partamonnin ikä

KaLa

Kuinka vanhaksi partikset yleensä elävät? Minun partamonnini kuoli n.5-vuotiaana ilman näkyvää syytä, ihan yhtäkkiä.

14

6003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.M.R

      10-15v on partamonnin normaali ikä.

      Nähtävästi kuoli sinulla huonoon hoitoon tai vain jonkun kalan mukana tulleeseen tautiin.

      • KaLa

        Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.


      • S.M.R
        KaLa kirjoitti:

        Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.

        "Huonoon hoitoon ei voinut kuolla "

        > "Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan."

        Ja mitähän tuo oli?

        Ei ole hoidettu huonosti mutta ei ole mitään mitattu, toisin sanoen akvaariota ei ole hoidettu hyvin.


    • jasuj

      kuinka kauan tommonen monni voi elää?

    • boraras

      Partamonni voi elää vaikka 20- vuotiaaksi

      • Anonyymi

        paskat


    • pirskeri

      minulla kuoli juuri eilen myös reilu 5-vuotiaana. vnahin yksi naaras on 7v. tehnyt monet poikasetkin joista elänyt pari kpl vuoden jo toivottavasti ne selviävät.

    • kalastajan vaimo

      meidän monni on nyt noin 15 v ja elelee yksi 100 l akvaariossa. Tarvitsisin akvaariopaikan muihin tarkoituksiin mutta en raaski hävittää vanhaa herraa. Pakko kai odotella "noutajaa".

    • bkgbkjhg

      tai sit se on voinu kuolla vaikka johoki kala tautii mikä on voinu ol esim. sil koko aja vaiks joku vika rakentees,sisäelimis yms. jos muut kalat kukoistaa eloo ja yks kuolee ni ei se tarkot heti et siit pidetää huonost ! oon meinaa nähny aika likasii akvaarioi mis ei oo yhtää kuollu ni kyl saa ol aika likane akva.

    • Möhköfantti -monni<3

      Meidän monni on jo yli 10 vuotta vanha. Pituutta sillä on 40 cm. (ei ole kalavale) ;)

    • Hanna_hki

      Meillä noin 20v monni on jo 18 cm pitkä ja 4.5 cm paksu.
      Itse asiassa strategiset mitat taitavat olla samat kuin aviomiehellä. ;)

      terkuin,
      Hanna

    • H1l1ma

      Minun 10vuotias partamonni on 15cm pitkä.

    • Anonyymi

      Meillä kaikki partikset on muistaakseni kuolleet noin 5-vuotiaina.

      Jos ovat kovin sisäsiittoisia, eli esim. sisarusten poikasia, ovat geneettisesti jo heikentyneet niin, että elinikä voi olla lyhyempi.

    • Anonyymi

      Meillä on yli 100 monnia ja vanhin on yli 20 v. Ja se on ihan sika iso

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1251
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      835
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe