Olipas yllätys kuinka huonosti Ylivieskan terveyskeskusen vuodeosaston vanhuksia hoidetaan.Kävin äitiäni katsomassa, ihmettelin kun kakka ja pissit oli housuun tullut,niin ei saanut apua vaikka pyysi.Sanottiin vain et oleppas hiljaa ja lähdettiin kahville kaikessa rauhassa,et tämmöistä on hoito Ylivieskassa.
vanhustenhoito
55
5576
Vastaukset
- .............
kolikolla on toinenkin puoli. Katsos ei hoitajat pysty jokaisen omaisen pillin mukaan juoksemaan vaan kyseisessä tapauksessa priorisointi on kaiken a ja o. Jos hoitajien kahvitunti on juuri silloin kun vellit on housussa niin se pysyy kyllä siellä housussa vartin pitempäänkin..ne ei sieltä karkaa. Kahvin jälkeen käydään KAIKKI potilaat läpi ja vaihdetaan / kuivitetaan vermeet. Tuollaista helv*** prvoilua ei kannata tänne heitellä jos asioista ei oikeesti tiedä mitään.
- petteri ihmetelijä
ole provoilua vaan täyttä totta.Sanoppas miksi sitte kaikki menee yhtä aikaa kahville,ja vaikka potilas apua pyyttää ,ja omaiset niin apua ei saa.Toivottavasti joudut samaan tilanteeseen joskus itse , et ne vellit on housussa tunnin.Ja peräpääsi on veres lihalla,muistele sitten mitä joskus kirjoitit.Vanhuus se sinulleki tulee,ja apua tulet tarvitsemaan jos elon päiviä suodaan.
- .........
petteri ihmetelijä kirjoitti:
ole provoilua vaan täyttä totta.Sanoppas miksi sitte kaikki menee yhtä aikaa kahville,ja vaikka potilas apua pyyttää ,ja omaiset niin apua ei saa.Toivottavasti joudut samaan tilanteeseen joskus itse , et ne vellit on housussa tunnin.Ja peräpääsi on veres lihalla,muistele sitten mitä joskus kirjoitit.Vanhuus se sinulleki tulee,ja apua tulet tarvitsemaan jos elon päiviä suodaan.
Älähän vedä sitä maapalloa nenuun. Yleensä kyllä hoitajat menevät kahvitunnille vuorotellen mutta jos vuorossa on vain muutama hoitaja niin tokkos sitä pitää yksitellen käydä.
Uskon sinun itsesi olevan aiemmin vanhus kuin meikäläinen ;) mutta tottakai toivon ettei ketään jätetä makoilemaan vellit housuissa pitkään. Kuitenkin olisi sinunkin huomioitava, että hoitajat eivät voi käydä kokoajan tarkastelemassa vaippoja siinä toivossa/pelossa, että omaiset sattuvat olemaan niin pikkutärkeitä ja ajatteleavt vain omaa mummoansa/pappaansa. Jos hoitajat juoksenetelevat sen mukaan mitä omaiset käskevät niin silloin naapurin mummulla vellit pysyvät housussa sen pari tuntia kun häntä ehditä hoitaa.. - petteri ihmettelijä
......... kirjoitti:
Älähän vedä sitä maapalloa nenuun. Yleensä kyllä hoitajat menevät kahvitunnille vuorotellen mutta jos vuorossa on vain muutama hoitaja niin tokkos sitä pitää yksitellen käydä.
Uskon sinun itsesi olevan aiemmin vanhus kuin meikäläinen ;) mutta tottakai toivon ettei ketään jätetä makoilemaan vellit housuissa pitkään. Kuitenkin olisi sinunkin huomioitava, että hoitajat eivät voi käydä kokoajan tarkastelemassa vaippoja siinä toivossa/pelossa, että omaiset sattuvat olemaan niin pikkutärkeitä ja ajatteleavt vain omaa mummoansa/pappaansa. Jos hoitajat juoksenetelevat sen mukaan mitä omaiset käskevät niin silloin naapurin mummulla vellit pysyvät housussa sen pari tuntia kun häntä ehditä hoitaa..ei ole kysymys tärkeydestä vaan huonosta hoidosta.Sen kuulee pitkin kylää kun korvansa auki pitää,ja on omin silmin nähnyt.Ja jos hoitajia on samaan aikaan 6 kahvilla niin ei se ole muutama silloin,vaan useampi.
- välinpitämätön
petteri ihmettelijä kirjoitti:
ei ole kysymys tärkeydestä vaan huonosta hoidosta.Sen kuulee pitkin kylää kun korvansa auki pitää,ja on omin silmin nähnyt.Ja jos hoitajia on samaan aikaan 6 kahvilla niin ei se ole muutama silloin,vaan useampi.
asioiden hoito levinny vähä joka paikkaan.
Päättäjät ja kaupungin johto näyttäny huonoo mallia. - Jay74
välinpitämätön kirjoitti:
asioiden hoito levinny vähä joka paikkaan.
Päättäjät ja kaupungin johto näyttäny huonoo mallia.Toivottavasti allekirjoittanut hoitaja saa vanhuutensa päivillä samanlaisen "hoidon". Nämä vanhukset ovat rakentaneet tätä maata,että sinäkin saat istua siellä kahvituvassa,kun toisella on vellit housuissa eikä pysty enää itse itsestään huolehtimaan.
Tämä ei ole valitettavsti vain Ylivieskan ongelma vaan koskee koko maan sairaalahoidon tilaa.
Vaihda alaa. - yoko 2
......... kirjoitti:
Uskon sinun itsesi olevan aiemmin vanhus kuin meikäläinen ;) mutta tottakai toivon ettei ketään jätetä makoilemaan vellit housuissa pitkään. Kuitenkin olisi sinunkin huomioitava, että hoitajat eivät voi käydä kokoajan tarkastelemassa vaippoja siinä toivossa/pelossa, että omaiset sattuvat olemaan niin pikkutärkeitä ja ajatteleavt vain omaa mummoansa/pappaansa. Jos hoitajat juoksenetelevat sen mukaan mitä omaiset käskevät niin silloin naapurin mummulla vellit pysyvät housussa sen pari tuntia kun häntä ehditä hoitaa..Luin ihmeissäni"hoitajan"komenttia vanhustenhoito.Olen itse etelässä asuva hoitoalan työntekijä ja olen lähtöisin ylivieskasta.Valitettavasti olen huomannut saman asian käydessäni katsomassa omaistani ettei homma siellä oikein pelaa.En ole omassa työssäni nähnyt vastaavanlaista kohtelua vanhuksille se perushoitokin on jollekin hoitajalle liikaa.Mieluummin käytetään aika siihen oman psyykkeen hoitamiseen ja pitkiin kahvitaukoihin ei muisteta mitä varten siellä ollaan ja saadaan vielä siitä palkkaakin.Olen omin silmin nähnyt, että hoitajat kokoontuvat yhtä aikaa kaville se ei kyllä muissa sairaaloissa toimisi, mutta ylivieskassa toimii.Olisiko kenties siellä ylilääkärillä tarkistamisen paikka laadun suhteen ettei mene loputkin maineesta.Sanoisin sinulle "hoitaja" että mieti minkä takia olet valinnut juuri tämän alan?
- s-87
Jay74 kirjoitti:
Toivottavasti allekirjoittanut hoitaja saa vanhuutensa päivillä samanlaisen "hoidon". Nämä vanhukset ovat rakentaneet tätä maata,että sinäkin saat istua siellä kahvituvassa,kun toisella on vellit housuissa eikä pysty enää itse itsestään huolehtimaan.
Tämä ei ole valitettavsti vain Ylivieskan ongelma vaan koskee koko maan sairaalahoidon tilaa.
Vaihda alaa.Olet väärällä alalla, tekisit työtä joka sinua kiinnostaa kuin pelkkä palkan nostaminen.
Toivon että sinäkin koet saman hoidon sitten kun olet vanha ja kykenemätön tulemaan toimeen enää omillasi ja tarvit apua ja sinua hoidetaan/kohdellaan noin.
Mitäs sitten kun oma äitisi/isäsikin tulevat joskus olemaan samassa tilanteessa ja minä kohtelisin heitä noin kuin sinä työksesi... Toivon että siellä sinussakin olisi jonkun verran kunnioitusta vanhuksia kohtaan ja myötätuntoa siitä että kyseessä voisi olla oma äitisi tai isäsi. - ...........
yoko 2 kirjoitti:
Luin ihmeissäni"hoitajan"komenttia vanhustenhoito.Olen itse etelässä asuva hoitoalan työntekijä ja olen lähtöisin ylivieskasta.Valitettavasti olen huomannut saman asian käydessäni katsomassa omaistani ettei homma siellä oikein pelaa.En ole omassa työssäni nähnyt vastaavanlaista kohtelua vanhuksille se perushoitokin on jollekin hoitajalle liikaa.Mieluummin käytetään aika siihen oman psyykkeen hoitamiseen ja pitkiin kahvitaukoihin ei muisteta mitä varten siellä ollaan ja saadaan vielä siitä palkkaakin.Olen omin silmin nähnyt, että hoitajat kokoontuvat yhtä aikaa kaville se ei kyllä muissa sairaaloissa toimisi, mutta ylivieskassa toimii.Olisiko kenties siellä ylilääkärillä tarkistamisen paikka laadun suhteen ettei mene loputkin maineesta.Sanoisin sinulle "hoitaja" että mieti minkä takia olet valinnut juuri tämän alan?
Jotenkin tuntuu, että asiat on ymmärretty nyt väärin. Enhän minä sitä sano, että vanhuksia pitäisi jättää jaskat hoousussa odotteleen vaan HALOO hoitajilla ei ole yleensä aikaa. Mielestäni hoitajille pitää suoda se kahvivartti olla hetken ilman jatkuvaa juoksemista omaisten pillin mukaan. Rahan takia tätä ei kukaan hoitaja tee..ymmärrätte varmaan. Tämä oli se minun pointti. Itsekään en ymmärrä jos kuusi hoitajaa menee yhtäaikaa kahville mutta kuten aiemmin annoin ymmärtää niin muutamalle sen suon JOPA yhtäaikaa. Toiseksi en edes asu ylivieskassa ja kolmanneksi...no joo antaa olla!
- purple69
........... kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että asiat on ymmärretty nyt väärin. Enhän minä sitä sano, että vanhuksia pitäisi jättää jaskat hoousussa odotteleen vaan HALOO hoitajilla ei ole yleensä aikaa. Mielestäni hoitajille pitää suoda se kahvivartti olla hetken ilman jatkuvaa juoksemista omaisten pillin mukaan. Rahan takia tätä ei kukaan hoitaja tee..ymmärrätte varmaan. Tämä oli se minun pointti. Itsekään en ymmärrä jos kuusi hoitajaa menee yhtäaikaa kahville mutta kuten aiemmin annoin ymmärtää niin muutamalle sen suon JOPA yhtäaikaa. Toiseksi en edes asu ylivieskassa ja kolmanneksi...no joo antaa olla!
Mikä teidän aikanne vie se on paskanjauhanta ja kahvittelutauot.
- Mariam
purple69 kirjoitti:
Mikä teidän aikanne vie se on paskanjauhanta ja kahvittelutauot.
et selvästikään työskentele alalalla, kun väität moista.
Työskentelen tk:ssa, mutta en ylivieskassa (en ole myöskään hoitaja), mutta näen päivittäin mitä hoitajien työ on.
Toki hoitajiakin on erilaisia, mutta yleisesti on ainakin meillä, että ne sallitutkin tauot ja jopa ruokatauotkin tekee välillä tiukkaa, että ehtii pitämään.
En kehoita sinua edes kokeilemaan alaa, koska sinusta ei selvästikään alalle ole. Kaltaisellesi urpolle on turhaa selittää yhtään mitään, usko mitä huvittaa. - petteri ihmettelijä
Mariam kirjoitti:
et selvästikään työskentele alalalla, kun väität moista.
Työskentelen tk:ssa, mutta en ylivieskassa (en ole myöskään hoitaja), mutta näen päivittäin mitä hoitajien työ on.
Toki hoitajiakin on erilaisia, mutta yleisesti on ainakin meillä, että ne sallitutkin tauot ja jopa ruokatauotkin tekee välillä tiukkaa, että ehtii pitämään.
En kehoita sinua edes kokeilemaan alaa, koska sinusta ei selvästikään alalle ole. Kaltaisellesi urpolle on turhaa selittää yhtään mitään, usko mitä huvittaa.itse näyt olevan melekonen inisijä.Sinusta ei varmaan kukaan tyäpaikalla tykkää,ainakin sopii sinun imakoosi olet niin itseäsi täynä.Ja jos et ole käynyt Ylivieskan tk:ssa,niin turhaan puolustelet.Käy ensin katsomassa ja kirjoittele sitten,siellä tapahtuu paljon muutaki kuin kakat housuun jätetään.Ja hyvijä hoitajia on sieläki,mut semmoset jotka ei hoida tehtävijään niin pitäs vaihtaa pois. Ps koitahan katsoa aamulla peiliin ,ja mieti mitä ne työkaverit sinusta ressukasta puhuvat selän takana. Huomaat varmaan, et puheet loppuvat kun tulet toisten porukkaan.
- Mariam
itse näyt olevan melekonen inisijä.Sinusta ei varmaan kukaan tyäpaikalla tykkää,ainakin sopii sinun imakoosi olet niin itseäsi täynä.Ja jos et ole käynyt Ylivieskan tk:ssa,niin turhaan puolustelet.Käy ensin katsomassa ja kirjoittele sitten,siellä tapahtuu paljon muutaki kuin kakat housuun jätetään.Ja hyvijä hoitajia on sieläki,mut semmoset jotka ei hoida tehtävijään niin pitäs vaihtaa pois. Ps koitahan katsoa aamulla peiliin ,ja mieti mitä ne työkaverit sinusta ressukasta puhuvat selän takana. Huomaat varmaan, et puheet loppuvat kun tulet toisten porukkaan.
kyllä ne vaan töissä tykkää, tai sitte olen niin itseäni täynnä, etten huomaa.
Okei, yks on joka ei tykkää, mutta ei haittaa (tunne on molemminpuolinen)
Miten minusta vaan tuntuu, että menet mihin tahansa tk:n vuodeosastolle niin sinusta tuntuu, että potilaat ovat vailla hoitoa, kun hoitajat juoruilevat/istuvat kahvilla.
Mikä sinulla mättää, on asenteesi. On hankalia omaisia ja sitten sellaisia joitten kanssa on helppo kommunikoida. Sinä kuulut asenteesi perusteella noihin hankaliin. Se nyt vaan on niin, että jos potilaita on paljon ja hoitajia vähän, niin ne vellit siellä housuissa joutuu vähän aikaa odottamaan, omaisista huolimatta.
Palkkaa omaisellesi yksityinen hoitaja, niin ei tarvi kitistä moisia.
Nyt Petteri pitää suuren suunsa kiinni. - petteri ihmettelijä
Mariam kirjoitti:
Miten minusta vaan tuntuu, että menet mihin tahansa tk:n vuodeosastolle niin sinusta tuntuu, että potilaat ovat vailla hoitoa, kun hoitajat juoruilevat/istuvat kahvilla.
Mikä sinulla mättää, on asenteesi. On hankalia omaisia ja sitten sellaisia joitten kanssa on helppo kommunikoida. Sinä kuulut asenteesi perusteella noihin hankaliin. Se nyt vaan on niin, että jos potilaita on paljon ja hoitajia vähän, niin ne vellit siellä housuissa joutuu vähän aikaa odottamaan, omaisista huolimatta.
Nyt Petteri pitää suuren suunsa kiinni.väärin.Päin vastoin minusta tykätään kovastikki peräti sairaalassaki, jossa joudun jatkuvasti käymään ja olemaan.Olenki itse saanut hyvän hoidon,mutten kyseisessä Ylivieskan sairaalasta josta oli kyse.Mut sinä kyllä tunnut olevan itsejäsi täynä,minä tohdin lähteä kyllä omanpaikkakuntani sairaalasta kysymään olenko hankala tapaus mut entäs sinä.Arvatenki jos on yks hankala tapaus, niin on varmaan sinulla niitä muitaki tapauksia jotka ei tykkää.
- Iitunentaas
väärin.Päin vastoin minusta tykätään kovastikki peräti sairaalassaki, jossa joudun jatkuvasti käymään ja olemaan.Olenki itse saanut hyvän hoidon,mutten kyseisessä Ylivieskan sairaalasta josta oli kyse.Mut sinä kyllä tunnut olevan itsejäsi täynä,minä tohdin lähteä kyllä omanpaikkakuntani sairaalasta kysymään olenko hankala tapaus mut entäs sinä.Arvatenki jos on yks hankala tapaus, niin on varmaan sinulla niitä muitaki tapauksia jotka ei tykkää.
Petteri painu nyt ***uun ihmettelemään täältä!
- vilho 2
Mariam kirjoitti:
Nyt Petteri pitää suuren suunsa kiinni.missä se petteri on mainut, että hoitajat juoruilevat.Kysehän oli hoidosta ja kahville menosta.Turhaan aloit syyttelemään. Olet henkilökohtaisesti tainnut kuulla,kun hoitajat juoruilevat, koska pystyt noin sanomaan.
- ???
Iitunentaas kirjoitti:
Petteri painu nyt ***uun ihmettelemään täältä!
vieskalaisen älykkys määräinen komentti.
- Mariam
vilho 2 kirjoitti:
missä se petteri on mainut, että hoitajat juoruilevat.Kysehän oli hoidosta ja kahville menosta.Turhaan aloit syyttelemään. Olet henkilökohtaisesti tainnut kuulla,kun hoitajat juoruilevat, koska pystyt noin sanomaan.
varmasti kyllä olen kuullut ihan henkilökohtaisesti, kun hoitajat/muu henkilökunta juoruilee :) Onko se nyt niin ihmeellistä? :D
Jos olet työelämässä tiedät juoruilu ilmiön itsekin.Sitä tekevät lähes kaikki ihmiset sairaaloissa, kaupassa, pankissa ym.ym. Sairaaloiden/tk:n kahvihuoneessakin rupattelua monesti (omaiset varsinkin) kutsuvat juoruiluksi.
Yleinen harhaluulo on, että hoitajat juoruilevat ja istuvat kahvia juoden ja potilaat jää hoitamatta. (en nyt muista oliko se Petteri joka syytti juoruilusta)
Usein vierailuajat on ajoitettu juuri silloin, kun henkilökunnilla on tauot. Siitä saattaa syntyä vaikutelma, että he eivät muuta tee kun istuvat.
Voi teitä, teille tekisi hyvää seurata edes yksi työpäivä jossakin vastaavassa laitoksessa, niin näkisitte mitä hoitajien työ on. - Mariam
väärin.Päin vastoin minusta tykätään kovastikki peräti sairaalassaki, jossa joudun jatkuvasti käymään ja olemaan.Olenki itse saanut hyvän hoidon,mutten kyseisessä Ylivieskan sairaalasta josta oli kyse.Mut sinä kyllä tunnut olevan itsejäsi täynä,minä tohdin lähteä kyllä omanpaikkakuntani sairaalasta kysymään olenko hankala tapaus mut entäs sinä.Arvatenki jos on yks hankala tapaus, niin on varmaan sinulla niitä muitaki tapauksia jotka ei tykkää.
jollekin muullekin, niin Petterillekin tekisi hyvää mennä kokonaiseksi päiväksi tk:n vuodeosastolle (minkä tahansa kaupungin)seuraamaan potilaiden hoitoa, niin näkisi mitä se työ on. Tietäisit sitten mistä puhut.
- petteri ihmettelijä
Mariam kirjoitti:
jollekin muullekin, niin Petterillekin tekisi hyvää mennä kokonaiseksi päiväksi tk:n vuodeosastolle (minkä tahansa kaupungin)seuraamaan potilaiden hoitoa, niin näkisi mitä se työ on. Tietäisit sitten mistä puhut.
on oltu siellä osastolla hoidossa.Ja en ole valittanu omasta hoidosta,hyvän hoidon olen saanut omalla paikkakunnalla. Hoitajat olleet ystvällisiä aina ,enkä ole sanonu hoitajia juoruilijoiksi ja varmasti kiitän aina hyvästä hoidosta. Sen ovat ansaineet ainaki oman kaupungin hoitajat .Mut nyt olikin kysymys vanhusten hoidosta Ylivieskassa.
- Jay74
........... kirjoitti:
Se koira älähtää,johonka kalikka kolahtaa... =D
- yoko 2
Mariam kirjoitti:
varmasti kyllä olen kuullut ihan henkilökohtaisesti, kun hoitajat/muu henkilökunta juoruilee :) Onko se nyt niin ihmeellistä? :D
Jos olet työelämässä tiedät juoruilu ilmiön itsekin.Sitä tekevät lähes kaikki ihmiset sairaaloissa, kaupassa, pankissa ym.ym. Sairaaloiden/tk:n kahvihuoneessakin rupattelua monesti (omaiset varsinkin) kutsuvat juoruiluksi.
Yleinen harhaluulo on, että hoitajat juoruilevat ja istuvat kahvia juoden ja potilaat jää hoitamatta. (en nyt muista oliko se Petteri joka syytti juoruilusta)
Usein vierailuajat on ajoitettu juuri silloin, kun henkilökunnilla on tauot. Siitä saattaa syntyä vaikutelma, että he eivät muuta tee kun istuvat.
Voi teitä, teille tekisi hyvää seurata edes yksi työpäivä jossakin vastaavassa laitoksessa, niin näkisitte mitä hoitajien työ on.No ompas kummaa,kun puhutaan vierailuajoista ja kavitauoista en ole kyllä noin monta kertaa itse kerennyt istumaan kahvitauoilla kuin kysein henkilö.Pitäähän sitä töitäkin tehä välissä, mutta jos se on hänen tyylinsä tehä"töitä".Puhuu henkilö joka useamman kerran päivässä on käynyt katsomassa omaistaan ja nähnyt näitä kyseisiä kahvitaukoja.Eikä tauoissa mitään pahaa ole kyllähän ne kuuluvat kaikille, mutta jos näistä kärsii asiakas ja ns. potilas niin huonosti ovat silloin sen potilaan asiat, joka siellä sängynpohjalla makaa ja on toisista riippuvainen.Tietenkin voi vaihtoehtoisesti antaa niille vanhus paroille rauhottavia ja nukkutavia lääkityksiä niin ovatpa siitten ainakin pyyteetömiä.
- Mariam
yoko 2 kirjoitti:
No ompas kummaa,kun puhutaan vierailuajoista ja kavitauoista en ole kyllä noin monta kertaa itse kerennyt istumaan kahvitauoilla kuin kysein henkilö.Pitäähän sitä töitäkin tehä välissä, mutta jos se on hänen tyylinsä tehä"töitä".Puhuu henkilö joka useamman kerran päivässä on käynyt katsomassa omaistaan ja nähnyt näitä kyseisiä kahvitaukoja.Eikä tauoissa mitään pahaa ole kyllähän ne kuuluvat kaikille, mutta jos näistä kärsii asiakas ja ns. potilas niin huonosti ovat silloin sen potilaan asiat, joka siellä sängynpohjalla makaa ja on toisista riippuvainen.Tietenkin voi vaihtoehtoisesti antaa niille vanhus paroille rauhottavia ja nukkutavia lääkityksiä niin ovatpa siitten ainakin pyyteetömiä.
mikä Yoko/vilho oletkaan.
Montakohan kertaa tämä kyseinen henkilö on sitten mahtanut taukoja pitää :) Mainitkohan niistä jossain?
Kukahan tämä salaperäinen henkilö mahtaa olla? :D
Hommatkaa lisää rahaa millä palkata lisää henkilökuntaa niin saavat hoitajaparat taukonsa pitää, eikä vanhusparkojen tarvi vellit housuissa olla.
Ei hemmetti soikoon, turhaa tämä kinaaminen. Tässä ketjussa kommentoivat sellaiset puupäät, jotka eivät ole varmasti päivääkään työskennelleet alalla, eivätkä tiedä mistä puhuvat.
Toisaalta huvittaa, kun itse tietää ja jatkuvasti näkee, mitä laitoksissa eläminen ja työskentely on, mikä ulkopuolisesta saattaa näyttää toiselta.
Anti olla, kuten sanoin käykää seuraamassa edes päivä kyseisessä paikassa, niin saattaa maailmankuva hiukan avartua. - petteri ihmettelijä
Mariam kirjoitti:
Montakohan kertaa tämä kyseinen henkilö on sitten mahtanut taukoja pitää :) Mainitkohan niistä jossain?
Hommatkaa lisää rahaa millä palkata lisää henkilökuntaa niin saavat hoitajaparat taukonsa pitää, eikä vanhusparkojen tarvi vellit housuissa olla.
Ei hemmetti soikoon, turhaa tämä kinaaminen. Tässä ketjussa kommentoivat sellaiset puupäät, jotka eivät ole varmasti päivääkään työskennelleet alalla, eivätkä tiedä mistä puhuvat.
Toisaalta huvittaa, kun itse tietää ja jatkuvasti näkee, mitä laitoksissa eläminen ja työskentely on, mikä ulkopuolisesta saattaa näyttää toiselta.
Anti olla, kuten sanoin käykää seuraamassa edes päivä kyseisessä paikassa, niin saattaa maailmankuva hiukan avartua.sopivasti kun mainitsit laitoksissa olemisesta.Olen ollut kahdessaki laitoksessa töissä.Toinen oli palvelutalo ja toinen oli huonompikuntoisten hoitolaitos.Tuli seurattua useampi vuosi sitä toimintaa,et kyllä tiedetään nämä touhut.Mut nyt oli kysymys Ylivieskan sairaalasta ,vuodepotilaana olevien vanhusten hoidosta ja kohtelusta.
- .................
sopivasti kun mainitsit laitoksissa olemisesta.Olen ollut kahdessaki laitoksessa töissä.Toinen oli palvelutalo ja toinen oli huonompikuntoisten hoitolaitos.Tuli seurattua useampi vuosi sitä toimintaa,et kyllä tiedetään nämä touhut.Mut nyt oli kysymys Ylivieskan sairaalasta ,vuodepotilaana olevien vanhusten hoidosta ja kohtelusta.
Pistetäänpä piste tälle jutulle ja sovitaan, että jokainen taaplaa tavallaan. Kyllähän hoitajia on monenmoisia mutta aloittaja yleisti koko ylivieskan yhden osaston henkilökunnan tällä provo viestillään (. Jos Petteri ihmettelee vieläkin toimintaa niin ehdotan, että tulee ylivieskan tk:een juttelemaan ylihoitajan / johtavan lääkärin kanssa palaveriin. Tällainen ei katsos jatkua..YLIVIESKASSA!! :))))
- petteri ihmettelijä
................. kirjoitti:
Pistetäänpä piste tälle jutulle ja sovitaan, että jokainen taaplaa tavallaan. Kyllähän hoitajia on monenmoisia mutta aloittaja yleisti koko ylivieskan yhden osaston henkilökunnan tällä provo viestillään (. Jos Petteri ihmettelee vieläkin toimintaa niin ehdotan, että tulee ylivieskan tk:een juttelemaan ylihoitajan / johtavan lääkärin kanssa palaveriin. Tällainen ei katsos jatkua..YLIVIESKASSA!! :))))
sinä provona otat tämän asijan.Niin taaplaa sinä mallilas,mut sillä asenteella ei asijat korjaanu.
- .....
sinä provona otat tämän asijan.Niin taaplaa sinä mallilas,mut sillä asenteella ei asijat korjaanu.
Ei muuta kuin yhteyksiä ykan tk:een. Piste!
- yoko 2
Mariam kirjoitti:
Anti olla, kuten sanoin käykää seuraamassa edes päivä kyseisessä paikassa, niin saattaa maailmankuva hiukan avartua.Ethän nyt varmaan lukenut tekstiäni kunnolla.Onko sulla ehkä ymmärtämys vaikeuksia?Sitä paitsi, jos vielä puhut siitä hoitoalalla työskentelemisestä käyppäs katsomassa isompia sairaaloita, kuika siellä pidetään kahvitauot.Oletko kenties ennustaja ja mistäs sinä sen tiedät olenko minä töissä siellä kyseisessä isossa sairaalassa.Nythän on kyllä tietenkin tässä kysymyksessä ihmisten hyvä hoito ja siihen käytetty aika eikä pelkästään kahvitauot.Toivottavasti hoitoalan henkilö varsinkin muistaa sen että töitä tehdään ihmisillä ja parempi on käyttää se aika hyvin siihen työhön eikä muihin haihatteluihin.Olen myös huomannut tässä keskustelussa sen,että missä hoitajan hermot on,kun ei kestä kummoista kommenttia ja kritiikiä.Pelottaa ajatuskin kuinka potilaan käy,jos hermot ei kestä jo jonkun akuutin tilanteenkin kohdatessa.Olen omassa työssäni valmis ottamaan niin hyvää palautetta kuin huonoakin se on sitä ammatti taitoa kuin, myös.Kaikesta oppii ja emme ole täydellisiä kukaan, mutta jokaisen on kuitenkin työstään huolehdittava tai ainakin olisi.
- Mariam
yoko 2 kirjoitti:
Ethän nyt varmaan lukenut tekstiäni kunnolla.Onko sulla ehkä ymmärtämys vaikeuksia?Sitä paitsi, jos vielä puhut siitä hoitoalalla työskentelemisestä käyppäs katsomassa isompia sairaaloita, kuika siellä pidetään kahvitauot.Oletko kenties ennustaja ja mistäs sinä sen tiedät olenko minä töissä siellä kyseisessä isossa sairaalassa.Nythän on kyllä tietenkin tässä kysymyksessä ihmisten hyvä hoito ja siihen käytetty aika eikä pelkästään kahvitauot.Toivottavasti hoitoalan henkilö varsinkin muistaa sen että töitä tehdään ihmisillä ja parempi on käyttää se aika hyvin siihen työhön eikä muihin haihatteluihin.Olen myös huomannut tässä keskustelussa sen,että missä hoitajan hermot on,kun ei kestä kummoista kommenttia ja kritiikiä.Pelottaa ajatuskin kuinka potilaan käy,jos hermot ei kestä jo jonkun akuutin tilanteenkin kohdatessa.Olen omassa työssäni valmis ottamaan niin hyvää palautetta kuin huonoakin se on sitä ammatti taitoa kuin, myös.Kaikesta oppii ja emme ole täydellisiä kukaan, mutta jokaisen on kuitenkin työstään huolehdittava tai ainakin olisi.
tekstejäsi ja voin varmaksi sanoa, että sinä et ole missään sairaalassa töissä.
Sinä jos olet töissä jossakin, niin tee 8tuntia putkeen töitä syömättä ja juomatta.
En ole hoitaja, työskentelen sairaalassa kylläkin.
Kirjoitin sen jo alussa, mutta SINÄ ET YMMÄRTÄNYT!! - yoko 2
Mariam kirjoitti:
tekstejäsi ja voin varmaksi sanoa, että sinä et ole missään sairaalassa töissä.
Sinä jos olet töissä jossakin, niin tee 8tuntia putkeen töitä syömättä ja juomatta.
En ole hoitaja, työskentelen sairaalassa kylläkin.
Kirjoitin sen jo alussa, mutta SINÄ ET YMMÄRTÄNYT!!Ennustaja erkki raunioko sieltä vastaillee taas.Koitappa nyt päättää missä sinä olet töissä ja missä sun paikkas on!Ei voi muuta kuin nauraa anteeksi vain sultahan palaa aivan tyystin roput
- Mariam
yoko 2 kirjoitti:
Ennustaja erkki raunioko sieltä vastaillee taas.Koitappa nyt päättää missä sinä olet töissä ja missä sun paikkas on!Ei voi muuta kuin nauraa anteeksi vain sultahan palaa aivan tyystin roput
ei pala roppu (vielä) ei mutta isolla piti kirjoittaa, kun ei mene perille ei.
Sairaalassa työskentelee sairaanhoitajia, lähi/perushoitajia, sairaala-apulaisia, huoltomiehiä, lääkäreitä, toimistotyöntekijöitä (osastosihteerit ym. fysioterapeutit, lähetit ym.ym
mistä sinä et (heikolla yleistietämyksellä) ole ilm. kuullutkaan...ei ennustajia työpaikallani (siellä sairaalassa)tietääkseni, ainakaan palkattuja.
Mitä muuta haluat tietää ;) - yoko 2
Mariam kirjoitti:
ei pala roppu (vielä) ei mutta isolla piti kirjoittaa, kun ei mene perille ei.
Sairaalassa työskentelee sairaanhoitajia, lähi/perushoitajia, sairaala-apulaisia, huoltomiehiä, lääkäreitä, toimistotyöntekijöitä (osastosihteerit ym. fysioterapeutit, lähetit ym.ym
mistä sinä et (heikolla yleistietämyksellä) ole ilm. kuullutkaan...ei ennustajia työpaikallani (siellä sairaalassa)tietääkseni, ainakaan palkattuja.
Mitä muuta haluat tietää ;)No nyt sinä tuolla kirjoituksellasi osoitit , ettei minun tarvitse tietääkään mitään sinun suustasi.Sieltä ei tule muuta kuin lapsellista narinaa.Kappas kummaa et siellä sairaalassa on niin moniammatillisia työntekijöitä en ole tiennytkään!heh,heh niin ja siinä ennustajasta puheen ollen et vieläkään ymmärrä.(:
- Mariam
yoko 2 kirjoitti:
Ennustaja erkki raunioko sieltä vastaillee taas.Koitappa nyt päättää missä sinä olet töissä ja missä sun paikkas on!Ei voi muuta kuin nauraa anteeksi vain sultahan palaa aivan tyystin roput
Erkki vastailee sinulle ;) Nyt täytyy lopettaa, tämä tyhmä jankutus, kun ei tästä "keskustelusta" mitään saa irti, ja itse aihekin alkaa mennä asian vierestä, vai mitä?
- Mariam
yoko 2 kirjoitti:
minun pitäsisi tästä ennustaja Erkistä tietää??En minä tarvi hänen palveluksiaan, kun osaan ennustaa ihan itsekin ;) Ja tiedän enemmän kuin hän...;)
No joo, tämä ns "keskustelu" alkoi tosiaan mennä typeräksi kinaamiseksi puolin ja toisin vai mitä? Menee jo ohi aiheen...
Minä lopetan omalta osaltani, olen sitten ennustaja, tahi en.
Hyvät jatkot Yokolle kumminkin :) - yoko 2
Mariam kirjoitti:
minun pitäsisi tästä ennustaja Erkistä tietää??En minä tarvi hänen palveluksiaan, kun osaan ennustaa ihan itsekin ;) Ja tiedän enemmän kuin hän...;)
No joo, tämä ns "keskustelu" alkoi tosiaan mennä typeräksi kinaamiseksi puolin ja toisin vai mitä? Menee jo ohi aiheen...
Minä lopetan omalta osaltani, olen sitten ennustaja, tahi en.
Hyvät jatkot Yokolle kumminkin :)Nyt sinä ymmärsit mitä minä tarkoitin.Kaikkea hyvää sinnekin(:
- kuuleppas
itse näyt olevan melekonen inisijä.Sinusta ei varmaan kukaan tyäpaikalla tykkää,ainakin sopii sinun imakoosi olet niin itseäsi täynä.Ja jos et ole käynyt Ylivieskan tk:ssa,niin turhaan puolustelet.Käy ensin katsomassa ja kirjoittele sitten,siellä tapahtuu paljon muutaki kuin kakat housuun jätetään.Ja hyvijä hoitajia on sieläki,mut semmoset jotka ei hoida tehtävijään niin pitäs vaihtaa pois. Ps koitahan katsoa aamulla peiliin ,ja mieti mitä ne työkaverit sinusta ressukasta puhuvat selän takana. Huomaat varmaan, et puheet loppuvat kun tulet toisten porukkaan.
luo kirjoituksesi viimeinen lause toteutuessaan on työpaikkakiusaamista.Se on vakava rikos.Ethän vain ole se ressukka,joka niin tekee.Vilaseppa peiliin.
- zzzzxxx
........... kirjoitti:
ihan suoraa viivaa tuo sinun vuodatuksesi.Hoitajat on rahan takia töissä ja hoitjilla on aikaa tehdä työnsä.Joskus vain on kiireempää,kuten missä tahansa työssä.Vapaaehtoistyöt on niitä, joita tehdään ilman palkkaa.Esimerkiksi,kun omaiset käyvät syöttämässä vanhuksiaan.Se,että onko hoitajien palkka työn vaativuuteen nähden riittävä,on ihan oma juttunsa.Minun mielestä palkka ei ole riittävä.
- tykkänään
Mariam kirjoitti:
Nyt Petteri pitää suuren suunsa kiinni.Hankalia omaisia ei ole olemassakaan.Hankalia omaisiako ovat ne ihmiset jotka välittävät ja huolehtivat lähimmäisistään? Hekin voivat olla niitä sinun hankalia omaisia,jotka eivät uskalla sanoa hoitajille mitään.Vilkasehan kiireen ja "itsekylläisyytesi" keskellä pikaisesti peiliin,toivottavasti kirkkaast ja selvästi näkyy hoidosta ja huolenpidosta huolehtiva,vuorovaikutustaitoinen ammattilainen,hoitaja
- sama taas
tykkänään kirjoitti:
Hankalia omaisia ei ole olemassakaan.Hankalia omaisiako ovat ne ihmiset jotka välittävät ja huolehtivat lähimmäisistään? Hekin voivat olla niitä sinun hankalia omaisia,jotka eivät uskalla sanoa hoitajille mitään.Vilkasehan kiireen ja "itsekylläisyytesi" keskellä pikaisesti peiliin,toivottavasti kirkkaast ja selvästi näkyy hoidosta ja huolenpidosta huolehtiva,vuorovaikutustaitoinen ammattilainen,hoitaja
vastaan että kyllä on, piste. Toisekseen lue kunnolla ennenkuin kommentoit.
Peilistä ei suinkaan näy ammattitaitoista hoitajaa, koske minä EN OLE HOITAJA, enkä enää sitä jaksa toistella. - ylivieskassa
Jay74 kirjoitti:
Toivottavasti allekirjoittanut hoitaja saa vanhuutensa päivillä samanlaisen "hoidon". Nämä vanhukset ovat rakentaneet tätä maata,että sinäkin saat istua siellä kahvituvassa,kun toisella on vellit housuissa eikä pysty enää itse itsestään huolehtimaan.
Vaihda alaa.suuri ongelma...eipä ole muualla viel näi pahasti kohdalle tullut
- korjaus
Ylivieskassa on terveyskeskus...ei sairaalaa...TODELLAKAAN.
Kahvi- ja ruokatauot kuuluvat jokaisen työntekijän työhön, niin myös hoitajien. Välillä niiden pitäminen tosin on kuitenkin kiireisestä aikataulusta johtuen vaikeaa.
En kuitenkaan pysty mitenkään kuvittelemaan, että joku hoitajista voisi vastata Petteri ihmettelijän mainitsemälla tavalla omaisen(tai potilaan) avunpyyntöön. Tarvittessa potilaita lähdetään auttamaan vaikka kesken kahvitauon..
Mikäli tällainen tilanne todellakin on tapahtunut, olisi asiat hyvä selvittää kyseisessä paikassa eikä keskustelupalstalla kinastelemalla.- petteri ihmettelijä
se aikanaan selvitetäänkin.Mutta niin kauan kuin omainen on elossa,on parempi vaieta koska omaisen hoito saattaa huonontua entisestään.Keskustelu palstalla on hyvä tuoda asiat julki,koska se joka tapauksessa herättää kysymyksiä hoitotavoista omaisten ja hoitajien kesken.
- hehee
se aikanaan selvitetäänkin.Mutta niin kauan kuin omainen on elossa,on parempi vaieta koska omaisen hoito saattaa huonontua entisestään.Keskustelu palstalla on hyvä tuoda asiat julki,koska se joka tapauksessa herättää kysymyksiä hoitotavoista omaisten ja hoitajien kesken.
että jos valitat, niin omaisesi pidetään tahallaan paskat ja kuset housuissa??
Ihan porukalla koko henkilökunta liittoutuu kaltoinkohtelemaan omaistasi?? Kuulostaa hieman vainoharhaiselta ajattelulta.
Mitä sinä keskustelupalstalla "tuot julki" voi olla mitä tahansa soopaa, katsos kun täällä voi liioitella ja jopa valehdella. Mitä sinä luulet ei ole välttämättä tosi. Luulo ei ole tiedon väärti - petteri ihmettelijä
hehee kirjoitti:
että jos valitat, niin omaisesi pidetään tahallaan paskat ja kuset housuissa??
Ihan porukalla koko henkilökunta liittoutuu kaltoinkohtelemaan omaistasi?? Kuulostaa hieman vainoharhaiselta ajattelulta.
Mitä sinä keskustelupalstalla "tuot julki" voi olla mitä tahansa soopaa, katsos kun täällä voi liioitella ja jopa valehdella. Mitä sinä luulet ei ole välttämättä tosi. Luulo ei ole tiedon väärtikannata edes komentoida sinulle.Ei ole kyse vainoharhaisuudesta vaan hyvinvakavsta asiasta.
- tähtitähti
Nimimerkki Petteri jne olikin ottanut asian esille,kun oli apua hoitajalta pyytänyt,mutta saanut kirjoituksesta päätellen nuivan vastauksen.Täällä netissä voi keskustella näistä asioista ja on hyväkin keskustella.Ihmettelijä Pettei on oikeutetusti hämmästynyt ja pahoittanut mielensä vanhuksen puolesta.Minunkin milestäni apua pitää antaa pyydettäessäkin.Hyvin monessa työssä ja monella työntekijällä on joskus kova kiire ja kahvitauko siirtyy,ei se niin tavatonta ole.
- d-papu
Minustakin siellä on jotain vialla. Eräänä esimerkkinä: kaverini oli mennyt katsomaan dementoitunutta vanhempaansa illansuussa ja huomannut pöydällä lojuvat AAMUlääkkeet, jotka olivat jääneet ottamatta, eikö lääkkeistä huolehtiminen kuulu hoitajan tärkeimpiin työtehtäviin? Itse olen kohdannut siellä monenlaisia hoitajia, joitain hyvinkin ystävällisiä, mutta toisaalta taas joitakin töykeitä ja leipääntyneitä. Toivottavasti omat vanhempani aikanaan pääsevät vastuuntuntoisen hoitajan huomaan, eikä kohdalle satu juuri se välinpitämätön ja töykeä hoitaja.
- isoissakin sairaaloissa
asiat korjaantuvat keskustelemalla ehkäpä siksi, ettei meillä ole "nyt piste tälle keskustelulle"-poliiseja. Teillä niitä näyttää riittäävän joka lähtöön!
- keskustella kaikista
isoissakin sairaaloissa kirjoitti:
asiat korjaantuvat keskustelemalla ehkäpä siksi, ettei meillä ole "nyt piste tälle keskustelulle"-poliiseja. Teillä niitä näyttää riittäävän joka lähtöön!
asioista aina suoraan asianomaisten toimijoiden kanssa eikä nettipalstoilla! Nettipalstoilla ei korjata ensimmäistäkään itse asiaa, mutta varmaan nämä toimivat kanavana itsekullekin omien tunkkaisten höyryjen ulospäästämisessä...
- ihmettelijä hoitaja
että kirjoitit hoidosta.Hoitajat ovat työssä potilaita varten eli hoitamassa ja huolehtimassa heistä,kuten sinäkin asian oletit olevan.Valitettavaa on ,että aina löytyy hoitajia,jotka eivät osaa,pysty tai halua sitoutua työhönsä.Ja mitä tulee kahville menoon,niin työ ja virkarhtosopimuksen mukaan 8 tunnin työpäivään kuuluu yksi 15-20 min ruokatauko ja yksi 10 min kahvitauko työn ohessa.Tarkoittaa,että menet tauolle,kun työt sen sallii,ei ole vakinaista kelloaikaa tauolle.Toinen vaihtoehto on pitää tauko ja saa poistua työpaikaltakin,mutta se jatkaa työpäivääsi.Noloa,että hoitajille pitää sanoa,kun se pitäisi olla itsestään selvää ketä varten he ovat.
- petteri ihmettelijä
useista asiallista kannanotoista koskien vahustenhoitoa.Kävin tänäänki katsomassa äiti riepua sänkyssä,ja tulin kotiin niin oli eilen tullut niin asiallisia vastauksia. Et kyyneleet silmään väkisinki tulee,vaikka olen jo vanhemman puoleinen mies.Kiitän erityisesti ihmettelijä hoitajan kirjoituksesta ,ja tähti tähti nimierkillä kiroittanutta. Mut kaille kiitos, kun jaksatte paneutua asijallisesti keskusteluun.
- Ylivieskan omaishoit
Olen kanssasi samaa mieltä. Halutaan vaan vanhukset pois koko osastolta, ei hoideta asiallisesti. Jatkohoidosta ei etes oltu vielä varmoja...
Tuntuu, että mikä tässä on kun vanhuksia syrjitään. Ajatellen kuinka paljon he on meille rakentanut tätä maailmaa.
Tässä olisi monelle ajattelemista. - ykas
ei herrojen tartte tämmöisiä ajatella,niillä on varaa mennä yksityiseen palvelutaloon,nykyinen hallitus,
- Anonyymi
olen samaa mieltä
- Anonyymi
ei vain nykyinen hallitus,aina herrat menee yksityiseen hoitoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522186
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971423Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3411423- 1681291
- 681081
- 35978
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59940Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31939Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27872Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46849