Ostin tuossa viimeviikolla sarracenian, on ollut ongelmia sen ruokinnassa. Olisiko kenelläkään samaista kasvia? Olisi mukavaa jutustella kasvin käyttäytymisestä ja jakaa mielipiteitä! Hyvää joulun alusaikaa !
Tarvitsen tietoa
4
338
Vastaukset
- ellit
Olet varmaan käynyt jo täällä ?
http://www.lihikset.net/kasvit/sarracenia/index.htm
Itsellä oli joskus,mutta sain sen kuolemaan,joten en anna mitään ohjeita ;) - tietoa tai kokemusta
voisi löytyä myös osoitteesta www.huonekasvit.net
- mullakin
Hoidin sarraceniaani lihikset.netin ohjeilla, ja hienosti meni. Ruokalistalla oli ties mitä ötököitä ja hämähäkkejä, ulkoa lähinnä keräilin, mutta myös tapetut jauhomadot kelpasivat (elävät söivät itsensä loukuista läpi ja lähtivät paremmille jauhomaille).
Mun sarracenia pärjäili talvet viileäkaapissa, välillä laitoin sille vähän vettä ja huolehdin, ettei päässyt homehtumaan. Ei aurinkoa tai ötököitä marras-tammikuussa, ja silti lähti aina helmikuussa kasvamaan ihan hulluna. Runsaasta auringosta ja vedestä se tykkäsi paljon. Kun se kasvoi isoksi muoviruukkuunsa, laitoin sen laakeaan saviruukkuun kukkaturpeeseen. Ja homma pelitti.
Muutaman vuoden ikäisenä pyhä sarraceniani kuoli monesta syystä: talvehtiminen nykyisen kämppäni tavallisessa jääkaapissa ei oikein onnistunut, ja kesälomani aikana kukkien kastelija ei ollut muistanut vilkaista parvekkeella olevia kasvejani, joihin sitten vielä kuivuuden lisäksi iskivät punkit. Että heippa vaan niillekin kasveille, sarracenia ja nepenthes olivat iloisina siellä muiden joukossa :)- puutarhurii
Vaatii korkean ilmankosteuden eli joku pieni lasikaappi/terraario ja loisteputki olisi syytä hommata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295614Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144204Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512890Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3111447Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148