partamonnin ikä

KaLa

Kuinka vanhaksi partikset yleensä elävät? Minun partamonnini kuoli n.5-vuotiaana ilman näkyvää syytä, ihan yhtäkkiä.

13

4132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.M.R

      10-15v on partamonnin normaali ikä.

      Nähtävästi kuoli sinulla huonoon hoitoon tai vain jonkun kalan mukana tulleeseen tautiin.

      • KaLa

        Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.


      • S.M.R
        KaLa kirjoitti:

        Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.

        "Huonoon hoitoon ei voinut kuolla "

        > "Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan."

        Ja mitähän tuo oli?

        Ei ole hoidettu huonosti mutta ei ole mitään mitattu, toisin sanoen akvaariota ei ole hoidettu hyvin.


    • jasuj

      kuinka kauan tommonen monni voi elää?

    • boraras

      Partamonni voi elää vaikka 20- vuotiaaksi

      • Anonyymi

        paskat


    • pirskeri

      minulla kuoli juuri eilen myös reilu 5-vuotiaana. vnahin yksi naaras on 7v. tehnyt monet poikasetkin joista elänyt pari kpl vuoden jo toivottavasti ne selviävät.

    • kalastajan vaimo

      meidän monni on nyt noin 15 v ja elelee yksi 100 l akvaariossa. Tarvitsisin akvaariopaikan muihin tarkoituksiin mutta en raaski hävittää vanhaa herraa. Pakko kai odotella "noutajaa".

    • bkgbkjhg

      tai sit se on voinu kuolla vaikka johoki kala tautii mikä on voinu ol esim. sil koko aja vaiks joku vika rakentees,sisäelimis yms. jos muut kalat kukoistaa eloo ja yks kuolee ni ei se tarkot heti et siit pidetää huonost ! oon meinaa nähny aika likasii akvaarioi mis ei oo yhtää kuollu ni kyl saa ol aika likane akva.

    • Möhköfantti -monni<3

      Meidän monni on jo yli 10 vuotta vanha. Pituutta sillä on 40 cm. (ei ole kalavale) ;)

    • Hanna_hki

      Meillä noin 20v monni on jo 18 cm pitkä ja 4.5 cm paksu.
      Itse asiassa strategiset mitat taitavat olla samat kuin aviomiehellä. ;)

      terkuin,
      Hanna

    • H1l1ma

      Minun 10vuotias partamonni on 15cm pitkä.

    • Anonyymi

      Meillä kaikki partikset on muistaakseni kuolleet noin 5-vuotiaina.

      Jos ovat kovin sisäsiittoisia, eli esim. sisarusten poikasia, ovat geneettisesti jo heikentyneet niin, että elinikä voi olla lyhyempi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe