Kukkakärpäset

Kyllästunyt

Olisiko kellään tietoa/niksiä millä hävitän inhottavat pienet kukkakärpäset?

9

990

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin eroon

En ole kyllä tosissaan yrittänytkään päästä kaikista eroon.

Itse olen laittanut vesilasin johon sekoitettu hieman sokeria ja astianpesuainetta kasvien lähelle. Sokerivesi houkuttelee pikkukärpäsiä ja astiapesuaine rikkkoo pintajännityksen jolloin ötökät hukkuvat.

Yksi toinen ilmeisesti tehokas keino on kastella kasveja mäntysuopaliuoksella. Putelin sivussa on ohjekin.

• Kyllästynyt

Kokeilempa tuota niksiäsi, kiitos vinkistä. Kerron sitten auttoiko minulle.

• Kukkaihminen

Inhaa...kokemusta on. Hedelmiä ei kannata säilyttää ainakaan ilman jotain verkkoa sisällä. Kypsyvät banaanit houkuttelevat niitä lentämään ja käsittääkseni kukkakärpäset lisääntyvät kosteassa mullassa. Talviaikaan ehkä helpommin kasvien multa jää kosteaksi, joten kukkakärpäsille se on otollinen kasvualusta. Onnea taisteluun ikäviä, mutta tosin harmittomia (ja nenääkutittavia) kärpäsiä vastaan. Kissanikin inhoaa niitä.

• kokeilla

semmosta, et vaihdat altakasteluruukkuihin tai ostat esim. raid:ilta semmosta, kun raid kukka, huonekasvien hyönteisten torjuntaan (vihreän värinen purkki). Itellä ainakin kärpäset tipahtanut saman tien, kun oon suihkinut sitä multien pinnoille. On myös muunkin merkkisiä tähän tarkoitukseen sopivia.

• harsosääsket

semmosta, et vaihdat altakasteluruukkuihin tai ostat esim. raid:ilta semmosta, kun raid kukka, huonekasvien hyönteisten torjuntaan (vihreän värinen purkki). Itellä ainakin kärpäset tipahtanut saman tien, kun oon suihkinut sitä multien pinnoille. On myös muunkin merkkisiä tähän tarkoitukseen sopivia.

Anteeksi, että naurattaa altakasteluruukkusydemisi.
        Meillä ainakin kun aloitan kastelun altakasteluruukkuille vesiputkesta hyökkää harsosääskilauma ylös (eli kukkakärpäset).

Imurointikin on hyvä kikka tuon vesi-tiskinesteenlasin lisäksi. Minulla ei siellä ole sokeria vaan niitä värillisiä kiviä, joita jotkut käyttää maljakoissa; hyvin toimii.

• rauhassa
        harsosääsket kirjoitti:

Anteeksi, että naurattaa altakasteluruukkusydemisi.
        Meillä ainakin kun aloitan kastelun altakasteluruukkuille vesiputkesta hyökkää harsosääskilauma ylös (eli kukkakärpäset).

Imurointikin on hyvä kikka tuon vesi-tiskinesteenlasin lisäksi. Minulla ei siellä ole sokeria vaan niitä värillisiä kiviä, joita jotkut käyttää maljakoissa; hyvin toimii.

Itse nimittäin en käytä olleskaan altakasteluruukkuja. Olen vaan kuullut suosituksia siitä ja että tämä voisi olla hyvä keino, et sillei...

• Jasmike

Provado Hyönteispuikkoja,pakkauksessa on ohje, ruukun koko/kuinka monta puikkoa ruukkuun.

• anelmas

Omenaviinietikkaa ja tilkka Fairya pintajännityksen poistamiseksi ja sinne hukkuivat ja katosivat kaikki.

• Kyllästynyt

Kiitos kaikille vastanneille vinkeistä. Kokeilen josko oman hyvän näistä löydän tuohon ongelmaani. Hyvää Joulun alusaikaa teille kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      46
      3516
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      136
      2525
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      17
      2494
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1973
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1436
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1337
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1324
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1043
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      969
    Aihe