syöminen??

susa h

mulla on 350litrainen ja siellä asustaa ykis keltainen rihmakala.muut kalat on 4 partamonnia,8tiikeribarbia,hopealevytetrat,seeprakaloja n.5,kaardinaalejan.6,3 kiilakylkeä ja lehtikaloja 2.ongelma on että,rihmakala ei saa tarpeeksi ruokaa kun,nopeat kalat hyökkäävät ja syö kaiken.miten rihmakalani saa ruokaa sitten?se ei kunnolla edes uskalla tulla "ryysikseen" vaan pysytteelee omissa oloissa.

5

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      -Rihmakala kannattaa luovuttaa lajiseuraan, toiseen altaaseen, tuossa kalasopassa ei oo ihmekkään jos joku jää ilman.
      -Eihän tiikeribarbit kiusaa lehtikaloja tai muita lajeja? Niillä on taipumus nyppiä eviä, luovuttaisin pois ne jos näin on.
      -Aika pieniä määriä noita parvikaloja sulla, isompi parvi kutakin, tulevat paljon rohkeammiksi.

      -Kuinka monta hopealevytetraa altaassasi on?
      http://filaman.ifm-geomar.de/Summary/SpeciesSummary.php?id=25518
      Ne kasvavat muuten aikamoisiksi ja siksi valitsisin altaaseen joko ne TAI lehtikalat.

      -Jos lehtikalat jäävät altaaseen, valitsisin kardinaalitetrojen tilalle jotakin korkeanmallista tetraa, sukkulanamalliset kun voivat jäädä lehtikalojen sapuskaksi myöhemmin. Laita kardinaalien tilalle vaikkapa tosi iso parvi noita kiilakylkiä lisää ja seeprakaloja myös. Kahta enempää en parvikaloja laittaisi tuohon altaaseen.

      -Ovathan partamonnit kaikki samaa sukupuolta?
      Voi olla, että ajan kuluttua sinulla on liikaa partksia, ovat tosi helppoja lisääntymään ja harvoin esim. akvaariokaupat ottavat niitä vastaan.

      • susa h

        sori,ne olivatkin 7 mustatetraa!!! mulla on 2 naarasta ja2 uros partamonnia.oli siellä poikasiakin mut johonki ne hävisi,tais joyku syödä ne.tiikeribarbit ei kiusaa eikä nypi lehtikaloja.ajattelin luopua kaardinaaleista ja 3 kiila kyljestä ja laittaisin tilalle 3 kääpiönuoliaista. eli silloin olisi vähemmän porukkaa


      • Rihma
        susa h kirjoitti:

        sori,ne olivatkin 7 mustatetraa!!! mulla on 2 naarasta ja2 uros partamonnia.oli siellä poikasiakin mut johonki ne hävisi,tais joyku syödä ne.tiikeribarbit ei kiusaa eikä nypi lehtikaloja.ajattelin luopua kaardinaaleista ja 3 kiila kyljestä ja laittaisin tilalle 3 kääpiönuoliaista. eli silloin olisi vähemmän porukkaa

        Kääpiönuoliainen passaa joukkoon, JOS luovut keltarihmakalasta ja noista tynkäparvista. Mutta nuoliaisia pitäisi olla PARVI, sillä ovat tiiviitä parvikaloja. Vähintään siis kuusi, mutta mitä enempi, sitä parempi.
        http://millia.aqua-web.org/tekstit/kalat/nuoliaiset/kaapio.htm
        Ovat melko kalliita muuten.
        Onhan sulla hieno hiekka?

        Jos lehtikalat pärjäävät tiikeribarbien ja mustatetrojen joukossa, voisi parvia lisätä mielestäni. Tiikeribarbi ja mustatetra ovat molemmat ilkeän kalan maineessa, joten jos ongelmia tulee, luovu kiusaajista tai kiusattavista.
        Jättäisin altaaseen vain naaraspartamonnit, säästyt päänvaivalta, kun ne alkavat tehtailla tosissaan poikasia!


      • susa h
        Rihma kirjoitti:

        Kääpiönuoliainen passaa joukkoon, JOS luovut keltarihmakalasta ja noista tynkäparvista. Mutta nuoliaisia pitäisi olla PARVI, sillä ovat tiiviitä parvikaloja. Vähintään siis kuusi, mutta mitä enempi, sitä parempi.
        http://millia.aqua-web.org/tekstit/kalat/nuoliaiset/kaapio.htm
        Ovat melko kalliita muuten.
        Onhan sulla hieno hiekka?

        Jos lehtikalat pärjäävät tiikeribarbien ja mustatetrojen joukossa, voisi parvia lisätä mielestäni. Tiikeribarbi ja mustatetra ovat molemmat ilkeän kalan maineessa, joten jos ongelmia tulee, luovu kiusaajista tai kiusattavista.
        Jättäisin altaaseen vain naaraspartamonnit, säästyt päänvaivalta, kun ne alkavat tehtailla tosissaan poikasia!

        olen nyt luopunut 3 kiilakyljestä ja tänään tullaan hakmaan rihmakala.ei se kerkiä syödä.tai sit se on jo niin vanha.kääpiönuoliaisia mulla on jo 3,60litrasessa.kotilo ongelma oli n.vuosi sitten.olis kiva pistää ne isoon altaaseen,siellä on sora pohja.tarkoitus olis vaihtaa 350 litraseen uus hiekka ennen kesää.mut se on iso projekti


      • Rihma
        susa h kirjoitti:

        olen nyt luopunut 3 kiilakyljestä ja tänään tullaan hakmaan rihmakala.ei se kerkiä syödä.tai sit se on jo niin vanha.kääpiönuoliaisia mulla on jo 3,60litrasessa.kotilo ongelma oli n.vuosi sitten.olis kiva pistää ne isoon altaaseen,siellä on sora pohja.tarkoitus olis vaihtaa 350 litraseen uus hiekka ennen kesää.mut se on iso projekti

        Hyvään suuntaan ollaan menossa.
        Ei se hiekanvaihto loppujenlopuksi kamala homma ole, samallahan voi parannella sisustusta ja uusia huonoja kasveja.

        Ota ihmeessä kääpiönuoliaisille lisää kavereita, ovat orpoja pienessä parvessa.
        Jatka vielä "tynkäparvien" poistoa, altaasta tulee hienompi ja yhteinäisempi kokonaisuus. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe