Olisiko kellään tietoa/niksiä millä hävitän inhottavat pienet kukkakärpäset?
Kukkakärpäset
9
990
Vastaukset
- täysin eroon
En ole kyllä tosissaan yrittänytkään päästä kaikista eroon.
Itse olen laittanut vesilasin johon sekoitettu hieman sokeria ja astianpesuainetta kasvien lähelle. Sokerivesi houkuttelee pikkukärpäsiä ja astiapesuaine rikkkoo pintajännityksen jolloin ötökät hukkuvat.
Yksi toinen ilmeisesti tehokas keino on kastella kasveja mäntysuopaliuoksella. Putelin sivussa on ohjekin.- Kyllästynyt
Kokeilempa tuota niksiäsi, kiitos vinkistä. Kerron sitten auttoiko minulle.
- Kukkaihminen
Inhaa...kokemusta on. Hedelmiä ei kannata säilyttää ainakaan ilman jotain verkkoa sisällä. Kypsyvät banaanit houkuttelevat niitä lentämään ja käsittääkseni kukkakärpäset lisääntyvät kosteassa mullassa. Talviaikaan ehkä helpommin kasvien multa jää kosteaksi, joten kukkakärpäsille se on otollinen kasvualusta. Onnea taisteluun ikäviä, mutta tosin harmittomia (ja nenääkutittavia) kärpäsiä vastaan. Kissanikin inhoaa niitä.
- kokeilla
semmosta, et vaihdat altakasteluruukkuihin tai ostat esim. raid:ilta semmosta, kun raid kukka, huonekasvien hyönteisten torjuntaan (vihreän värinen purkki). Itellä ainakin kärpäset tipahtanut saman tien, kun oon suihkinut sitä multien pinnoille. On myös muunkin merkkisiä tähän tarkoitukseen sopivia.
- harsosääsket
semmosta, et vaihdat altakasteluruukkuihin tai ostat esim. raid:ilta semmosta, kun raid kukka, huonekasvien hyönteisten torjuntaan (vihreän värinen purkki). Itellä ainakin kärpäset tipahtanut saman tien, kun oon suihkinut sitä multien pinnoille. On myös muunkin merkkisiä tähän tarkoitukseen sopivia.
Anteeksi, että naurattaa altakasteluruukkusydemisi.
Meillä ainakin kun aloitan kastelun altakasteluruukkuille vesiputkesta hyökkää harsosääskilauma ylös (eli kukkakärpäset).
Imurointikin on hyvä kikka tuon vesi-tiskinesteenlasin lisäksi. Minulla ei siellä ole sokeria vaan niitä värillisiä kiviä, joita jotkut käyttää maljakoissa; hyvin toimii. - rauhassa
harsosääsket kirjoitti:
Anteeksi, että naurattaa altakasteluruukkusydemisi.
Meillä ainakin kun aloitan kastelun altakasteluruukkuille vesiputkesta hyökkää harsosääskilauma ylös (eli kukkakärpäset).
Imurointikin on hyvä kikka tuon vesi-tiskinesteenlasin lisäksi. Minulla ei siellä ole sokeria vaan niitä värillisiä kiviä, joita jotkut käyttää maljakoissa; hyvin toimii.Itse nimittäin en käytä olleskaan altakasteluruukkuja. Olen vaan kuullut suosituksia siitä ja että tämä voisi olla hyvä keino, et sillei...
- Jasmike
Provado Hyönteispuikkoja,pakkauksessa on ohje, ruukun koko/kuinka monta puikkoa ruukkuun.
- anelmas
Omenaviinietikkaa ja tilkka Fairya pintajännityksen poistamiseksi ja sinne hukkuivat ja katosivat kaikki.
- Kyllästynyt
Kiitos kaikille vastanneille vinkeistä. Kokeilen josko oman hyvän näistä löydän tuohon ongelmaani. Hyvää Joulun alusaikaa teille kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969