Laguna 04 laatikko huolia

...kele

Laguna 2.2 dieselin laatikko rupesi pitämään metallista "kirskuntaa" 1. ja 2. vaihteella. Lieneekö yleinen ongelma kun keväällä -06 lagunat kutsuttiin kytkin remonttiin?
Mikä on maahantuijan vastuu, sillä "takuu" loppui keväällä?
Vm. on 2004 ja lasissa 92 000 km.

9

2044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulisi

      menevän tuotevastuun piikkiin, vaikkei takuuta enää olekaan.

    • Sceenic

      Maahantuojaa ei voisi vähempää kiinnostaa asia, onhan Rellun maahantuonti heiltä loppumassa. Mutta se ei oikeestaan ole sinun päänsärky. Tuotesuojalain mukaan myyjä on vastuussa myymästään "virheellisestä" tuotteesta, autoon jolla ikää alle 3 vuotta ja 100000 kilometriä ei voi tulla kulumisesta johtuvaa vikaa vaihdelaatikkoon, vaan vian täytyy johtua viallisesta osasta tms. Vie huoltoon, todennäköisesti ehdottavat 50/50 maksamista, neuvottele ja jos vielä pyytävät rahaa , ilmoita että otat yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja jos vieläkin pyytävät rahaa ota yhteys kuluttajaneuvojaan joka neuvottelee seuraavaksi ja vie asian tarvittaessa kuluttajavalituslautakuntaan.

      • ...kele

        Kuluttajavalituslautakuntaan siis mennään. Ensin tarjottiin 80% kuluista minun piikkiin ja 20% maahantuojalle. Sitten 40% minulle, 40% liikkeelle ja 20% maahantuojalle. En hyväksynyt ja Kuopion Avain-Vaunu ei suostunut enempää vastuuta ottamaan. Kustannusarvio n.3400€ eli minulle 1360€. Tuntuu melko uskomattomalta sillä tuolla 1300 eurolla varmasti maksetaan kaikki liikkeelle aiheutuvat kulut ja ainoa tappiota kärsivä olen minä...


      • Sceenic
        ...kele kirjoitti:

        Kuluttajavalituslautakuntaan siis mennään. Ensin tarjottiin 80% kuluista minun piikkiin ja 20% maahantuojalle. Sitten 40% minulle, 40% liikkeelle ja 20% maahantuojalle. En hyväksynyt ja Kuopion Avain-Vaunu ei suostunut enempää vastuuta ottamaan. Kustannusarvio n.3400€ eli minulle 1360€. Tuntuu melko uskomattomalta sillä tuolla 1300 eurolla varmasti maksetaan kaikki liikkeelle aiheutuvat kulut ja ainoa tappiota kärsivä olen minä...

        Eipä tarvi ihmetellä miksi esim. Kian myynti on noussut raketin lailla. 5 vuoden takuu houkuttelee vaikka auto ei ihan rellua vastaakaan (kirj.mielipide). Toivottavasti uusi maahantuoja pistää ainakin 3v. takuun ja opettaa jälleenmyyjille tyytyväisen asiakkaan merkityksen. Onnea matkaan.


      • ...kele
        Sceenic kirjoitti:

        Eipä tarvi ihmetellä miksi esim. Kian myynti on noussut raketin lailla. 5 vuoden takuu houkuttelee vaikka auto ei ihan rellua vastaakaan (kirj.mielipide). Toivottavasti uusi maahantuoja pistää ainakin 3v. takuun ja opettaa jälleenmyyjille tyytyväisen asiakkaan merkityksen. Onnea matkaan.

        Tämä tilanne. Pidin (tyhmä kun olen) renaultia asiallisena merkkinä ja suunnittelin vaihtoa grand espaceen, koeajoin (Hämeenlinna) ja meinasin vaihtaa kun kaikki hyvin meni (perheeseen neljäs lapsi tulossa). No onneksi kuopion renault myynnin vastaus palautti maanpinnalle. Terveisiä Jarmo Hallmannille; ei voi jatkaa samalla merkillä vaikka muuten toimi. Olen töissä firmassa jossa on yli 100 000 työntekijää ja kysyin nopeasti onko samanlaisia tapauksia muualla:
        Kollegani kirjoitti että koko kone meni -02 autossa kilometreillä 132 000 ja kaikki vaihdettiin viikossa ilman kuluja (huom! myös ilman näitä suomalaisia kyykytysyrityksiä). Meillä suomessa ei siinä ajassa edes näe vastausta sähköpostiin... Siis merkin vaihto edessä, mutta mihin?


      • Sceenic
        ...kele kirjoitti:

        Tämä tilanne. Pidin (tyhmä kun olen) renaultia asiallisena merkkinä ja suunnittelin vaihtoa grand espaceen, koeajoin (Hämeenlinna) ja meinasin vaihtaa kun kaikki hyvin meni (perheeseen neljäs lapsi tulossa). No onneksi kuopion renault myynnin vastaus palautti maanpinnalle. Terveisiä Jarmo Hallmannille; ei voi jatkaa samalla merkillä vaikka muuten toimi. Olen töissä firmassa jossa on yli 100 000 työntekijää ja kysyin nopeasti onko samanlaisia tapauksia muualla:
        Kollegani kirjoitti että koko kone meni -02 autossa kilometreillä 132 000 ja kaikki vaihdettiin viikossa ilman kuluja (huom! myös ilman näitä suomalaisia kyykytysyrityksiä). Meillä suomessa ei siinä ajassa edes näe vastausta sähköpostiin... Siis merkin vaihto edessä, mutta mihin?

        Itsellä kävi vähän vastaava, tosin sillä erolla että sain Käyttöauton maksamaan koko laskun, mutta kyllä se paskan maun jätti suuhun kuitenkin. Mulla oli kuitenkin jo uusi auto tilattuna ja merkissä pysytään. Ja en sitten tiedä sitäkään vaikuttiko ratkaisuun se että oli jo uusi auto tilattu ja varmaa rahaa tulossa kuitenkin. En tiedä olisiko vaikuttanut merkissä pysymiseen, koeajoin kyllä muitakin merkkejä. No, oli kyllä niin iso ero vanhan hyvityshinnassa Rellun eduksi että olisin ehkä pysynyt merkissä. Korelaisia kävin kylläkin vain testaamassa, mutta kun en tykänny niin en viitsinyt edes tarjousta pyytää.


    • Loppuuko rahat?

      Yritin tannoin korjata ja huoltaa autoni Lahden renaultilla, mutta hinnoittelu on tainnut hieman karata. Liikkeessä on kuitenkin 3 viikon jonot joten renault asiakkailla ei taida olla laskupäätä: huolto ja korjaus lahdessa n. 3500 €uroa ja hieman toisalla 2220 €. Hoidin muualla kuin lahdessa...

    • vastaako Lahden tekninen jo...

      minulle korjauksen hinta olisi noussut 1600 €uroa koska huolto päällikkö ilmoitti että tarvitaan uusi vaihdelaatikko (3400 eurosta 5000 euroon). Toisessa rellu huollossa sama korjaus kuitenkin onnistui samalla laatikolla. Olenkohan hieman tyhmä kun korjautin Lahden ulkopuolella ja säästin? Lahdessakin tosin hinta oli aluksi sama ja sitten ilmoitettiin että laatikko ei käy ja hinta nousee... tyhmenpi olisi lullut että yritettiin kusettaa

    • juppana3

      trelluja yhmät ostaa relluja ja ne ovat turun läänissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe