partamonnin ikä

KaLa

Kuinka vanhaksi partikset yleensä elävät? Minun partamonnini kuoli n.5-vuotiaana ilman näkyvää syytä, ihan yhtäkkiä.

14

6003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.M.R

      10-15v on partamonnin normaali ikä.

      Nähtävästi kuoli sinulla huonoon hoitoon tai vain jonkun kalan mukana tulleeseen tautiin.

      • KaLa

        Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.


      • S.M.R
        KaLa kirjoitti:

        Huonoon hoitoon ei voinut kuolla ja uusia kaloja en ole ostanut pitkiin aikoihin. Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan. Voisiko niissä tapahtua niin yhtäkkinen muutos? Tosin muut kalat (miljoonakalaurokset) näyttävät olevan kunnossa.

        "Huonoon hoitoon ei voinut kuolla "

        > "Tosin vesiarvoja ei ole testattu(ph,ym.) pitkään aikaan."

        Ja mitähän tuo oli?

        Ei ole hoidettu huonosti mutta ei ole mitään mitattu, toisin sanoen akvaariota ei ole hoidettu hyvin.


    • jasuj

      kuinka kauan tommonen monni voi elää?

    • boraras

      Partamonni voi elää vaikka 20- vuotiaaksi

      • Anonyymi

        paskat


    • pirskeri

      minulla kuoli juuri eilen myös reilu 5-vuotiaana. vnahin yksi naaras on 7v. tehnyt monet poikasetkin joista elänyt pari kpl vuoden jo toivottavasti ne selviävät.

    • kalastajan vaimo

      meidän monni on nyt noin 15 v ja elelee yksi 100 l akvaariossa. Tarvitsisin akvaariopaikan muihin tarkoituksiin mutta en raaski hävittää vanhaa herraa. Pakko kai odotella "noutajaa".

    • bkgbkjhg

      tai sit se on voinu kuolla vaikka johoki kala tautii mikä on voinu ol esim. sil koko aja vaiks joku vika rakentees,sisäelimis yms. jos muut kalat kukoistaa eloo ja yks kuolee ni ei se tarkot heti et siit pidetää huonost ! oon meinaa nähny aika likasii akvaarioi mis ei oo yhtää kuollu ni kyl saa ol aika likane akva.

    • Möhköfantti -monni<3

      Meidän monni on jo yli 10 vuotta vanha. Pituutta sillä on 40 cm. (ei ole kalavale) ;)

    • Hanna_hki

      Meillä noin 20v monni on jo 18 cm pitkä ja 4.5 cm paksu.
      Itse asiassa strategiset mitat taitavat olla samat kuin aviomiehellä. ;)

      terkuin,
      Hanna

    • H1l1ma

      Minun 10vuotias partamonni on 15cm pitkä.

    • Anonyymi

      Meillä kaikki partikset on muistaakseni kuolleet noin 5-vuotiaina.

      Jos ovat kovin sisäsiittoisia, eli esim. sisarusten poikasia, ovat geneettisesti jo heikentyneet niin, että elinikä voi olla lyhyempi.

    • Anonyymi

      Meillä on yli 100 monnia ja vanhin on yli 20 v. Ja se on ihan sika iso

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      885
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      37
      571
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe