partamonnin ikä

KaLa

Kuinka vanhaksi partikset yleensä elävät? Minun partamonnini kuoli n.5-vuotiaana ilman näkyvää syytä, ihan yhtäkkiä.

14

6003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.M.R

      10-15v on partamonnin normaali ikä.

      Nähtävästi kuoli sinulla huonoon hoitoon tai vain jonkun kalan mukana tulleeseen tautiin.

      • KaLa

        Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.


      • S.M.R
        KaLa kirjoitti:

        Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.

        "Huonoon hoitoon ei voinut kuolla "

        > "Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan."

        Ja mitähän tuo oli?

        Ei ole hoidettu huonosti mutta ei ole mitään mitattu, toisin sanoen akvaariota ei ole hoidettu hyvin.


    • jasuj

      kuinka kauan tommonen monni voi elää?

    • boraras

      Partamonni voi elää vaikka 20- vuotiaaksi

      • Anonyymi

        paskat


    • pirskeri

      minulla kuoli juuri eilen myös reilu 5-vuotiaana. vnahin yksi naaras on 7v. tehnyt monet poikasetkin joista elänyt pari kpl vuoden jo toivottavasti ne selviävät.

    • kalastajan vaimo

      meidän monni on nyt noin 15 v ja elelee yksi 100 l akvaariossa. Tarvitsisin akvaariopaikan muihin tarkoituksiin mutta en raaski hävittää vanhaa herraa. Pakko kai odotella "noutajaa".

    • bkgbkjhg

      tai sit se on voinu kuolla vaikka johoki kala tautii mikä on voinu ol esim. sil koko aja vaiks joku vika rakentees,sisäelimis yms. jos muut kalat kukoistaa eloo ja yks kuolee ni ei se tarkot heti et siit pidetää huonost ! oon meinaa nähny aika likasii akvaarioi mis ei oo yhtää kuollu ni kyl saa ol aika likane akva.

    • Möhköfantti -monni<3

      Meidän monni on jo yli 10 vuotta vanha. Pituutta sillä on 40 cm. (ei ole kalavale) ;)

    • Hanna_hki

      Meillä noin 20v monni on jo 18 cm pitkä ja 4.5 cm paksu.
      Itse asiassa strategiset mitat taitavat olla samat kuin aviomiehellä. ;)

      terkuin,
      Hanna

    • H1l1ma

      Minun 10vuotias partamonni on 15cm pitkä.

    • Anonyymi

      Meillä kaikki partikset on muistaakseni kuolleet noin 5-vuotiaina.

      Jos ovat kovin sisäsiittoisia, eli esim. sisarusten poikasia, ovat geneettisesti jo heikentyneet niin, että elinikä voi olla lyhyempi.

    • Anonyymi

      Meillä on yli 100 monnia ja vanhin on yli 20 v. Ja se on ihan sika iso

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1024
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      898
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      83
      685
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe