ollikkala??

äityli556

Minkälainen paikka on ollikkala asua? Lähinnä ajattelin koulun ja kaupan lähellä olevia omistus asuntoja..Minkälainen koulu on ollikkalan ala-aste? Kaipaan nyt siis reilua tietoa plussia, miinuksia..
Kiitos tiedosta!

48

8656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskaan ei sinne

      Ei sinne ei.
      Se on Salon Ala-Vietnamin osa.
      Poliisit on aina lähellä ja ne kansallispukuiset, ja ne hunnutetut, ja ne ...no kaikki muutkin hämyt.

      Ei sinne....ei ei ei

      • sinne!!!

        Täsmälleen samaa mieltä.
        Älä muuta sinne, vaikka kuinka halvalla saisit asunnon.
        Käy pari kertaa ajamassa ko. alueen läpi niin tajuat, miksi.


      • Anonyymi

        Täysin perätöntä. Ollikkala on hyvä paikka asua. Joillakin on vaan jäänyt nauha päälle haukkua Ollikkalaa. Ei täällä tapahdu mitään sellaista mitä ei tapahdu muuallakin.
        Rasismia ja persuja tuntuu jonkun verran olevan, mutta missäpä ei.
        Koulusta en osaa muuta kertoa, kuin näkemäni ohi kävellessä. Lapset ” melskaa” välitunnilla niin kuin kuuluu. Kiusaamisista ym en tiedä.


    • siellä asunut

      Täytyy yhtyä näihin edellisiin vastaajiin: ei sinne!

      Kyllähän sen jo päällepäin näkee et mitä porukkaa siellä asustaa kun käyt autolla ajelemassa. Talot on sitä aina niin tyylikästä 70-luvun neukkustyleä (vaikka ei niissä taloissa nyt varmaan mitään vikaa ole...alue ja ihmiset sit on asia erikseen). Hinta saattaa houkutella mut mietippä sitten tilannetta eteenpäin, eli kun yrität myydä joskus Ollikkalasta taloa. Kouluhan siinä on vieressä mut niin on melkein joka puolella Saloa nykyään. Luultavasti haeskelet kerrostalo/rivarikämppää niin Ollikkalan sijasta suosittelen Palometsää, Pahkavuorta tai Alhaista. Näissä hintataso hieman korkeampi kuin Ollikkalassa mutta en sinuna lähtisi toteamaan muuttamalla Ollikkalaan, että miksi näin on :)

    • sitten poikkeus...

      Olen myös äiti ja omistan kaksion Vanutehtaankadulta.Ei ole mitään valittamista ollut!Kaupunki, kaupat ym. kävelymatkan päässä. Talo, jossa asumme, on rauhallinen ja leikkikenttämme siisti ja puhdas. Liekö sitten tietyt osat Ollikkalaa niitä levottomia?

      • vielä...

        Minkä kokoista asuntoa etsit?Saattaisin tietää erään myynnissä olevan, alimman kerroksen siistin kaksion ;)


    • asuntoalue

      Kaikesta haukkumisesta huolimatta olen sitä mieltä, että suurin osa Ollikkalan asukkaista on ihan normaaleita työssäkäyviä, eläkeläisiä, opiskelijoita ym.
      Huono maine tulee niistä Hämeenojankadun vuokrataloista, josta löytyy joka lähtöön ja jossa on järjestyshäiriöitä. Ne talot on huonossa kunnossa ja rikottuja, vaikka ovat melkein parikymmentä vuotta nuorempia kuin kadun alkupään omistustalot.
      Itselläni oli kaksio melkein koulua vastapäätä, eikä ainakaan minulla ollut vaikeuksia saada sitä kaupaksi, silloin kun muutin sieltä pois.
      Suurimmassa osassa taloja taitaa olla jo ikkuna- ja putkiremontit tehty, pääosa taloista on ihan normaalissa kunnossa.
      Itse tykkäsin siitä ilmapiiristä, joka talossamme oli. Yhdessä kunnostettiin pihaa talkoilla, pidettiin pikkujoulujuhlia ym touhua tehtiin yhdessä.
      Sukulaislapset ovat kehuneet koulua ja siellä vaikuttaakin olevan vilkasta vanhenpaintoimintaa ja retkiä.
      Ei Ollikkala ole yhtään huonompi asuinalue, kuin esim. Rappula. Kyllähän sielläkin hiihtelee jos jokanäköistä huumehörhöä ja juoppoa, mutta ei niiden takia silti ole koko lähiötä leimattu.

      • äiti 33

        Asumme Valhojalla ja lapsemme käy koulua Ollikkalassa. Reitti on turvallinen ja koulusta minulla on vain postitiivisia kokemuksia. Ihanat opettajat ja lapseni on viihtynyt ja saanut laadukasta opetusta. Kauppa on jos maito sattuu unohtumaan tuossa alhaalla, samoin bussit kulkevat, kirjastoauto käy, hyvä lähteä moottoritielle jne. Sijainti siis mainio.

        Totta lienee se, että aina alue jossa on paljon vuokra-asuntoja on keskimääräistä levottomampi ja jopa hoitamattomapi mitä alue jossa on omistusasuntoja ja kalliimpi asuntokanta. Kun maksaa kalliisti neliöistään, ei halua turmella, tärvellä eikä siedä huonoa käytöstä ympärsitössään.

        Varmasti siellä on kerrostaloja joita hoidetaan hyvin ja joissa on siistejä asukkaita. Kannatta kysellä, jututtaa ihmisiä ja katsella ja tunnustella. Käy kävelylenkeillä tutki ja mieti olisiko kotisi siellä.


      • tavallinen alue
        äiti 33 kirjoitti:

        Asumme Valhojalla ja lapsemme käy koulua Ollikkalassa. Reitti on turvallinen ja koulusta minulla on vain postitiivisia kokemuksia. Ihanat opettajat ja lapseni on viihtynyt ja saanut laadukasta opetusta. Kauppa on jos maito sattuu unohtumaan tuossa alhaalla, samoin bussit kulkevat, kirjastoauto käy, hyvä lähteä moottoritielle jne. Sijainti siis mainio.

        Totta lienee se, että aina alue jossa on paljon vuokra-asuntoja on keskimääräistä levottomampi ja jopa hoitamattomapi mitä alue jossa on omistusasuntoja ja kalliimpi asuntokanta. Kun maksaa kalliisti neliöistään, ei halua turmella, tärvellä eikä siedä huonoa käytöstä ympärsitössään.

        Varmasti siellä on kerrostaloja joita hoidetaan hyvin ja joissa on siistejä asukkaita. Kannatta kysellä, jututtaa ihmisiä ja katsella ja tunnustella. Käy kävelylenkeillä tutki ja mieti olisiko kotisi siellä.

        Kyllä Ollikkalan omistusasunnot ovat ihan hyvin hoidettuja ja niissä asuu ihan normaalia väkeä. Eikä niitä joudu myymään yhtään kauemmin kuin kerrostalo-osaketta muualtakaan..kyllä ne kaupaksi menee, jos myydä haluaa.
        Ollikkla on asuntoalueista suurin, joten on luonnollista, että siellä myös asuu kaikenlaista väkeä. Suurempien kaupunkien hunoihin lähiöihin verrattuna Ollikkala on vielä siisti ja rauhallinen!
        Minun mielestäni yhdenkään kaupunginosan mainetta ei tule pilata muutamien rikollisten ja holistien takia. Suurin osa on kuitenkin taviksia tossunkuluttajia. Omalla käytöksellämme me voimme ilmaista, että emme hyväksy esim. viinan trokausta. Siksi pidän ihmeenä, että tyypit, jotka arvostelevat Ollikkalaa ja pitävät sitä slummina, käyvät itse ostamassa itärajan takaa tuotua viinaa ja tupakkaa. Miksi siis k tuetaan ja ylläpidetään rikollista elämäntyyliä samalla kun sitä olevinaan halveksutaan ?
        Uskaltaisin jopa ennustaa, että Ollikkala tulee rauhoittumaan muutaman vuoden päästä ja seuraava rauhaton alue tulee olemaan Rappula. Selvät merkit ainakin on näkyvillä.
        Nykyään arvostettu alue Pahkavuorihan oli yli kymmenen vuotta sitten aivan samassa maineessa kuin Ollikkala tänään.


      • valhoja
        äiti 33 kirjoitti:

        Asumme Valhojalla ja lapsemme käy koulua Ollikkalassa. Reitti on turvallinen ja koulusta minulla on vain postitiivisia kokemuksia. Ihanat opettajat ja lapseni on viihtynyt ja saanut laadukasta opetusta. Kauppa on jos maito sattuu unohtumaan tuossa alhaalla, samoin bussit kulkevat, kirjastoauto käy, hyvä lähteä moottoritielle jne. Sijainti siis mainio.

        Totta lienee se, että aina alue jossa on paljon vuokra-asuntoja on keskimääräistä levottomampi ja jopa hoitamattomapi mitä alue jossa on omistusasuntoja ja kalliimpi asuntokanta. Kun maksaa kalliisti neliöistään, ei halua turmella, tärvellä eikä siedä huonoa käytöstä ympärsitössään.

        Varmasti siellä on kerrostaloja joita hoidetaan hyvin ja joissa on siistejä asukkaita. Kannatta kysellä, jututtaa ihmisiä ja katsella ja tunnustella. Käy kävelylenkeillä tutki ja mieti olisiko kotisi siellä.

        valhoja on sit muuten aivan vitun eri paikka kun ollikkala...........


      • hieman biologiaa
        valhoja kirjoitti:

        valhoja on sit muuten aivan vitun eri paikka kun ollikkala...........

        Juu niin on....puoli metriä leveä hiekkatie Vanumammanpolkuhan sen Valhoja erottaa Ollikkalasta.
        Vittu on eri paikassa kuin Ollikkala....


      • kepa
        valhoja kirjoitti:

        valhoja on sit muuten aivan vitun eri paikka kun ollikkala...........

        valhojallahan asuu nykyään lähes yhtä paljon manneja kuin ollikkalassa


    • no way

      Noissa Ollikkalan puolustelijoiden teksteissä on kaikissa yksi aika hauska piirre: kukaan ei vertaa Ollikkalaa Salon muihin asuinalueisiin ja syykin lienee selvä. Ei ole toista niin huonoa vertailukohdetta.

      • kuin Rappula

        Mun mielestä Rappula ja Ollikkala on ihan samanarvoisia ja samanlaisia - ja näistä kummastakin on kokemusta! Jos näistä kahdesta pitäisi uudelleen valita, niin valitsisin Ollikkalan.
        Ei Ollikkala ole yhtään huonompi kuin mikään muukaan alue. Meidän metsäläisten/maalaisten tulee jatkossakin tottua monikultturisiin alueisiin. Kaukana ovat ne ajat, jolloin kaikilla oli harmaa pomppa päällä ja kaikilla yhtä maidonvalkea naama....


      • etä sellaista

        Mä luulen, että "no way" ei ole nähnyt vielä tarpeeksi yhtään mitään, huomatakseen, että olisi niitä huonompiakin vertailukohteita.
        Tosiasiahan on se, että Salo on pienen pieni maaseutukaupunki ja asukkaat on sen mukaan. " mää olen meidän maalta ja akkunatkin on mettään päin" - eli ei ole kovin paljoa nähty ja koettu. Sekin mikä on nähty on nähty äidin ja isän selän takaa....


      • no way
        etä sellaista kirjoitti:

        Mä luulen, että "no way" ei ole nähnyt vielä tarpeeksi yhtään mitään, huomatakseen, että olisi niitä huonompiakin vertailukohteita.
        Tosiasiahan on se, että Salo on pienen pieni maaseutukaupunki ja asukkaat on sen mukaan. " mää olen meidän maalta ja akkunatkin on mettään päin" - eli ei ole kovin paljoa nähty ja koettu. Sekin mikä on nähty on nähty äidin ja isän selän takaa....

        Hippasen verran meni jorinasi metsähallituksen puolelle. Omakohtaista kokemusta kyseisestä räkälästä on 8 vuotta, Salon muista asuinalueista (mm. Keskusta, Alhainen, Pahkavuori, Mahlakankare) yhteensä 35 vuotta. Ja se on totta, että Salo on pieni kaupunki ja Ollikkala varmaankin oikein rauhallinen paikka jos vertaa suurempiin kaupunkeihin, sinun luetun ymmärrykselläsi et vain tajunnut, että nyt on kyse nimenomaan tästä kaupungista.


      • grow up
        no way kirjoitti:

        Hippasen verran meni jorinasi metsähallituksen puolelle. Omakohtaista kokemusta kyseisestä räkälästä on 8 vuotta, Salon muista asuinalueista (mm. Keskusta, Alhainen, Pahkavuori, Mahlakankare) yhteensä 35 vuotta. Ja se on totta, että Salo on pieni kaupunki ja Ollikkala varmaankin oikein rauhallinen paikka jos vertaa suurempiin kaupunkeihin, sinun luetun ymmärrykselläsi et vain tajunnut, että nyt on kyse nimenomaan tästä kaupungista.

        Räkälä?

        Oletko puliukko tai onko kotonasi erittäin siivotonta?


      • no way
        grow up kirjoitti:

        Räkälä?

        Oletko puliukko tai onko kotonasi erittäin siivotonta?

        Otsikko kertoo kaiken.


      • koska kerroit
        no way kirjoitti:

        Otsikko kertoo kaiken.

        Niini mutta silloin kun asuit Ollikkalassa, niin oliko kotisi räkälä ja olitko joku puliveivari?


      • Bettre Folke
        no way kirjoitti:

        Hippasen verran meni jorinasi metsähallituksen puolelle. Omakohtaista kokemusta kyseisestä räkälästä on 8 vuotta, Salon muista asuinalueista (mm. Keskusta, Alhainen, Pahkavuori, Mahlakankare) yhteensä 35 vuotta. Ja se on totta, että Salo on pieni kaupunki ja Ollikkala varmaankin oikein rauhallinen paikka jos vertaa suurempiin kaupunkeihin, sinun luetun ymmärrykselläsi et vain tajunnut, että nyt on kyse nimenomaan tästä kaupungista.

        Olet siis sitä mieltä, että yli kolmetuhatta ihmistä, jotka alueella asuvat, ovat jotenkin huonompia kuin sinä, vai mikä saa sinut kutsumaan aluetta räkäläksi? Eikö siellä asu muita kuin rappioalkoholisteja? Sitäkö tarkoitat, vai miksi sinulla on otsaa haukkua jonkun kotia tai kotikaupunginosaa?
        Eipä olisi sinullekaan pahaksi laajentaa maailmakatsomustasi ja mennä katsomaan Suomen suurimpien kaupunkien rauhattomia lähiöitä tai vaikkapa Lontoon tai Berliinin vastaavia - lahden takaa löytyisi Tallinnasta Lasnamäen kaupunginosa.
        Siellähän sinunlaisellesi "paremmalle ihmiselle" riittäisi siunailtavaa ja jeesusteltavaa.
        Salo on maalaiskaupunki ja alkuperäiset asukkaat aivan maalaisen tasoisia puheineen ja ajatuksineen - se on muuten aivan totta!


      • raha-lasse
        Bettre Folke kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että yli kolmetuhatta ihmistä, jotka alueella asuvat, ovat jotenkin huonompia kuin sinä, vai mikä saa sinut kutsumaan aluetta räkäläksi? Eikö siellä asu muita kuin rappioalkoholisteja? Sitäkö tarkoitat, vai miksi sinulla on otsaa haukkua jonkun kotia tai kotikaupunginosaa?
        Eipä olisi sinullekaan pahaksi laajentaa maailmakatsomustasi ja mennä katsomaan Suomen suurimpien kaupunkien rauhattomia lähiöitä tai vaikkapa Lontoon tai Berliinin vastaavia - lahden takaa löytyisi Tallinnasta Lasnamäen kaupunginosa.
        Siellähän sinunlaisellesi "paremmalle ihmiselle" riittäisi siunailtavaa ja jeesusteltavaa.
        Salo on maalaiskaupunki ja alkuperäiset asukkaat aivan maalaisen tasoisia puheineen ja ajatuksineen - se on muuten aivan totta!

        Mitä ne köyhät täällä vinkuu? Ollikkala on Salon kurjin alue, eikö se mene kaaliin?


      • kuin rikas ja tyhmä
        raha-lasse kirjoitti:

        Mitä ne köyhät täällä vinkuu? Ollikkala on Salon kurjin alue, eikö se mene kaaliin?

        On parempi olla köyhä ja omata edes sydämen sivistystä, kuin olla rikas ja elää halveksimalla muita.


      • Anonyymi
        raha-lasse kirjoitti:

        Mitä ne köyhät täällä vinkuu? Ollikkala on Salon kurjin alue, eikö se mene kaaliin?

        Mistä päin vingut? Jos et asu Ollikkalassa niin miksi vingut.
        Onko kämppäsi jossain muualla Salossa myynnissä ja ostajaa ei löydy.
        Se voi , voi


      • Anonyymi
        kuin Rappula kirjoitti:

        Mun mielestä Rappula ja Ollikkala on ihan samanarvoisia ja samanlaisia - ja näistä kummastakin on kokemusta! Jos näistä kahdesta pitäisi uudelleen valita, niin valitsisin Ollikkalan.
        Ei Ollikkala ole yhtään huonompi kuin mikään muukaan alue. Meidän metsäläisten/maalaisten tulee jatkossakin tottua monikultturisiin alueisiin. Kaukana ovat ne ajat, jolloin kaikilla oli harmaa pomppa päällä ja kaikilla yhtä maidonvalkea naama....

        Sinun mielestäsi siis suomalaisen veronmaksajan tulisi alistui johonkin Berliinin Kreutzbergin tyyliin että oma vikanihan se on kun turpiini sain kun oon valkoihoinen hetero.


      • Anonyymi
        kuin Rappula kirjoitti:

        Mun mielestä Rappula ja Ollikkala on ihan samanarvoisia ja samanlaisia - ja näistä kummastakin on kokemusta! Jos näistä kahdesta pitäisi uudelleen valita, niin valitsisin Ollikkalan.
        Ei Ollikkala ole yhtään huonompi kuin mikään muukaan alue. Meidän metsäläisten/maalaisten tulee jatkossakin tottua monikultturisiin alueisiin. Kaukana ovat ne ajat, jolloin kaikilla oli harmaa pomppa päällä ja kaikilla yhtä maidonvalkea naama....

        tapa ittes ei ole mitään yhtä pahaa ku ollikkala JA rappula. tää ei oo kisa siit kummal o enempi nistei


      • Anonyymi
        Bettre Folke kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että yli kolmetuhatta ihmistä, jotka alueella asuvat, ovat jotenkin huonompia kuin sinä, vai mikä saa sinut kutsumaan aluetta räkäläksi? Eikö siellä asu muita kuin rappioalkoholisteja? Sitäkö tarkoitat, vai miksi sinulla on otsaa haukkua jonkun kotia tai kotikaupunginosaa?
        Eipä olisi sinullekaan pahaksi laajentaa maailmakatsomustasi ja mennä katsomaan Suomen suurimpien kaupunkien rauhattomia lähiöitä tai vaikkapa Lontoon tai Berliinin vastaavia - lahden takaa löytyisi Tallinnasta Lasnamäen kaupunginosa.
        Siellähän sinunlaisellesi "paremmalle ihmiselle" riittäisi siunailtavaa ja jeesusteltavaa.
        Salo on maalaiskaupunki ja alkuperäiset asukkaat aivan maalaisen tasoisia puheineen ja ajatuksineen - se on muuten aivan totta!

        oot ruottalainen suuskii +ratio+ ei nasii+ ei isää+ in the matrix+ tapa ittes


      • Anonyymi
        kuin rikas ja tyhmä kirjoitti:

        On parempi olla köyhä ja omata edes sydämen sivistystä, kuin olla rikas ja elää halveksimalla muita.

        eikä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestäsi siis suomalaisen veronmaksajan tulisi alistui johonkin Berliinin Kreutzbergin tyyliin että oma vikanihan se on kun turpiini sain kun oon valkoihoinen hetero.

        incel-shittii.
        Katot nykyään varmaan antero taatelia samalla kun vaimos kirjoittaa eropapereita käräjää varten


      • etä sellaista kirjoitti:

        Mä luulen, että "no way" ei ole nähnyt vielä tarpeeksi yhtään mitään, huomatakseen, että olisi niitä huonompiakin vertailukohteita.
        Tosiasiahan on se, että Salo on pienen pieni maaseutukaupunki ja asukkaat on sen mukaan. " mää olen meidän maalta ja akkunatkin on mettään päin" - eli ei ole kovin paljoa nähty ja koettu. Sekin mikä on nähty on nähty äidin ja isän selän takaa....

        Salo muka pieni maaseutukaupunki? Kokkolassa asuu vähemmän ihmisiä kuin Salossa joten onko Kokkola silloin pieni maaseutukaupunki?


    • tiuhtiti

      mielestäni ainakaan ylä-ollikkala ei ole mitenkään sen huonompi paikka asua kuin mikään muukaan kerrostalolähiö, kaupat lähellä, lidl, ruokavarasto?(muistaakseni), motonet, hongkong ja euromarkettiin noin 10 min matka. ja lisäksi todella iso kirpputori. Neuvolasta mukavia kokemuksia, mukava henkilökunta jne. jos sen palveluita tarvitaan, koulustakin löytyy mukavia oppilaita mitä neuvolassa käydessä olen huomannut, autettu oven avaamisessa jne. pururata, ja metsää löytyy läheltä niin ei kyllä tunnu että niin lähellä kaupunkia asuisi. Kyllä varmasti noissa huonompikuntoisemmissa taloissa saattaa olla värikästä väkeä, mutta siinä missä asuin ei kyllä ollut yhtään rauhatonta, ei edes meteliä koskaan kuulunut. ja nyt toivottavasti sinne takaisin palaamassa, jos vaan hyvän asunnon löytää... hyvä sijainti ja palvelut. tietenkin riippuu varmasti talosta missä asuu minkälaisen kuvan saa alueesta, Isotuvankatu ainakin oli rauhallinen. ala ollikkalasta ei taasen ole muuta kuin kuulopuheita.

      • se on

        Joo, samanmoisia kokemuksia mullakin on.
        Hieman rauhattomiksi voidaan luokitella vain siellä Hämeenojakadun päässä olevia taloja.
        Onko se nyt vaan niin, että jos kyseessä on vuokratalo, niin jokainen nirppanokka on leimaamassa sitä joksikin paheiden pesäksi, vaikka ei itsellä ole vielä mitään, ja asutaan turvallisesti isin ja äidin kanssa?
        Samanlaisia taviksia Ollikkalassa asuu kuin muuallakin.
        Ollikkalan eduksi sanoisin sen, että siellä ei kukaan kuvittele olevansa jotain "erikoista" tai parempi kuin muut. Se on elämää kuhiseva lähiö kauppoineen ja kouluineen. Koulu on hyvä tai olisiko parempi sanoa, että opettajat ovat hyviä ja innostavia, koska innostavat laiskemmat vanhemmatkin mukaan koulun toimintaan ja harrastamaan lasten kanssa yhdessä.


      • Shipe83

        Itse muutin Isotuvankadulle n.1,5 vuotta sitten Turusta, jossa olen asunut mm.Varissuolla nuorempana (Hyvin verrattavissa Ollikkalaan, asukkaista n.20% ulkomaalaisia) eikä kertaakaan ole ollut mitään valittamista, päinvastoin asiat toimii paljon paremmin kuin Turussa koskaan.


    • kasvatti

      Lueskelin noita vastauksia niin tulipahan mieleeni lapsuus ollikkalassa. Asuin -80luvun alussa ollikkalassa ja voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, et nykyään ollikkala on kuin lintukoto, verrattuna siihen, mitä ollikkala siihen aikaan oli. ei voinu sanoa mitenkään rauhalliseksi asuin lähiöksi. Mutta, se oli sitä kultaista -80 lukua silloin. Rauhallista ja kaunista aluetta nykyään, ja muuttaisin kyllä takaisinkin. Joten itse suosittelen ollikkalaa lämpimästi.

      • R .A. Siisti

        Kunnes Mauno Koivisto avasi ns.paluumuuttajille Venäjän portit-ilman sitä se olisi kuin lintukoto vieläkin. Ja hallituksemme pakolaispolitiikka viimeisteli sen , kun jos jonkin näköistä mutakikkulaa päästettiin suomeen - tässä näemme nyt sitten sen syyt ja seuraukset!


      • rasiisti..
        R .A. Siisti kirjoitti:

        Kunnes Mauno Koivisto avasi ns.paluumuuttajille Venäjän portit-ilman sitä se olisi kuin lintukoto vieläkin. Ja hallituksemme pakolaispolitiikka viimeisteli sen , kun jos jonkin näköistä mutakikkulaa päästettiin suomeen - tässä näemme nyt sitten sen syyt ja seuraukset!

        pääsi haluamaansa asiaan.
        Eiköhän siellä ole näitä aivan"kotikutoisia" sossun "lemmikkejä"aivan tarpeeksi.
        Aamulla ajetaan taksilla sossuun ja sieltä kauppaan
        hakemaan mäyräkoiria.
        Siinä heidän elämänsä pähkinänkuoressa.
        Eipä kateeks käy.
        Vaikka maksajan roolissa ottaa päähän.


      • tää on jo nähty
        rasiisti.. kirjoitti:

        pääsi haluamaansa asiaan.
        Eiköhän siellä ole näitä aivan"kotikutoisia" sossun "lemmikkejä"aivan tarpeeksi.
        Aamulla ajetaan taksilla sossuun ja sieltä kauppaan
        hakemaan mäyräkoiria.
        Siinä heidän elämänsä pähkinänkuoressa.
        Eipä kateeks käy.
        Vaikka maksajan roolissa ottaa päähän.

        Rappulassa on kanssa näitä "kotikutoisia" ja ihan paikkakunnan omia poikia, jotka taksilla ajelee päivittäin hakemaan mäyriksiä. Ei ongelma ole pelkästään Ollikkalassa - se sama juttu tapahtuu kaikissa lähiöissä ja suurimmat viinakuluttajat on suomalaisia 45-50 vuotiaita ukkoja!


      • velttoillaanko???

        hmmm...olis mielenkiintoista tietää kuka olet...edes joku vihje..jos vaikka liikuimme samassa porukassa????


    • äityli556

      Suuri kiitos kaikille erilaisista näkökulmista, kyllä minulle ja perheelleni on nyt aika hyvä kuva ollikkalasta, tietenkin niinkuin kaikkialle liittyy myös ollikkalaan paljon miinuksia. Plussaa kuitenkin näyttää olevan hyvä koulu, kauppa lähellä, lyhyt matka keskustaan...
      Ehkäpä ollikkalasta tulee meidän koti vielä jonain päivänä! Kiitos.

    • Cerryin

      Sanon suoraan että koko pienen ikäni minkä ollikkalassa oon asunu on ollu pelkkää hêlvêttîä.

    • neiti081

      Mä olin viisi kun muutettiin ollikkalaan ja seitsemäntoista kun muutin pois ja mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa ollikkalasta. Mulla on vain hyviä muistoja tuolta ajalta.
      Äitini asuu edelleen siellä ja eipä ole äiti valittanut et olis jotain ongelmia siellä.
      Joo yks ystävä asuu just siel hämeenojankadun päässä ja siel on tosi rauhatonta mut ei se alua tee koko ollikkalasta huonoa.

    • ...

      Mä elin seitsemäntoista vuotiaaksi asti Ollikkalassa. Paskapuhetta että olisi mukava kauhean levotonta. Jos asut Ylä-Ollikkalassa niin ei ole mitään hätää. Koulun/Siwan vierestä joku kämppä niin ois hyvä.

    • frytjhg

      Postia jaoin ylä-ollikkalaan. Päivällä näytti ihan suht rauhalliselta. Talot oli tosi huonossa kunnossa ikään nähden ja tosi harva asukas on suomalainen. Varissuolla asuin itse vuoden ja se oli kyllä paska paikka. Ala-ollikkala on kuuleman mukaan vielä pahempi kuin ylä-ollikkala.

      Jokatapauksessa en missään tapauksessa muuttaisi ollikkalaan vaikka saisi halvemmalla.

    • Anonyymi

      Suomen paras. On palvelut. On kaikkia ikäryhmiä. On kansainvälisyyttä.
      Harmi vaan, kun on näitäkin nykyään mistä tunnistaa, että kyseessä on suomalainen eli kyttää, juoruaa, on kateellinen muita arvosteleva . Noista piirteistä kun päästään niin jopa kelpaa elellä Ollkikkalassa.

    • Anonyymi

      Olen asunut Joki-Ollikkalassa (ala-ollikkalassa ) omakotitalossa muutamankymmentä vuotta. Ikinä ei ole ollut mitään häiriötä. Joskus aikoinaan täällä oli kerrostalo, jossa oli kuulemma levotonta ja aikamoista elämää. Kyseinen talo on purettu ja sen myötä hävisi ongelmat. Totta kai täällä kuin muillakin alueilla on kaikenlaista porukkaa. Voin sanoa ja suositella ainakin Joki-Ollikkalaa.

    • Anonyymi

      hfåoqaäsö

    • Anonyymi

      Ohho

    • Anonyymi

      En voi suositella Ollikkalaa. En myöskään Pahkavuorta. Olen asunut molemmissa paikoissa. Kummassakin paikassa on tapahtunut outoja asioita. Hyvin levottomia paikkoja molemmat. Jos haluaa olla rauhassa juoruilevilta naapureilta, niin ei kannata muuttaa Ollikkalaan.

    • Asun ollikkalassa ja no on täällä hieno metsä lähellä mihin voi mennä kävelemään, muuten ihan paska paikka juoppoja kaupan ja koulun vieressä kokoajan ja ollikkalan gangsterit pyörii joka päivä ulkona vittuilemassa kaikille jotka menee koulun pihalle. EN SUOSITTELE MUUTTAMAAN TÄNNE!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe