karmien irroitus

the tumpelo

En oo koskaan laittanut laminaattia,mutta nyt pitäis,kun remppamiehiäkään ei saa mistään! Ei niitä varmaan kiinnosta näin pienet hommat ja kiireisiäkin ovat.Laminaatin asennuksenkin sais abauttiarallaa noin vuoden päähän.
Eli kysymys teille asiaan vihkiytyneille: Kun ovien karmit tulee irroittaa ja lyhentää, niin irroitetaanko siis myös ne puiset karmit, vain vaan se valkonen muovinen osuus???
Ja tiedän,tiedän:tyhmä kysymys, niin tyhmä.Mutta kun en sattumalta ole itse rakennusalalla, niin mistäpä tuollaisia tietäisin.Omalta alaltani tiedän sitäkin enemmän.....

5

7424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muovikarmit

oviisi on tulleet?

• karmit..

"valkoinen muovinen osuus"..? Muovinen peitelistako?

Ensin irrotetaan listat, ne on kiinni pikku nauloilla ja sitte karmit. Jos ne on näitä nykykarmeja, niin ne on kiinni 4:llä ruuvilla puoleltaan. Ruuvit löytyy niiden muovisten peitetulppien alta. Karmit voi olla kiinnitetty lisäksi myös uretaanivaahdolla ja se irtoaa vaikka mattoveitsellä.

Eikä niitä lyhennetä (jos ne kerran irrotetaan) vaan asennetaan uudestaan laminaatin laiton jälkeen, siis uuden lattian päälle.
      Voihan ne tietty jättää irrottamatta ja lyhentää siinä paikallaan ihan käsisahalla, vaikka laminaatinpalaa ohjurina käyttäen. Silloin vaan tulee se eteen, että ovet saattaa olla liian pitkiä ja sitte joutuu lyhentämään myös ovia..

Laminaatti siis tulee aina sinne karmin alle, teitpä homman sitte mitenpäin vaan.

• tee näin

Laita askelääneneriste ja pieni lamiinaatin pala karmin juureen lattialla ja hienohampaisella sahalla sahaat sen karmin poikki siinä paikalla ollessaan.
      Saat noin tehtynä oikealta kohdalta sahatuksi.
      Siis sitä laminaatin palaa myöten se sahaus.

• Vaahtere

Hei,
      Olen hieman samassa tilanteessa ovenkarmien suhteen, ja täysi amatööri alalla. Olen miettinnyt ottaakko karmit irti, vai jollakin toisellatapaa saada lauta karmin alle. Olen jo lyhentännyt karmin alaosan. Karmit ovat ilmeisesti "nykyaikaset", ja karmin kiinnikkeet ovat muovitulppien alla. Osaako joku kertoa, mitkä ihmeen "ruuvit" nuo kiinnikkeet ovat. Tapin päässä näkyy heikkoa hammastusta. Aluksi luulin, että tappiin kävisi naaras Torx hylsy, mutta ei käynnytkään. Olen myös saannut hieman väkivaltaisia ohjeita kuinka saan laudan karmin alle, mutta harkitsen vielä niitä, jos jollakin tapaa saisin karmin irti. Asettuuko karmit helposti takaisin paikalleen, jos ne irroittaa.

• Vaahtere

Moro,
        En ottanutkaan karmia irti. Liu'utin parketin karmin alle. Siis ensin laitoin parketin niin lähelle karmia kuin pystyin. Lukitisn laudan vierekkäisen rivin lautaan. Sitten liu'utin parketin karmin alle hakkaamalla lankun päästä välikappaleen avulla, ettei pää rikkoonnu. Samaan riviin kuului myös toinen lauta, mutta se ei mennyt päädystä parketissa jo kiinni olevaan lautaan, koska se oli jo lukittu lattiiaan kiinni. Jouduin leikkaamaan karmin alla olevasta laudasta toisen pään pitkittäissuuntaisen lukitusreunan pois. Sitten pystyinkin liu'uttamaan sen saman rivin toisen laudan karmin alla olevaan lautaan kiinni. Ja siihen saumakohtaan laitoin puuliimaa. Tämä taktiikka toimi ainakin Tarkett:n Combiloc parketissa...En tiedä oliko se hyvä keino, mutta ainakin toistaiseksi siisti lopputulos. Tietysti tämän toisen laudan liu'uttaminen on hieman ahdasta, kun seinän ja parketin välissä on 5-8 mm elämisvaraa. Minulla hommaa helpotti se , että vastakkaisessa puolella seinää oli myös ovi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe