partamonnin ikä

Kuinka vanhaksi partikset yleensä elävät? Minun partamonnini kuoli n.5-vuotiaana ilman näkyvää syytä, ihan yhtäkkiä.
146025
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 14

Vanhimmat

10-15v on partamonnin normaali ikä.

Nähtävästi kuoli sinulla huonoon hoitoon tai vain jonkun kalan mukana tulleeseen tautiin.

Äänestä
  • Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.

Äänestä

• KaLa kirjoitti:

Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.

"Huonoon hoitoon ei voinut kuolla "

> "Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan."

Ja mitähän tuo oli?

Ei ole hoidettu huonosti mutta ei ole mitään mitattu, toisin sanoen akvaariota ei ole hoidettu hyvin.

Äänestä

kuinka kauan tommonen monni voi elää?

Äänestä

Partamonni voi elää vaikka 20- vuotiaaksi

Äänestä
  • paskat

Äänestä

minulla kuoli juuri eilen myös reilu 5-vuotiaana. vnahin yksi naaras on 7v. tehnyt monet poikasetkin joista elänyt pari kpl vuoden jo toivottavasti ne selviävät.

Äänestä

meidän monni on nyt noin 15 v ja elelee yksi 100 l akvaariossa. Tarvitsisin akvaariopaikan muihin tarkoituksiin mutta en raaski hävittää vanhaa herraa. Pakko kai odotella "noutajaa".

Äänestä

tai sit se on voinu kuolla vaikka johoki kala tautii mikä on voinu ol esim. sil koko aja vaiks joku vika rakentees,sisäelimis yms. jos muut kalat kukoistaa eloo ja yks kuolee ni ei se tarkot heti et siit pidetää huonost ! oon meinaa nähny aika likasii akvaarioi mis ei oo yhtää kuollu ni kyl saa ol aika likane akva.

Äänestä

Meidän monni on jo yli 10 vuotta vanha. Pituutta sillä on 40 cm. (ei ole kalavale) ;)

Äänestä

Meillä noin 20v monni on jo 18 cm pitkä ja 4.5 cm paksu.
Itse asiassa strategiset mitat taitavat olla samat kuin aviomiehellä. ;)

terkuin,
Hanna

Äänestä

Minun 10vuotias partamonni on 15cm pitkä.

Äänestä

Meillä kaikki partikset on muistaakseni kuolleet noin 5-vuotiaina.

Jos ovat kovin sisäsiittoisia, eli esim. sisarusten poikasia, ovat geneettisesti jo heikentyneet niin, että elinikä voi olla lyhyempi.

Äänestä

Meillä on yli 100 monnia ja vanhin on yli 20 v. Ja se on ihan sika iso

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

KaLa kirjoitti:

Kuinka vanhaksi partikset yleensä elävät? Minun partamonnini kuoli n.5-vuotiaana ilman näkyvää syytä, ihan yhtäkkiä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu