Osaako joku sanoa suuntaa antavaa hintaa mitä vajaa 6m pitkän HT-lasikuituveneen pohjan hiekka puhallus, ja uudelleen maalaus törmäyslistan alapuoliseen osaan maksaa? Tietysti varmaan riippuu paikasta ja maaleistakin, mutta noin suunnilleen jos "perus setillä" mennään.
Asun Turun seudulla. Onko jollain kokemusta hyvistä tai huonoista paikoista.
Veneen maalauksen hinta?
8
24783
Vastaukset
- arvio
1000-1500e.
- maalataan
Jos maalautat sen ulkona, tulee tulos sään mukaan.
Jos maalautat sen katoksessa on tulos parempi,
Maalautatko sen ruiskumaalauksena vaiko tela-pensseli työnä. Ruiskumaalaus käy nopeasti, jälki erinomainen. Vaatii kuitenkin sähköt, hyvän pohjatyön (peilaa)ja melkoisen suojauksen. (työtä paljon) Jos maalataan käsin telalla ja pensselillä suojaustyö helppo, pienet virheet ei peilaa, pinta tekijästä riippuen hyvä tai erittäin hyvä.
Käyttäesssäsi kaksikomponenttimaaaleja on maali noin 60 - 80 €/ ltr ja vastaavasti alkydimaalit noin 30-40 €/ltr,Molemmat ovat hyviä ko tarkoituskeen.
Pohjan puhdistaminen maksaa noin 150 €, Vesirajan yläpuolen maalaus sisältäen työn ja maalin käsin /alkudimaalilla 3 tuntia työtä = 90 € ja maalit 3 ltr.= 120€ Eli noin 360 €. Tästä puuttuu pohjaan laitettava kaksikomponentti/epoksimaali/primeri ja sen työn osuus yht n.150 €. Ruiskumaalauksena tulee hieman kalliimmaksi. Sanoisin kuitenkin enintään 800-1000€ koko juttu.
Jos teet pohjat ja peitot itse, maalautat automaalilla käsityönä hinta jää noin 400-500€ tietämiin.- turusest
"Käyttäesssäsi kaksikomponenttimaaaleja on maali noin 60 - 80 €/ ltr j"
Hanurista sun Dur ja epoxi hinat kun 10mpin pytty maksasaa 220. - maalataan
turusest kirjoitti:
"Käyttäesssäsi kaksikomponenttimaaaleja on maali noin 60 - 80 €/ ltr j"
Hanurista sun Dur ja epoxi hinat kun 10mpin pytty maksasaa 220.Soittle sinä vaan sitä hanuriasi vaikkapa pianopianissimossa. pidä pitkä paussi ja käväise hieman kyselemässä.
Menepä kyselemään maalin hintoja. Kaikki kaksikomponettimaalit jos niitä yleensä saakaa 1 ltr;n purkeissa ovat mainisemaissani hinnoissa. Esim SP 103 epoksi, väritön sopivä syvytys maksaa noin 80 € ltr. Mutta sama tavara 11,8 kg pakkauksessa irtoaa hieman paikasta ja tarvitsijasta riippuen noin 230 - 280 €:lla.
- TTM75
Maaleista näyttää täällä olevan monenlaisia hinta-arvioita joten kommentoin vain maaleja. Itse ostin värisilmästä 10l temacoat RM40, 3l temacoat RM40, 3l ohennetta, sävytykset ja kovetteet. Koko satsi 220eur. Jos kaikki lasketaan maalin litrahintaan niin siitähän tulee siis 17 eur/l. Temacoat RM 40 on kaksikomponenttinen epoksimaali joka soveltuu pohja- ja pintamaaliksi. Vesirajan yläpuolella käytetään usein Temadur 90:stä joka on polyuretaanimaali ja kestää hyvin UV-säteilyä (vaatii temacoatin alleen). Mene ja kysy maaleista tarjous Temacoatin ja Temadurin osalta. Ne ovat teollisuusmaaleja ja varmasti yhtä hyviä kuin Hempelin tai Internationalin maalit.
- RTL
Totta, ite kans Temalla maalasin pohjan hinta oli iloinen yllätys. Pohjan putsaus on suurin työ. Maalinpoisto geeliä ja skrapaa, lopuksi 60 hiomapaperi. Töitä riitti mutta kannatti.
- pitkän
veneen myrkkymaalaus olisi maksanut 600 ja siitä ylöspäin.Ostin itse kaiken tarvittavan ja maalasin sen trailerin päällä.Jos veneen saisi vielä nostettua ilmaan niin maalaus olisi erittäin helppoa mutta trailerin päälläkin onnistuu jos haluja riittää.Kaikki maalit ja tarvikkeet tulivat maksamaan noin 120 euroa eli säästöä tuli vähintään 500 jos sen olisin maalattavaksi vienyt.
- Crystal
Hei
Kerro kokemukset moottorista kulutus, ääni, kiihtyvyys mikä vakiopotkuri yms.. Olen kahden vailla ostaisko sellaisen suorasuihku keveys ja kiihtyvyys kiinnostaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693