Keittiö remontin hinta??

uusi asunto

Mitä tulisi maksaa keittiöön uudet kaapit?? neliöö on muistaakseni 15. Mitä mahtaa ottaa kun tulee asentaja itse paikalle?? Voisiko jostain ostaa käytettyjä keittiön kalusteita?? Osaako kukaan neuvvoa???

7

22579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri itse rempannut

riippuu ihan hirveesti mistä ostat keittiön. Hinta voi vaihdella 20000:kin parhaimmillaan, joten kilpailuta hintoja, niin saat varmiten halvimmat kaapistot..

• fdsafsdfds5432423

Itse olen juuri tekemässä keittiöremppaa. Etsin paljon tietoa netistä ennen sitä, tässä muutama asia joka olisi minua kiinnostanut remppaa vasta suunnitelessani.

Ensinnäkin, netistä ei saa juuri mitään tietoa mistään. Itse löysin vain ja ainoastaan yhden keittiöfirman, jonka nettisivuilta löytyy hinnasto suoraan: http://www.keittiopiste.com/ (kohta Tuoteluettelo).

Suunnittele ensin vähän minkälaisen keittiön haluat ja sitten voit laskea keittiöpisteen hinnaston avulla alustavaa hintaa, muista laskea mukaan rungot, ovet, sokkelit, saranat, vetimet, työtasot yms. Sen jälkeen lisää hintaan 20% niin olet lähellä keittiön oikeaa hintaa.

Mutta yleisesti ottaen pienen keittiön (yksiö/pieni kaksio) saa n. 3000 eurolla, isomman (kaksio/kolmio) n. 4000 eurolla.

Näin siis jos ostat jostain keittiötukusta. Tälläisiä keittiötukkuliikkeitä on Suomessa kymmenkunta, etsi googlella hakusanoilla "keittiötukku", "keittiö tukku" jne. Tai etsi paikkakuntasi puhelinluettelosta. Huomaa, että liikkeen ei todellakaan tarvitse olla paikkakunnallasi, kaikki keittiötukut toimittavat keittiöitään minne tahansa Suomessa.

Mikäli ostat kalliista kaupasta (kuten Parmakeittiöt, A la carte -keittiöt, Puustelli tms.) niin keittiön hinta on helposti yli 10.000 eur, jopa 20.000 eur. Näihin tosin saa jo asennuksen hyvin edullisesti tai samaan hintaan.

Em. hinnat siis ilman laitteita, keskilaatuisista materiaaleista. Ei siis halvinta laminaattityötasoa, mutta ei myöskään kalleinta massiivipuuovea tai kivistä työtasoa.

Keittiöasentajat maksaa 20-40 euroa tunnilta, pk-seudulla on varmasti kalleimmat. Keittiön asentamiseen menee 2-3 päivää, eli keittiön asennuksen hinnaksi tulee jotain 360 - (2*9h*20eur) ja 1080 (3*9h*40eur) euron väliltä. Tässä on oletuksena, että pystyt itse auttamaan, jos et voi itse tehdä mitään niin tarvit luultavasti kaksi miestä asennukseen, eli kerro em. luvut vielä kahdella.

Mikäli keittiöasentajallasi ei ole LVI- ja sähkömiehen koulutusta ja lupia (yleensä ei ole), tarvii sinun erikseen palkata sähkömies tekemään kaikki sähkötyöt ja putkiemies vetämään putket. Näiden hinnoista en tiedä kun en ole vielä tilannut.

Kuten huomaat, keittiön hintaan vaikuttaa asennus hyvin paljon. Mitä enemmän voit tehdä itse sen halvemmaksi tulee. Keittiön osaa tavallinen ihminen asentaa melko pitkälle kaverin kanssa, esim runkojen laitto paikoilleen vaati vain kärsivällisyyttä ja vesivaa'an käytön osaamista (runkojen suoruus on erittäin tärkeää).

Vanhoja keittiökalusteita myy esim. kierrätyskeskukset mutta en ymmärrä mitä järkeä on ostaa 10-30 vuotta vanhoja rasvan kyllästämiä, kuluneita ja toiseen asuntoon suunniteltuja kalusteita. Itse en todellakaan ostaisi.

• Fanni

Me saimme parhaan tarjouksen ja toimitusajan Keittiöjätiltä.
      Rivarikolmiossamme (rv -75) on I-mallinen keittiö. Runkoja on yhteensä 17, plus muutama irtosivu ja peitelevy. Alhaalla 5 kpl 50-60 cm leveää laatikostoa parhailla laatikostoilla eli kokonaan ulostulevilla. Yläkaapit 40-80 cm leveitä normaaleja kaappeja plus kaksi vaakakaappia 80 senttisten kaappien kanssa samassa rungossa. Yläkaappien rungot niitä korkeampia eli onkos se 90 cm. Ovena varastomalli Sahrami ja tasona laminaattitaso. Lisäksi 1 1/2 leveä allas.

Kaikki tulee kasattuna ja toimitusaika vajaa viikko, koska kaikki oli varastotavaraa. Hintaa tälle kaikelle kertyi n. 3100 euroa.

Se mistä oltais vielä voitu hintaa tiputtaa, on laatikostojen mekanismit ja runkojen kasaus. Mutta ei olisi ollut mitään järkeä ottaa laatikostoja, joista jää yli 10 cm rungon sisään ja jotka ei kestä tavaramäärää.

Vetimet ostimme Ikeasta, ja niille tuli hintaa 80 euroa, sen sijaan, että olis maksettu niistä keittiöfirmalle 300 euroa. Ja saatiin omasta mielestä paremman näköisestkin. Kannattaa vetimien osalta tarkastaa esim. rautakauppojen valikoima, koska niissä kate tuntuu keittiöfirmoilla olevan kova.

Tässä nyt siis yks esimerkki keittiön hinnasta, toki tähän tarvii vielä laskea koneet, välitilan laatat ja valot.

Ja mainittakoon vielä, että Puustellista vastaava tarjous oli 6900 euroa. Ehkä laatu olisi ollut hitusen parempi, kuka tietää, mutta uskon, että tämä valinta kestää meidän käyttöä ja ennenkaikkea katseita.

• Fanni

Me saimme parhaan tarjouksen ja toimitusajan Keittiöjätiltä.
      Rivarikolmiossamme (rv -75) on I-mallinen keittiö. Runkoja on yhteensä 17, plus muutama irtosivu ja peitelevy. Alhaalla 5 kpl 50-60 cm leveää laatikostoa parhailla laatikostoilla eli kokonaan ulostulevilla. Yläkaapit 40-80 cm leveitä normaaleja kaappeja plus kaksi vaakakaappia 80 senttisten kaappien kanssa samassa rungossa. Yläkaappien rungot niitä korkeampia eli onkos se 90 cm. Ovena varastomalli Sahrami ja tasona laminaattitaso. Lisäksi 1 1/2 leveä allas.

Kaikki tulee kasattuna ja toimitusaika vajaa viikko, koska kaikki oli varastotavaraa. Hintaa tälle kaikelle kertyi n. 3100 euroa.

Se mistä oltais vielä voitu hintaa tiputtaa, on laatikostojen mekanismit ja runkojen kasaus. Mutta ei olisi ollut mitään järkeä ottaa laatikostoja, joista jää yli 10 cm rungon sisään ja jotka ei kestä tavaramäärää.

Vetimet ostimme Ikeasta, ja niille tuli hintaa 80 euroa, sen sijaan, että olis maksettu niistä keittiöfirmalle 300 euroa. Ja saatiin omasta mielestä paremman näköisestkin. Kannattaa vetimien osalta tarkastaa esim. rautakauppojen valikoima, koska niissä kate tuntuu keittiöfirmoilla olevan kova.

Tässä nyt siis yks esimerkki keittiön hinnasta, toki tähän tarvii vielä laskea koneet, välitilan laatat ja valot.

Ja mainittakoon vielä, että Puustellista vastaava tarjous oli 6900 euroa. Ehkä laatu olisi ollut hitusen parempi, kuka tietää, mutta uskon, että tämä valinta kestää meidän käyttöä ja ennenkaikkea katseita.

• maksaa..

Kyllä ne vakio Metaboxitkin kestää laatikoina yhtä hyvin, kuin ne kalliit tandem-systeemit.
        Tuleehan ne tandemit sen vajaa 10 cm pitemmälle, mutta laatikoina eivät ole sen tilavammat, koska mekanismit vievät tilaa sivuista.
        Leveisiin ja isoihin laatikoihin niitä laittaisin, kun kestävät himpun enemmän painoa.

• uusi keittiö

Moi! Tehdään rintamiestaloon uutta keittiötä. koko budjetti on 4500. Vanhat itse ulos, ja vanha lattia kans vaihtoon. Uudet laudat 170.- Kaapit 3000 euroa (kulmalla, ihan nätit). Liesi bosh ja erillistasi candy, 750 euroa. Uusi jääkaappi oli jo, astianpesukone vieä kelpaa. uusien kaapien kasaus: tuttu asentaja itse aputyöläinen. Ainakin tietää että suoraa tulee. Vaimo maalannut seinät.....muutama kymppi väristä. Sähkötyöt: vanhojen johtojen tilalle uudet, tuttu asentaja valvoo ja tekee. Koska täällä on niin hurjan kalliit altaat, tilattiin tosi kaunis silgranit allas hana saksasta, kotinovelle kaikki yhteensä 337 .-
      Liike josta on linkki ei lähetä tavaraa Suomeen, mutta vaan tiedoksi että sellaista on olemassa ja mitä maksaa........SET Einbauspüle Armatur
      Venus D-100 Neos von Schock yht. 293!!!!.- (!)=http://shop.moebelplus.de/shop/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=1303&CT=35

Vetimet etsitään kans netistä koska täällä tylsä valikoima. (sorri, kotimainen) Katkaisimet ja rasiat Virossa 3-4 x halvemmat......ollaan melkein työttömiä mutta ajetaan käydetyllä Volvo S60:llä ja käydään ulkonaillakin. Kun on Lidl (vuoden 2008 alusta vakio) ja juomat tuodaan Virosta..........en ole 10 vuoden aikana kun 3-4 kertaa kaljalla käynyt ulkona. Laske itse, voinko luvata vähän tasoa....... eläämääni......säästämällä ja itse tekemällä (mm. valintoja tekemällä jatkuvasti) (ja tuttuja hyväksi käyttäen, sorry) voi elää.....köyhänäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe