Olen hämmentynyt saatuani kuulla, että minulla on tällainen... Huomattiin supistusten alettua aikaisessa vaiheessa. Olen lukenut, että on sukupuolitauti... miten voin saada sellaisen vaikka olen ollut vain mieheni ja hän minun kanssa?
Miten muut olette selvinneet streptokokki b:n kanssa? Onko supistellut/paikat pehmenneet? Uusiiko tuo helposti? (Itellä jo toinen antibioottikuuri menossa)
streptokokki b
5
923
Vastaukset
- itse kokenut
Streptokokki b ei ole mikään sukupuolitauti, vaan íhmisen elimistössä oleva bakteeri. Jotenkin se aktivoituu tms. ja alkaa vaivaamaan tuolla alapäässä usein raskauden aikana. Joillakin se on oireeton ja toisilla, kuten itsellänikin, aiheuttaa supistuksia ja näin ollen se on hoidettava. Olikohan se melkein joka kolmannella raskaana olevista, mutta kaikilla se ei todellakaan oirehdi. Jos supistuksia on paljon, niin ne saattavat saada aikaan muutoksia kohdunkaulalla. Tärkeintä kuitenkin streptokokin toteamisessa on, että osataan tarvittaessa antaa äidille antibioottia synnytyksen yhteydessä, ettei bakteeri siirry syntyvään vauvaan ja saa aikaan sepsistä tms. Bakteeritylehdus lähtee usein penisilliinikuurilla, mutta toisilla se on sen verran sitkeää laatua, ettei lähde lainkaan tai saattaa tulla uudestaan. Tuo sukupuolitautikäsite on varmaankin tullut siitä, että olen joskus lukenut, että streptokokkia saattaa esiintyä useammin sukupuolisesti aktiivisilla naisilla..
- meppe
sukupuolisesti aktiivisilla naisilla...
Pääsipä nauru.
Seksi on vain harmaan muisto siitä että jotain kivaa se varmaan oli sillon joskus mutta nyt ei kyllä kiinnosta verestää muistoja.
Mulla oli tuon bakteerin kanssa tekemistä myös tässä raskauden aikana ja kovasti kaikki lääkärit antaa hyviä neuvoja että pitää sitä ja tätä ennen ja jälkeen seksiä, mutta en ole kehdannut murskata lääkäreiden suuria kuvitelmia meikäläisten seksielämästä :)
Onneksi bakteeri on suht koht hyvin pysyny kurissa. kerran olen sen suuremman tulehduksen jälkeen joutunut antibiootteja syömään.
- rv 30+5
Ei ole sukupuolitauti...Kaikilla on ko.pöpö elimistössä, mut joillain se vain aktivoituu...Yllättävän monilta hedelmällisessä iässä olevalta naiselta se löytyy aktivoituneena...Ei aina välttämättä tarvita poishäätämiseksi lääkekuuria vaan saattaa hävitä itekseenkin...
Synnytyksen yhteydessä äiti saa antibioottitipan, jolla varmistetaan ettei vauva saa yleisinfektiota pöpön takia... - Marocco83
aika moni luulee, että kyseessä olisi sukupuolitauti, mitä se siis EI ole...
Sen verran kyllä liittyy sukupuolitautiin, että Strepto-b:tä esiintyy enemmän sellaisilla naisilla, joilla on ollut jokin sukupuolitauti.
Mutta muuten ei mitään tekemistä sukupuolitaudin kanssa.- rv 30+5
Mulla ei ainakaan oo koskaan ollu sukupuolitautia...
Ja just äitiyspoliklinikan lääkäri sanoi istukanpaikan kontrollissa, et se ko. pöpö on jokaisella ihmisellä...Osalla se vain aktivoituu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351