Parhaat topat

Luckies

Kertokaa mielipiteenne. Muutamia merkkejä(bonus, aroma, boston), joita ei askitupakka saa. Millaisia ovat?

106

61779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • körssi tauko

      Aromaa suosittelen kokeilemaan.. on nimittäin hyvää. suht kallista mutta laadukasta sätkätupakkaa.. Täyteläinen maku mutta ei liian vahvaa.

      Bonus taas on mielestäni tusinatavaraa ja maistuu tunkkaiselta.

      • sama hapokas

        erittäin maukas aromi !

        Suosittelen kaikille !
        Varsinkin Aroman uusin tuote: LUUZERI-AROMA on mahtava kokemus !


      • keskusteluntappaja

        Itse poltan tehdastupakoita yleensä. Nyt kuitenkin ostin sätkärojut ja pohdin tässä että moneenko sätkään tosta bonuksen punaisesta suurinpiirtein riittää ja paljonko yhden sätkän hinnaksi suurinpiirtein tulee?


      • 17-vuotias käärijä
        keskusteluntappaja kirjoitti:

        Itse poltan tehdastupakoita yleensä. Nyt kuitenkin ostin sätkärojut ja pohdin tässä että moneenko sätkään tosta bonuksen punaisesta suurinpiirtein riittää ja paljonko yhden sätkän hinnaksi suurinpiirtein tulee?

        paperit suomesta: 1,30e (rizla) (noin 54 paperia) (130snt / 54paperia = 2,4snt/paperi)
        paperit ruotsista: 0,10e (smoking) (myydään 5e iso paketti jossa on 50 pakettia ja 60 paperia jokaisessa) (10 snt / 60 paperia = 0,17snt/paperi)

        filtterit: 0,60e-1e (riippuu ostopaikasta, r-kioskilla ja abcllä kalliimpaa) (100 filtteriä) (60snt / 100filtteriä = 0,6snt/filtteri - 100snt / 100filtteriä = 1snt/filtteri eli 0,6-1snt/filtteri)

        purut: bonuksen kultainen maxi 4,90e (noin 90 sätkää) (490senttiä / 90sätkää = 5,4snt/sätkä)
        purut: bonuksen kultainen normi 2,95e (noin 45 sätkää) (295senttiä / 45sätkää = 6,6snt/sätkä)

        RIZLA FILTTERIT BONUKSEN KULTAINEN MAXI
        2,4snt/paperi 0,6snt/filtteri 5,4snt/sätkä = 8,4 senttiä = 8,40e / 100 tupakkaa

        SMOKING FILTTERIT BONUKSEN KULTAINEN MAXI
        0,17snt/paperi 0,6snt/filtteri 5,4snt/sätkä = 6,17 senttiä = 6,17e / 100 tupakkaa

        RIZLA FILTTERIT BONUKSEN KULTAINEN NORMI
        2,4snt/paperi 0,6snt/filtteri 6,6snt/sätkä = 9,6 senttiä = 9,60e / 100 tupakkaa

        SMOKING FILTTERIT BONUKSEN KULTAINEN NORMI
        0,17snt/paperi 0,6snt/filtteri 6,6snt/sätkä = 7,37 senttiä = 7,37e / 100 tupakkaa

        HUOM! LUVUT OVAT PYÖRISTETTYJÄ!

        Sitä luulee, että ero on vain muutamassa sentissä, mutta kun polttelee 100 tupakkaa viikossa, niin huomaa, että halvimmillaan pääsee, kun käy ruotsista nappaamassa pari pakettia tai jos kaveri sattuu lähtemään ruotsiin niin pyytää nappaamaan pari pakettia smokingeja. Halvemmalla tällä kuitenkin pääsee kuin askitupakalla, jossa halvin maxi maksaa 5,00 ja siinä on 28 tupakkaa (500snt/28tupakkaa = 17,86snt/tupakka = 17,68e / 100 tupakkaa)

        En tiedä paljoa muista merkeistä. Aromaa olen kokeillut ja se oli täyttä paskaa. Saattaa olla, että olen niin tottunut bonuksen kultaiseen, että muut maistuvat paskalta, mutta suosittelen bonuksen kultaista maxia ja ruotsin reissua. Näin pääsee halvimmillaan.


      • wertwert
        17-vuotias käärijä kirjoitti:

        paperit suomesta: 1,30e (rizla) (noin 54 paperia) (130snt / 54paperia = 2,4snt/paperi)
        paperit ruotsista: 0,10e (smoking) (myydään 5e iso paketti jossa on 50 pakettia ja 60 paperia jokaisessa) (10 snt / 60 paperia = 0,17snt/paperi)

        filtterit: 0,60e-1e (riippuu ostopaikasta, r-kioskilla ja abcllä kalliimpaa) (100 filtteriä) (60snt / 100filtteriä = 0,6snt/filtteri - 100snt / 100filtteriä = 1snt/filtteri eli 0,6-1snt/filtteri)

        purut: bonuksen kultainen maxi 4,90e (noin 90 sätkää) (490senttiä / 90sätkää = 5,4snt/sätkä)
        purut: bonuksen kultainen normi 2,95e (noin 45 sätkää) (295senttiä / 45sätkää = 6,6snt/sätkä)

        RIZLA FILTTERIT BONUKSEN KULTAINEN MAXI
        2,4snt/paperi 0,6snt/filtteri 5,4snt/sätkä = 8,4 senttiä = 8,40e / 100 tupakkaa

        SMOKING FILTTERIT BONUKSEN KULTAINEN MAXI
        0,17snt/paperi 0,6snt/filtteri 5,4snt/sätkä = 6,17 senttiä = 6,17e / 100 tupakkaa

        RIZLA FILTTERIT BONUKSEN KULTAINEN NORMI
        2,4snt/paperi 0,6snt/filtteri 6,6snt/sätkä = 9,6 senttiä = 9,60e / 100 tupakkaa

        SMOKING FILTTERIT BONUKSEN KULTAINEN NORMI
        0,17snt/paperi 0,6snt/filtteri 6,6snt/sätkä = 7,37 senttiä = 7,37e / 100 tupakkaa

        HUOM! LUVUT OVAT PYÖRISTETTYJÄ!

        Sitä luulee, että ero on vain muutamassa sentissä, mutta kun polttelee 100 tupakkaa viikossa, niin huomaa, että halvimmillaan pääsee, kun käy ruotsista nappaamassa pari pakettia tai jos kaveri sattuu lähtemään ruotsiin niin pyytää nappaamaan pari pakettia smokingeja. Halvemmalla tällä kuitenkin pääsee kuin askitupakalla, jossa halvin maxi maksaa 5,00 ja siinä on 28 tupakkaa (500snt/28tupakkaa = 17,86snt/tupakka = 17,68e / 100 tupakkaa)

        En tiedä paljoa muista merkeistä. Aromaa olen kokeillut ja se oli täyttä paskaa. Saattaa olla, että olen niin tottunut bonuksen kultaiseen, että muut maistuvat paskalta, mutta suosittelen bonuksen kultaista maxia ja ruotsin reissua. Näin pääsee halvimmillaan.

        Ikäni oon poonusta poltellu mutta nyt loppu perus poonus ja tilalle tuli maxi. Vaihdoin kokkeeksi aromaan ja en kyllä takasi vaihda.


      • Anonyymi
        wertwert kirjoitti:

        Ikäni oon poonusta poltellu mutta nyt loppu perus poonus ja tilalle tuli maxi. Vaihdoin kokkeeksi aromaan ja en kyllä takasi vaihda.

        saaks aromaa esim ärrält


      • Anonyymi
        keskusteluntappaja kirjoitti:

        Itse poltan tehdastupakoita yleensä. Nyt kuitenkin ostin sätkärojut ja pohdin tässä että moneenko sätkään tosta bonuksen punaisesta suurinpiirtein riittää ja paljonko yhden sätkän hinnaksi suurinpiirtein tulee?

        Noin 70-80 röökiä saa yhdestä topasta


      • Anonyymi
        wertwert kirjoitti:

        Ikäni oon poonusta poltellu mutta nyt loppu perus poonus ja tilalle tuli maxi. Vaihdoin kokkeeksi aromaan ja en kyllä takasi vaihda.

        Paljo maksaa nyky päivänä


    • R.T

      Bostonia toki on askitupakkana.Erittäin perinteinenkin merkki,mutta suomessa se ei ole vähään aikaan ollut myynnissä.Kaiketi se 90-luvulla vielä oli myynnissä.Kuriositeettina kerrottakoon,että linnanmäen viime kesänä käytöstä poistettu maailmanpyörähän oli alunperin nimeltään boston-pyörä,varustettuna asiaan kuuluvilla mainoksilla.

      Ja niin,asiaan.
      Itse liputtaisin sätkätopista hinta/laatusuhteeltaan uskomattoman hyvän montanan(punainen) puolesta.
      Käsittämättömän aromikas ja hyvätuoksuinen vahva puru.Valitettavasti se on alkanut(ilmeisesti) poistua pikkuhiljaa myynnistä,kun ei ole näkynyt.
      hinnasta 2e/toppa voisi jokua vetää mielijohteen halpikseen,mutta joo...huippu hyvää se oli.
      Myös loppukesästä myyntiin tullut kullan/mahongin värisessä pakkauksessa myytävä chesterfield original roll your own on kokeilemisen arvoinen.

      • Luckies

        kun löysin joku aika sitten laatikon pohjalta varmasti yli vuoden vanhan smart-topan( koneen, sätkäpapereita ja filttereitä) ja tossa oli toi toinenkin keskustelu. Mun smartit oli aika rapeaa tavaraa. Heitin roskikseen. Mielikuva "irtotupakan" käyttäjistä on vähän sellainen vanhat likaiset miehet vääntävät rahan puutteessa limaisia röökejään.
        Tässä tekee vähän mieli siirtyä ainakin toistaiseksi irtotupakan käyttäjäksi vaihtelun ja uteliaisuuden vuoksi. Voisi hankkia tyylikkään kotelonkin. Mitenköhän piipputupakka toimisi? Kai se samalla tavalla palaisi, mutta olisiko se sitten sen arvoista. Montanaa en ainakaa täällä päin ole havainnut. Aromaa ja suosittelemaasi chesterfieldiä taidan kokeilla.


      • körssi tauko
        Luckies kirjoitti:

        kun löysin joku aika sitten laatikon pohjalta varmasti yli vuoden vanhan smart-topan( koneen, sätkäpapereita ja filttereitä) ja tossa oli toi toinenkin keskustelu. Mun smartit oli aika rapeaa tavaraa. Heitin roskikseen. Mielikuva "irtotupakan" käyttäjistä on vähän sellainen vanhat likaiset miehet vääntävät rahan puutteessa limaisia röökejään.
        Tässä tekee vähän mieli siirtyä ainakin toistaiseksi irtotupakan käyttäjäksi vaihtelun ja uteliaisuuden vuoksi. Voisi hankkia tyylikkään kotelonkin. Mitenköhän piipputupakka toimisi? Kai se samalla tavalla palaisi, mutta olisiko se sitten sen arvoista. Montanaa en ainakaa täällä päin ole havainnut. Aromaa ja suosittelemaasi chesterfieldiä taidan kokeilla.

        aroma on monille varmasti tuntematon suuruus tupakkamarkkinoilla. Aroma on varsin persoonallista tupakkaa. Aroman röpöt tuoksuvat myös erittäin hyvälle.. niissä on sellainen ominaistuksu verrattuna muihin toppiin. suosittelen todellla kokeilemaan.. Ja maku on erittäin miellyttävä. Ei liian kirpakka, ei liian tunkkainen vaan sopivan aromikas..


      • bonus
        körssi tauko kirjoitti:

        aroma on monille varmasti tuntematon suuruus tupakkamarkkinoilla. Aroma on varsin persoonallista tupakkaa. Aroman röpöt tuoksuvat myös erittäin hyvälle.. niissä on sellainen ominaistuksu verrattuna muihin toppiin. suosittelen todellla kokeilemaan.. Ja maku on erittäin miellyttävä. Ei liian kirpakka, ei liian tunkkainen vaan sopivan aromikas..

        vihree bonus hyvää menttooli tupakkkia,eikä liian laimeeta.


      • körssi tauko

        Montanaa en itse ole kokeillut. chesterfieldid ei ole minulle maistuneet. Mitä mieltä sinä olet aromasta? Askitupakkeja polttaessani suosin laimeampia malleja..

        Top 5 topat

        Kulta aroma. Ehdottomasti laadukkainta kun puhutaan topista. ei tunkkaista eikä kuivaa. (hopea aromaa en ole kokeillut.. onko kokemuksia?)

        Sininen smart ( kun haluaa laimeampaa sätkätupakkaa niin tämä menee)

        Punainen boston.. ( ihan ok makuista mutta ei mitään säväyttävää)

        nojoo, eipä tässä viittää toppaa keksinytkään. harva toppatupakka on maininnan arvoisia olleet kun olen niitä polttanut.

        Askit..

        Kent (erittäin laadukasta mutta sikamaisen kallista..

        Mrlboro kulta/valkea. Ihan hyvää kunhan on tuoretta. hieman persoonallinen maku.

        Sininen LM. Perusmerkki joka menettelee jos ei parempaa ole tarjolla tai ei rahat parempaan riitä. löytyy pikkuaskeina joka nostaa tämän tupakan osakkeita.

        Vihreä LM. Jostain syystä etenkin kesaähelteillä tämä tupakka maistuu ja toisinaan muulloinkin mutta ei tätä tee mieli polttaa kun askin verran ja sitten on jo pakko siirtyä muihin kuin mentholi tupakkaan. mutta erittäin hyvä vaihtoehto kun haluan vaihtelua.

        Sininen pall mall ja vihreä marlboro ovat myös toisinaan ihan hyviä valintoja kun ostan tupakkaa.


      • R.T
        körssi tauko kirjoitti:

        Montanaa en itse ole kokeillut. chesterfieldid ei ole minulle maistuneet. Mitä mieltä sinä olet aromasta? Askitupakkeja polttaessani suosin laimeampia malleja..

        Top 5 topat

        Kulta aroma. Ehdottomasti laadukkainta kun puhutaan topista. ei tunkkaista eikä kuivaa. (hopea aromaa en ole kokeillut.. onko kokemuksia?)

        Sininen smart ( kun haluaa laimeampaa sätkätupakkaa niin tämä menee)

        Punainen boston.. ( ihan ok makuista mutta ei mitään säväyttävää)

        nojoo, eipä tässä viittää toppaa keksinytkään. harva toppatupakka on maininnan arvoisia olleet kun olen niitä polttanut.

        Askit..

        Kent (erittäin laadukasta mutta sikamaisen kallista..

        Mrlboro kulta/valkea. Ihan hyvää kunhan on tuoretta. hieman persoonallinen maku.

        Sininen LM. Perusmerkki joka menettelee jos ei parempaa ole tarjolla tai ei rahat parempaan riitä. löytyy pikkuaskeina joka nostaa tämän tupakan osakkeita.

        Vihreä LM. Jostain syystä etenkin kesaähelteillä tämä tupakka maistuu ja toisinaan muulloinkin mutta ei tätä tee mieli polttaa kun askin verran ja sitten on jo pakko siirtyä muihin kuin mentholi tupakkaan. mutta erittäin hyvä vaihtoehto kun haluan vaihtelua.

        Sininen pall mall ja vihreä marlboro ovat myös toisinaan ihan hyviä valintoja kun ostan tupakkaa.

        Aromaa(mutta ei hopeista kylläkään)on tullut aikoinaan maisteltua.Hyväähän se oli,joskaan ei se minua kauheasti säväyttänyt.Mutta kyllähän se lienee halvempien smartien jälkeen suomen suosituin sätkä olevan,eli jotain hyvää siinä on.Täytyy maistaa uudelleen tulevaisuudessa.
        Itselle kyllä toppa-tupakka on monestikin ollut maininnan arvoista etenkin niistä itse tehdyt sekoitukset.Harmittaa kyllä,että Montanaa ei tunnu löytyvän enää mistään.

        Akitupakassa listän ensimmäinen on sama.Kent lienee monellakin tapaa laadukkain suomessa myytävä tupakka.


      • R.T
        Luckies kirjoitti:

        kun löysin joku aika sitten laatikon pohjalta varmasti yli vuoden vanhan smart-topan( koneen, sätkäpapereita ja filttereitä) ja tossa oli toi toinenkin keskustelu. Mun smartit oli aika rapeaa tavaraa. Heitin roskikseen. Mielikuva "irtotupakan" käyttäjistä on vähän sellainen vanhat likaiset miehet vääntävät rahan puutteessa limaisia röökejään.
        Tässä tekee vähän mieli siirtyä ainakin toistaiseksi irtotupakan käyttäjäksi vaihtelun ja uteliaisuuden vuoksi. Voisi hankkia tyylikkään kotelonkin. Mitenköhän piipputupakka toimisi? Kai se samalla tavalla palaisi, mutta olisiko se sitten sen arvoista. Montanaa en ainakaa täällä päin ole havainnut. Aromaa ja suosittelemaasi chesterfieldiä taidan kokeilla.

        "Mielikuva "irtotupakan" käyttäjistä on vähän sellainen vanhat likaiset miehet vääntävät rahan puutteessa limaisia röökejään."
        -äläpä anna mielikuvien vaikuttaa.Eihän nautintoaineissa(ainakaan pitäisi olla)ole siitä kyse,vaan ihan omasta korvien välissä tapahtuvista aistimuksista ja nautinnosta.
        Sätkätupakka on minun mielestäni monesti todella paljon laadukkaampa(ja ennenkaikkea tuoreempaa)kuin askitupakka.
        Ja onhan se näpertelykin ehkä yksi juttu,osa kokonaisuutta,vähän niinkuin joillain kahvipapujen jauhaminen itse.

        Muutama kuuluisa likainen,rahanpuutteessa oleva vanha äijä,joka on selkeästi vuosikymmenien aikaan tuonut ilmi mieltymyksensä itse väännettyihin tupakoihin,jotka tulivat mieleen ovat mm.Rolling stonesien Ron Wood ja vaikkapa Remu Aaltonen.Eli tarkoitin vaan että ei se mikään sosiaaliseen satukseen liittyvä juttu tuo käsin kääntäminen ole.Ellei siitä sellaista itselleen tee.


      • R.T
        Luckies kirjoitti:

        kun löysin joku aika sitten laatikon pohjalta varmasti yli vuoden vanhan smart-topan( koneen, sätkäpapereita ja filttereitä) ja tossa oli toi toinenkin keskustelu. Mun smartit oli aika rapeaa tavaraa. Heitin roskikseen. Mielikuva "irtotupakan" käyttäjistä on vähän sellainen vanhat likaiset miehet vääntävät rahan puutteessa limaisia röökejään.
        Tässä tekee vähän mieli siirtyä ainakin toistaiseksi irtotupakan käyttäjäksi vaihtelun ja uteliaisuuden vuoksi. Voisi hankkia tyylikkään kotelonkin. Mitenköhän piipputupakka toimisi? Kai se samalla tavalla palaisi, mutta olisiko se sitten sen arvoista. Montanaa en ainakaa täällä päin ole havainnut. Aromaa ja suosittelemaasi chesterfieldiä taidan kokeilla.

        "Mielikuva "irtotupakan" käyttäjistä on vähän sellainen vanhat likaiset miehet vääntävät rahan puutteessa limaisia röökejään."
        -äläpä anna mielikuvien vaikuttaa.Eihän nautintoaineissa(ainakaan pitäisi olla)ole siitä kyse,vaan ihan omasta korvien välissä tapahtuvista aistimuksista ja nautinnosta.
        Sätkätupakka on minun mielestäni monesti todella paljon laadukkaampa(ja ennenkaikkea tuoreempaa)kuin askitupakka.
        Ja onhan se näpertelykin ehkä yksi juttu,osa kokonaisuutta,vähän niinkuin joillain kahvipapujen jauhaminen itse.

        Muutama kuuluisa likainen,rahanpuutteessa oleva vanha äijä,joka on selkeästi vuosikymmenien aikaan tuonut ilmi mieltymyksensä itse väännettyihin tupakoihin,jotka tulivat mieleen ovat mm.Rolling stonesien Ron Wood ja vaikkapa Remu Aaltonen.Eli tarkoitin vaan että ei se mikään sosiaaliseen satukseen liittyvä juttu tuo käsin kääntäminen ole.Ellei siitä sellaista itselleen tee.


      • körssi tauko
        R.T kirjoitti:

        Aromaa(mutta ei hopeista kylläkään)on tullut aikoinaan maisteltua.Hyväähän se oli,joskaan ei se minua kauheasti säväyttänyt.Mutta kyllähän se lienee halvempien smartien jälkeen suomen suosituin sätkä olevan,eli jotain hyvää siinä on.Täytyy maistaa uudelleen tulevaisuudessa.
        Itselle kyllä toppa-tupakka on monestikin ollut maininnan arvoista etenkin niistä itse tehdyt sekoitukset.Harmittaa kyllä,että Montanaa ei tunnu löytyvän enää mistään.

        Akitupakassa listän ensimmäinen on sama.Kent lienee monellakin tapaa laadukkain suomessa myytävä tupakka.

        ei ehkä pitäisi puuttua näin pieneen yksityskohtaa mutta omien kokemuksieni pohjalta voin sanoa että aroma on aika kaukana suosituimmista sätkätupakeista. Smarttihan se varmaankiin suosituinta on mutta Bonus vieläkin halvempana merkkinä näyttää olevan kovassa suosiossa toppatupakoitsijoiden keskuudessa. samoin jossain määrin chesterfieldkin..

        Jotenkin tuntuu että aromat, bostonit yms ovat jääneet hieman taka alalle toppa markkinoilla ja niitä melko harva enää nykypäivänä polttaa.. ETenkään nuoret ja opiskelijat. Smartit ja bonukset jyräävät nykypäivänä.


      • R.T
        körssi tauko kirjoitti:

        ei ehkä pitäisi puuttua näin pieneen yksityskohtaa mutta omien kokemuksieni pohjalta voin sanoa että aroma on aika kaukana suosituimmista sätkätupakeista. Smarttihan se varmaankiin suosituinta on mutta Bonus vieläkin halvempana merkkinä näyttää olevan kovassa suosiossa toppatupakoitsijoiden keskuudessa. samoin jossain määrin chesterfieldkin..

        Jotenkin tuntuu että aromat, bostonit yms ovat jääneet hieman taka alalle toppa markkinoilla ja niitä melko harva enää nykypäivänä polttaa.. ETenkään nuoret ja opiskelijat. Smartit ja bonukset jyräävät nykypäivänä.

        Totta.Unohdin bonuksen,jonka kultainen versio on itsekin siedettäväksi tullut todettua,joka lienee smartin kanssa markkinajohtaja.
        Mutta kyllä minä näen ainakin Aromaa ostettavan melkoisen paljon.Kai siinä on eroja ikäryhmissä,sosiaaliryhmissä ja vaikkapa ihan maantieteellisiä erojakin,eli että pienellä paikalla ei mene mitään paljon ja suuressa paikassa löytyy pienemmän marginaalinkin tuotteille ostajansa.


      • kultanen aroma
        R.T kirjoitti:

        Totta.Unohdin bonuksen,jonka kultainen versio on itsekin siedettäväksi tullut todettua,joka lienee smartin kanssa markkinajohtaja.
        Mutta kyllä minä näen ainakin Aromaa ostettavan melkoisen paljon.Kai siinä on eroja ikäryhmissä,sosiaaliryhmissä ja vaikkapa ihan maantieteellisiä erojakin,eli että pienellä paikalla ei mene mitään paljon ja suuressa paikassa löytyy pienemmän marginaalinkin tuotteille ostajansa.

        Aroma kulta on hyvää vaikka olen vasta 15 pidän siitä vaikka olen pitänyt sitä aina vähän varttuneinmille tehtynä kessuna. Onko hopeasta kokemuksia?


      • yäk
        bonus kirjoitti:

        vihree bonus hyvää menttooli tupakkkia,eikä liian laimeeta.

        mielestäni bonuksen vihreä on paskaa ei maistu ollenkaan menthooli eikä kyllä mikään muukaan


      • sami16
        kultanen aroma kirjoitti:

        Aroma kulta on hyvää vaikka olen vasta 15 pidän siitä vaikka olen pitänyt sitä aina vähän varttuneinmille tehtynä kessuna. Onko hopeasta kokemuksia?

        Aroman hopeasta ei ole kokemusta,mutta aroman kultanen on hyvää mutta kallista. :)


      • bmx nikke
        R.T kirjoitti:

        "Mielikuva "irtotupakan" käyttäjistä on vähän sellainen vanhat likaiset miehet vääntävät rahan puutteessa limaisia röökejään."
        -äläpä anna mielikuvien vaikuttaa.Eihän nautintoaineissa(ainakaan pitäisi olla)ole siitä kyse,vaan ihan omasta korvien välissä tapahtuvista aistimuksista ja nautinnosta.
        Sätkätupakka on minun mielestäni monesti todella paljon laadukkaampa(ja ennenkaikkea tuoreempaa)kuin askitupakka.
        Ja onhan se näpertelykin ehkä yksi juttu,osa kokonaisuutta,vähän niinkuin joillain kahvipapujen jauhaminen itse.

        Muutama kuuluisa likainen,rahanpuutteessa oleva vanha äijä,joka on selkeästi vuosikymmenien aikaan tuonut ilmi mieltymyksensä itse väännettyihin tupakoihin,jotka tulivat mieleen ovat mm.Rolling stonesien Ron Wood ja vaikkapa Remu Aaltonen.Eli tarkoitin vaan että ei se mikään sosiaaliseen satukseen liittyvä juttu tuo käsin kääntäminen ole.Ellei siitä sellaista itselleen tee.

        itellä on smartin maxi toppa ja makso 6e


      • fghjgthyu
        bmx nikke kirjoitti:

        itellä on smartin maxi toppa ja makso 6e

        keltsusta?:D


      • Kulta Aroma mies
        körssi tauko kirjoitti:

        aroma on monille varmasti tuntematon suuruus tupakkamarkkinoilla. Aroma on varsin persoonallista tupakkaa. Aroman röpöt tuoksuvat myös erittäin hyvälle.. niissä on sellainen ominaistuksu verrattuna muihin toppiin. suosittelen todellla kokeilemaan.. Ja maku on erittäin miellyttävä. Ei liian kirpakka, ei liian tunkkainen vaan sopivan aromikas..

        Ai että, kylläpä kaiholla muistelen tupakointi vuosiani. Aina oli Kulta-Aroma pussi povarissa josta sitten käsin vääntelin sätkää, homot käytti konetta. Osasin kääntää jopa yhdellä kädellä,enkä muuten puhu paskaa. Aroma sopii hyvin myös paukkujen kanssa ja käy vaativanpaankin makuun.


      • Anonyymi
        körssi tauko kirjoitti:

        aroma on monille varmasti tuntematon suuruus tupakkamarkkinoilla. Aroma on varsin persoonallista tupakkaa. Aroman röpöt tuoksuvat myös erittäin hyvälle.. niissä on sellainen ominaistuksu verrattuna muihin toppiin. suosittelen todellla kokeilemaan.. Ja maku on erittäin miellyttävä. Ei liian kirpakka, ei liian tunkkainen vaan sopivan aromikas..

        paljonko aroman toppa maksaa? ja onko enemmän vai vähemmän nikotiinia kuin punaisessa?


    • pujohartia

      Mun mielestä aika perus on Smartin vihreä toppa.
      Ei oo muita vielä kokeilta paljoa sen enempää mitä toisilta joskus maistanut/saanut.

      ihan ok perus toi Smartin

      • entinen vani

        Kerron tässä Kulta-aromasta ja sen mielenkiitoisista seikkailuista.Kerron kaikille ensi viikolla tärkeää tietoa Kulta aromasta.


      • Kulta-aroman entinen fan
        entinen vani kirjoitti:

        Kerron tässä Kulta-aromasta ja sen mielenkiitoisista seikkailuista.Kerron kaikille ensi viikolla tärkeää tietoa Kulta aromasta.

        Lupasin kertoa tällä viikolla kulta-aromasta.Oletteko huomaneet kevään aikana kulta-aroman maussa ja hajussa eroa, nimittäin kulta-aroman myyjä on vaihtanut valmistajaa. Mielestäni kulta-aroman maku on ala-arvoista jos olette samaa mieltä vastatkaa tähän viestiin. Olen saanut kulta-aroman myyjältä monenlaisia selityksiä. Voin kertoa hyviä vinkkejä KULTA-AROMASTA.


      • Bonusmaxi
        Kulta-aroman entinen fan kirjoitti:

        Lupasin kertoa tällä viikolla kulta-aromasta.Oletteko huomaneet kevään aikana kulta-aroman maussa ja hajussa eroa, nimittäin kulta-aroman myyjä on vaihtanut valmistajaa. Mielestäni kulta-aroman maku on ala-arvoista jos olette samaa mieltä vastatkaa tähän viestiin. Olen saanut kulta-aroman myyjältä monenlaisia selityksiä. Voin kertoa hyviä vinkkejä KULTA-AROMASTA.

        Just tuli tupakalta, Bonusta meni mutta mitä helvettiä näille tupakoille on tapahtunut ihan mauttomia ja mitäänsanomattomia vaikka mitä kokeilee.
        Pitääkö siirtyä sikareihin?


      • Tuomomie123
        Kulta-aroman entinen fan kirjoitti:

        Lupasin kertoa tällä viikolla kulta-aromasta.Oletteko huomaneet kevään aikana kulta-aroman maussa ja hajussa eroa, nimittäin kulta-aroman myyjä on vaihtanut valmistajaa. Mielestäni kulta-aroman maku on ala-arvoista jos olette samaa mieltä vastatkaa tähän viestiin. Olen saanut kulta-aroman myyjältä monenlaisia selityksiä. Voin kertoa hyviä vinkkejä KULTA-AROMASTA.

        Boonus on saman toimittajan myymää tuppakkaa kuin kulta aroma. Hutikuussa topissa oli vielä punaiset teipit jolla toppa oli kiinni.Toukokuussa kun valmistaja vaihtui teipit vaihtuivat ruskeiksi,samalla kuin teipin väri vahtui,samalla maku ja haju muuttui täydeksi paskaksi.Kerron tässä joku päivä lisää mielen kiintoista tietoa,tupakan toimittajasta.


      • Tuomomie123
        Tuomomie123 kirjoitti:

        Boonus on saman toimittajan myymää tuppakkaa kuin kulta aroma. Hutikuussa topissa oli vielä punaiset teipit jolla toppa oli kiinni.Toukokuussa kun valmistaja vaihtui teipit vaihtuivat ruskeiksi,samalla kuin teipin väri vahtui,samalla maku ja haju muuttui täydeksi paskaksi.Kerron tässä joku päivä lisää mielen kiintoista tietoa,tupakan toimittajasta.

        Kerroin tässä vääräå tietoa.Boonukessa onkin punainen teippi mutta Kulta aromassa teippi muuttui keväällä ruskeaksi,samalla kun maku muuttui ja valmistaja vaihtui.Mielestäni Boonusta vielä paremman puutteessa polttelee.Kirjoittelen KULTA AROMASTA uutta tietoa joku päivä lisää.


      • Tuomomie123
        Bonusmaxi kirjoitti:

        Just tuli tupakalta, Bonusta meni mutta mitä helvettiä näille tupakoille on tapahtunut ihan mauttomia ja mitäänsanomattomia vaikka mitä kokeilee.
        Pitääkö siirtyä sikareihin?

        Boonus sekä Aroma ja Ventti ovat samman tuottajan tupakkaa joka vaihtoi valmistajaa keväällä jonka jälkeen tupakka muuttui eri laatuiseksi.Itse sain vielä Viikin line laivalta vanhemppa laatua joka oli tosi hyvää mutta se loppui.Kanatta tilata netistä Ruotsalaista sätkä tupakka JOHN SILVER JOKA ON ERITTÄIN KORKEA LAATUISTA SÄTKÄ TUPPAKKAA.HUOM ISO TUPPAKKA JÄTTI PYSTYY VAIKUTTAMAAN SUOMI24 KESKUSTELUUN JA POISTAMAAN TÄMÄN KESKUSTELUN.


      • Bonusmaxi
        Tuomomie123 kirjoitti:

        Boonus sekä Aroma ja Ventti ovat samman tuottajan tupakkaa joka vaihtoi valmistajaa keväällä jonka jälkeen tupakka muuttui eri laatuiseksi.Itse sain vielä Viikin line laivalta vanhemppa laatua joka oli tosi hyvää mutta se loppui.Kanatta tilata netistä Ruotsalaista sätkä tupakka JOHN SILVER JOKA ON ERITTÄIN KORKEA LAATUISTA SÄTKÄ TUPPAKKAA.HUOM ISO TUPPAKKA JÄTTI PYSTYY VAIKUTTAMAAN SUOMI24 KESKUSTELUUN JA POISTAMAAN TÄMÄN KESKUSTELUN.

        Pitääpä tutkia mistä tota saa, onko sulla mitään kerrottavaa tästä tupakasta itte inhoan liian tervaisia ja tervanmakuisia, tupakka saisi olla mahdollisimman aitoa mahdollisimman vähän mitään makuaineita sisältävää.
        Aikaisemmin poltin noin 50 pusukkaa Manitou Golden Virginia mutta sekin alkoi tuntua liian tervaiselta hyvää tupakkaa muuten ja pirun riittosaa, nikotiinia varmaan enemmän kuin nykyisin polttamassani Bonuksessa, Bonusta kuluu grammoissa arvioiden paljon enemmän kuin Manitouta.


      • Tuomommie123
        Tuomomie123 kirjoitti:

        Boonus sekä Aroma ja Ventti ovat samman tuottajan tupakkaa joka vaihtoi valmistajaa keväällä jonka jälkeen tupakka muuttui eri laatuiseksi.Itse sain vielä Viikin line laivalta vanhemppa laatua joka oli tosi hyvää mutta se loppui.Kanatta tilata netistä Ruotsalaista sätkä tupakka JOHN SILVER JOKA ON ERITTÄIN KORKEA LAATUISTA SÄTKÄ TUPPAKKAA.HUOM ISO TUPPAKKA JÄTTI PYSTYY VAIKUTTAMAAN SUOMI24 KESKUSTELUUN JA POISTAMAAN TÄMÄN KESKUSTELUN.

        John Silver on Ruotsalaisten toimmittamaa sätkä tupakka,erittäin hienon makuista sätkä tupakka ,verratuna Suomalaisen tuottajan lampaan villaan.Mielestäni Suomalaisen tuottamat sätkä tupakat BONUS,AROMA JA SMART ovat täysin ala arvoisia,myynti pitäisi lailla kieltää.Jos et ole näihin sätkä tupakoihin tyyty väinen kanatta valittaa kaupoihin ne hoitavat asian eteen päin ja saat tuppakka yhtiöltä selonteon mikä tupakoissa mättä,muista säilyttää kuitti kun ostat näitä tupakoita.Tuppakka yhtiö yrittä poistaa tämän viestin,kerran jo onistui.Kunnon sätkä tupakan eli JOHN SILVERIN osoite on Aproduct of Gallaher Sweden.PUHELIN NUMERO 468-4560000.Kerro kaikille kavereille tästä viestistä.


      • Bonusmaxi
        Tuomommie123 kirjoitti:

        John Silver on Ruotsalaisten toimmittamaa sätkä tupakka,erittäin hienon makuista sätkä tupakka ,verratuna Suomalaisen tuottajan lampaan villaan.Mielestäni Suomalaisen tuottamat sätkä tupakat BONUS,AROMA JA SMART ovat täysin ala arvoisia,myynti pitäisi lailla kieltää.Jos et ole näihin sätkä tupakoihin tyyty väinen kanatta valittaa kaupoihin ne hoitavat asian eteen päin ja saat tuppakka yhtiöltä selonteon mikä tupakoissa mättä,muista säilyttää kuitti kun ostat näitä tupakoita.Tuppakka yhtiö yrittä poistaa tämän viestin,kerran jo onistui.Kunnon sätkä tupakan eli JOHN SILVERIN osoite on Aproduct of Gallaher Sweden.PUHELIN NUMERO 468-4560000.Kerro kaikille kavereille tästä viestistä.

        Joo ei nää bonukset järin laadukasta tupakkaa ole.

        Onkos tää John Silver sama kuin JSP jota saksalaiset tupakkakupat myy.
        http://www.tabak-brucker.de/themes/kategorie/detail.php?artikelid=196461&source=2


      • Tuomomie123
        Bonusmaxi kirjoitti:

        Joo ei nää bonukset järin laadukasta tupakkaa ole.

        Onkos tää John Silver sama kuin JSP jota saksalaiset tupakkakupat myy.
        http://www.tabak-brucker.de/themes/kategorie/detail.php?artikelid=196461&source=2

        Ei ole jos Sumalaiset BONUS,AROMA ja SMART eivät miellytä kauppaan kanatta valitta sen takia että tupakan tuottaja joutuisi vetämään huono laatuisen tupakan markkinoilta pois eikä kenenkään tarvitsisi maksaa tyhjästä.


      • Tuomomie123
        Bonusmaxi kirjoitti:

        Joo ei nää bonukset järin laadukasta tupakkaa ole.

        Onkos tää John Silver sama kuin JSP jota saksalaiset tupakkakupat myy.
        http://www.tabak-brucker.de/themes/kategorie/detail.php?artikelid=196461&source=2

        Jos olet kyllästynyt IMPEERIAL TOBACCO FINLAND OYN Aromiin Boonuksiin ja Smartiin niin kokeilleppa.PIHLIP MORRIS FINLAND OYN Punaiseen tai siniseen VENTTIIN niin huomaat selvän eron ei ole pistävää makua,vertaamalla huomaat selvän eron.Venttejä saa K-Suermrketeista ja Nesteen huoltoasemilta.


      • Tuomomie123
        Bonusmaxi kirjoitti:

        Pitääpä tutkia mistä tota saa, onko sulla mitään kerrottavaa tästä tupakasta itte inhoan liian tervaisia ja tervanmakuisia, tupakka saisi olla mahdollisimman aitoa mahdollisimman vähän mitään makuaineita sisältävää.
        Aikaisemmin poltin noin 50 pusukkaa Manitou Golden Virginia mutta sekin alkoi tuntua liian tervaiselta hyvää tupakkaa muuten ja pirun riittosaa, nikotiinia varmaan enemmän kuin nykyisin polttamassani Bonuksessa, Bonusta kuluu grammoissa arvioiden paljon enemmän kuin Manitouta.

        Kokeileppa Aroman Boonuksen ja Smartin sijaan eri valmistajan sätkä tupakka.Punainnen tai Sininen Ventti niin humaat että toppa riittä paljon pitempään,eikä ole pistävää makua.


      • LMpunane
        Tuomommie123 kirjoitti:

        John Silver on Ruotsalaisten toimmittamaa sätkä tupakka,erittäin hienon makuista sätkä tupakka ,verratuna Suomalaisen tuottajan lampaan villaan.Mielestäni Suomalaisen tuottamat sätkä tupakat BONUS,AROMA JA SMART ovat täysin ala arvoisia,myynti pitäisi lailla kieltää.Jos et ole näihin sätkä tupakoihin tyyty väinen kanatta valittaa kaupoihin ne hoitavat asian eteen päin ja saat tuppakka yhtiöltä selonteon mikä tupakoissa mättä,muista säilyttää kuitti kun ostat näitä tupakoita.Tuppakka yhtiö yrittä poistaa tämän viestin,kerran jo onistui.Kunnon sätkä tupakan eli JOHN SILVERIN osoite on Aproduct of Gallaher Sweden.PUHELIN NUMERO 468-4560000.Kerro kaikille kavereille tästä viestistä.

        Opettele suomee


      • vitun mainostaja oot
        entinen vani kirjoitti:

        Kerron tässä Kulta-aromasta ja sen mielenkiitoisista seikkailuista.Kerron kaikille ensi viikolla tärkeää tietoa Kulta aromasta.

        Siia ei junalauta paljo sulle maksetaa et mainostat noi vitusti jtn venttii ei jumalauta


    • arska...

      eli kulta-aroma oli parasta silloin kun poltin, boston/ventti hyvänä kakkosesa

    • --.--

      Ehdottomasti KILTA. Itse polttelen yleensä askitupakkaa mutta kun topan ostan niin se on Kilta. Todella hyvän makuisia ja jotenkin "tuoreen" oloisia puruja.

      • ...

        Toppa = askitupakka


      • vastausta?
        ... kirjoitti:

        Toppa = askitupakka

        Tarkoittaako toppa siis askissa olevaa tupakkaa vai sätkä tupakkaa???


      • Sätkämiäs
        vastausta? kirjoitti:

        Tarkoittaako toppa siis askissa olevaa tupakkaa vai sätkä tupakkaa???

        Toppa = askitupakka
        Massi = purutupakkapussi


      • kljölkjölkjölkjölkjö
        Sätkämiäs kirjoitti:

        Toppa = askitupakka
        Massi = purutupakkapussi

        NO EI HELVETISSÄ NOIN OLE.

        Askitupakka on aski, mitä helvettii sitä täytyy mennä änkeämään erilaiseksi???


      • nuori

        Oon kolmetoist vuoitias enkä oo viä kokeillut sitä irto tupakkaa mutt haluaisin kokeilla koska löytyy vanha kunnon piippu oon poltellu smarttia bonusta l&m vähän kaikkee mutt haluisin siirtyyy sätkiin koska se tulisi halvemmaksi aika paljonkin :)


    • Fennia 2

      Fennia2 oli kova sana aikoinaan, enempää kommenttia ei tupakasta häneltä saa kun tupakoitsija sairastui syöpään ja on jo haudassa.
      Ps. Varmaan oli hänen mielestä ykkös tupakki.

      • ukleee

        lämän punanen on erityisesti mieleen... erittäin hienoksi jauhetut röpöt :)


        bonuksen vihree on nykyään liian karvaan makuinen


        lämän sininen on kanssa maittavaa sätkänä


        pall mallin ja chesterfieldin toppia en suosittele, semmosta perus D-luokan tupakkaa


      • Tuomomie124
        ukleee kirjoitti:

        lämän punanen on erityisesti mieleen... erittäin hienoksi jauhetut röpöt :)


        bonuksen vihree on nykyään liian karvaan makuinen


        lämän sininen on kanssa maittavaa sätkänä


        pall mallin ja chesterfieldin toppia en suosittele, semmosta perus D-luokan tupakkaa

        Boonus on täyttä paskaakokeilleppa Ventin sinistä tai punaista niin huomaat eron ei ole pistävää makua,eikä tartte rykiä keihkoja ulos.


    • Pall Mall

      Pall mallin vihreä on ehdottomasti parasta sätkätupakkaa, miellyttävä maku, pysyvät myös hyvinä yllättävän kauan verrattuna muihin.

      • -

        Smartin punanen bonuksen punanen tai pallmallin punanen on ylivoimaisesti parasta sätkää


    • se on parasta

      Bonus on paskaa...ellet pidä mauttomasta tupakista. edes bonulsen punanen ei maistu miltään. Boston on aika perus hyvää ja aromaa ei oo tullu kokeiltua. kokeile pall mall punasta tai sinistä sätkää, et parempaa tuu löytämään (:

      • wala

        ai että bonuksen punainen ei maistu miltään?no sehän vasta maistuukin eniten oikealle tupakille


      • kultanen sätkä

        Onkos tullu kokeiltua bonuksen kultasta?


    • ---

      Eikö bonusta ole askeissakin? ;o

    • paistomittari

      parhaat sätkätupakat ovat mielestäni smartin punainen ja pall mall menthol. en ole muita maistanut. maistuvat paremmilta ilman filtteriä

    • Hanskianglia

      onks tää aroma nyt se redtikin tuote vai

    • Sauhuttelija

      North State on kyllä minun mielestäni parasta askitupakkaa, mutta minä kun olen tälläinen sätkän käärijä niin yleensä ostan sitä Aromaa toppana.
      Jos nyt näin ''väreittäin'' sanottais niin olisi mielestäni seuraavaa toppa tupakeista:
      Punainen LM
      Sininen Bonus
      Vihreä Pall Mall
      Kultainen: Aroma
      Ja Bonuksen Golden Menthol.

      Että siinä olisi. :)

      • cancet fun

        Pian teillä on keuhkosyöpä, ja hyvä niin. Kuolkaa kuitenkin nopeasti, ettei veromarkkoja mene teidän tervaisten keuhkojen korjausyrityksiin.


      • bmx nikke
        cancet fun kirjoitti:

        Pian teillä on keuhkosyöpä, ja hyvä niin. Kuolkaa kuitenkin nopeasti, ettei veromarkkoja mene teidän tervaisten keuhkojen korjausyrityksiin.

        ite et varmaa polta


    • poonus rööki

      Bonusta saa askitupakkana

      • Chessuttelija

        Joo chesterfieldin punanen on kuivaa paskaa en suosittele


    • liianköyhä

      ei kukaan viitsisi kertoa tuota bonuksen norm. topan nykyistä hintaa?

    • cancer fun

      Saatte syövän.

      • <moderator>

        Nimimerkki: cancer fun

        Tämä on varoitus sivusto suomi24.fi keskustelupalstan moderaattoreilta.

        Rike: Roskaposti

        Jos rikot sääntöjämme vielä kerran tämän varoituksen jälkeen, IP-osoitteesi on saava porttikiellon tältä sivustolta.

        Kiitos yhteistyöstä kanssamme.


      • ventti2

        ja sää joudut auton alle


    • pulsu-ukko

      Enpä oo (omia) sätkiä ikinä poltellut, vain silloin kun kaveri maksaa miun heitettyjä röökejä. Kylhän tuo bonus on hyvää toppamuodossa mutta huonoa sitten askissa.

      Sininen Pall Mall ja entinen Smart maistuivat melko samoille topassa, en tiiä uudesta Smartista.

    • toppako

      1. Chesterfield Red - roll your own
      2. Bonus "ruskea" toppa
      3.Ventti punainen

    • 4tfwefewwe

      Bonusta saa kyllä askitupakkana...

    • amor aroma

      Huomaa kyllä viestien tasosta että suurin osa ketjuun kirjoittaneista on jotain alaikäisiä teinejä jotka eivät tajua mitään tupakasta eivätkä saisi vielä edes polttaa tai ostaa tupakkaa.
      Kyllähän aroma nyt on iha selkeästi parasta suomessa myytävää sätkätupakkaa, eriasia on sitten nää manitout ja american spiritit ja muut lisäaineettomat tupakat joita saa vain tupakkakaupoista kiskurihintaan.
      Jos aroma on paskaa niin kaikki muut on vielä paskempaa, lopettakaa siis tupakointi.

    • ufuu11

      Olen kuullut että Bonuksen MAXI toppa maksaisi nykyään 3,90e, vai olikohan jopa 3,50e? Halventunut on ainakin.

      Pall Mallin vihreä toppa on mun mieleeni se paras.

      • gtqhthth

        Bonuksen MAXI kultainen sätkätupakki maksaakin nyt jo 8,90 € ,


    • nousmart

      smartin vihreä ei maistu ollenkaan viheälle ja on vitun kallista normi toppa 4e en suosittele
      mutta bonuksen kultainen on tosi hyvää ja halpaa normi toppa 3.50e ja maxi 5e

    • muna

      smartin punainen toppa oli jotenki omaan mieleeni:P

    • aromaahghjjh

      kultainen aroma melko kuivaa, miksiköhän

    • shippi

      myydäänkö suomessa vielä malboron kultaista en oo missää ainakaan nähny , tai sit oon vaan ollu sokea :D???

      • MarlboroGold maistuu

        Juu, kyllä sitä myydään. Siis askeissa, ei toppana. Ite ostin just Torstaina sitä paikalliselta R-Kioskilta:)


    • jhyy

      Bonuksen vihreä :p

    • kissasd

      Vihreä LM

    • HIIREN KAKKA

      Löysin bonus goldista epäilyttävän palasen.. laitoin minigrip pussiin - mihin voin lähettää ton analysoitavaks?

    • Bonuksen kultane

      Bonuksen kultane on parasta ei o mitää turhia palasia ja maistuu hyvältä

    • macke31908

      voiko joku kertoo mitä kaikkia sätkämerkkejä suomen markkinoilla on?? löytyy tietoa askitupakeista muttei löydy infoa topista.

      nää minä tiedän:
      lm
      chesterfield
      pall mall
      aroma

    • LM !

      Minusta Lm sätkätupakka parasta. Olen Malboro miehiä. Meni vain 2 askia päivä monta vuotta, joten aloitin sätkän polton. Ostin ensin aromaa. Palautin kauppaan. Olivat kuivia kuin ruuti. Kauppias tutki muutkin jässäkät, ja kaikki oli jostain syystä rutikuivia. Palautti koko satsin valmistajalle. Meni maku sätkiin, kunnes kokeilin Lm sätkäpurua, ja mielestäni ihan Ok

    • pöööööööö!

      Sininen pall mall on parasta edullista ja maistuu hyvältä.Myös l&m ja chesterfield on ihan hyviä.

    • lm puru

      lm.mikähän on mennyt uusiin lm sinipunapuruihin ne maistuu aivan paskalle kun taas ennen oli punavalkoinen lm parasta .se muutos tapahtui vuoden 2013 alussa kun topan väri muuttui punavalkoisesta sinipunaiseen.eikä edes haju ole sama kun ennen.ovat vissiin tehneet halvemman sekoituksen.

    • nutuhuuli

      Mitäs nuo sätkäpurut maksaa nykyään? Itehän en polta lainkaan mutta aion kokeilla nuuskan valmistusta käyttäen irtotupakkaa raaka-aineena joten kiinnostaa tietää hintoja suurinpiirtein?

      • ostan sitä

        Punainen Smarttipurut 30g maksaa 4.80 e. Huimasti on tullut hinnannousua.


    • ojre

      Halvin toppa johon olen lähiaikoina törmännyt on bonuksen vihreä. Olisko ollu jotain 3.95. Ei kovin hääviä, kun en vihreästä tupakasta itse pidä.

      Bonuksen ruskea/kultainen on parasta.

      • Simmo

        Saako mistään punasta venttiä


    • grerge

      Kun sekoittaa aroman ja kiltan yhteen , saa aika kivan makuisen lopputuloksen.

    • hbjjjnnn

      .........

    • Oulunm

      Lämän sininen on 5€

    • Anonyymi

      Vieläkö on kulta Aromaa markkinoilla

      • Anonyymi

        Tuskin mutta toivottavasti


    • Anonyymi

      Poltin vuoden kentin valkoista ja sain syövän. Sytostaatit meneillään.

      • Anonyymi

        Mä maistoin wetin valkosta niin siitä rupes päässä paukkumaan ja meenasin menettää tajun hyi vittu mitä paskaa iha oikeest!


    • Anonyymi

      Tulin vain kertomaan kuinka paljon tämä sääntö-Suomen paskameininki vituttaa taas tällä hetkellä. Mistään ei meinaa saada toppatupakkaa enää Itä-Helsingissä. Bonuksen ruskea on ainoa mitä harvoissa paikoissa on myynnissä. Kaupoista ei saa enää toppia muuta kuin palvelutiskiltä joka on vain vähän aikaa vuorokaudessa auki. Niissäkään ei yleensä ole esimerkiksi entisaikojen suosituinta "halpis"-merkkiä, eli Smarttia, joska on nykyään kasvanut kallein Suomessa myytävä merkki. Tällä hetkellä taitaa maksaa yli 9 euroa smartin sininen toppa. Ja niitä saa ostettua vain harvoista paikoista. R-kioskeilla sentään vielä on, mutta suurin osa on niin vanhaa erää, että vaikka paketti on ilmatiivis, ovat purut valmiiksi kuivia kuin kuolleen isoäitini iho. Ja sitten hätätilassa kun koitat kysyä mikä olisi halvin korvike mitä on mahdollista ostaa väliaikaisesti vaikka sitä askitupakkaa, niin myyjillä ei ole enää lupaa kertoa mitään. Jos et tiedä mitä merkkiä kaupassa sattuu olemaan, niin jää tupakat saamatta. Tilaisin ulkomailta mutta sekään ei ole täällä paska-Suomessa enää ollut yli kolmeen vuoteen laillista. On hyvä toki että mainonta on kielletty ja koitetaan vähentää nuorien tupakointia, mutta onko oikeasti pakko meitä koko elämänsä polttaneita polkea alas kuin jotain saastaista rottalaumaa. Aina olen ottanut muut huomioon ja jos muita on paikalla olen kysynyt luvan saako polttaa jos olen ulkona. En harrasta parveketupakointia koska haluan kunnioittaa naapureita, ja muutenkin koitan ottaa aina toiset huomioon. Mutta jos tähän tämä touhu nyt on mennyt ettei edes sitä omaa tupakkaa saa mistään ostettua niin varmaan täytyy alkaa polttamaan mieluummin pilveä, kun sitäkin nykyään saa helpommin kuin Smartin sinisiä puruja...

      • Anonyymi

        Ja vielä jatkona että laatukin on muuttunut ihan sonnaksi. Jos jollain on ehdottaa hyvää merkkiä joka vastaa Smartin sinisiä puruja, mitä ne olivat 20 vuotta sitten, niin otan mielelläni vinkin vastaan. Lähes kaikki purut ovat nykyään pieneksi silputtua märkää narusilsaa. Tässä joutuu vaihtamaan piipputupakkaan kun kaikki sätkämerkit ovat muuttuneet tuollaiseksi lankasotkuksi. Ennen mm. Smartin purut olivat isoja ja juuri sopivan kosteita, ei liian kuivia, ei liian märkiä. Ja edes sinettiä ei siihen aikaan topissa ollut. Silti laatu oli 10 kertaa parempi. Pahimpia nykytapauksia on varmaan joku Pallmall, joka on melkein kuin joku ompelulankojen pätkistä kasattu sotku. Viinaa kyllä saa juoda ja sokeria syödä niin että diabetekset ja perheväkivalta oikein kukoistaa, mutta auta armias jos poltat tupakkaa niin sinua pidetään saatanasta seuraavana ja syljetään päälle. Miksei samantien kielletä autoilu, sokeri, alkoholi, ja muut vastaavat asiat, jotka aiheuttavat huomattavasti enemmän kuolemia ja sairauksia kuin tupakointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä jatkona että laatukin on muuttunut ihan sonnaksi. Jos jollain on ehdottaa hyvää merkkiä joka vastaa Smartin sinisiä puruja, mitä ne olivat 20 vuotta sitten, niin otan mielelläni vinkin vastaan. Lähes kaikki purut ovat nykyään pieneksi silputtua märkää narusilsaa. Tässä joutuu vaihtamaan piipputupakkaan kun kaikki sätkämerkit ovat muuttuneet tuollaiseksi lankasotkuksi. Ennen mm. Smartin purut olivat isoja ja juuri sopivan kosteita, ei liian kuivia, ei liian märkiä. Ja edes sinettiä ei siihen aikaan topissa ollut. Silti laatu oli 10 kertaa parempi. Pahimpia nykytapauksia on varmaan joku Pallmall, joka on melkein kuin joku ompelulankojen pätkistä kasattu sotku. Viinaa kyllä saa juoda ja sokeria syödä niin että diabetekset ja perheväkivalta oikein kukoistaa, mutta auta armias jos poltat tupakkaa niin sinua pidetään saatanasta seuraavana ja syljetään päälle. Miksei samantien kielletä autoilu, sokeri, alkoholi, ja muut vastaavat asiat, jotka aiheuttavat huomattavasti enemmän kuolemia ja sairauksia kuin tupakointi.

        Olet melko säälittävä


    • Anonyymi

      Drum

    • Anonyymi

      Laitoin sätkään koivupuruja, teenpuruja ja sätkäpuruja. Jysähti päähän niin, että kävelin laidasta laitaan. Tehokamaa.

    • Anonyymi

      Ite suosittelen pallmallia sätkiin

    • Anonyymi

      Vieläkö sitä Aromaa on markkinoilla

      • Anonyymi

        Ei ole ollut moneen vuoteen


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe