Kasvien katkojat ???!!!

"romminokka"

Onko kenelläkään tietoa,mitkä kalat katkovat/syövät akvaarion kasvit???

6

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Mitä kasveja altaassa on ja mitä kaloja sieltä löytyy, montako kutakin? Altaan koko?
      Helpompi lähteä hakemaan syyllistä noiden perusteella.

      Vai etkö halua altaaseesi kasvinsyöjäkaloja ja haluat tietää mitä ne ovat?
      Altaan koko ja vesiarvot olis sitten hyvä tietää, että osaa ehdotella oikeita lajeja, jotka eivät pure kasveja...

      • "romminokka"

        akvaario ollut käytössä n.10v,koko 400l ei siis mikään pieni.kaikki oli hyvin viime syksyyn saakka,jolloin uusien kalojen mukana tuli tauti,joka tappoi kaikki kalat.Maahan tuoja kyllä korvasi meille osan kaloista.Uudet kalat voivat hyvin,mutta nyt menee kasveilla huonosti(ensinmäinen kerta kymmeneen vuoteen).Veden arvot ovat mittausten mukaan kohdallaan,voisiko joku uusista kaloista olla syyllinen kasvin huonoon kuntoon?Akvaariossa on 2avainkirjoahventa,5 partamonnia,4 tiikerinuoliaista,5kiiltomonnia,17 neontetraa,2 haibarpia,2 leväbarpia,2 sinirihmakalaa.kasvi jota mieluiten "pätkitään"ja revitään hiekasta on karkea viukalehti


      • UniQue88
        "romminokka" kirjoitti:

        akvaario ollut käytössä n.10v,koko 400l ei siis mikään pieni.kaikki oli hyvin viime syksyyn saakka,jolloin uusien kalojen mukana tuli tauti,joka tappoi kaikki kalat.Maahan tuoja kyllä korvasi meille osan kaloista.Uudet kalat voivat hyvin,mutta nyt menee kasveilla huonosti(ensinmäinen kerta kymmeneen vuoteen).Veden arvot ovat mittausten mukaan kohdallaan,voisiko joku uusista kaloista olla syyllinen kasvin huonoon kuntoon?Akvaariossa on 2avainkirjoahventa,5 partamonnia,4 tiikerinuoliaista,5kiiltomonnia,17 neontetraa,2 haibarpia,2 leväbarpia,2 sinirihmakalaa.kasvi jota mieluiten "pätkitään"ja revitään hiekasta on karkea viukalehti

        Selvä syyllinen kasvien tuhoamiseen on partamonnisi. Muutenkin niitä on altaassasi liikaa. 1-2 kpl naaraita ois hyvä tuohon akvaan. Jos sattuvat olemaan eri sukupuolta niin poikasia tulee takuu varmasti ja paljon. Myöskään urokset eivät tule toimeen keskenään.
        Myöskin haibarbit kasvavat ihan liian suureksi akvaarioosi. Ei sovi oikein mihinkään akvaarioon.


      • RRR
        UniQue88 kirjoitti:

        Selvä syyllinen kasvien tuhoamiseen on partamonnisi. Muutenkin niitä on altaassasi liikaa. 1-2 kpl naaraita ois hyvä tuohon akvaan. Jos sattuvat olemaan eri sukupuolta niin poikasia tulee takuu varmasti ja paljon. Myöskään urokset eivät tule toimeen keskenään.
        Myöskin haibarbit kasvavat ihan liian suureksi akvaarioosi. Ei sovi oikein mihinkään akvaarioon.

        Mulla on 2kpl uroksia 500l ja hyvin tulee toimeen..Mitä nyt "pieniä" kisailuja joskus ja reviirien tarkistusta ;OD


      • UniQue88
        RRR kirjoitti:

        Mulla on 2kpl uroksia 500l ja hyvin tulee toimeen..Mitä nyt "pieniä" kisailuja joskus ja reviirien tarkistusta ;OD

        Ei kannata kuitenkaan ottaa riskiä ottamalla kahta urospartista samaan akvaarioon. Vaikka joillain ne eläis ihan sulassa sovussa keskenään, ei se tarkoita silti sitä, että kaikilla tulis toimeen. Urospartikset saattavat olla jopa niin agressiivisia, että tappavat toisensa.


      • RRR
        UniQue88 kirjoitti:

        Ei kannata kuitenkaan ottaa riskiä ottamalla kahta urospartista samaan akvaarioon. Vaikka joillain ne eläis ihan sulassa sovussa keskenään, ei se tarkoita silti sitä, että kaikilla tulis toimeen. Urospartikset saattavat olla jopa niin agressiivisia, että tappavat toisensa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001106&posting=22000000019265412

        Mutta näyttää niitä olevan muillakin ;OD

        Jokainen tietysti harkitkoon omalta osaltaan...Mulla ei ole ollut mitään ONGELMIA niiden kanssa koska piiloja on tarpeeeksi ja ne ovat löytäneet omat reviirinsä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe