Olen kyllä lukenut kaiken mahdollisen reikistä, mutta en vielä oikein ole löytänyt selvää vastausta siihen, mitä se energia oikein on? Onko kellään huonoja (spiritistisiä) kokemuksia reikihoidoista? Kun vähän on ruvennut epäilyttämään se puoli, muuten kyllä menisin jos se turvallista on. Kiitos jos jaksat vastata! =)
Reikin energia?
19
2813
Vastaukset
- HMG
Reikin "energia" on sama "voima" kuin hurmoksellisten kaatajien (Niilo Yli-Vainio ym.), eli pimeyden henkivaltojen voimaa/energiaa. Kyse siis ei ole Kaikkivaltiaan Jumalan voimasta. Pysy erossa reikihoidosta.
HMG- ainakin
viiraa pääkopassa! Hoidon tarpeessa!
- mietippä vähän
Lopeta ihan itsesi takia pahan puhuminen Niilo-Ylivainiosta. Ne, jotka hänen rukousten kautta paranivat, paranivat Jumalan voimasta. Siunausta sulle!
- TheOneAndOnly
Niin..mitä reiki tai oikeastaan mikään energia loppujen lopuksi on..sitä kun ei kukaan oikeasti tiedä.
Itse reiki sana tarkoittaa karkeasti suomentaen "Rei"=Jumalallinen ja "Ki"=Energia.
Teorioita siitä mitä reiki on, on erilaisia. Mutta koska tuota energiaa ei voi mitata nykyisillä välineillä, niin kaikki "tieto" on vain arveluita. Jopa itse reikin perustaja sanoi, ettei tiedä mitä reiki on, ja mistä se tulee.
Yleinen käsitys on että reiki on elämänenergiaa, jota on joka puolella rajattomasti. Reiki-hoitaja taas pystyy imemään tätä energiaa itseensä ja siirtämään sitä hoidettavaan käsien kautta. Eli hoitaja on vain putki, jota pitkin energia virtaa.
Reikin vaikutuksia on mitattu ja tutkittu. On havaittu että se mm. muuttaa erilaisten suolaliuosten ominaisuuksia älykkäällä tavalla. Eli siis siten, että liuoksen koostumus muuttuu aina siihen suuntaan että "elämälle" on mahdollisimman otolliset olosuhteet. Eli yksinkertaisesti sanottuna, se tekee vain muutoksia, jotka hoitavat.
Uusimmassa (tai melkein uusimmassa) terveys ja kauneus lehdessä on artikkeli reikistä ja kuinka se auttoi henkilöä selviämään masennuksesta. Mielestäni on hienoa että viimeinkin Suomessakin aletaan avautua näille vaihtoehtoisille hoitomuodoille, eikä vain naureta niille tai tuomita niitä suoralta kädeltä pirun aikaansaannoksiksi.
Niin ja ainakin Tanskassa reiki-hoitajia on myös sairaaloissa, koska siellä on havaittu, että leikkauksista toipuminen nopeutuu noin puolella kun potilas saa myös reiki-hoitoa. Ja siitähän tulee aika isot säästöt sairaalalle.
Eli kehoitan sinua kokeilemaan ja tekemään omat johtopäätöksesi. Vain sillä tavalla saat varmuuden asiasta.
Eikä itse hoitoa tarvitse pelätä, en ole tavannut yhtään tapausta, joissa henkilölle olisi tullut negatiivisia vaikutuksia hoidosta. Joskus hoidon jälkeen voi tulla puhdistumisoireita, mutta ne ovat pian ohimeneviä ja vastaavia kuin mitä tulee paaston alussa, kun keho poistaa kuona-aineita. Puhdistumisen jälkeen olo on sitten loistava.
-Pete - aivan koko
juttu. Kuka tahansa pystyy antamaan tätä "energiaa", koska asia on yksinkertaisesti kiinni vain siitä, että ihminen keskittää huomionsa siihen kohtaan mihin häntä kosketaan. Lämpöenergialla saadaan vaikutusta vaikka jääpalaseen, kun pidetään sitä käsissä.Eikö veden olomuodon muuttaminen olekkin taikuutta noin esimerkiksi? Voidaan mitata oikein laboratoriossa tieteellisesti.
- tossu
Oon ite käyny reiki ykkösen ja kakkosen tyhmyyksissäni. se energia kyllä pelaa, mutta se on pahan aikaansaamaa voimaa, älä koita.. vakava varoitus.
- pimeyden voima
Reikissä vaikuttaa pimeyden voima. Perkeleen voima. Siis kierrä niin kaukaa kuin voit!
- ne oikeat
voimat ainoastaan apteekkien hyllyillä, josta niitä sitten voi ostaa hyvään hintaan?
- rei-ki
Vai pimeyden voima? Huh huh! Kyllä pitää olla pimeetä porukkaa vielä tällä vuosituhannella. Se on tasan se sama voima, joka ylläpitää kaiken elämän. Se on joka paikassa, jokaisessa elämänmuodossa. Ei kuule aurinko enää kierrä maata, eikä maapallo ole pannukakun muotoinen.
Mielestäni reikienergia on samaa Kosmista Energiaa, josta koko planeettamme elämä on riippuvainen.
Telluksen elämänlähteenä toimii Helios, aurinkomme.
Tämä toisen sukupolven tähti kuten kaikki tiedämme kuuluu Linnunratagalaksiin.
Siinä linkki Universumiin.
N.v.2000 tienoilla koin sisäisessä elämässäni Kosmisen Energian avautumista.
Koillisen suunnasta, taivaanrannasta alkoi virtaamaan energiaa lisääntyvästi.
Tämä on väreilevää parantavaa energiaa. Sen voi aistia voimaltaan erivahvuisena.
Uskon, että Kosmisella, kuten energialla yleensäkin on sekä , että miinuspuolensa.
On ilmeistä, että voidakseen nauttia elämässään parantavasta luonnonenergiasta,
on pyrittävä elämään luonnonmukaista, ihmisen lajityypille ominaista "hyvää elämää".
Reikiin olen tutustunut vain netistä tilaamani Lena Johanssonin Reiki kirjan opastamana.
Kirjan opastamina olen tehnyt 12 omahoitokuvaan liittyvää itseterapiaa.
Toistaiseksi näistä runsaan kuukauden aikaisista 'omahoidoista' on vain hyvää sanottavaa.
Huomisesta en tiedä mitään - kuka tietänee?
Mielestäni se on lempeintä mahdollista hoitoa työuupumuksen kokeneelle meikämannelle.
Pimeänkaudelle ominaiset ahdistus- ja tressitilat ovat olennaisesti lieventyneet.
Energianlähde on sama, mitä meditaatiossa olen kokenut mystisenä, eteerisenä Woimana.
Se on synonyymi Rakkauden Energialle.- Miimi
Mä olen netistä lukenut ja luotettavalta taholta kuullut ihan kamalia juttuja siitä Reikistä.
Eräskin oli ollut sen joogaopettajan kanssa kasvisravintolassa ja kuullut naapuripöydässä käytävän keskustelua siitä kuinka hoidettavan perna oli revennyt,kun hoitaja oli kanavoinut energian ihan väärin.
Myöskin äkilliset energiahyökkäykkäykset ovat käyneet päivä päivältä yhä voimakkaammiksi. Yhä useammat reikihoitajat joutuvat käyttämään erityisiä maadoitusrannekkeita, joilla voidaan kytkeä hoidettava esim.patteriin kiinni. Foliosta muotoillusta kypärästäkään ei aina ole mitään hyötyä. Yksi hoitaja oli hoitoaan tehostaakseen käyttänyt energianlähdetyslaitetta aivan liian kovalla volyymilla ja hoidettavan kaikki ihokarvat olivat kihartuneet, hiuksiin tullut outo sininen vivahdus,kieli venynyt niin, että sillä voi nykyään peittää kasvot kokonaan. Myös kädet ovat pidentyneet huomattavasti,seistessä ne ulottuvat polviin saakka.- tiimistä terveisiä
hah hah, karmee tarina ja hyvin kuvattu. Sukupuolielimet säästyivät kuitenkin vaikutuksilta? Tulee meinaan lisää kokoajan näitä foliopäisiä ihmisiä kadulla vastaan mumisten jotain ihmeellistä.
- TheOneAndOnly
"perna oli revennyt,kun hoitaja oli kanavoinut energian ihan väärin."
Meinasi lentää pullat suusta kun tuon luin..kiva kun saatiin vähän huumoriakin tähän aiheeseen.
:)
-Pete - tää...
"hoidettavan kaikki ihokarvat olivat kihartuneet, hiuksiin tullut outo sininen vivahdus,kieli venynyt niin, että sillä voi nykyään peittää kasvot kokonaan. Myös kädet ovat pidentyneet huomattavasti,seistessä ne ulottuvat polviin saakka."
Pelasti mun päivän ja jos ois ollu pullaa suussa, ois käyny samoin kuin Petelle!!!:DDD - jutun, mutta
siinä tarinassa oli sukupuolielimetkin olivat venyneet :(...
- tulosta?
jutun, mutta kirjoitti:
siinä tarinassa oli sukupuolielimetkin olivat venyneet :(...
Näinpä kerran rannalla melkoisen mustaksi kärventyneen kaverin.
Sen tukka oli ihan säkkärällä samoin karvatkin melkoisen takussa.
Kun se tuli uimasta, niin sillä heilui meisseli vielä polviin asti!
Olikohan todellakin reikihoitojen tulosta, vai oliko jo kasaantunutta reikienergiaa!
Täytyypä ruveta etsimään hoitojen numeroita, kun salat rupeaa selviämään!
- Nimetön
ja olo oli hoidon jälkeen ihanan rauhallinen ja levollinen...
hoidon aikana tunsin lämpöä joka meni vartalon lävitse ja välillä hiukan viileämpää "energiaa"
Kyllä suosittelen.... ja se on korkeampaa voimaa....- miltsu2
Kyllä se vaan kannattaa käydä kokeilemassa! Suosittelen!
Siitä ei ole kenellekään ainakaan haittaa.
Hauskaa ja Rauhallista Joulua Kaikille!
-m-
- opä
Minulle hoidosta tuli niveleen kamalat kivut, vähän aikaa lievitti mutta parannusta ei tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282641- 1282315
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162053- 1292010
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121764Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161491276Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291152Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901110Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901105Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361029