VOLVON WEBASTOSTA

V 70 kuski

no onkos kokemusta, volvon oman webaston korjauksista.
itellä on v 70 tdi mallia 2000.kun talvi saapui, niin lakkas lämmitin toimimasta.eivät ota edes muualle liikkeeseen kuin volvolle huoltoon koko lämmitin touhua.on kuulemma ruotsalainen paska.
onkos kokemuksia .......................
tietoo kiitos talvi on tulossa .........
lämmittimen tyyppi on numero 4.( ilmeisesti tarkoittaa kilowatteja )

14

25027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraavaksi

      Oikea TRACTORI

      • vaivaa

        Näit sitten oikein vaivaa, kun vastasit tuolla tavalla. Säkenöivää järjen käyttöä.


      • WEBAonlämmitin

        Varsin antiikkia toi ardic kallis ylläpitää 1000> 5000> eur.
        Varsin kaukana WEBASTOSTA.


    • Petri1000

      Volvon alkup.lämmitin on Ardicin valmistama,made in Sweden! Jos autos on V70 "vanhempaa" mallia niin vikakoodit pystytään lukemaan myös Ardic-testerillä ja korjaus...ei paha....! Jos autos on taasen ns.uudempaa mallia (V70 II) niin silloin ei enää Ardic-testerikään tuo autuutta,pystyy kyllä korjata mutta vika koodien luku mahd.lukitus tilan kuittaus vain Volvolla tai Bosch testerillä! Hehkutulppa vika ja polttoaine viskurin karstoittuminen erittäin yleisiä vikoja!

      • v70

        Tämä Ardic eli nykyiseltä nimeltään Eberspächer on huolella ja huollolla käytettävä kapistus. (Ardic Heating Systems-yritys sai taannoin yrityskaupassa uuden nimen Eberspächer).

        Ardic kesti nyt tässä -07 mallin autossani noin kuukauden sitten tuli jo perusteellinen takuukorjaus. Johtuiko polttoaineesta kesä/talvi - en tiedä. Nyt kun ruotsalaiset itse ostavat verohelpotusten vuoksi näitä hiukkassuodattimella varustettuja uusia Volvo-dieseleitä, niin eiköhän Ardic haudata lopullisesti riemusaatossa Itämeren syvimpään syvänteeseen...


      • classic d5
        v70 kirjoitti:

        Tämä Ardic eli nykyiseltä nimeltään Eberspächer on huolella ja huollolla käytettävä kapistus. (Ardic Heating Systems-yritys sai taannoin yrityskaupassa uuden nimen Eberspächer).

        Ardic kesti nyt tässä -07 mallin autossani noin kuukauden sitten tuli jo perusteellinen takuukorjaus. Johtuiko polttoaineesta kesä/talvi - en tiedä. Nyt kun ruotsalaiset itse ostavat verohelpotusten vuoksi näitä hiukkassuodattimella varustettuja uusia Volvo-dieseleitä, niin eiköhän Ardic haudata lopullisesti riemusaatossa Itämeren syvimpään syvänteeseen...

        sanoivat autosalvassa ,että 2007 tuotantoon on vaihdettu lämmitimeksi webasto, on kuulema ollu ongelmia muiden kanssa, niin kun nyt ei tiedettäis.... oma kohtaisia kokemuksia: -04 v70d5 titanium pannun takuukorjaus 25tkm ( ardic) ,-05 v50 2.0d pannun korjaus 15tkm , pannun vaihto 23tkm.


      • v70
        classic d5 kirjoitti:

        sanoivat autosalvassa ,että 2007 tuotantoon on vaihdettu lämmitimeksi webasto, on kuulema ollu ongelmia muiden kanssa, niin kun nyt ei tiedettäis.... oma kohtaisia kokemuksia: -04 v70d5 titanium pannun takuukorjaus 25tkm ( ardic) ,-05 v50 2.0d pannun korjaus 15tkm , pannun vaihto 23tkm.

        On sellainen tuntuma, että uudessa S80 mallissa on Webasto, mutta -07 V70 malleissa on käytetty ainakin rinnan vielä Ardicia eli valmistajan nimikilven mukaan Eberiä.

        Omaani -07 vaihdettiin noin kuukauden käytöstä vaurioituneeseen lämmittimeen puhallinmoottoria myöden tukku osia. Otanpa nimiasiasta selvää!


      • eberisti
        v70 kirjoitti:

        Tämä Ardic eli nykyiseltä nimeltään Eberspächer on huolella ja huollolla käytettävä kapistus. (Ardic Heating Systems-yritys sai taannoin yrityskaupassa uuden nimen Eberspächer).

        Ardic kesti nyt tässä -07 mallin autossani noin kuukauden sitten tuli jo perusteellinen takuukorjaus. Johtuiko polttoaineesta kesä/talvi - en tiedä. Nyt kun ruotsalaiset itse ostavat verohelpotusten vuoksi näitä hiukkassuodattimella varustettuja uusia Volvo-dieseleitä, niin eiköhän Ardic haudata lopullisesti riemusaatossa Itämeren syvimpään syvänteeseen...

        eberi on lämmittimistä paras merkki, älä sekota ardiccia siihen! ebersbächer on tosi vanha merkki.


      • lämmitin
        eberisti kirjoitti:

        eberi on lämmittimistä paras merkki, älä sekota ardiccia siihen! ebersbächer on tosi vanha merkki.

        On totta, että saksalainen Eberspächer omistaa nykyään ruotsalaisen Ardicin.
        Itse laitteet ovat taas aivan eri asia.
        Kokemukseni mukaan eberi on todella hyvä ja luotettava. Myös oman kokemuksen mukaan Ardic ajaa toimiessaan saman asian, mutta käyttö on hankalampaa ja epäjohdonmikaisempaa (Volvossa). Lisäksi Ardic on ollut epäluotettava ja vikaherkkä ja vaatii vuosittaisen putsauksen (reilu 200€). Lisäksi itselläni vaatinut myös kerran talvessa korjausta ja uusia osia.


      • ardicardic
        lämmitin kirjoitti:

        On totta, että saksalainen Eberspächer omistaa nykyään ruotsalaisen Ardicin.
        Itse laitteet ovat taas aivan eri asia.
        Kokemukseni mukaan eberi on todella hyvä ja luotettava. Myös oman kokemuksen mukaan Ardic ajaa toimiessaan saman asian, mutta käyttö on hankalampaa ja epäjohdonmikaisempaa (Volvossa). Lisäksi Ardic on ollut epäluotettava ja vikaherkkä ja vaatii vuosittaisen putsauksen (reilu 200€). Lisäksi itselläni vaatinut myös kerran talvessa korjausta ja uusia osia.

        V...t se mitään 200 euron PUTSAUSTA tarvii! Tee se itse jos et ole aivan kädetön. Tunnin homma ja taas pelittää komiasti.Ja kyllä nuo lämmittimet on perusosiltaan kaikki samanlaisia.Omaan Ardicciin olen vaihtanut paineentasaimen,molemmat pumput,turbulaattorin siivet ja moottorin. Helppoja hommia ja tulee halvaksi kun itse tekee,ei aina tarvii mennä Siniselle tiskille.


      • vaihtotyö
        ardicardic kirjoitti:

        V...t se mitään 200 euron PUTSAUSTA tarvii! Tee se itse jos et ole aivan kädetön. Tunnin homma ja taas pelittää komiasti.Ja kyllä nuo lämmittimet on perusosiltaan kaikki samanlaisia.Omaan Ardicciin olen vaihtanut paineentasaimen,molemmat pumput,turbulaattorin siivet ja moottorin. Helppoja hommia ja tulee halvaksi kun itse tekee,ei aina tarvii mennä Siniselle tiskille.

        ardicardic, 3.9.2012. Sinulle huolto on helppoa. Voisitko katsoa minunkin ardicciani. Voin maksaa rahalla tai tehdä sinulle vaihtoehtoisesti työtä.
        p.044-3088949


    • 70TDI

      on kuule pyöriny siellä melkein 6v aikana aika ahkerasti että eiköhän se peruskorjauksen tarpeessa olekkin?Ei niitä ikuiseks ole suunniteltu.

    • Esra

      On kokemusta korjaamisesta. Helppo homma, jos vain viitsii kontata siinä etulokarin alla. Kerran vuodessa (miel kesällä) kun purkaa, putsaa karstat pois polttoaineen hajotukseen osallisista osista ym. paikoista, vaihtaa uuden "turbolaattorin" kiinnitysruuveineen ja tarvittaessa "ulkokupin" ja joskus myös sen pari tuumaa halkaisijaltaan ja 10 cm pitkän peltiputken (olisko polttokammio tms.), putsaa ja rasvaa vesipumpun sähköliittimen, niin hyvin pelaa. Nyt jo 8 vuotta ja 400 000 km.

      Viimeksi tosin oli lisäksi lämmönvaihdin puhjennut, sekin siis piti vaihtaa, kun höyrypilvi kävi sietämättömäksi.

    • Hannui

      Ardiikki lämmittää lähinnä vain omistajansa hermot, olen luovuttanut ja siirtynyt sähkö lämmitykseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      35
      2811
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1985
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1443
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe