Jos ihminen todetaan

asiasta tietämätön

ulosotossa varattomaksi. Niin mihin kaikkeen se vaikuttaa? Saako silloin esm. autoon liikennevakuutusta tai sanotaanko jo voimassa oleva liikennevakuutus irti?

9

1753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lain koura

      Eihän varaton ihminen omista ajoneuvoa, eikä tarvitse vakuutusta. Kompakysymys siis.

      Jos sen sijaan ajattelit alkaa varattomaksi, niin hyi hyi. Saatat myös syyllistyä velallisen epärehellisyyteen tai velallisen petokseen. Mieti ennemmin näiden seurauksia. Vielä kerran hyi ja soosoo.

    • jippu.

      Kyllä varattomuusmerkinnän saanut saa pakollisen liikennevakuutuksen.
      Jos sinulla on voimassaoleva vakuutus, puhelinliittymä tai pankkilaina niin ei niinhin varattomuusmerkintä vaikuta.

      • Mitä Äksyin Ämmä

        on maininta siitä, että "...palveluntuottajalla on milloin tahansa tämän sopimuksen voimassaoloaikana oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ja harkintansa mukaan vaatia asiakasta toimittamaan operaattorille vakuus..."
        Sopimuksessa oli lisäksi mainittu tilanteita, joissa tällainen tarkistus suoritetaan, esimerkiksi yllättävän suuri maksukertymä tai asiakkaan asettaminen konkurssiin.


      • mitään.
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        on maininta siitä, että "...palveluntuottajalla on milloin tahansa tämän sopimuksen voimassaoloaikana oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ja harkintansa mukaan vaatia asiakasta toimittamaan operaattorille vakuus..."
        Sopimuksessa oli lisäksi mainittu tilanteita, joissa tällainen tarkistus suoritetaan, esimerkiksi yllättävän suuri maksukertymä tai asiakkaan asettaminen konkurssiin.

        Operaattoreille on ihan sama vaikka olisi miljoona velat jos olet maksanut niille ajoissa ja maksat.Ei ne takuita pyytäneet minultakaan vaikka ulosotossa 24000€.


      • itselläni velkaa
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        on maininta siitä, että "...palveluntuottajalla on milloin tahansa tämän sopimuksen voimassaoloaikana oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ja harkintansa mukaan vaatia asiakasta toimittamaan operaattorille vakuus..."
        Sopimuksessa oli lisäksi mainittu tilanteita, joissa tällainen tarkistus suoritetaan, esimerkiksi yllättävän suuri maksukertymä tai asiakkaan asettaminen konkurssiin.

        Itselläni on 2003 tehty varattomuusmerkintä 169000 eur.

        Vuodesta 1994 ollut saman operaattorin liittymä.
        Keväällä otin pakettipuhelimen samalta operaattorilta.

        Ja viime syksynä ADSL liittymän samalta operaattorilta. Mitään vakuuksia ei ole pyydetty.

        Kaikki laskut on operaattorille aina omaksettu.


      • luottokortit?
        itselläni velkaa kirjoitti:

        Itselläni on 2003 tehty varattomuusmerkintä 169000 eur.

        Vuodesta 1994 ollut saman operaattorin liittymä.
        Keväällä otin pakettipuhelimen samalta operaattorilta.

        Ja viime syksynä ADSL liittymän samalta operaattorilta. Mitään vakuuksia ei ole pyydetty.

        Kaikki laskut on operaattorille aina omaksettu.

        Otetaanko luottokortit pois kun tulee maksuhäiriömerkintä?


      • ei luottotiedot
        luottokortit? kirjoitti:

        Otetaanko luottokortit pois kun tulee maksuhäiriömerkintä?

        vaikuta jos esim hoitanut kaikki lainat ja maksut pankin kanssa josta visa niin vis apysyy yleensä.Samoin puhelin liittymät sun muut säilyy niinkauan kuin hoidat niitä.Vakuutusta eli liikenne vakuutusta ei voida irtisanoa koska se pakollinen,mutta et saa autoa katsastettua jollet ole sujut vakuutusyhtiön kanssa.Uutta vakuutusta ottaessa voivat pyytää koko maksun vuodesta kerralla jos luottotietdot menneet.


      • kaatuu päälle
        ei luottotiedot kirjoitti:

        vaikuta jos esim hoitanut kaikki lainat ja maksut pankin kanssa josta visa niin vis apysyy yleensä.Samoin puhelin liittymät sun muut säilyy niinkauan kuin hoidat niitä.Vakuutusta eli liikenne vakuutusta ei voida irtisanoa koska se pakollinen,mutta et saa autoa katsastettua jollet ole sujut vakuutusyhtiön kanssa.Uutta vakuutusta ottaessa voivat pyytää koko maksun vuodesta kerralla jos luottotietdot menneet.

        Mahdollisesti velan takaus kaatuu niskaan, eikä siitä sen enempää. Mietin vaan seurauksia. Omaa lainaa ei ole ja luottokortteja 4 kpl. Muuten aikalailla yhdentekevää, korteista olen kyllä aikalailla riippuvainen eri syistä. Käteinen on hankala käsitellä ja kuljettaa mukana.


      • kaatuu päälle kirjoitti:

        Mahdollisesti velan takaus kaatuu niskaan, eikä siitä sen enempää. Mietin vaan seurauksia. Omaa lainaa ei ole ja luottokortteja 4 kpl. Muuten aikalailla yhdentekevää, korteista olen kyllä aikalailla riippuvainen eri syistä. Käteinen on hankala käsitellä ja kuljettaa mukana.

        miten hankala käsitellä?ainakin minulla 10 000€
        kulkee hyvin lompakossa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe