Moi,
aloitin lukee vast mangaa enkä ole koskaan ennen lukenut. Mihin suuntaan pitää lukee, tiiän jo että aloita oikealta vasemmalle lukee mutta luenko alhaalta ylös ja ylhäältä alas vai ihan normaalisti vai ylhäältä alas alhaalta ylös vai miten???
PS. Vastaa pian!
Aloitin lukee just mangaa
6
2663
Vastaukset
- Sunnikka
Eli peilaamatonta mangaa siis luetaan vain oikealta vasemmalle, ei siinä pitäisi olla mitään kummempaa. Samalla tavalla kuin lukisit vasemmalta oikealle.
Eli vaihe 1: avaa mangakirja.
Vaihe 2: Kohdista silmäyksesi oikean sivun oikeaan yläkulmaan.
Vaihe 2: Siirry (edelleen saman sivun) vasempaan yläkulmaan.
Vaihe 3: Siirry (edelleen saman sivun) oikeaan reunaan.
Jne...
eli vähän kuin katsoisit kirjan peilikuvaa, ei muuta kikkailua.- Joku_Mu..
Ottaen huomioon, että peilaukset eivät ole aina samanjasia kuin esim. Aku Ankka, manga on yleensä erittäin sekavaa, mustavalkoista ja ohjausnuolia ei taida löytyä mistään sarjasta(mun tietääkseni)
Kuitenkin tarkotuksena oli sanoa että tossa kuvassa huomma miten erilaisesti puhekuplat menee verrattuna muihin sarjakuviin. Myös tollasten päällekkäin olevien kuvien vieressä olevien kuvien lukusuunta on erilainen. toivottavasti tajusit...
http://blog.ameba.jp/user_images/fc/a9/10007538087.jpg
- dekkari12
kuules .swun pitää lukee ylhäältä oikealta alas vasemmalle.tajusitko.
- Anonyymi
E.
- nykynuorisoa..
niin uusavutonta ettei kirjaakaan osata lukea. Kokeilemallahan se selviää viimeistään! Jeez!
- Anonyymi
Mä kyl päättelin ihan ite sillon ilman minkäänlaista googletusta tai kysymistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279