Tulipa tänään käytyä sunnuntaiajelulla autoliikkeissä.
Ensin menimme vilkaisemaan uutta C4 Picassoa. Se on hieno tuote ja hyvin varteen otettava vaihtoehto, kun nykyisen 7-paikkaisen tila-auton vaihtohetki tulee vuonna 2008 ajankohtaiseksi. Citroenista ei ollut oikeastaan huonoa sanottavaa, mitä nyt mittaristo on aivan keskellä kojelautaa. Muutoin auto on sekä tyylikäs niin sisältä kuin ulkoakin, penkit kääntyvät hienosti ja tilaa on. Ja koeajokaan ei tuottane yllätyksiä, sillä melutaso on varmaan kokoluokan alhaisin ja jousitus huippuluokkaa.
Mutta sitten menimme KIA-liikkeeseen. CARENS oli pettymys. Ensinnäkin sen ulkomuodossa (sivuprofiili) on jotain vanhasta 80-luvun Mazda 323-farmarista. Sisätiloista jäi jotenkin anemminen maku ja väite, että se olisi kokoluokkansa (Grand Scenic/Touran/C4 Picasso) tilavin, niin ei pidä paikkaansa. Yllättävintä onkin ollut, että miten vähän auto on kehittynyt edeltäjästään, ns. "masentavasta" Carensista.
Sääliksi kävi automyyjiä, joiden pitäisi ko. tuotetta myydä. Kehua pitäisi, mutta kehuille ei oikein ole pohjaa! Esimerkiksi meidän 6-henkinen autontestausjoukkue (2 aik. 4 lasta) vietti aikaa Citroen-liikkeessä 1 tunnin, kun Kiamyymälästä poistuttiin pettyneinä jo 10 minuutin kuluttua!! ..Poistuimme lopuksi katsastamaan S-Maxin. Poistuessamme totesimme isoon ääneen, että mennään seuravaksi Fordille ja Kiamyyjien ilme oli poissaolevan alakuloinen:-)
Carens ja C4 Picasso
25
6076
Vastaukset
- Arnie
En tunne Carensia, en uutta enkä vanhaa, mutta toiseksi uusimmassa AutoBildissä oli tästä uudesta hyvin positiivissävytteinen juttu. Siinä nimenomaan kehuttiin, millaisin harppauksin Kia on edennyt verrattuna edelliseen Carensiin. Ristiriita kirjoituksesi kanssa on räikeä.
Onneksi on vapaus valita, eikä kenenkään tarvitse ostaa sellaista autoa, joka ei miellytä. - Mummu Posiolta
tutustumaan Chryslerin malleihin, niin joudutte varmaan yöpymäänkin.
- Arnie
Kyseessä on provo, jonka voi päätellä siitä että sama henkilö kertoo kirjoittaneensa myös tämän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000620&posting=22000000021430859
Kun Carnival vs. Voyager saatiin käsiteltyä Carnivalin eduksi, päätti provoilija kääntää katseensa uuteen uhriin eli Carensiin. Näin kai tämä on nähtävä.- Testipenkki
Tässä nyt vielä vastaukset ennen kuin menen nauttimaan baanalle nykyisestä Ranskalaisesta autostani!
- Ei todellakaan ole Carensia, ei vanhaa eikä uutta mallia, eikä tule!
- kävin oikeasti tänään vilkaisee Carensia.
- Eikä nämä minun kirjoittelut ole provoilua vaan hiukan kärjistettyä kritiikkiä, olen sen verran seurannut elämäni varrella autoja ja autotekniikkaa.
- Toyota on toinen merkki joka on ollut "käsittelyn" kohteena jo pitkään.
TAVOITE: vaikuttaa ostopäätöksiin; Corollia on jo aivan liikaa, Suomessa! ...mutta ARNIE, ei kannata katsella Toyota palstalle, en ole sinne kirjoitellut pitkiin aikoihin. - Arnie
Testipenkki kirjoitti:
Tässä nyt vielä vastaukset ennen kuin menen nauttimaan baanalle nykyisestä Ranskalaisesta autostani!
- Ei todellakaan ole Carensia, ei vanhaa eikä uutta mallia, eikä tule!
- kävin oikeasti tänään vilkaisee Carensia.
- Eikä nämä minun kirjoittelut ole provoilua vaan hiukan kärjistettyä kritiikkiä, olen sen verran seurannut elämäni varrella autoja ja autotekniikkaa.
- Toyota on toinen merkki joka on ollut "käsittelyn" kohteena jo pitkään.
TAVOITE: vaikuttaa ostopäätöksiin; Corollia on jo aivan liikaa, Suomessa! ...mutta ARNIE, ei kannata katsella Toyota palstalle, en ole sinne kirjoitellut pitkiin aikoihin.Mitään muuta syytä on mahdotonta keksiä moisiin tavoitteisiin, kuin omat kaupalliset tarkoitusperät. Jos siis oletamme, että olet täysipäinen ihminen.
- Testipenkki
Tämän linkin takaa löytyy kuvia Mazda 323:sta (3/5ov.), joka oli 3, 5 ja 4 ovisena markkinoilla 70-luvun lopulla ja farmari jatkoi vielä 1980 luvulla uudemman korimallin rinnalla. Siis yhtäläisyys Carensin takimmaisten sivuovien ja 323:n samaisten ovien kanssa on hämmästyttävä.
http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Cars/Mazda/photos/a-76265035/p-28790098.htm
PS. jos tässä ois rahhoo, niin viettäisin monta vuotta Vojakerissa, eli malli olis Grandvoitsu ja dieselikonneella = 50.000 euroa!- kannattaa.
alkaa kadehtia Toyotan Aurista kun siitä tulee Suomen myydyin auto.Taitaa vaan harmittaa Ranskalaisen romun viat kun täällä laatuauto palstoila käyt ruikuttamassa.
- delta myy kuin saippuaa
Turhaan menitte katsomaan kalliimpaa S-maxia, teiltä ei löydy edes sitä kahta kymppiä. Suosittelen käytettyä Skoda Fabia Combia, sen voitte sillä kahdella tonnilla saadakin...
- ja myymään
Tässä taas osoitus Deltan myyjän ylimielisyydestä.
Tuon takia kierrän puulaakin kaukaa. - tosi vilkas....
ja myymään kirjoitti:
Tässä taas osoitus Deltan myyjän ylimielisyydestä.
Tuon takia kierrän puulaakin kaukaa.Nyt taitaa vähän mielikuvitus laukata, päättelet anonyymin kirjoittajan olevan delta-myyjä...eheh....hei mulla olis kaiken merkkisiä autoja myynnissä, lähetätkö ensin rahat pankkitilille, kerron sitten lisäää...hehehe
- Virta pois
tosi vilkas.... kirjoitti:
Nyt taitaa vähän mielikuvitus laukata, päättelet anonyymin kirjoittajan olevan delta-myyjä...eheh....hei mulla olis kaiken merkkisiä autoja myynnissä, lähetätkö ensin rahat pankkitilille, kerron sitten lisäää...hehehe
Mitähän yrität kertoa?? Melkoisen huono ulosanti.
Deltan myyjä yrittää paikata aikaisempia kirjoituksiaan. Minäkään en mene kaupoille
- näin se vaan on...
Niin, kyllähän citikan ominaisuuksista voi puhua ja julistaa vaikka kuinka paljon, mutta tosiassa sen myynti Suomessa jää kevyesti Kian jalkoihin, eikä Kia ole ollut markkinoilla kuin pari vuotta. Auton ostajat kyllä tietävät mitä kannattaa ostaa, Suomi24- palstan höpöttäjistä huolimatta. Kiahan on vielä tavallaan suht uusi ja kehittyvä merkki, eivätkä laatutilastot ole aina olleet kovin vakuuttavia, mutta kehitys on menossa ylöspäin. Citroen sen sijaan on pohjalla, muiden ranskalaisten kanssasisartensa kanssa, ainakin mitä kaikkiin mahdollisiin katsastus yms. tilastoihin tulee.
- Magentismies
On pihassa tällä hetkellä, 180 000km ajettu nykyään emännän käytössä ja olemme siihen erittäin tyytyväisiä. En voi moittia Kiaakaan, katsotaan mikä on tilanne, kun Kialla on ajettu 150 000km.
- pekka.p
suomessa suurempi kuin kian sillä tänä vuonna citroen on sijalla 10 myyntitilastoissa ja kia 11
Jos kian myynnissä ei Deltaauto käyttäisi venäläisten tukemia nollakorkoja ja rahoituksia niin kian myynti olisi vielä huomattavasti matalammalla tasolla.
Mielestäni kia carensin ja C4 picasson vertailu on aivan turhaa touhua sillä kysehän on aivan eritasoisista autoista,sen näkee jo ilman koeajojakin.
Esim. vuoden auto valinnoissa C4 picasso oli kolmas,mutta jostain ihmeen syystä kia carens ei selvinnyt loppusuoralle autoja valittaessa,miksiköhän???
Huom.itsekin ajan korealaisella autolla mutta merkki on hyndai santa fe - pekka.p
Niin vielä nista katsastus ja muista tilastoista kerrotaan vielä sekin että tämä nykyinen xsara picasso on kyllä saksan Adacin ja TUV mukaan tilaautojen viattomin ja sieltä häntäpäästä löytyy kian carnival.
On se kumma tämä suomalainen mentaliteetti kun omaa merkkiä täytyy kehua vaikkei siihen aihetta paljon olisi ja muut haukkua perusteettomasti. - asiaa!
pekka.p kirjoitti:
Niin vielä nista katsastus ja muista tilastoista kerrotaan vielä sekin että tämä nykyinen xsara picasso on kyllä saksan Adacin ja TUV mukaan tilaautojen viattomin ja sieltä häntäpäästä löytyy kian carnival.
On se kumma tämä suomalainen mentaliteetti kun omaa merkkiä täytyy kehua vaikkei siihen aihetta paljon olisi ja muut haukkua perusteettomasti."On se kumma tämä suomalainen mentaliteetti kun omaa merkkiä täytyy kehua vaikkei siihen aihetta paljon olisi ja muut haukkua perusteettomasti."
Näin se on sanopa Hulkai tai Arnie mitä tahansa. - Arnie
pekka.p kirjoitti:
suomessa suurempi kuin kian sillä tänä vuonna citroen on sijalla 10 myyntitilastoissa ja kia 11
Jos kian myynnissä ei Deltaauto käyttäisi venäläisten tukemia nollakorkoja ja rahoituksia niin kian myynti olisi vielä huomattavasti matalammalla tasolla.
Mielestäni kia carensin ja C4 picasson vertailu on aivan turhaa touhua sillä kysehän on aivan eritasoisista autoista,sen näkee jo ilman koeajojakin.
Esim. vuoden auto valinnoissa C4 picasso oli kolmas,mutta jostain ihmeen syystä kia carens ei selvinnyt loppusuoralle autoja valittaessa,miksiköhän???
Huom.itsekin ajan korealaisella autolla mutta merkki on hyndai santa feEikö sinulle selvinnyt, että Carens on juuri täysin uudistunut? Ei kuulemma yhtään osaa periydy vanhasta mallista. Tuskinpa se vielä mihinkään vuoden auto -äänestyksiin on ehtinyt.
Autobildin (21/2006) mielestä uusi Carens "pärjää hyvin esimerkiksi luokan kärkiautojen Toyota Corolla Verson ja VW Touranin rinnalla." - Arnie
pekka.p kirjoitti:
Niin vielä nista katsastus ja muista tilastoista kerrotaan vielä sekin että tämä nykyinen xsara picasso on kyllä saksan Adacin ja TUV mukaan tilaautojen viattomin ja sieltä häntäpäästä löytyy kian carnival.
On se kumma tämä suomalainen mentaliteetti kun omaa merkkiä täytyy kehua vaikkei siihen aihetta paljon olisi ja muut haukkua perusteettomasti.Kerrassaan poikkeuksellinen tulos ranskalaisautolle. Hyvä, jos joskus onnistuu.
- asia on
asiaa! kirjoitti:
"On se kumma tämä suomalainen mentaliteetti kun omaa merkkiä täytyy kehua vaikkei siihen aihetta paljon olisi ja muut haukkua perusteettomasti."
Näin se on sanopa Hulkai tai Arnie mitä tahansa.sanoipa ällitälli ja öllikkä mitä tahansa
- pekka.p
Arnie kirjoitti:
Eikö sinulle selvinnyt, että Carens on juuri täysin uudistunut? Ei kuulemma yhtään osaa periydy vanhasta mallista. Tuskinpa se vielä mihinkään vuoden auto -äänestyksiin on ehtinyt.
Autobildin (21/2006) mielestä uusi Carens "pärjää hyvin esimerkiksi luokan kärkiautojen Toyota Corolla Verson ja VW Touranin rinnalla."Käypäs vilkaisemassa tätä linkkiä niin sinullekin selviää myös sekin että kia carens oli niiden 41 automallin joukossa joista valittiin 8 finalistia vuoden auto 2007 finaaliin. http://www.caroftheyear.org/pages/cars_candidates07/
Oli siellä minunkin nykyinen automalli ehdolla eikä sekään päässyt finaaliin asti,mutta mitä sitten! minä en olekaan mikään hyundai enkä muunkan merkin uskovainen ja pyrin valitsemaan autoni jollain muulla perusteella kuin merkkifanaattisuudella.
Jos nyt itselläni olisi tarvis saada tilaauto niin valintani olisi kyllä todennäköisesti C4 picasso.
Hyvä peli varmaan myös tuo fordin S-max myös mutta hinta/varustelu kääntäisi valinnan citroenin hyväksi.
Samoin kaikki ketkä kovasti kehuvat sorentoa voisivat käydä koeajamassa myös uutta santa fetä
uskon että mieli muuttuisi aika vikkelästi,itselleni oli valinta ainakin selvä sen jälkeen kun olin koeajanut captivan,sorenton ja santa fen. - Arnie
pekka.p kirjoitti:
Käypäs vilkaisemassa tätä linkkiä niin sinullekin selviää myös sekin että kia carens oli niiden 41 automallin joukossa joista valittiin 8 finalistia vuoden auto 2007 finaaliin. http://www.caroftheyear.org/pages/cars_candidates07/
Oli siellä minunkin nykyinen automalli ehdolla eikä sekään päässyt finaaliin asti,mutta mitä sitten! minä en olekaan mikään hyundai enkä muunkan merkin uskovainen ja pyrin valitsemaan autoni jollain muulla perusteella kuin merkkifanaattisuudella.
Jos nyt itselläni olisi tarvis saada tilaauto niin valintani olisi kyllä todennäköisesti C4 picasso.
Hyvä peli varmaan myös tuo fordin S-max myös mutta hinta/varustelu kääntäisi valinnan citroenin hyväksi.
Samoin kaikki ketkä kovasti kehuvat sorentoa voisivat käydä koeajamassa myös uutta santa fetä
uskon että mieli muuttuisi aika vikkelästi,itselleni oli valinta ainakin selvä sen jälkeen kun olin koeajanut captivan,sorenton ja santa fen.OK, eli lehdistöllä on tässä etunojaa. Eipä tuo mikään ihme ole, jos ei kahdeksan finalistin joukkoon selviä, kun edustajia on useista autoluokista.
Muistathan, että Sorento edustaa eri autoluokkaa kuin Santa Fe ja Captiva. Tämä ei tietenkään muuta sitä tosiseikkaa, että nämä silti usein kilpailevat samoista ostajista. Santa Fessä ja Captivassa on kuitenkin voimakkaampi painotus maantiemukavuuteen, koska ne ovat citymaastureita.
- japi70
Käytiin torstai iltana ajamassa C4 Picasso ja lauantaina Carens. Citikan ominaisuudet ja varustelu kyllä vakuutti. En ole aiemmin perustanut Citikoista enkä digitaalimittaristoista.
Mieli muuttui. Oli erittäin selkeää katsoa nopeus suurista numeroista jotka näkyvät takapenkille saakka. Hieno idea on näyttää vakionopeussäätimen säädetty nopeus nopeusnäytön perässä. Ei tarvitse arpoa säätimellä kiihdyttäessä tulevaa nopeutta. Painallus nosti nopeutta kilsan ja pidempi painallus 5 km harppauksin. Ainoa miinus tuli nopeudenpidon epätarkkuudesta. Auton tilat ja näkyvyys mainiot. Penkit kaadettuna kyytiin mahtuu pari metriä pitkät esineet. Corolla versossa sisäpituus jää puolella metrillä.
Sähköinen automaattinen käsijarrukin tuntui toimivalta. Varsinkin kun servon ääni kuuluu, niin tietää miten jarru vapautuu lähtiessä. Kaksialue ilmastointi ja takapenkin molempien reunojen omat puhallinnopeuden säädöt ovat myös plussaa. Penkkien kääntö ja käyttökin oli asiallista. Ja koeajo autonahan oli keskitason varusteltu Confort 1,8.
Hiukkasen nolotti käynti Deltassa, kun itsekin ajelen diesel Ceratolla. Myyjää kiinnosti vain keskustelu kaverinsa kanssa asiakkaiden ihmetellessä ja vaihtuessa liikkeessä. Koeajolle päästiin kun kävin keskeyttämässä jutut ja pyytämässä ajomahdollisuutta. Carensille plussaa reiluista keskipenkin tiloista ja terhakkaasta moottorista. Muuta plussaa en takuun lisäksi löytänytkään. Eikä Carenssista ollut ajettavana kuin viisipaikkainen versio. Myyjä ei osannut sanoa mitään seitsenpaikkaisen tai dieselin tulosta.
Itselläni vaaka on kallistunut nyt C4 ja Corolla Verson väliin. Ajatuksissa auton pitoajaksi kaavailtu 4-5 vuotta, joten luottamus Corollaan on kyllä vankempi. Täytyy nyt laittaa jäitä hattuun ja odotella kevääseen hankkien kokemuksia ja uutuuksien päivityksiä. - Arnie
Kirjoitat:
"Yllättävintä onkin ollut, että miten vähän auto on kehittynyt edeltäjästään, ns. "masentavasta" Carensista."
AutoBild 21/2006 kirjoittaa:
"Uusi Carens on niin erilainen kuin edeltäjänsä, ettei sen uskoisi tulleen samalta valmistajalta."- tarkemmin
"Yllättävintä onkin ollut, että miten vähän auto on kehittynyt edeltäjästään..."
Kehittynyt -sana tarkoittaa, että auto on esim. yhtä vanhan oloinen, kuin edeltäjä. Vaikka onkin erilainen (AutoBild), silti haluttua kehitystä ei ole tapahtunut edellisestä mallista.
Sitten C4 Picasso vastaan Carens: ei voi, eikä kannata verrata. Autot kuuluvat täysin eri luokkaan, sitikka ylempään. Koeajettu on. - Arnie
tarkemmin kirjoitti:
"Yllättävintä onkin ollut, että miten vähän auto on kehittynyt edeltäjästään..."
Kehittynyt -sana tarkoittaa, että auto on esim. yhtä vanhan oloinen, kuin edeltäjä. Vaikka onkin erilainen (AutoBild), silti haluttua kehitystä ei ole tapahtunut edellisestä mallista.
Sitten C4 Picasso vastaan Carens: ei voi, eikä kannata verrata. Autot kuuluvat täysin eri luokkaan, sitikka ylempään. Koeajettu on.Lue sinä tuo AutoBildin juttu, niin viimeistään sitten ymmärrät, mikä on jutun henki. Se on aivan toinen kuin sinulla. Itse en väitä Carensista sen kummemmin yhtään mitään, koska en ole koko autoa edes nähnyt kuin kuvissa. Kuvat näyttävät kyllä asialliselta.
"Koeajettu on."
Ranskalaiset ovat kuuluja ajomukavuudestaan. Silti esimerkiksi minulla on niin suuret ennakkoluulot ranskalaisten luotettavuutta kohtaan, että en sellaista itselleni huolisi. Silti en mene ennakkoluulojani julistamaan ranskalaisautopalstoille, ja minun puolestani jokainen, joka haluaa ostaa Citroenin, saa sen tehdä. Tällaista asennetta toivoisin sinullekin. Turha häiriköinti on yksinkertaisesti turhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2649932K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1945664Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1645234PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *754881Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot42723- 2122449
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122279Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3542022- 211705
- 901617