kuinka kauan kestää vauvalla ns. ihon kasvojen uusiutuminen. kasvot ovat todella ryyhkäiset ja kuivat. eräs vanhempi täti kertoi että vauvani uusisi ihoa kun näki hänet kuinka kauan teidän vauvoilla tämä jakso on kestänyt?
vauvan kasvojen ihottuma
3
424
Vastaukset
- tarkkaan
mut viikko ennen ristiäisiä tuli, ja ristiäisissä oli pahimmillaan, ja sit alkoi hitaasti parantua, eli parista viikosta kuukauteen kai meillä. Noin 6vk ikäisenä siis tuli :(
- Elfarran
oli sitä ihottumaa. Välillä poskissa pahempi kuin muualla, välillä otsassa pahempi kuin muualla.
Vieläkin (3kk) kasvojen iho on semmonen karkea ja pikkuista näppyä saattaa otsassa olla. Olen taputellut perusvoidetta ihan hiukkasen poskipäihin usein ilta"pesun" yhteydessä. En tiedä onko siitä apua, mutta ei varmaan haittaakaan kun vain illalla pistää (eli ei ennen ulosmenoa).
- ampuli
kyse voi olla maitoallergiastakin. Se usein ilmenee kasvojen näppyläisenä ja lehahtelevana ihottumana. Jos vauva saa korviketta niin siinä on sitä lehmänmaitoa mistä oireet tulee (jos on siis allergiaa), jos imetät niin voit testata asian niin, että jätät omasta ruokavaliosta kaikki lehmänmaitoa sisältävät ruuat/einekset pois. Seuraile nyt kuitenkin vielä vähän aikaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181