rinnan pistely

ihmetyttää

toissapäivänä oikean puoleisen rinnan alaosassa tuntui kipua jonkin aikaa ja meni sitten ohi. eilen samassa kohdassa tuntui muutama pisto. Tänään on vain kerran pistänyt. pisto tuntuu nuppineulan pistolta. Luin jostain että yksi rintasyövän oire on pistely. Millaista pistelyä rintasyövässä on?? mitään pattia en ole löytänyt. Myös rinnan alaosa on hieman kipeä siitä rintaliivin kaarituen kohdalta. Onko muilla naisilla tämän kaltaisia oireita? pitäisikö olla huolissaan?

21

23561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auts90

      oon 16v. j minulla aina joskus oikeassa rinnassa tuntuu pistely oikean rinna ylä kohdasta... Vaikka täähä saattaa olla vain niitä kun kasvuiässä rintoja aristaa tai jotai toho suuntaan.. mutta pelottaa:(
      En edes kehtaa alkaa puhumaan äidilleni tästä, mutta tosiaan, jos rintaan koskee niin siihen ei satu mutta välillä tuntuu jotai poltetta siinä... Apua..

      • ei huolta

        sinulla on normaalia kehitystä. saattaa jopa särkeä kovasti. kerro vain äidillesi. Särkylääkkeestä voi olla apua.


    • lääkäriin

      kannattaa näyttä lääkärille. Minulla oli kasvaimen kohdalla pistelyä ja vihlontaan. Itse patti oli kivuton.

      • Miiina

        Millä oireilla lähdit tutkimuksiin? Mitä tutkimuksia tehtiin? Oliko kyseessä pahanlaatuinen kasvain?


      • lääkäriin
        Miiina kirjoitti:

        Millä oireilla lähdit tutkimuksiin? Mitä tutkimuksia tehtiin? Oliko kyseessä pahanlaatuinen kasvain?

        löytyi rinnasta, sitä alkoi myös vihloa ja nipistellä. gynekologi tutki ja teki lähetteen mammografiaan, ultraääneen ja ohutneulanäytteeseen. Oli pahanlaatuinen.


      • oli samallalailla

        kuin sulla oli oireet..Kannattaa siis mennä lääkäriin..


    • äiti30

      Ajottaista pistelyä esiintynee varmasti kaikilla. Liittyisikö kuukautiskiertoon? Itselläni kiertoon liittyvät pistelyt/kuumotukset/jomotukset alkoivat vasta kolmekymppisenä. Ja ovat olleet voimakkaampia toisessa rinnassa. Rintasyöpään voi liittää niin monia oireita, toisaalta oireita ei ole välttämättä lainkaan. Ihan oman hyvinvoinnin vuoksi kannattaisi pidättäytyä ajattelemasta heti pahinta. Toki sikäli on hyvä olla valppaana, ettei jää oireiden jatkumista pitkään seuraamaan ja niiden poistumista itsekseen odottelemaan. Ja ehkä netti ei ole hyvä paikka omien oireiden tulkintaan. Jos vaivasi jatkuu/pitkittyy/vahvistuu kannattanee kysyä neuvoa/apua lääkäriltä. Itselläni oireet on tutkimusten jälkeen tulkittu osittain rintaranka-/-lihasperäisiksi, kuukautiskierrosta ja hormonaalisesta ehkäisystä johtuviksi sekä kaaritukien aiheuttamiksi sikäli, että ovat paikallisesti ärsyttäneet rintarauhasta kylkiluiden kohdalta. Mutta vasta perusteellisemmat tutkimukset saivat minunkin mieleni rauhallisemmaksi ja ajatukset pois asiasta. Rohkene kysyä asiantuntijalta, jos vielä vaivaa.

    • paikantaja

      Onko kipusi helposti paikannettavissa? Sinuna sulkisin ensin pois muut kipua aiheuttavat tekijät. Jos kyhmyjä kipukohdalta löytyy, tutkituta. Kipuileva kyhmykään ei tarkoita pahinta. Itselläni kipuilevia patteja useampiakin, kystat tyhjennetty jos kovasti vaivanneet tai kasvaneet.

      • alkup.

        Rinta on siis hieman kosketusherkkä rinnan alta jatkuen sivulle, nyt varsinkin kun olen painellut rintaa. mitään pattia en tunne. Ja siis muutaman kerran on pistänyt rinnan alaosaan. Eilen kun käsivarsi osui rintaan niin pistos tuli ja kun aloin tutkimaan rintaa niin huomasin yhden kohdan rinnan ihossa(rinnassa) jota hiukan painamalla tuntuu sähköisyyttä ja pistos. Eli ilmeisesti siitä ne pistelyt johtuu. Huomasin myös että pistelyä tuntuu muuallakin kehossa.. Outoa on.. Pitää seurailla tilannetta.. Tänään ei ole vielä pistellyt, toivottavasti menee ohi, taidan olla vähän liian hermoheikko kaikkien tuntemuksien kanssa.


      • alkup.

        Rinta on siis hieman kosketusherkkä rinnan alta jatkuen sivulle, nyt varsinkin kun olen painellut rintaa. mitään pattia en tunne. Ja siis muutaman kerran on pistänyt rinnan alaosaan. Eilen kun käsivarsi osui rintaan niin pistos tuli ja kun aloin tutkimaan rintaa niin huomasin yhden kohdan rinnan ihossa(rinnassa) jota hiukan painamalla tuntuu sähköisyyttä ja pistos. Eli ilmeisesti siitä ne pistelyt johtuu. Huomasin myös että pistelyä tuntuu muuallakin kehossa.. Outoa on.. Pitää seurailla tilannetta.. Tänään ei ole vielä pistellyt, toivottavasti menee ohi, taidan olla vähän liian hermoheikko kaikkien tuntemuksien kanssa.


      • hakusanalla
        alkup. kirjoitti:

        Rinta on siis hieman kosketusherkkä rinnan alta jatkuen sivulle, nyt varsinkin kun olen painellut rintaa. mitään pattia en tunne. Ja siis muutaman kerran on pistänyt rinnan alaosaan. Eilen kun käsivarsi osui rintaan niin pistos tuli ja kun aloin tutkimaan rintaa niin huomasin yhden kohdan rinnan ihossa(rinnassa) jota hiukan painamalla tuntuu sähköisyyttä ja pistos. Eli ilmeisesti siitä ne pistelyt johtuu. Huomasin myös että pistelyä tuntuu muuallakin kehossa.. Outoa on.. Pitää seurailla tilannetta.. Tänään ei ole vielä pistellyt, toivottavasti menee ohi, taidan olla vähän liian hermoheikko kaikkien tuntemuksien kanssa.

        Tietzen oireyhtymä eli rintarusto tulehdus ...
        googleta tai www.fi katso täsmäävätkö nämä sinulle..

        Itselläni on tällainen.. se on tulehdus, ei tiedetä mistä johtuu. muistaakseni toisen ja kolmannen rintakehän luiden välissä ja se säteilee kipuna rinnassa ja käsiin myös ehkä.. kiusalinen vaiva, mutta ei kuulema vaarallinen..

        Pärjäile!


    • saisinko apua?

      Oon 15 vuotias, mun vasenta käsivartta on särkenyt ja vasenta rinnan sivua on kummasti nipistellyt/ kivistellyt (en osaa kuvata sitä kunnolla), päätä on nyt särkenyt yli kolme päivää, aina kun nousen mua huimaa ja joskus tuntuu siltä, kuin en saisi kunnolla happea....ehkä ajattelen liikaa hengittämistä, mutta saattaako olla jotakin vakavampaa kyseessä? Alkaa pikku hiljaa pelottaa...en ole vielä keskustellut vanhempieni kanssa.

    • 43huoltaja

      saisinko apua- sinuna menisin välittömästi keskustelemaan vanhempiesi kanssa. En halua pelotella, mutta tuo vasenpuoli viittaa yleensä sydämen häiriöön tai johonkin vastaavaan. Tuo rinnan kivistely ja vihlonta kuuluvat usein normaaliin kasvuun koska olet vielä noin nuori. Minusta kyllä kannattaisi silti käydä juttelemassa myös lääkärin kanssa, jos tuo on jatkunut jo monta päivää. Älä suotta ole yksin murheidesi kanssa, vaan mene rohkeasti keskustelemaan huolestasi.

    • 6363

      ei paniikkia. käin gynegolokilla maaliskuun puolivälissä vuositarkastuksessa kaikki oli ok. toukokuun puolivälissä huomasin vesijumpasta tullessani nännin ympärillä iho punoitti tunnistelin rintoja muutenkin,ja huomasin vasemman rinnan vasemmalla puolella ei mikään kyhmy eikä patti vaan kunnon pahkura.oireita ei ole kokoaikana ollut yhtään,niin on samanlainen kuin toinenkin.käin lääkärissä ,ei hänkään osannut varmasti sanoa syytä mikä on .nyt menen juhannusviikolla uudestaan lääkärille,ja sen jälkeen asiaa jatketaan eteenpäin.onko muilla ollut tälläisiä epämääräisiä pahkuroita,jotka ovat kivuttomia.nim.ei paniikkia

    • mymmeli1111

      Ajattelin nyt tulla tänne jakaa oman tarinan ku surettaa aina lukea kaikkia surullisia tarinoita täältä netistä ja ite ainaskin meen helposti paniikiin liikaa juttuja täältä luettuani:D.. mulla oli ja on edelleen tota pistelyn tuntua vasemmassa rinnassa lähellä nänniä tossan vasemmalla puolella.. Kävin sitten tänään sen ultrauttamassa ja mitään sieltä ei löytyny paitsi lääkäri sano että rintakudos tyyppi on jotenkin sellanen helposti kipeilevä... en muista sen oireen nimeä?? lisäksi treenaminen painojen nostelu saattaa saada yläselän jumiin ja aiheuttaa lihaksissa jumistustilan ja se voi myös aihettaa tota pistelyn tuntua.. Mutta toivottavasti joku saa tästä vähän helpotusta omiin tuntemuksiin, ei se aina oo jotain kamalaa esim. syöpää, mutta ihan oman mielenrauhan takia kannattaa käydä ultraamassa rinta/rinnat..

      • clara11v

        Minun rintoja pistelee olen 11v ja ei ole luuklautiset alkanmu pistelee miinku joka kovasta en osaa selittää.
        Joka puolelta rinoit ba pistelee kannattaako kertoa terkarille vvai. Mennä lääkäriin ollen sanonut
        Äidille han sanoi että jos on ollut kyyryssä nin lihakset on jumissa !mutta en ole ollut mua pelottaa mitä teen?
        Ntäbjos !imulla on joku vaarallinen tauti?


      • clara11v
        clara11v kirjoitti:

        Minun rintoja pistelee olen 11v ja ei ole luuklautiset alkanmu pistelee miinku joka kovasta en osaa selittää.
        Joka puolelta rinoit ba pistelee kannattaako kertoa terkarille vvai. Mennä lääkäriin ollen sanonut
        Äidille han sanoi että jos on ollut kyyryssä nin lihakset on jumissa !mutta en ole ollut mua pelottaa mitä teen?
        Ntäbjos !imulla on joku vaarallinen tauti?

        Soti virheistä
        Rinntoi posteli saoraasti


      • clara11v
        clara11v kirjoitti:

        Minun rintoja pistelee olen 11v ja ei ole luuklautiset alkanmu pistelee miinku joka kovasta en osaa selittää.
        Joka puolelta rinoit ba pistelee kannattaako kertoa terkarille vvai. Mennä lääkäriin ollen sanonut
        Äidille han sanoi että jos on ollut kyyryssä nin lihakset on jumissa !mutta en ole ollut mua pelottaa mitä teen?
        Ntäbjos !imulla on joku vaarallinen tauti?

        Soti virheistä
        Rinntoi posteli saoraasti


      • clara11v
        clara11v kirjoitti:

        Minun rintoja pistelee olen 11v ja ei ole luuklautiset alkanmu pistelee miinku joka kovasta en osaa selittää.
        Joka puolelta rinoit ba pistelee kannattaako kertoa terkarille vvai. Mennä lääkäriin ollen sanonut
        Äidille han sanoi että jos on ollut kyyryssä nin lihakset on jumissa !mutta en ole ollut mua pelottaa mitä teen?
        Ntäbjos !imulla on joku vaarallinen tauti?

        Soti virheistä
        Rinntoi posteli saoraasti


    • Heittäkkääs jotain apua? Minä olen 19v ja olen noin vuoden 18 asti tupakoinut päivittäin, mennyt noin 5-10 päivässä. Nykyään olen ollut jo 1kk ajan ostamatta tupakkia, nykyään poltan satunnaisesti se joku 1-5 illalla tai vähemmän. Nuuskaa menee nykyään kanssa satunnaisesti välillä oma kiekko ja välillä tarjottuja ja tupakointi on vähentynyt.

      Nykyään minulla on hirveästi stressiä, kun luen netistä sairauksista ja pelkään kaikenlaista pahinta vaihtoehtoa (luulosairaus) On myös alkanut olemaan ruuansulatusvaivoja, selkä/ niskakipuja. Aivan hirveästi stressiä ja ahdistusta.

      Tänään huomasin, että minulla alkoi pistämään rintalastan keskeltä syvään hengittäessä. Mitään muuta rintakipua ei ole muuta kuin, se pieni vihlasu keskellä rintaa syvään ja kovaan hengittäessä.

      Eli saisko apuja, että mikä vittu tämä kipu on. Tyttöystävä ja perhe sanoo, että turhaan stressaat jostain pahemmasta/vakavemmasta sairaudesta ja muija anto rauhottavan minulle illaksi tämän stressin takia? Apuja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe