Miten puette lapsenne näin talvella varsinkin nyt kun asteita on nolla. Minua ihmetyttää vanhemmat jotka tuntuvat pukevan lapsena kuukauden mukaan ei sen mukaan mitä ulkolämpötila on, tällä tarkoitan sitä kun joillakin tuntemillani lapsilla on toppahaalarin alla pitkät alusvaatteet collegevaatteet näin pienilläkin pakkasilla.Mitä niille lapsille joilla nyt jo täysivarustus puetaan sitten kun pakkasta esim. 20, vai eivätkö he ulkoile silloin? Itse puen lapsilleni pitkät alusvaatteet kun yli 10 astetta pakkasta, villapaidat käyttöön kun yli 15 pakkasta. Tietysti huomoin tuulen vaikutuksen lämpötilaan... Mutta ihmettelen näitä ylipukeutujien vanhempia!!
pukeutuminen talvella ulos
4
764
Vastaukset
- tähän
kun on nollakeli niin 25 astetta ylös tai alas on sama asia,ylöspäin se tarkoittaa hellettä joten on syytä huomioida vaatetuksessa.
- on eri
lämpöisiä samoin lapsen. Toiset palevat helpommin kuin toiset. Itse pärjäsin lapsena todella vähillä vaatteilla, kun taas veljeni paleli helposti, jos hänellä ei ollut paljon ennemmän vaatteita päällä kuin minulla. Eikä ollut siitä kiinni että hänellä oli ollut käytetty toppapuku ym. vaan saimme vaatteemme uusina ja usein samaa merkkiä.
- ratkaisee
No en nyt usko, että kukaan turhaan "ylipukee", eiköhän lapsen hyvinvointi ulkonakin ratkaise. Esim. itselläni on 1 hoitolapsi, oman lapsen lisäksi. Molemmat alle 2v. Hoitolapsi hytisee kylmää, vaikka vaatetta olisi kuinka, oma lapsi taas pärjää hyvin vaatetuksensa kanssa. Se riippuu niin paljon liikkumisesta ja kehon lämpötilasta. Ei sitä ylipukemista tarvitse ihmetellä, jos lapsesi pärjää laittamissasi vaatteissa niin sehän on hyvä vaan. Kuka nyt haluaisi lapsensa kärsiä kylmästä ulkona, vaikka ei olisikaan pakkasta -20? En usko, että kukaan.
Hyvää talvenjatkoa!- mites teillä
Ei kukaan varmasti haluakkaan että lapsi palelee, mutta mites sitten kun on hiki päässä eikä annetta edes käsineitä riisua hetkeksi, että hieman jäähtyisi. Luulisi että tulee kipeäksikin herkemmin kun hikoaa, ja alusvaatteet kastuu... Silloin ne ei kyllä lämmitä, päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713