Karate -keskustelusta

täällä

Täällä joku jaksaa heittää lapsellisia kommentteja jokaiseen karate -aiheiseen aiheeseen. On käynyt jo selväksi, ettei kaikki pidä karatesta. Mutta pitääkö joka ikiseen aiheeseen heittää jotain lapsellista läppää.

Täällä keskustellaan karatesta, jos ei kiinnosta kannattaa keskittyä amiksen loppuun suorittamiseen ja heitellä huonoja läppiä siellä omassa kaveriporukassa.

7

1302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hippa ja snap

salihiihto, hippa, snap-potku, mokusopaskaa.

• ryukyu

Just niin. Mars takaisin konsolipelienne maailmaan, missä darkoverlord pistää kymmenen karatekaa ja judokaa nippuun, kun ne on nii epäreatsisii ja vanhanaikasii juttui hei...

• sisäistetty

tosi hyvin. Kun siellä krav maga- kurssilla joku guru ( 2 v. harjoittelua takana ) kertoo että karate on paskaa niin nämä 3 kk harjoitelleet reppanat tulevat tänne palstalle uhoamaan voimansa tunnossa.

tottakai karatessa on puutteensa niinkuin joka lajissa, mutta tärkeintä on kuitenkin se miten harjoittelee, ei se mitä harjoittelee.

Itsellä tosin vasta 20 vuotta takana eri lajeja, mutta jo nyt näinkin aikaisessa vaiheessa voin sanoa, että joka lajissa ( itse harjoitellut: karate 2 tyylisuunta, hokutoryu,aikido, wushu ja pikkuisen escrima krav maga ) on omat hyvät ja huonot puolensa, ja nämä kiihkeimmät huutaja fanaatikot ovat juuri niitä, joilla ei ole kokemusta kuin oman lajinsa ison SENSEIN sanasta propagandasta. Mutta onhan se kiva että on niin ehdoton usko edes johonkin, vaikkapa vain pleikkarin kungfupeleihin...

• ...
        sisäistetty kirjoitti:

tosi hyvin. Kun siellä krav maga- kurssilla joku guru ( 2 v. harjoittelua takana ) kertoo että karate on paskaa niin nämä 3 kk harjoitelleet reppanat tulevat tänne palstalle uhoamaan voimansa tunnossa.

tottakai karatessa on puutteensa niinkuin joka lajissa, mutta tärkeintä on kuitenkin se miten harjoittelee, ei se mitä harjoittelee.

Itsellä tosin vasta 20 vuotta takana eri lajeja, mutta jo nyt näinkin aikaisessa vaiheessa voin sanoa, että joka lajissa ( itse harjoitellut: karate 2 tyylisuunta, hokutoryu,aikido, wushu ja pikkuisen escrima krav maga ) on omat hyvät ja huonot puolensa, ja nämä kiihkeimmät huutaja fanaatikot ovat juuri niitä, joilla ei ole kokemusta kuin oman lajinsa ison SENSEIN sanasta propagandasta. Mutta onhan se kiva että on niin ehdoton usko edes johonkin, vaikkapa vain pleikkarin kungfupeleihin...

Siis todella paljon mielummin täällä lukee tuota uskomatonta p*skaa kuin katsoisi kyseisiä kirjoittajia treeneissä. Kirjoitelkaa lisää vaan. Ne oppii jotka treenaa. :-)

Ei täällä mollaa muita lajeja todennäköisesti kukaan kovaa treenaava tai mitään kamppailulajeja oikeasti osaava.

• Ryokousha
        ... kirjoitti:

Siis todella paljon mielummin täällä lukee tuota uskomatonta p*skaa kuin katsoisi kyseisiä kirjoittajia treeneissä. Kirjoitelkaa lisää vaan. Ne oppii jotka treenaa. :-)

Ei täällä mollaa muita lajeja todennäköisesti kukaan kovaa treenaava tai mitään kamppailulajeja oikeasti osaava.

Olen itsekin päätynyt tuohon samaan tulokseen. Tänne tulevat karatea morkkaamaan ne, jotka: a) Eivät harrasta mitään ja b) jotka ovat harrastaneet jotain lajia pari kuukautta ja luulevat olevansa kaikkitietäviä kaikkien lajien hyvistä/huonoista puolista (eli toisin sanoen oman lajinsa hyvistä ja muiden lajien huonoista)

Plus nämä "Yks lajin x harrastaja hakkas 10 lajin y harrastajaa", jotka ei tajua, että lajit ei tappele vaan ihmiset.

• kilpailija
        sisäistetty kirjoitti:

itse nostit krav magan esille? Tuntuu kummalliselle, että 20 vuotta kamppailulajeja harrastanut itse sortuu moiseen..

• jos ymmärrät
        kilpailija kirjoitti:

itse nostit krav magan esille? Tuntuu kummalliselle, että 20 vuotta kamppailulajeja harrastanut itse sortuu moiseen..

Kun tarpeeksi harjoittelee niin nimenomaan tietää että kaikissa lajeissa löytyy hyvää, myös krav magassa.

Enkä missään nimessä mollannut krav magaa lajina kuten itsekin ymmärrät kunhan luet, vaan sitä että yhtä lajia pari vuotta harrastanut haukkuu muut lajit ilman mitään perspektiiviä.

Fundamentalismi on aina pahasta, myös meidän lajiemme keskuudessa. Ja mitä kauemmin treenaan sitä enemmän ymmärrän, ettei ole olemassa sitä yhtä ja ainoaa absoluuttista lajia.

Joten luepa teksti vielä kerran ajatuksen kanssa.

Ellei viestisi tarkoitus ollut sitten kyseenalaistaa sitä, että 20 vuotta harjoitellut ei saisi mitään irti magasta ?

Sehän riippuu vain ja ainoastaan opettajasta.

joka lajin parista löytyy niitä helppoheikkejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2977
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2879
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2333
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1843
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1699
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1624
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1566
    8. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1235
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1060
    Aihe