Minulla on nyt vuoden verran poskiontelot ollut semmoisessa kunnossa,että limaa,(paksua,pahanhajuista)valuu nielussa koko ajan!Todella väsyttävää,kuin lämpöäkin pukkaa päälle koko ajan!
Tietokonetomografiassa olin,limakalvoturvotusta melkein kaikissa onteloissa.
Ei allergioita,ainakaan pricktestien ja verikokeiden perusteella.
Käytin nasonexia,se vaihdettiin nyt rhinocorttiin,en ainakaan vielä huomaa että olisi sen parempi tuote.
Nyt haluaisin sitten kysellä,jos joku olisisaannut apua vaivaan nielu-ja kitarisaleikkauksesta,kun semmoinen leikkaus olisi tulossa.
Nenäkannuakin käytän,ei siitäkään ole apua.
Auttakaa mua,jos löytyisi apua vaivoihin!!
Krooninen poskiontelotulehdus
16
2133
Vastaukset
- täältä löytyy yksi
Kesäisestä lentsusta jäi muutama vuosi sitten poskiontelontulehdus. Söin kait puolen vuoden sisään ainakin 5 antibioottikuuria eikä mikään auttanut.
Lopulta päädyttiin operoimaan koko ontelo ja sieltä löytyi märkää mikä ei näkynyt x-rayssa. Koko puolvuotisen mulla oli lämpö koholla.
Toistamiseen en samaan tilanteeseen tahtoisi.
Tsemppiä!- x-rayssa
Onko se x-ray sama kuin tietokonetomografia?
Oliko sinullakin niin että limaa valui nielussa koko ajan?
Ihme juttu ettei näkyis jos on märkää,kun ne kerran väittää että tietokonetomografiaan mennään
varmistakseen että ei ole just märkää tai muuta,kun tutkimus pitäisi olla niin paljon parempi kuin tavallinen röntgenkuva.
No,nyt sitten olisi se nielu-kitarisa leikkaus edessä,ja jos se ei auta niin ne kyllä puhuivat onteloitten saaneerauksesta?(Mahdollisesti)
- meirami
Oli aikoinaan tulehduskierre.Johtui allergiasta ja homeesta.Vaikka nämä oli poistettu kuumeilu jatkui ja joskus tulehduskin.Punktoita tekivät silloin ja kuureja.Kieli oli keltainen,kun limaa valui.Kaikkea tuli kokeiltua paras lääke oli kai Duact kapselit.Hassua kyllä valkosipulitabletit osoittautui hyväksi.Voihan olla,että kierre oli muutenkin loppumassa.Mutta nehän on jossain kokeessa todettu olevan tehokas apu.Jopa aivan sairaalabakteeriin.Se haju tulee vaikka ottaa ruokailun yhteydessä sanovat persiljan auttavan.Todella tsemppiä se oli kamalaa!
- Mitäs
allergioita sulla meirami oli,ja mistä sait tietää että hometta oli mukana kuvioissa?
Joskus olen sitäkin vaihtoehtoa miettinyt,kun ei mitään syytä löydy.
Duactia olen kokeillut,mutta siitä rupes sydän hakkaamaan niin ette uskalla enää niitä ottaa.
Singulairia ne nyt haluaa että kokeilen,mutta en niitäkään vielä uskalla kokeilla,kun sehän on alunperin astmalääke,mutta ovat huomanneet että myös autta nenävaivoihin.
Onko kenelläkään kyseisestä lääkkeestä kokemusta?
- singulairia
Mulle kokeiltiin tuota lääkettä..
Joskus piilevä astma voi aiheuttaa poskiontelo tulehduksia.. mutta mulla löytyi onteloista siten sieni ja aloitettiin sienilääkitys ja singulair siirrettiin hyllylle... ei voinut käyttää yhtäaikaa.
Fess tehtiin pari vuotta sitten.. viime tammikuussa otsaonteloporaukset ja limakalvonpoisto poskiontelosta, oon käynyt sen jälkeen melkein joka viikko otsaontelon huuhtelussa.. Pari viikkoa sitten tähystämällä avattiin otsaontelon pohja ja seulalokeroita ja putsattiin poskionteloakin taas taysissa. Toivon, että nyt saisin avun tästä ja lääkärikin oli toiveikas. Otsaontelon sieni on kuulemma tosi harvinainen.. on vaan muutamia kymmeniä tapauksia tiedossa koko maailmalla, mutta nyt kun se saadaan ilmastoitua ja sitä pystytään putsata kunnolla, niin voi olla apua.
Ja joku muukin pöpö löytyi mitä ei ole ennemmin huomattu, jolla sanottiin voivan olla ratkaisevaa merkitystä paranemiseen. Siihen alotettiin täsmäantibioottikuuri.- huomattiin
toi sieni?
- yhtä kuin
huomattiin kirjoitti:
toi sieni?
Röntgen - muita vempaimia eivät älynneet silloin käyttää. Melkein puolvuotta vain punkteerattiin ja punkteerattiin....ja sit tietty iskettiin kuuria toisen päälle.
Vaivana vei voimia kun oli koko ajan lämpöä päällä. Kerran menin uimaan mistä lämpö hyppäsi 39-asteen kuumeeseen. Sit vaihtoivat mut pois Meilahdesta silloiseen Laakson sairaalaan. Siellä rööri pistettiin kuntoon. Ai että olin helpottunut. - Hyvä
yhtä kuin kirjoitti:
Röntgen - muita vempaimia eivät älynneet silloin käyttää. Melkein puolvuotta vain punkteerattiin ja punkteerattiin....ja sit tietty iskettiin kuuria toisen päälle.
Vaivana vei voimia kun oli koko ajan lämpöä päällä. Kerran menin uimaan mistä lämpö hyppäsi 39-asteen kuumeeseen. Sit vaihtoivat mut pois Meilahdesta silloiseen Laakson sairaalaan. Siellä rööri pistettiin kuntoon. Ai että olin helpottunut.että ne sai sinut kuntoon!
Mä oon jo aika epätoivoinen tämän taudin takia!
Tuntuu että koko elämä menee pilalle,kun mitään ei jaksa tehdä!
Toivon todellakin että tämä tuleva nielu-kitarisaleikkaus auttaa.Vaikka tuntuu vähän oudolta että ne ensin tekee semmoinen leikkaus,ja vasta jälkeenpäin ehkä toi poskionteloleikkaus,jos ensimmäinen ei auta vaivoihin..
Niin..Onko kenelläkään ollut apua kyseisestä leikkauksesta,(nielu/kitarisa)?
Vai pitäiskö toi poskionteloleikkaus ehkä tehdä ensin?
Ainahan sitä luottaa että lääkärit tietää parhaiten.. - se x-ray
Hyvä kirjoitti:
että ne sai sinut kuntoon!
Mä oon jo aika epätoivoinen tämän taudin takia!
Tuntuu että koko elämä menee pilalle,kun mitään ei jaksa tehdä!
Toivon todellakin että tämä tuleva nielu-kitarisaleikkaus auttaa.Vaikka tuntuu vähän oudolta että ne ensin tekee semmoinen leikkaus,ja vasta jälkeenpäin ehkä toi poskionteloleikkaus,jos ensimmäinen ei auta vaivoihin..
Niin..Onko kenelläkään ollut apua kyseisestä leikkauksesta,(nielu/kitarisa)?
Vai pitäiskö toi poskionteloleikkaus ehkä tehdä ensin?
Ainahan sitä luottaa että lääkärit tietää parhaiten..Kysäse lääkäriltä vaikka sen puhelinajalla mikä idis tuossa takana on. Toivottavasti sunkin röörit saadaan kuntoon.
Tsemppiä sinne! :) - .....
huomattiin kirjoitti:
toi sieni?
Sieni huomattiin viljelyissä tammikuisen operaation jälkeen.. alkoi kasvaa vauhdilla.. haju tuntui nenässä voimakkaana.. yäsk..
- ihme haju
..... kirjoitti:
Sieni huomattiin viljelyissä tammikuisen operaation jälkeen.. alkoi kasvaa vauhdilla.. haju tuntui nenässä voimakkaana.. yäsk..
Mullakin on välillä tosi outo haju nenässä!
Vähän semmoinen pistävä,ja välillä ihan kuin joku savunhaju tai jotakin..
Olen pistänyt sen kuivien limakalvojen piikkiin,mutta mitä jos olisikin toi sieni? - .....
ihme haju kirjoitti:
Mullakin on välillä tosi outo haju nenässä!
Vähän semmoinen pistävä,ja välillä ihan kuin joku savunhaju tai jotakin..
Olen pistänyt sen kuivien limakalvojen piikkiin,mutta mitä jos olisikin toi sieni?Pyydä viljelynäytteitä eritteistä. Jos leikataan ne varmaan otetaankin kyllä. Mulla sieni myös otsaontelossa ja se tosi harvinaista.. lääkäri sanoi, että muutamakymmenen maailmalla tiedossa. Mutta poskionteloiden alueella se on yleisempää.. kannattaa ottaa sekin huomioon.
Tosin mulla löytyi taysissa myös joku pöpö jota ei aikaimemmin ole huomattu. Siihen nyt täsmälääkitys ja nyt ei limakalvoturvotusta tunnu.. Sitä oli koko ajan monta vuotta.. vähän outo olotila ilman painon tunnetta.. 8) - homeiden aiheuttama
..... kirjoitti:
Pyydä viljelynäytteitä eritteistä. Jos leikataan ne varmaan otetaankin kyllä. Mulla sieni myös otsaontelossa ja se tosi harvinaista.. lääkäri sanoi, että muutamakymmenen maailmalla tiedossa. Mutta poskionteloiden alueella se on yleisempää.. kannattaa ottaa sekin huomioon.
Tosin mulla löytyi taysissa myös joku pöpö jota ei aikaimemmin ole huomattu. Siihen nyt täsmälääkitys ja nyt ei limakalvoturvotusta tunnu.. Sitä oli koko ajan monta vuotta.. vähän outo olotila ilman painon tunnetta.. 8)Jos työskentelet tai asut paikassa, joissa on kosteusvaurio, voi kyse olla homealtistuksen aiheuttamasta tulehduksesta.
Onko teillä ollut vesivaurioita lähiympäristössäsi. Kellarin hajua? ym?
Muita oireita? silmien ärsytys, hengenahdistus,ihottumat, tms? - en tiedä
homeiden aiheuttama kirjoitti:
Jos työskentelet tai asut paikassa, joissa on kosteusvaurio, voi kyse olla homealtistuksen aiheuttamasta tulehduksesta.
Onko teillä ollut vesivaurioita lähiympäristössäsi. Kellarin hajua? ym?
Muita oireita? silmien ärsytys, hengenahdistus,ihottumat, tms?Kyllä sekin vaihtoehto on käynnyt mielessä.Tilasin sitten terveystarkastajan mittaamaan meidän kämpän tilanne.
Sanoi että mittauksen perusteella ei näyttöä homeista,mutta varmuus asiasta saa vasta jos repii seinät auki.. asutaan vuokralla,niin ei semmoiseen ryhdytty.
EI me ainakaan kellarinhajua tunneta,ei kylläkään vieraat mitään huomaa,en sitten tiedä..
Hengenshdistusta on tullut kuvioihin mukaan.Välillä tuntuu että täytyy ihan väkisin vetää ilmaa keuhkoihin,että saa tarpeeksi happea.Ja muutenkin välillä raskasta hengittä.Sen olen tähän mennessä laittanut poskiontelotulehduksen pikkiin(Se lima mikä valuu koko ajan..)
Ja myös on ihan kauhe ACNE tullut!Olen 32-vuotias,kävin jopa ihotautilääkärillä,ottivat kokeita mutta hormonihäiriöitä ei ole!Finnejä on ihan kauheasti selässä,kaulassa ja vähän naamassakin.
- omaa kokemusta on
Käytitkö sitä nenäkannua riittävän kauan ?
Olen saanut aika hyvin pidettyä kurissa omat onteloni, kun ensimmäisen viikon huuhtelin 3 x päivässä, seuraavalla viikolla muutaman kerran 2 X päivässä tai 1 x, nyt riittää yksi kerta joka päivä. Huuhtelen ilalla ennen, huuhtelu kuivaa nenää, kun juuri yöllä se tahtoo mennä tukkoon. Laitoin alussa joskus suolaakin hippusen enemmän kuin sen mitallisen.
Nyt alkaa vähän tympiä koko huuhteleminen, alkukesästä asti olen huuhdellut, mutta kun ajattelen vaihtoehtoa, niin kyllä innostaa taas...
Mulla on ollut keskimäärin 3 sitkeää poskiontelotulehdusta melkein joka vuosi, ainakin yksi aina, viimeiset 10 vuotta.
Tärkeää on myös pösäytellä kaikki vedet ulos nenästä huuhtelun jälkeen. Joskus kun laitan pään ihan alas, taivuttamalla koko vartaloa alasäin siis, vettä tippuu vielä paljon.
Se on joka kerta vähän erilaista, miten se vesi tulee pois.
sitähän ei saa jäädä nenään, koska nenää ja onteloita on tarkoitus kuivattaa. Vain suolaa saaa jäädä pinnoille, sen tarkoitus on kuivata limat kalvoilta.
Minulle kannu on ollut loistoapu, mutta vaatii pitkää käyttöä.- aloittaja
Heippa,ja kiitos vastauksesta!
Juu,kyllä mä yritän aika säännölisesti sitä kannua käyttää,mut ei tunnu sekään auttavan.
Oliko sulla samat oireet ton limantulon kanssa?Sitkeetä ja pahanhajuista?
Ja että sitä valuu jatkuvsti?Saa nielasta,ja nielasta?
Kieli tuntuu ja ihan oudolta,valkoinen,kuiva ja välillä kirvelee.Johtuiskohan samasta limantulosta tai hiivasta?En sitten tiedä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781