Kissan läähätys

Napa

Hei!

Meillä on vuoden vanha leikattu uroskissa. Kissa elää sisäkissana ja leikkii välillä aika rajusti. Joskus tällaisten leikkien välillä kissa huohottaa/läähättää hetken ja jatkaa taas leikkimistä. Olen nähnyt kissojen ennenkin läähättävän, mutta tällä se on lähes jokapäiväistä. Hirveän huolissani en ole, koska kissa on kaikin puolin terve ja pirteä, mutta ajattelin kysäistä onko kellään vastaavasta kokemusta ja miksi se näin tekee. Kuntokaan kissalla ei pitäisi olla huono, sillä kissa saa kuitenkin kohtuullisesti liikuntaa, myöskään ylipainoa ei ole.

Kiitos!

6

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meilläkin

meillä 4 kissaa ja moni niistä läähättää, varsinkin kesähelteellä kieli roikkuu ulos suusta ja läähättävät. kaikki meilläkin myös ihan terveitä eikä ylipainoisia. ja vanhinkin jo 6 vuotta. eli eipä tuo taida mitään vaarallista olla, ihan normaalia :)

• Tuijah

se kissa läähättää kun kunnolla riehuu ja leikkii.

Minun kissa juoksee ympäri asuntoa kun leikkihiiren kanssa riehuu. =) Hassun näköistä kun tulee vielä viereen läähättämään ja kun taas on puhti korkealla, juoksee hirveellä vauhdilla hiiren kimppuun. =)

• Kukeros

Meillä on kolme kissaa, joista yksi läähätti alle vuoden ikäisenä. Nyt kun sillä on ikää jo yli kaksi vuotta, on läähätys hävinnyt, vaikka juoksuleikit ovat yhtä rajuja kuin ennenkin ja painoakin on siunaantunut jo hieman liikaakin.

• Kukeros

Eläinlääkäri kuunteli tuolloin kissan sydämen ja keuhkot, mutta ei havainnut mitään huolestuttavaa.

• Janina

Minun alle vuoden ikäinen kissani myös läähättää. Aluksi ihmettelin tätä tapaa. Mutta näköjään muitakin kissoja on jotka tätä tekevät, ikinä en ollut kuullut että kissa voi läähättää. Tosissani en poikaani voi ottaa kun leikkii ja saa hirveitä hepuleita ja yhtä äkkiä pöydän alle läähätämään. :)

• margpt

Kiva kuulla että muilla samaa läähätystä kun meilläkin leikin aikana joskus, huolestuin jo yhdessä vaiheessa että kyseessä olisi astma. Kyselin sitten kissan luovuttajalta, ja hänkin kertoi että heillä moni tekee niin:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      942
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      899
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe