"Huovinen: Sairaaloille jatkoaika digi-siirtymälle
Liikenne- ja viestintäministeri Susanna Huovinen (sd.) on valmis antamaan sairaaloille pidemmän siirtymäkauden digi-tv:n käyttöönotossa. Kaikkien muiden osalta pidetään hänen mukaansa kiinni sitä, että digiaikaan siirrytään ensi elokuussa.
- Sairaalamaailmassa on varmasti tällä hetkellä vähän isompiakin haasteita, ja tässä asiassa pitää käyttää sekä järkeä että joustavuutta, Huovinen sanoi TV1:n Lauantaiseura-ohjelmassa.
Sairaaloiden asema selvitetään Huovisen mukaan pikaisesti liikenne- ja viestintäministeriön johdolla. Hänen mukaansa mahdollisen jatkoajan piiriin tulevat laitokset on rajattava tarkkaan.
Yleisradion toimitusjohtaja Mikael Jungner sanoi ohjelmassa, että Yle on valmis tällaiseen ratkaisuun."
Seuraavaksi ehkä luvassa jatkoaikaa kaapelitalouksille? Tai sitten hyväkstään keskusdigiboksien käyttö taloyhtiöissä?
Anna pirulle pikkusormi...
Huovinen: Ei digi-v:tä sairaaloihin!
6
360
Vastaukset
Mistä ihmeen pirusta puhut? Muualla maailmassa on ihan itsestäänselvää, että analogilähetykset jatkuvat kaapelissa. Ruotsissa konvertointi on pakollista taloyhtiöissä ja kaapelissa.
Minä en ymmärrä miksi ihmeessä digi-TV:stä tehdään tallaista pakkohomaa. Ymmärän, että analogilähetyksissä eetterissä luovutaan, mutta miksi ihmeessä pitää väkisin pakottaa homma sinne, minne se ei olisi muuten pakko?
YLE on taannoin vedonnyt tekikänoikeuksiin kiellossa. Nyt se on sallimassa muunnoksen sairaaloissa. Jos muunnos olisi tekijänoikeuksien nojalla kielletty, ei YLE voisi edes sallia tätä, koska sehän ei omista tekijänoikeuksia kaikkiin ohjelmiin.- Mauni
Tekijänoikeudet Yleltä on yhtä höpötystä??
Kautta aikain on ihmisiä höynäytetty, kun ihmiset ei uskalla ajatella omilla aivoillaan.
Koko digi tv on "bisnestä", siellä alkaa maksujen keruu eri kanavilta, vaikka alkuun luvattiin 100 kanavaa ilmaiseksi ja kaksipuolista vaikuttamista myös katsojien taholta. Nytkin lähetetään uusintoja ja ohjelmat vain heikkenee, kuinka ne sitten pystyy täyttämään kymmenet kanavat kunnon ohjelmalla, kun nytkään ei siihen ole varaa??? Vai meinaako ne sirotella niitä milloin mihinkin, että ihmiset luulee, että monet kanavat on tarpeen? Vuosikymmenten munaus koko juttu!!!
Tarpeeksi moni kun jättää boksin hankkimatta, saamme ne ilmaiseksi:)))
Niin ja pitäähän ylen palauttaa tv lupamaksu lopulta ajalta, jolloin ne ei pysty lähettämään kuvaan minun telkkuun... - luultavaa..
Mauni kirjoitti:
Tekijänoikeudet Yleltä on yhtä höpötystä??
Kautta aikain on ihmisiä höynäytetty, kun ihmiset ei uskalla ajatella omilla aivoillaan.
Koko digi tv on "bisnestä", siellä alkaa maksujen keruu eri kanavilta, vaikka alkuun luvattiin 100 kanavaa ilmaiseksi ja kaksipuolista vaikuttamista myös katsojien taholta. Nytkin lähetetään uusintoja ja ohjelmat vain heikkenee, kuinka ne sitten pystyy täyttämään kymmenet kanavat kunnon ohjelmalla, kun nytkään ei siihen ole varaa??? Vai meinaako ne sirotella niitä milloin mihinkin, että ihmiset luulee, että monet kanavat on tarpeen? Vuosikymmenten munaus koko juttu!!!
Tarpeeksi moni kun jättää boksin hankkimatta, saamme ne ilmaiseksi:)))
Niin ja pitäähän ylen palauttaa tv lupamaksu lopulta ajalta, jolloin ne ei pysty lähettämään kuvaan minun telkkuun...>Niin ja pitäähän ylen palauttaa tv lupamaksu lopulta ajalta, jolloin ne ei pysty lähettämään kuvaan minun telkkuun...
jos boksit ei yleisty riittävästi, niin varmaan tämä asia kostetaan sillä tavalla, että jätetään yksi analoginen kanava, esim tv finland niin saadaan lupamaksut kerättyä digiin siirtymättömiltäkin.. - Mauni
luultavaa.. kirjoitti:
>Niin ja pitäähän ylen palauttaa tv lupamaksu lopulta ajalta, jolloin ne ei pysty lähettämään kuvaan minun telkkuun...
jos boksit ei yleisty riittävästi, niin varmaan tämä asia kostetaan sillä tavalla, että jätetään yksi analoginen kanava, esim tv finland niin saadaan lupamaksut kerättyä digiin siirtymättömiltäkin..Jäisihän aikaa harrastaa:))
Kyllä jos ulkopuolelle jäisi tarpeeksi, niin se olisi niin hupaa seurata, mitä mainostajat meinaisi.. Ja moni muu:))
- päätös
Olen ihmetellyt,miksei digitaalista signaalia voisi muuttaa analogiseksi.Tätä samaahan tekevät jo kaikki kaapelioperaattorit siirtäessään satelliitista ulkomaisia taivaskanavia kaapeliverkkoon.Miksi Yleisradion taytyy olla tässä asiassa näin joustamaton?
Digi-TVB on kansallinen IT-projekti, jolla on tarkoitus tehdä kansasta IT-osaajia. Siksi minkäänlaista lipsumista ei sallita. Kyse on puhtaasta arvovaltaakiistasta, joten siitä on turha edes yrittää etsiä mitään perusteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.916777- 1723702
- 533239
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2212333- 422051
- 411968
- 471869
- 591756
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?221756- 191733