin erilaiset tiekoneet. Vai ajatteleeko tämä niin musta valkoisesti, etteihän hänellä ole tuollaiseenkaan viittaavaa ajoneuvoa jonka vuoksi ei voi tai täydykään päästää muita ohitseen.
Taukki.Taas voidaan ottaa mallia raskaan liikenteen ammattikuskeista. Peräpeilistä voisi aina välillä katsoa, josko siellä olisi jonoa jonka päästää ohi. Usein autoilijat päästävät nopeammat ohi silloin kun autossa on jotain vikaa, mutta mikäli "hitaampaan" vauhtiin on muu syy, eivät he tule ajatelleeksi että joku muu voisi haluta ajaa lujempaa, mutta ei viitsi ohittaa esim. huonon tiekelin takia.
- äikänope
radial kirjoitti:
Alustuksen kohta 7 varmaan tarkoittaa samaa asiaa mikä myös ärsyttää. Ajetaan normaalilla kaks suuntaisella kantatiellä. On pimeää ja sataa räntää eli hieman haittaa näkyvyyttä. Kelin vuoksi kukaan ei lähde ohittelemaan vaan siinä sit körötellään pitkässä jonossa 30 km/t syystä, että jonon keulalla oleva kuski ei jostain syystä uskalla kovempaa ajaa vaikka alueella on 60 km/t rajoitus eikä keli nyt noin hidasta vauhtia vaatisi !
Miksei tälle "pelkääjälle" juolahda mieleen, et vois edes kohteliaisuudesta ajaa vaikka bussi pysäkille ja päästää jono fiksusti ohitseen ja sit taas mennä köröttelis sitä omaa ajoaan ?! Niinhän esim. raskas kalustokin tekee tilaisuuden tullen samoin erilaiset tiekoneet. Vai ajatteleeko tämä niin musta valkoisesti, etteihän hänellä ole tuollaiseenkaan viittaavaa ajoneuvoa jonka vuoksi ei voi tai täydykään päästää muita ohitseen.
Taukki.mitä tarkoitat tuolla 60km/t? tuo pieni t tarkoittaa tonnin merkkiä. 60km/h tarkoittaa 60 kilometriä tunnissa. opetelkaa kirjoittamaan höhlät.
- äikänope
vaihtaa pikkasen ennen koht... kirjoitti:
jotta heti ohitettua näkyväisyyn pitkälle ja oikein suunnatut valot ei häikäise vaikka monilla valot sojottaakin miten sattuu.Toinen mikä on muistettava jotta moottoritietä ajavan ei tarvitse vaihtaa ollenkaan lyhyille jos ei halua.
- kielen alkeet
äikänope kirjoitti:
mitä tarkoitat tuolla 60km/t? tuo pieni t tarkoittaa tonnin merkkiä. 60km/h tarkoittaa 60 kilometriä tunnissa. opetelkaa kirjoittamaan höhlät.
Mikä on "äikänope"? Tarkoitatko mahdollisesti "äikän ope"?
- Opeteini
kielen alkeet kirjoitti:
Mikä on "äikänope"? Tarkoitatko mahdollisesti "äikän ope"?
vissiin semmoinen jolle pilkun viilaus tuo oppilailleen traumoja. Sääli oppilaita. 60 km/t on ihan suomalainen. 60 km/h on kansainvälinen. Vai olisiko 60 km/t = 60 kilometriä/tonni? Rahaa, kiloja, äikän opettajia kiloissa/tunnissa?
- wum
LeenuLii kirjoitti:
Taas voidaan ottaa mallia raskaan liikenteen ammattikuskeista. Peräpeilistä voisi aina välillä katsoa, josko siellä olisi jonoa jonka päästää ohi. Usein autoilijat päästävät nopeammat ohi silloin kun autossa on jotain vikaa, mutta mikäli "hitaampaan" vauhtiin on muu syy, eivät he tule ajatelleeksi että joku muu voisi haluta ajaa lujempaa, mutta ei viitsi ohittaa esim. huonon tiekelin takia.
jos siihen hitaampaan vauhtiin on syynä vaikka nopeusrajoitus, niin en edelleenkään pysähtele niistä lähtökohdista.
- ope...
äikänope kirjoitti:
mitä tarkoitat tuolla 60km/t? tuo pieni t tarkoittaa tonnin merkkiä. 60km/h tarkoittaa 60 kilometriä tunnissa. opetelkaa kirjoittamaan höhlät.
Miksi tekstistäsi löytyi "kirjottamaan"? Etkä osaa käyttää isoja kirjaimiakaan.
Sitä paitsi olet varmasti ainoa, joka ei ymmärtänyt sitä "60km/t", älyä ei siis yhtään, joten et varmaan ole pärjännyt koulussa itsekään. - LeenuLii
wum kirjoitti:
jos siihen hitaampaan vauhtiin on syynä vaikka nopeusrajoitus, niin en edelleenkään pysähtele niistä lähtökohdista.
Tarkoitin muulla syyllä hitaampaan vauhtiin esim. maisemien katselua, raskasta kuormaa/peräkärryä, ihan vaan huvin vuoksi hitaampaa ajamista tms.
- !!!
Ärsyttää, kun jotkut torvelot vilkuttelevat miten sattuu...mennessään ympyrään...kokoajan... jos ei tiedä, kuinka sitä vilkkua kuuluisi käyttää, poistuessa siis, niin olisivat vilkkuttelematta. Ei voi ollenkaan luottaa, että jos joku vilkuttaa niin varmasti myös poistuisi ympyrästä eikä kurvaisi kylkeen.
- LeenuLii
Kaupungeissa on nykyään vilkkaissakin risteyksissä liikenneympyröitä. Lisäksi liikenneympyröiden määrä kasvaa koko ajan, sillä ne ilmeisesti vähentävät joitakin kolareita.
Liikenneympyröissä ei olisi mitään vikaa, mikäli kaikki oikeasti osaisivat vilkuttaa ajaa niissä oikein. Ihmettelen välillä kuinka ne vähentävät kolareita, sillä useimmiten minulla on ollut "vähällä piti"-tilanteita liikenneympyrässä kun olen ollut tulossa kolmion takaa ympyrään jonkun eteen kuvitellessani että hän kääntyy kun kerran vilkuttaa.
Toinen mikä liikenneympyröissä ärsyttää on se kun on kuskeja jotka eivät uskalla mennä mihinkään väliin ympyrään, mikäli siinä vain joku ajaa tai on tulossa siihen vasemmalla puolella olevasta risteyksestä. Vilkkaissa liikenneympyröissä tämä aiheuttaa hämmästystä ja jonoa. - äikänope
LeenuLii kirjoitti:
Kaupungeissa on nykyään vilkkaissakin risteyksissä liikenneympyröitä. Lisäksi liikenneympyröiden määrä kasvaa koko ajan, sillä ne ilmeisesti vähentävät joitakin kolareita.
Liikenneympyröissä ei olisi mitään vikaa, mikäli kaikki oikeasti osaisivat vilkuttaa ajaa niissä oikein. Ihmettelen välillä kuinka ne vähentävät kolareita, sillä useimmiten minulla on ollut "vähällä piti"-tilanteita liikenneympyrässä kun olen ollut tulossa kolmion takaa ympyrään jonkun eteen kuvitellessani että hän kääntyy kun kerran vilkuttaa.
Toinen mikä liikenneympyröissä ärsyttää on se kun on kuskeja jotka eivät uskalla mennä mihinkään väliin ympyrään, mikäli siinä vain joku ajaa tai on tulossa siihen vasemmalla puolella olevasta risteyksestä. Vilkkaissa liikenneympyröissä tämä aiheuttaa hämmästystä ja jonoa.sinä joudut siinä tilanteessa maksumieheksi jos tulet kolmiontakaa ja vaikka auto, johon törmäät, näyttäisikin vilkkua väärin. ei kannata luottaa siihen, että ihmiset vilkuttaa oikein.
minuakin ärsyttää nämä vasemmalla vilkulla vilkuttajat liikenneympyröissä. ihmetyttää todella, mistä he ovat ajokorttinsa saaneet. - LeenuLii
äikänope kirjoitti:
sinä joudut siinä tilanteessa maksumieheksi jos tulet kolmiontakaa ja vaikka auto, johon törmäät, näyttäisikin vilkkua väärin. ei kannata luottaa siihen, että ihmiset vilkuttaa oikein.
minuakin ärsyttää nämä vasemmalla vilkulla vilkuttajat liikenneympyröissä. ihmetyttää todella, mistä he ovat ajokorttinsa saaneet.Tiedän, että joudun maksumieheksi kun tulen kolmion takaa, vaikka kuinka toinen vilkuttaisi. Mutta mihin sitten luotan ellen vilkkuun? Lähdenkö ympyrään vasta kun vilkuttava on jo kääntynyt jolloin takanani olevat hermostuvat, varsinkin jos ensimmäisen vilkuttajan perässä tulee toinen?
- lisää...
äikänope kirjoitti:
sinä joudut siinä tilanteessa maksumieheksi jos tulet kolmiontakaa ja vaikka auto, johon törmäät, näyttäisikin vilkkua väärin. ei kannata luottaa siihen, että ihmiset vilkuttaa oikein.
minuakin ärsyttää nämä vasemmalla vilkulla vilkuttajat liikenneympyröissä. ihmetyttää todella, mistä he ovat ajokorttinsa saaneet.Koska itse tuolla ylempänä ja taas täällä mainostat olevasi äidinkielen opettaja ja korjailet muiden tekstejä, niin jatketaan taas sinunkin ojentamistasi.
Opettele käyttämään niitä isoja kirjaimia ja tämä ei kuulu kirjoittaa yhteen: "kolmiontakaa".
Jollei ole mainittavaa koulumenestystä, niin älä ihmeessä valehtele täällä anonyyminäkään, koska tyhmänä jäät siitäkin kiinni.
Liian pitkä tilitys, en jaksanut lukea.
Sinua ilmeisesti ärsyttää aika moni asia. Marketissa tuotteiden paikat ja kärryjen ajo-ominaisuudet ja mummojen kiilailu jne?
Terapiasta voisi olla apua.
Master Eq- LeenuLii
Älä suotta viitsi kirjoittaa, mikäli et edes tiedä mistä on kysymys. Mitäköhän varten keskustelupalstat ovat elleivät mielipiteiden vaihtoa?
- LeenuLii
Lisäänpä vielä yhden jutun, kiusaksesi:
Ilmeisesti sinua tämä minun "tilitys" ärsyttää kun jaksat siitä viestittää. Ja sinuahan ei ärsytä mikään liikenteessä tai siellä kaupassa? Ei väliinkiilajat tieliikenteessä eikä pitkät jonot kaupassa juuri silloin kun olisi kiire? (luulisi ärsyttävän, kun ei riitä edes kärsivällisyyttä lukea koko tekstiä) tai se että muistaa kassalla että maito unohtui ja maito on siellä suuren marketin toisessa päässä?
Mistä ihmeestä siis kirjoitat tänne?
- LeenuLii
Joku tossa aiemmin kirjoitti kuinka minua tuntuu ärsyttävän moni asia.
Kerronpa siis mitä hyvää ärsyttävistä autoilijoista on minun kannaltani.
1. Kun ajaa väsyneenä (pakon edestä) niin virkistyy kummasti kun rupeaa ihmettelmään että mitäköhän hel***tiä tuo edessä ajava tekee.
2. Kun on huono päivä töissä ja kotiin ajaessa sattuu törmäämään (selvennyksen vuoksi: ei konkreettisesti törmäämään) johon kuhun ajotaidottomaan idioottiin (itsehän olen siis se maailman paras kuski, joka tekee kaiken aina oikein ;)) niin saa purkaa päivän paineet kiroilemalla autossa oikein kovaan ääneen ja haukkumalla tämän toopen. Sitten ei enää tarvitse kotona kiukkuaan purkaa muihin.> virkistyy kummasti kun rupeaa ihmettelmään
> että mitäköhän hel***tiä tuo edessä ajava
> tekee.
Tuossa vaiheessa vaihdan useimmiten Beethovenin Mozartiin. Pysyy hyväntuulisena ja virkeänä.
> ... huono päivä töissä ja kotiin ajaessa
> sattuu törmäämään ... ajotaidottomaan
> idioottiin ... kovaan ääneen ja haukkumalla
> tämän toopen.
Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni. Kovaääninen Bach autossa tuo takaisin normaalin mielentilan.
Iso syy onnettomuuksiin onkin juuri tuo oman väsymyksen ja turhautumisen purkaminen kiilaamalla, vilkuttelemalla, tööttäilemällä, ohittelemalla ja hosumalla ja sähläämällä.
Aikuisen pitäisi pystyä käsittelemään myös negatiivisia tunteita. Terapiasta voisi olla apua?
Master Eq- LeenuLii
MasterEq kirjoitti:
> virkistyy kummasti kun rupeaa ihmettelmään
> että mitäköhän hel***tiä tuo edessä ajava
> tekee.
Tuossa vaiheessa vaihdan useimmiten Beethovenin Mozartiin. Pysyy hyväntuulisena ja virkeänä.
> ... huono päivä töissä ja kotiin ajaessa
> sattuu törmäämään ... ajotaidottomaan
> idioottiin ... kovaan ääneen ja haukkumalla
> tämän toopen.
Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni. Kovaääninen Bach autossa tuo takaisin normaalin mielentilan.
Iso syy onnettomuuksiin onkin juuri tuo oman väsymyksen ja turhautumisen purkaminen kiilaamalla, vilkuttelemalla, tööttäilemällä, ohittelemalla ja hosumalla ja sähläämällä.
Aikuisen pitäisi pystyä käsittelemään myös negatiivisia tunteita. Terapiasta voisi olla apua?
Master EqKova olet terapiaa suosittelemaan... Onko itselläsi sitten kokemuksia?
"Iso syy onnettomuuksiin onkin juuri tuo oman väsymyksen ja turhautumisen purkaminen kiilaamalla, vilkuttelemalla, tööttäilemällä, ohittelemalla ja hosumalla ja sähläämällä. "
En harrasta edellä mainittua. Ymmärsitköhän nyt ihan liian väärin sen mitä kirjoitin?
Viilataan sitten pilkkua:
" Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni. Kovaääninen Bach autossa tuo takaisin normaalin mielentilan. "
Oletko koskaan miettinyt miten kuulet hälytysajoneuvot, töötit yms. tärkeät äänet jos huudatat vain musiikkia? Ei sillä ettenkö itse koskaan kuuntelisi musiikkia lujaa autossa...
"Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni."
Onneksi en ole alaisesi. Itse ainakin pidän siitä että saan palautteen suoraan eikä minusta puhuta (tai minulle huudeta) edes yksikseen selän takana. Tämä siis koskee työelämää. Mikset keskustele rakentavasti vaan haukkumalla? Montako alaistasi on ottanut lopputilin?
"Aikuisen pitäisi pystyä käsittelemään myös negatiivisia tunteita. Terapiasta voisi olla apua? "
Mielestäni oma tapani käsitellä myös ne negatiiviset asiat ei ole yhtään sen kummempi kun sinun tämä bach:n huudattaminen ja toisten haukkuminen. - __R__
LeenuLii kirjoitti:
Kova olet terapiaa suosittelemaan... Onko itselläsi sitten kokemuksia?
"Iso syy onnettomuuksiin onkin juuri tuo oman väsymyksen ja turhautumisen purkaminen kiilaamalla, vilkuttelemalla, tööttäilemällä, ohittelemalla ja hosumalla ja sähläämällä. "
En harrasta edellä mainittua. Ymmärsitköhän nyt ihan liian väärin sen mitä kirjoitin?
Viilataan sitten pilkkua:
" Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni. Kovaääninen Bach autossa tuo takaisin normaalin mielentilan. "
Oletko koskaan miettinyt miten kuulet hälytysajoneuvot, töötit yms. tärkeät äänet jos huudatat vain musiikkia? Ei sillä ettenkö itse koskaan kuuntelisi musiikkia lujaa autossa...
"Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni."
Onneksi en ole alaisesi. Itse ainakin pidän siitä että saan palautteen suoraan eikä minusta puhuta (tai minulle huudeta) edes yksikseen selän takana. Tämä siis koskee työelämää. Mikset keskustele rakentavasti vaan haukkumalla? Montako alaistasi on ottanut lopputilin?
"Aikuisen pitäisi pystyä käsittelemään myös negatiivisia tunteita. Terapiasta voisi olla apua? "
Mielestäni oma tapani käsitellä myös ne negatiiviset asiat ei ole yhtään sen kummempi kun sinun tämä bach:n huudattaminen ja toisten haukkuminen.amiksella on ollu taas välitunti.
- LeenuLii
__R__ kirjoitti:
amiksella on ollu taas välitunti.
Hih. Niin se varmaan on.. Nyt ku katsoin profiilin rupesin kyllä tosissani miettimään että hällä mitään alaisia ole...
- älä välitä.
LeenuLii kirjoitti:
Kova olet terapiaa suosittelemaan... Onko itselläsi sitten kokemuksia?
"Iso syy onnettomuuksiin onkin juuri tuo oman väsymyksen ja turhautumisen purkaminen kiilaamalla, vilkuttelemalla, tööttäilemällä, ohittelemalla ja hosumalla ja sähläämällä. "
En harrasta edellä mainittua. Ymmärsitköhän nyt ihan liian väärin sen mitä kirjoitin?
Viilataan sitten pilkkua:
" Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni. Kovaääninen Bach autossa tuo takaisin normaalin mielentilan. "
Oletko koskaan miettinyt miten kuulet hälytysajoneuvot, töötit yms. tärkeät äänet jos huudatat vain musiikkia? Ei sillä ettenkö itse koskaan kuuntelisi musiikkia lujaa autossa...
"Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni."
Onneksi en ole alaisesi. Itse ainakin pidän siitä että saan palautteen suoraan eikä minusta puhuta (tai minulle huudeta) edes yksikseen selän takana. Tämä siis koskee työelämää. Mikset keskustele rakentavasti vaan haukkumalla? Montako alaistasi on ottanut lopputilin?
"Aikuisen pitäisi pystyä käsittelemään myös negatiivisia tunteita. Terapiasta voisi olla apua? "
Mielestäni oma tapani käsitellä myös ne negatiiviset asiat ei ole yhtään sen kummempi kun sinun tämä bach:n huudattaminen ja toisten haukkuminen.katsohan tuon nimimerkin omia kommentteja aikaisemmissa keskusteluissa, eivät nekään aina ole terveen ja tasapainoisen ihmisen kirjoittamia.
Mutta ehkä hän onkin jakomielitautinen ja persoona vaihtuu silloin tällöin. - linkki...
LeenuLii kirjoitti:
Kova olet terapiaa suosittelemaan... Onko itselläsi sitten kokemuksia?
"Iso syy onnettomuuksiin onkin juuri tuo oman väsymyksen ja turhautumisen purkaminen kiilaamalla, vilkuttelemalla, tööttäilemällä, ohittelemalla ja hosumalla ja sähläämällä. "
En harrasta edellä mainittua. Ymmärsitköhän nyt ihan liian väärin sen mitä kirjoitin?
Viilataan sitten pilkkua:
" Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni. Kovaääninen Bach autossa tuo takaisin normaalin mielentilan. "
Oletko koskaan miettinyt miten kuulet hälytysajoneuvot, töötit yms. tärkeät äänet jos huudatat vain musiikkia? Ei sillä ettenkö itse koskaan kuuntelisi musiikkia lujaa autossa...
"Yleensä haukun ne alaiset, jotka ovat syypäitä huonoon päivääni."
Onneksi en ole alaisesi. Itse ainakin pidän siitä että saan palautteen suoraan eikä minusta puhuta (tai minulle huudeta) edes yksikseen selän takana. Tämä siis koskee työelämää. Mikset keskustele rakentavasti vaan haukkumalla? Montako alaistasi on ottanut lopputilin?
"Aikuisen pitäisi pystyä käsittelemään myös negatiivisia tunteita. Terapiasta voisi olla apua? "
Mielestäni oma tapani käsitellä myös ne negatiiviset asiat ei ole yhtään sen kummempi kun sinun tämä bach:n huudattaminen ja toisten haukkuminen.http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&hpp=25&poster=mastereq&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sort=relevance&ts=1163789826670&query_session=0000015543&start=0
Naurattaa oikein tuon Masterin teeskentely. Herran pitäisi itse käydä terapiassa.
- osin eri mieltä
"3. se kun ihmiset eivät osaa ajaa leveäkaistatiellä reunassa. Tiedän muutaman kuskin joka ajaa keskiviivan tuntumassa ja sanovat että väistävät sitten jos joku lähtee ohittamaan tai tulee vastaan. Mistä se ohittaja voi etukäteen tietään miten tämä kyseinen kuski toimii!"
Totta! Jo autokoulussa on opetettu, että pitää ajaa niin oikealla kuin on mahdollista, niin leveäkaistatiellä kuin jos on kaksi kaistaa samaan suuntaan.
"6. se kun vastaantulija vaihtaa pimeällä valot takaisin pitkiksi ennen kuin on edes kunnolla auton rinnalla"
Katse oikeaan reunaan! Tämäkin on opetettu autokoulussa. Se että vaihdetaan pitkät vähän ennen kuin kohdataan on oikein toimittu. Edessä on kuitenkin "uusi tie" vastaantulijalle kuin sinulle itsellesikin. Täytyyhän sinunkin tietää riittävän ajoissa mitä edessäsi on. Mistä sen tietää vaikka jokin eläin tai vaikka ilman heijastimia oleva henkilö olisi ilmaantunut keskelle ajokaistaasi. Mitä nopeammin sen huomaat, sitä enemmän sinulla on aikaa reagoida ja toimia.
"9. se kun lähtee ohittamaan ja se ohitettava auto vain kiihdyttää vauhtia, niin että ohi ei ole päästä"
Tämä on hyvin yleinen ilmiö. Seuraa vaikka itseäsi, pystytkö ajamaan joka ikisen kerran kun sinut ohitetaan täsmälleen samaa nopeutta koko ajan. En usko, vain sellaiset pystyvät jotka eivät muutenkaan seuraa muuta liikennettä.- LeenuLii
En pysty ajamaan täysin samaa nopeutta kun minua ohitetaan. Minun ei tarvitse sitä seurata - tiedän sen muutenkin. Vaikka ajaisin ilman ohitustilannettakin en saa aina nopeutta pysymään vakiona.
Tarkoitinkin tuolla kohdalla 9 sitä kun joku tekee niin täysin kiusallaan eli ei halua päästää ohi. - jeps.
LeenuLii kirjoitti:
En pysty ajamaan täysin samaa nopeutta kun minua ohitetaan. Minun ei tarvitse sitä seurata - tiedän sen muutenkin. Vaikka ajaisin ilman ohitustilannettakin en saa aina nopeutta pysymään vakiona.
Tarkoitinkin tuolla kohdalla 9 sitä kun joku tekee niin täysin kiusallaan eli ei halua päästää ohi.9 kohdasta..
Aivan, käsitin tosiaan toisella tavalla. No, kiusaajat ovat hölmöjä, vailla elämää. Ne ei tiedä ettei liikenne ole leikkipaikka. Oman typeryytensä ne sillä lailla ilmaisee. - LeenuLii
jeps. kirjoitti:
9 kohdasta..
Aivan, käsitin tosiaan toisella tavalla. No, kiusaajat ovat hölmöjä, vailla elämää. Ne ei tiedä ettei liikenne ole leikkipaikka. Oman typeryytensä ne sillä lailla ilmaisee.Tähän kiusaamiseen olen huomannut seuraavia syitä:
a) autoni on pienempi, vanhempi ja kaikien puolin "paskempi" kuin ohitettavan (uusi audi tai mersu)
b) Ajan pakettiautolla, joka ei tietenkään voi nopeutensa puolesta mennä ohi. Onhan se "nöyryyttävää". - loistavana
LeenuLii kirjoitti:
Tähän kiusaamiseen olen huomannut seuraavia syitä:
a) autoni on pienempi, vanhempi ja kaikien puolin "paskempi" kuin ohitettavan (uusi audi tai mersu)
b) Ajan pakettiautolla, joka ei tietenkään voi nopeutensa puolesta mennä ohi. Onhan se "nöyryyttävää".Yleensä kiusaavat ohittajat on niitä, jotka eivät kestä että on muitakin liikenteessä. Ne on niitä minäminä kuskeja.
Pakettiautoista hiukan.. Kyllä pakettiautollakin pääsee helpostikin ohi, tehoa tuntuu riittävän ohitukseen ja vielä sen jälkeiseenkin ajoon (eli ei jää eteen kökkimään). Mutta mitäpä siitä, jokainen menköön omaa vauhtiaan eikä sillä pidä olla mitään merkitystä millaisella autolla itse ajaa tai millainen auto ohittaa. - LeenuLii
loistavana kirjoitti:
Yleensä kiusaavat ohittajat on niitä, jotka eivät kestä että on muitakin liikenteessä. Ne on niitä minäminä kuskeja.
Pakettiautoista hiukan.. Kyllä pakettiautollakin pääsee helpostikin ohi, tehoa tuntuu riittävän ohitukseen ja vielä sen jälkeiseenkin ajoon (eli ei jää eteen kökkimään). Mutta mitäpä siitä, jokainen menköön omaa vauhtiaan eikä sillä pidä olla mitään merkitystä millaisella autolla itse ajaa tai millainen auto ohittaa.Olen samaa mieltä siitä että kyllä pakettiautollakin ohi pääsee. Joillekin se vain tuntuu olevan liikaa. Harvoin se pakettiauto siihen eteen jää ohituksen jälkeen hidastelemaan ja vaikka jäisikin ei sen takana pitäisi niin ikävä olla.
- valtava ego
LeenuLii kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä että kyllä pakettiautollakin ohi pääsee. Joillekin se vain tuntuu olevan liikaa. Harvoin se pakettiauto siihen eteen jää ohituksen jälkeen hidastelemaan ja vaikka jäisikin ei sen takana pitäisi niin ikävä olla.
Joillekin se vaan on kova pala ajaa pakun takana tai jos sellainen ohittaa. Entäs liikennevaloista lähteminen.. monet hyvät naurut on saatu kun joku "hienolla" pikku kirpulla kuvittelee, varsinkin talvella, lähtevänsä kuin tykin suusta heti vihreiden vaihduttua. Rapina vaan kuuluu vierestä ja sivupeileistä saa kattella et kyl se ehkä sieltä vähän ajan päästä tulee :D Seuraavissa liikennevaloissa ne on kiltisti pakun takana... Nelikko on oiva peli ;) Tälleen voi palautella iso egosia maanpinnalle aiheuttamatta vaaraa kenellekkään.
- mahdu pieneen autoon
LeenuLii kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä että kyllä pakettiautollakin ohi pääsee. Joillekin se vain tuntuu olevan liikaa. Harvoin se pakettiauto siihen eteen jää ohituksen jälkeen hidastelemaan ja vaikka jäisikin ei sen takana pitäisi niin ikävä olla.
Joillekin se vaan on kova pala ajaa pakun takana tai jos sellainen ohittaa. Entäs liikennevaloista lähteminen.. monet hyvät naurut on saatu kun joku "hienolla" pikku kirpulla kuvittelee, varsinkin talvella, lähtevänsä kuin tykin suusta heti vihreiden vaihduttua. Rapina vaan kuuluu vierestä ja sivupeileistä saa kattella et kyl se ehkä sieltä vähän ajan päästä tulee :D Seuraavissa liikennevaloissa ne on kiltisti pakun takana... Nelikko on oiva peli ;) Tälleen voi palautella iso egosia maanpinnalle aiheuttamatta vaaraa kenellekkään.
- Nyt 3,808 milj.km.
valtava ego kirjoitti:
Joillekin se vaan on kova pala ajaa pakun takana tai jos sellainen ohittaa. Entäs liikennevaloista lähteminen.. monet hyvät naurut on saatu kun joku "hienolla" pikku kirpulla kuvittelee, varsinkin talvella, lähtevänsä kuin tykin suusta heti vihreiden vaihduttua. Rapina vaan kuuluu vierestä ja sivupeileistä saa kattella et kyl se ehkä sieltä vähän ajan päästä tulee :D Seuraavissa liikennevaloissa ne on kiltisti pakun takana... Nelikko on oiva peli ;) Tälleen voi palautella iso egosia maanpinnalle aiheuttamatta vaaraa kenellekkään.
Tosi MÖLLI asenne sinulla. Voi kun pomosi antaisi sulle 80-luvun takavetoisen HIACEN kuluneilla renkailla. Ja määräisi että lippis on oltava lippa eteenpäin. Oppisit jotain; ehkä. Vai että pitää kilpaillakin seuraaviin valoihin. HÖh ja höh. Huvinsa jokaisella vaikka työnantajansa kustannuksella. Ja niitähän näkee jopa isojen firmojen mainoksilla.
- egoas
Nyt 3,808 milj.km. kirjoitti:
Tosi MÖLLI asenne sinulla. Voi kun pomosi antaisi sulle 80-luvun takavetoisen HIACEN kuluneilla renkailla. Ja määräisi että lippis on oltava lippa eteenpäin. Oppisit jotain; ehkä. Vai että pitää kilpaillakin seuraaviin valoihin. HÖh ja höh. Huvinsa jokaisella vaikka työnantajansa kustannuksella. Ja niitähän näkee jopa isojen firmojen mainoksilla.
Tsori vaan, paku on oma ilman minkäänlaista mainostekstiä :P Ja kukapa on puhunu kilpailusta mitään.. ripeästä lähdöstä vaan, sitähän se kirpun omistajakin yritti. Oot muuten tainnu kokea ton omalla kirpulla. Hyvä vaan, jotkut on sentään huomannu et kyl ne pakut liikkuu ja vieläpä turvallisesti.
- Nyt 3,8 milj.km.
Jos oikeasti näin ajattelet olet TÄYSIN oikeassa. Näitä vastamulperoita aina on joilla löytyy hienoja ideoita kuinka voisit miettiä uudelleen mitä tuli sanottua. Tolla Master-ihmeellä on oma terapia menossa joten se siitä. Tai on epäonnistunut psykiatri ilman asiakkaita. Siis jos järkeviin ja todellisiin epäkohtiin esitit kommenttisi niin aika moni vastakommentti oli jopa negatiivinen. Todella toit vain pienen osan julki nykyisen liikenteen tosi tyhmyyksistä. Mutta muista myös että osa ratinvääntäjistä on "parhaita" omasta mielestään. Kun ensimmäinen 2 milj. km tuli täyteen Suomessa ja Euroopassa luovuin hyväkuski asenteesta.
- LeenuLii
Minulla ei ole läheskään sitä ajokokemusta kuin sinulla, mutta tiedän toki etten ole se maailman paras kuski. Tänä aamunakin tuli tehtyä taas typeriä asioita liikenteessä, mutta se siitä. Toinen on hyvä jossain, toinen jossain toisessa asiassa. Luulen että on paljon kuskeja jotkapa esim. ajavat kaupungissa hyvin, mutta matka-ajossa ei. Yksi ei voi millään osata kaikkea.
- lisää...
Noi on kaikki hyviä huomioita.
Lisäisin, että on ärsyttävää körötellä tyhjää tietä rajoituksen mukaan jossain korvessa.
Monet eivät ohita, vaan roikkuvat perässä koska kovin usein tutkapaikka on ohituspaikassa ja sanktiot ovat kovia. Ruotsissa saa ohitustilanteessa tilapäisesti ylittää rajoituksen, olisi hyvä ratkasu meillekkin.
LeenuLii liikenneministeriksi :)- LeenuLii
Olen huomannut, että poliisitkin osaavat välillä käyttää maalaisjärkeä, mutta helpompaahan se olisi jos laki antaisi luvan joskus ylittää nopeusrajoituksen. Mielestäni pieni ylinopeus joissakin ohitustilanteissa lisää turvallisuutta. Joku nero vastaa tähän varmaan että älä ohita, josset pääse ohi ilman ylinopeutta. Veikkaisin että jonot olisivat paljon pahempia mikäli kaikki noudattaisivat tässä asiassa lakia.
Usein olen sitä mieltä että Suomen ei pidä seurata Ruotsin mallia, mutta tässä asiassa pitää, mikäli asia oikeasti on niin että siellä saa ohittaessa ajaa tilapäisesti ylinopeutta. - wum
>>Ruotsissa saa ohitustilanteessa tilapäisesti ylittää rajoituksen, olisi hyvä ratkasu meillekkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768272Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262128
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151703- 611657
- 181619