Kiertis

Keräiliä 1

Onko muuten 2006 kiertokiitäjää näkynyt missään runsaasti?? Itse en ole niinkään ahkerasti niitä jaksanut seurata, mutta 2 natua kuitenkin sain tupakan kukilta. Edellisvuosihan oli kiertiksille suotuisa. Tänävuonnahan oli etelänpäiväkiitäjää pilvin pimein ja toukkia vaikka kuinka. T: P. Hovi

4

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Nilla

ilmoitettu 33 yksilöä tähän mennessa vuodelle 2006. Jurva. Alavieska ja Joensuu pohjoisimmat, suurin osa havainnoista etelärannikolta, jossa asuua enemmistö havainnoitsijoista.

Todennäköisesti ehkä puolet lisää on havaittu, mutta ei ilmoitettu.

• Keräiliä1

Kiitokseni sinulle Milla!! No tosin vähäistä se sitten onkin ollut. Tietty niitä on paljon enempi jätetty ilmoittamatta, koska minultakin pääsi vielä 3 kpl karkuun. Etelän päiväkiitäjiähän oli taas pitkä´stä aikaa runsaasti ja niiden toukkia. Olikos se nyt 1996 kun päiviksiä oli tosi runsaasti?? Itse asustelen Raisiossa, eli lounaissuomessa. kIITOSETTÄ VASTASIT MINULLE! T:P.Hovi

• *Nilla
        Keräiliä1 kirjoitti:

Kiitokseni sinulle Milla!! No tosin vähäistä se sitten onkin ollut. Tietty niitä on paljon enempi jätetty ilmoittamatta, koska minultakin pääsi vielä 3 kpl karkuun. Etelän päiväkiitäjiähän oli taas pitkä´stä aikaa runsaasti ja niiden toukkia. Olikos se nyt 1996 kun päiviksiä oli tosi runsaasti?? Itse asustelen Raisiossa, eli lounaissuomessa. kIITOSETTÄ VASTASIT MINULLE! T:P.Hovi

ei ole milloinkaan (siis tunnettun historian aikana) ollut näin paljon liikkeellä kuin nyt vuonna 2006. Yleensä laji esiintyy vaeltajana massoittainkin, mutta tänä vuonna laji lisääntyi Suomessa ja seurauksena oli uskomaton määrä havaintoja!

Kiertokiitäjä on Suomessa (sanon itse) aina vaeltaja, vaikka muutama toukkahavainto onkin.
        Määrät vaihtelvat nollasta muutamiin kymmeniin vuosittain.

• Keräiliä1
        *Nilla kirjoitti:

ei ole milloinkaan (siis tunnettun historian aikana) ollut näin paljon liikkeellä kuin nyt vuonna 2006. Yleensä laji esiintyy vaeltajana massoittainkin, mutta tänä vuonna laji lisääntyi Suomessa ja seurauksena oli uskomaton määrä havaintoja!

Kiertokiitäjä on Suomessa (sanon itse) aina vaeltaja, vaikka muutama toukkahavainto onkin.
        Määrät vaihtelvat nollasta muutamiin kymmeniin vuosittain.

Hei Nilla! Kiitos vastauksestasi! Etelänpäiväkiitäjähän oli tänävuonna niin runsas, että varmaankin melkein jokaisella keräiliällä on nyt sellainen/sellaisia. Esim kaveri sai niitä yli 50kpletta ja 7 toukkaa. Kiertiksiä ei taida enää monikaan ilmoitella, sillä niistä on tullut ihan jokavuotinen laji ainakin lounaaseen. 2 Natua nappasin ja 3me pääsi karkuun. Enkä ollut kuin vain 2-3 tuntia niitä väijymässä. T: P.Hovi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      396
      2082
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1919
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      247
      1394
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      81
      1041
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      928
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      808
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      779
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      750
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      724
    Aihe