lempparinimeä isälle/miehelle

mammukka/emo

Kyselempä nyt teiltäkin, että onko tiedossa erikoisempia kutsumanimiä miehelle ja isälle? Itse olen saanut ihanat lempinimet mammukka ja emo. Haluaisin ukolle pikkasen mukavamman kuuloisen lempparinimen.

12

1511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en...

      Minä en voi käsittää että miestä/naista ruvetaan kutsumaan äidiksi/isäksi puolisoiden välillä!!!

      Milloin sinusta on tullut miehesi äiti? Kuvottavaa.

      • mammukka/emo

        enhän olekkaan sanonu, että mieheni kutsuu minua äidiksi? vai olenko???
        siksi tässä kyselenkin, että olisiko sellaista lempinimeä, mikä sopisi myös miehelle ja isälle. Oliko joku asia, mitä et tästä ymmärtänyt? -ilmeisesti.
        Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin otetaan esim. muumit.,. muumi mamma ja pappa nimet ovat kaikkien käytössä, vaikkei muumi mamma kaikkien mamma olekkaan...
        ja tällähetkellä kutsun miestäni ukoksi ja lapset isäksi, mutta olen monesti kuullut, miten lapset kutsuvat isäänsä ukoksi, ainakin täälläpäin suomea ja se on minusta jo vähän väärin...
        Että se siitä kuvottavuudesta, kannattaisi ensin lukea, mitä alunperin on kirjoitettu ja kommentoida sitten, eikä vetästä omasta päästään sanoja toisen kirjoituksiin!!!


      • iskä...

        kutsuu häntä sitten kuka tahansa. enkä todellakaan näe siinä mitään kuvottavaa. taitaa itselläsi olla pahojakin ongelmia henkisellä puolella jos iskästä tai äipästä (kuten meillä vanhempia kutsutaan) saat väännettyä jotain kuvottavaa?

        kyllä harvinaista on että etunimeltä puhutellaan edes puolisot toisiaan. jos näin käy, niin yleensä silloin on kyseessä ei niin mukavat asiat...


      • vai mikä vaivaa

        Minä sanon vaimoani välillä äidiksi, äiskäksi jne. ja hän minua isiksi. Niitä me olemme. Jos siinä on jonkun mielestä jotain kuvottavaa niin silloin tuon ihmisen pitää miettiä omaa ajatuksenjuoksuaan ja tuumia miksi se on hänelle juuri kuvottavaa. Perversioita nähdään nykyään joka puolella, mutta se on "katsojan silmässä".


      • ajatuksena

        Oisko tässä ajatuksena se, että kirjottaja ei ymmärrä puolisoiden välillä nimiä äiti/isä.Koska eiväthän puolisot ole toisilleen äitejä/isejä.

        Ja kuvottavaa siitä taitaa tehdä sänkyjutut;
        "Mennäänkö n*ussimaan,äiti?" Eli miksi puolisota pitää kutsua äidiksi/isäksi?


      • Voi jee.,.
        ajatuksena kirjoitti:

        Oisko tässä ajatuksena se, että kirjottaja ei ymmärrä puolisoiden välillä nimiä äiti/isä.Koska eiväthän puolisot ole toisilleen äitejä/isejä.

        Ja kuvottavaa siitä taitaa tehdä sänkyjutut;
        "Mennäänkö n*ussimaan,äiti?" Eli miksi puolisota pitää kutsua äidiksi/isäksi?

        Tuli tässä mieleen nätä lukiessa, että monella puolisolla on tapana kutsua toisiaan nallekarhuksi, tiikeriksi jne.,. eikai ne silloin oikesti kuvittele olevan sängyssä jonkun elukan kanssa =D *reps*


      • lellittelynimenä
        Voi jee.,. kirjoitti:

        Tuli tässä mieleen nätä lukiessa, että monella puolisolla on tapana kutsua toisiaan nallekarhuksi, tiikeriksi jne.,. eikai ne silloin oikesti kuvittele olevan sängyssä jonkun elukan kanssa =D *reps*

        esim. karhu on vielä perverssimpi kuin äiti - eläinseksiäkö he kuvittelevat harrastavansa?


    • väkisellä.....

      lempinimeä keksitä, se tulee spontaanisti jos on tullakseen. Ja johan sinulla kuulostaa sellainen tulleen, eli ukko ;)
      Sitäpaitsi meihet eivät lässynimiä oikein mielellään kanna.

      • mammukka/emo

        Itse sain mammukka nimen silleen, kun tyttö vajaan kahden vanhana yritti sanoa nimeäni (marjukka) ja se vaan taipui hänen suussaan mammukaksi, ja siitä lähtien olen ollut mammukka. Ja tuo lempinimi sitten tarttui myös muittenkin sanomaksi. Sitä en muista mistä se emo tuli matkaan, mutta sitä lapset myös käyttää. Eli vahingossa saatuja nimiä nuo molemmat ovat, ja ihania.


    • heips...

      Meillä on tyttö kutsunut isäänsä ihan pienestä pitäen (kun oppi puhumaan) nimellä issu. Johan niitä on isi, isä, isukki, iskä, issu... Keksitään lisää. Mammukka on tosi ihana, viittaa mammaan.

    • pitää

      Miksi pitää olla väkipakolla keksitty lempinimi? (Jos sitä kerran täältä haet...)
      Miksi parin pitää kutsua toisiaan äitinä tai isänä? Mihin jää esim. rakas, kulta yms.?

    • Anonyymi

      Kun minä ja sisarukseni olimme lapsia, meille vanhemmat ainakin puhui toisistaan nimillä äiti/äiskä ja isi/iskä. Minusta se tuntuu ihan normaalilta puhua vaikka lapselle siitä, en muuten tiedä, kun ei ole omia lapsia tai puolisoa vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe