Hei
Onko kenelläkään kokemuksia siitä, että elimistössä oleva (pitkittynyt) tulehdus olisi aiheuttanut äkillistä ja rajua hiustenlähtöä?
Itsellä alkoi hiuksia lähteä todella paljon yllättäen n. kuukausi sitten. En keksi mitään muuta syytä, kuin mahdollisesti pitkään jatkunut poskiontelotulehdus.
Onkohan se mahdollista ja rauhoituukohan tilanne, kun tulehdus saadaan pois?
Vai olenko ihan "hakoteillä"?
Onko kenelläkään kokemuksia siitä, että elimistössä oleva (pitkittynyt) tulehdus olisi aiheuttanut äkillistä ja rajua hiustenlähtöä?
Itsellä alkoi hiuksia lähteä todella paljon yllättäen n. kuukausi sitten. En keksi mitään muuta syytä, kuin mahdollisesti pitkään jatkunut poskiontelotulehdus.
Onkohan se mahdollista ja rauhoituukohan tilanne, kun tulehdus saadaan pois?
Vai olenko ihan "hakoteillä"?
Vastaukset 6
Vanhimmat
tulehdus voi olla oire myös muusta, esim. pitkään jatkunut stressi voi laukaista tulehduksen ja hiustenlähdön tai tulehdus on oire vastustuskyvyn heikkenemisestä joka aiheuttaa myös hiustenlähtöä... Siis mene hyvä ihminen puhumaan lääkärin kanssa, äläkä tuhlaa aikaasi tällä amatööripalstalla, josta saat kyllä pirusti kommentteja, mutta kukaan meistä ei tunne sinun taustaasi. Ahdistus vain pahenee, kun Kristus Leinoset ja muut pääsevät pottuilemaan.
... tulehdukseesi antibiootteja, jotka kyllä valitettavasti voivat aiheuttaa pitkään käytettynä ja /tai suurina mg-annosina hiustenlähtöä.
terveisin, kokemusta on
Söin reilu kuukausi sitten viikon kuurin 500 mg:sta ja nyt aloitin 875 mg:sen kuurin...
Oliko tuo 500 suuri annos? (Kun ei ole kokemusta)
Ja tasoittuiko se hiusten lähtö Sinulla sitten sen kuurin jälkeen?
Niin, ja kiitos molemmille jo kommenteista:)
...lähti 500mg x2/päiväannoksella. Viikon kuuri. Lopettamisen jälkeen hiukset kasvoi taas normaalisti. Älä huoli! :)
.. aiheuttaa hiustenlähtöä. Tutki netistä Alopecia hakusanalla.
...lisäkommenteista.
Nuo minun antibiootit ovat ollet Amoxin -merkkisiä.
Onkohan kellään kokemusta niistä?