rv 36+6

yhen-äiti-80

Tulin just neuvolasta...näyttäs että vauva ois taas heittäny ittesä perätilaan! Ens viikolla ultrataan ja yritetään kääntää jos se tosiaan on perätilassa, että nyt tuli vähän mutkia matkaan.
painoa oli tullu viikossa melkee 1,5 kiloa!! Mut se taitaa enimmäksee olla turvotusta, ite en oo edes huomannu mitää turvotusta mut neuvolantäti sano et sun naama on tosi turvoksis...kiva kiva.
sf-mitta oli 32,5 ja muuten kaikki hyvin.
No nyt jännityksellä sitte ootellaa ens viikkoa, ehdottomasti aion vauvan silti alakautta synnyttää jos mahdollista mutta tuohan se vähän lisäjännitystä jos se sieltä pylly elellä ulos pusketaan.
Tosi äkkiä on tää raskaus menny....tuntuu jo vähän haikeelta että kohta pitää luopua tästä mahasta kun kolamtta lasta ei kuitenkaan tuu nyt vähään aikaan ja tiedän että tätä mahaa tulee ikävä mut on se kiva kyllä päästä jo näkemää tää vauva ja alkaa treenaa vartaloo entisii mittoihin.
Kirjoitelkaas muutkin loppusuoralla olevat kuulumisia.

6

2613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma1982

Täällä mennään jo rv 40 2 ja eipä tunnu kiirusta pitävän vieläkään... kaikki lähdön merkit kaikonneet kun laskettuaika koitti... :(
      meidän toukkakin oli perätilassa viikonverran suunnilleen samoihin aikoihin kun sinä oot nyt ja kun ultraamaan mentiin, niin toukka oli kääntynyt oikeinpäin, mutta tosin vain aika korkealla on.

Ja vieläkin on korkealla eikä oo sen kummemmin laskeutunut. Saapa nähdä milloin sitä käärylää saa syliin ottaa...

mul on kans turvotusta aika lailla ja painon nousun oon saanu kuriin juomalla ananasmehua ja vettä ihan jatkuvasti. (ainakin 3 litraa /pvä) ja pissa kuitenkin yhellä plussalla protskua.

Sitä minäkin olen miettinyt et mitenkähän sitä taas sopeutuu olemaan ilman masua. Tän kans on oppinu jo uudet kuviot. Mut mä luulen et on aika luksusta vetästä farkut jalkaan... :)

jaksamisia kaikille loppusuoralla oleville!

• joulumamma75

Toivottavasti vauvasi kääntyy pian!

Tänään oli lääkäri, viimeinen ultra, ellei mene yliajaksi. Mukana oli kätilö ja hoitaja vielä!
      Kaikki hyvin, vaavi on tällä hetkellä 3000kg ja raivotarjonnassa. Istukka ja lantio näyttää oikein hyvältä kuulemma (en tosin tiedä mitä tarkalleen näillä tarkoitti...). Kun olen hyvin pieni kokoinen, lääkäri sanoi että on hyvä kun on tulossa sopivan pieni. Toivottavasti tämä arvio piti paikkaansa. Toki, saattaahan kertyä kiloja, jos menee yli. Seuraava ultra on lasketun ajan seuraavana päivänä, ellei synny ennen sitä.
      Ottivät vaavin sykekäyrän puoleksi tunniksi ja ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Ei mitenkään ollut kauhena inhottavaa ku mitä on kuultu.
      Äsken tuli ruskeavuoto, yli 8 tunti tutkimuksesta. Tod.näk. liittyy siihen. Mulla ei ollut koko raskauden aikana ollut minkäälaista vuotoa, "petitouhun" jälkeenkään. Tottakai vähän sattuu kun lääkäri kokeili sormilla lantiota.
      Kohdunsuu oli yhden sormen verran auki, ja pituus 2cm. Lääkäri sanoi että "täällä on vesikalvo ja nyt tunnen vauvan pään, joo, on tää sen pää. Aika alhaalla kaveri on jo" !!! Mieti... vähän hurjaa.
      Nyt vihdoin lähes 20viikon jälkeen sain lupa liikkua vapaasti, vaikka supistaisi :) Ihanaa...
      Sanoivat ettei enää haittaa yhtään, päin vastoin on hyvä jos supistelee!
      Sf-mitta neuvolassa rv36 0 oli 32 ja painoa oli yht 13kg tullut. Viime aikoina ei enää paljoa tullut onneksi.

Minustakin tämä odotus on mennyt todella nopeasti. Ihana on tämä odotus, vaikka vaivoja riittääkin!

Mukavaa loppuodotusta!

• mami(ko)

Täällä mennään jo viikolla 39 ja nyt on parina päivänä ollut semmoista menkkamaista kipuilua...Supparit(kipeät) on loppunut kuin seinään, nyt kun niitä jo SAISI tulla! Mutta eikös noilla menkkakivuillakin ole jotai vaikutusta kuitenkin?! Sf-mitta on nyt 34 ja painoa tullut 10kg! Turvotus alkaa olla käsissä ja jaloissa aivan äärirajoilla, tuntuu ettei se nahka enää kohta veny...:) Onnneks pissa kuitenkin "puhdasta" vielä. Verenpaineet myös on normaalit.

Nyt tuntuu että vaavi on vähän rauhoittanut liikkumistaan, onkohan se normaalia??kokemuksia? Liikelaskennan olen tehnyt varuulta joka päivä johonkin aikaan ja kyllä sieltä ne "vaaditut" tulee, mutta se liikkuminen on enemmänkin sellaista "vellomista" kuin potkimista... Tässä vaiheessa jotenkin olen ihan säikky liikkeiden suhteen ja seuraan niitä jatkuvasti!

Toivotaan että sun vaavi kääntyisi itse, mulla se kääntyi noihin aikoihin!!

• meppe

juuri synarilta. Vauva voi hyvin ja on tasottunu painonsa kanssa normaaleille käyrille eli on n.3kg (vko37). Alapäässä oli nippaillu siihen malliin että arvasinkin mitä sieltä löytyy. Kohdun kaulasta 1cm jäljellä ja 1cm auki. Ihan hyvä vaikka voihan se olla että nyt sitten jumahdetaan tähän.

Turvotusta on käsissä ihan älyttömästi mutta jaloissa en ole vielä pahemmin huomannut. Ihan vauvan pullukka kädet mulla on. Pitää käydä ostamassa ananasmehua :) Arvot on kuitenkin kunnossa ja verenpaine todella hyvä niin eikai tässä mitään hätää.

Mies toivoo että jouluksi vasta syntyisi tai myöhemminkin ja minä toivon että 2viikon päästä :) Saa nähdä kumman toive toteutuu.

• yhen-äiti-80

Noh käytiin tänää äippäpolilla ultrassa ja kätilö sano samantien että vauva on raivotarjonnassa! Neuvolantätsyt erehty ja tuli turha reissu sairaalaaa mut toisaalt tulipahan nyt varmuus asiaan. Jostain syystä ne otti viel sydänkäyrääkii hetken ja se näytti ihan hyvältä ja sit pääsin kotii....seuraavaks mennää sit synnyttelee tai yliaikaiskontrollii...saa nyt nähä.
      Oli kiva lukea teijänkin kuulumisia...oon niin kade teille kellä on jo kanava lyhentyny ja paikat auennu, mulla ei oo viel tapahtunu mitää muutosta :-( Tuskin tää viel jouluks syntyy....
      Kirjotellaan taas lisää kun tulee jotain mainitsemisen arvosta, mulla on seuraava neuvola vasta ens viikon torstaina.

• layr

Joo kävin tänää neuvolassa. Painoa oli tullut 800g viidessä päivässä. Et nyt on sitten jo se 14 kiloa. Kuulostaa huimalta mutta eipä tässä kovin kauaa oo aikaa enää lisää tulla, onneks :D Mulla oli vauva rt:ssä mutta vielä liikkui. Hyvä että sunkin vauva oli oikein päin :) Kaikki tuntu olevan ihan kunnossa siis ja ens viikolla tiistaina neuvola. Laitan siitä kuulumiset jos jotain ihmeellistä tulee. Ai niin ja sf mitta 32. Kysyinkin painoarviosta kun ei antanu lääkäri sillon niin sanoi että varmaan semmonen 3-3,5 kilonen sitten tuleepi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      107
      1047
    2. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45