Keinotekoinen työvoimapula
Komennusmiesten elämä on pilattu verottamalle heidän päivärahansa. Joku on jo tehnyt itsemurhan ja toiset ovat joutuneet myymään asuntonsa, että verot saa maksetuksi. Iso osa jää kotiin, koska rehellisestä työnteosta rankaisee verottaja.
Osa komennusmiehistä on jo korvattu puolalaisella vuokratyövoimalla, jolle on sitten oikein kevyt verotus.
Mistähän puoluetoimistosta tämä on lähtenyt liikkeelle, vai onko tämän takana useampi puolue, ehkä komision käskystä,jotka kyykyttävät tavallista suomalaista työmiestä?
Sairaala-alan ammattilaisten palkat ja työehdot ovat niin kehnot, että haetaan toisille aloille tai ulkomaille jos se suinkin on mahdollista. Aika, jolloin sairaanhoito oli kutsumusammatti, on ohi. Jokainen vaatii työstään asianmukaisen korvauksen.
Mikähän ammattiryhmä ulkoistetaan seuraavaksi ja korvataan ulkomaisella vuokratyövoimalla?
Kokoomus esittää rekrytointipisteiden perustamista Itä-Eurooppaan houkutellakseen työvoimaa Suomeen. Joillakin aloilla pärjää tietysti kielitaidottomanakin, mutta esim. sairaanhoitajan tulisi ymmärtää, mitä potilas sanoo.
Siinä on sitten kokoomuksella aikamoinen haaste houkutella ihmisiä Suomeen, jos vaihtoehdot ovat Pariisi, Lontoo, Berliini ja esim. Kotka. Todennäköisemmin löytyy esim. Ukrainasta sairaanhoitaja, joka äidinkielen lisäksi hallitse englantia, ranskaa tai saksaa kuin suomenkieltä.
Minun mielestäni on väärä luulo, että ulkomailta olisi ryntäys Suomeen töihin. Suomi on paras maa suomalaisille, mutta osaa olla melko tyly paikka vierasmaalaiselle. Kirjoituksen alussa mainitsemani seikat ei ainakaan lisää suvaitsevaisuutta.
Suomen täytyy varautua tulemaan toimeen omillaan kouluttamalla oikein, ja ensisijaisesti työllistämään täällä asuvat ihmiset, niin suomalaiset kun maahanmuuttajat. Keinotekoisesti itse aiheutettu työvoimapula on lopetettava ja suosittava suomalaisia, eikä niin kun nyt ajetaan rehellisiä ihmisiä perikatoon.
FREDDY VAN WONTERGHEM
Perussuomalaiset
työvoimapula ???
3
717
Vastaukset
- min8888
mun mielestä keskitytään AIVAN liikaan
yritysten palkanmaksuun työntekijälle!
Asiaa vois ehkä katsoa vielä ylempää kun
palkanmaksajaa.
Monellakaan pienemmällä yrityksellä ei ole varaa maksaa isompaa palkkkaa vaikka ehkä haluaisivat työntekijän motivaation kannalta.
YRITTÄJILLE ENEMMÄN TUKEA/RAHAA =
TYÄNTEKIJÄLLE MAHDOLLISUUS MAKSAA ENEMMÄN PALKKAA!- saa lisää tukea
niin ei se niitä rahoja anna työntekijälle vaan pitää itse. Työntekijöistä ei Suomessa ole pulaa - ainostaan yrittäjät haluavat nykyistä halvempia työntekijöitä.
saa lisää tukea kirjoitti:
niin ei se niitä rahoja anna työntekijälle vaan pitää itse. Työntekijöistä ei Suomessa ole pulaa - ainostaan yrittäjät haluavat nykyistä halvempia työntekijöitä.
on pahin riistäjä, tilapäis pätkä ja harjoitelupaikoineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1307054Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654310Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen533432Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4913069Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932060Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361723Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201631- 911553
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751461Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151416