Kiertis

Keräiliä 1

Onko muuten 2006 kiertokiitäjää näkynyt missään runsaasti?? Itse en ole niinkään ahkerasti niitä jaksanut seurata, mutta 2 natua kuitenkin sain tupakan kukilta. Edellisvuosihan oli kiertiksille suotuisa. Tänävuonnahan oli etelänpäiväkiitäjää pilvin pimein ja toukkia vaikka kuinka. T: P. Hovi

4

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Nilla

ilmoitettu 33 yksilöä tähän mennessa vuodelle 2006. Jurva. Alavieska ja Joensuu pohjoisimmat, suurin osa havainnoista etelärannikolta, jossa asuua enemmistö havainnoitsijoista.

Todennäköisesti ehkä puolet lisää on havaittu, mutta ei ilmoitettu.

• Keräiliä1

Kiitokseni sinulle Milla!! No tosin vähäistä se sitten onkin ollut. Tietty niitä on paljon enempi jätetty ilmoittamatta, koska minultakin pääsi vielä 3 kpl karkuun. Etelän päiväkiitäjiähän oli taas pitkä´stä aikaa runsaasti ja niiden toukkia. Olikos se nyt 1996 kun päiviksiä oli tosi runsaasti?? Itse asustelen Raisiossa, eli lounaissuomessa. kIITOSETTÄ VASTASIT MINULLE! T:P.Hovi

• *Nilla
        Keräiliä1 kirjoitti:

Kiitokseni sinulle Milla!! No tosin vähäistä se sitten onkin ollut. Tietty niitä on paljon enempi jätetty ilmoittamatta, koska minultakin pääsi vielä 3 kpl karkuun. Etelän päiväkiitäjiähän oli taas pitkä´stä aikaa runsaasti ja niiden toukkia. Olikos se nyt 1996 kun päiviksiä oli tosi runsaasti?? Itse asustelen Raisiossa, eli lounaissuomessa. kIITOSETTÄ VASTASIT MINULLE! T:P.Hovi

ei ole milloinkaan (siis tunnettun historian aikana) ollut näin paljon liikkeellä kuin nyt vuonna 2006. Yleensä laji esiintyy vaeltajana massoittainkin, mutta tänä vuonna laji lisääntyi Suomessa ja seurauksena oli uskomaton määrä havaintoja!

Kiertokiitäjä on Suomessa (sanon itse) aina vaeltaja, vaikka muutama toukkahavainto onkin.
        Määrät vaihtelvat nollasta muutamiin kymmeniin vuosittain.

• Keräiliä1
        *Nilla kirjoitti:

ei ole milloinkaan (siis tunnettun historian aikana) ollut näin paljon liikkeellä kuin nyt vuonna 2006. Yleensä laji esiintyy vaeltajana massoittainkin, mutta tänä vuonna laji lisääntyi Suomessa ja seurauksena oli uskomaton määrä havaintoja!

Kiertokiitäjä on Suomessa (sanon itse) aina vaeltaja, vaikka muutama toukkahavainto onkin.
        Määrät vaihtelvat nollasta muutamiin kymmeniin vuosittain.

Hei Nilla! Kiitos vastauksestasi! Etelänpäiväkiitäjähän oli tänävuonna niin runsas, että varmaankin melkein jokaisella keräiliällä on nyt sellainen/sellaisia. Esim kaveri sai niitä yli 50kpletta ja 7 toukkaa. Kiertiksiä ei taida enää monikaan ilmoitella, sillä niistä on tullut ihan jokavuotinen laji ainakin lounaaseen. 2 Natua nappasin ja 3me pääsi karkuun. Enkä ollut kuin vain 2-3 tuntia niitä väijymässä. T: P.Hovi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      210
      2793
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2659
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      77
      1743
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      233
      1305
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1288
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1001
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      841
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      823
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      823
    Aihe