Kesällä minulle alkoi tulla kutiavia "näppylöitä" ja ne vaan lisääntyivät ahkerasta rasvaamisesta huolimatta.
Olen erittäin allerginen ja ajattelin niiden olevan allergiaa,koska sain ensimmäistä kertaa oireita myös pihlajasta ja havupuista.
Söin allergia-lääkkeitä,mutta ihottuma ei ottanut laantuakseen.
Menin lääkäriin ja sain kortison-rasvaa,ei vaikutusta.
Kävin uudestaan lääkärissä ja lääkäri tutki minua suurennuslasin kanssa etsien samalla koneelta vaihtoehtija.
Hän ei osannut sanoa,mikä minulla on ja laittoi lähetteen ihotauti-polille.
Lääkäri sanoi samantien,että minulla on punajäkälä ja se on stressi-reaktio.Nauroin lääkärille,että säikähdin olevani jo niin vanha,että jäkäläkin jo kasvaa.
Onneksi selvisi ihottuman syy ja ettei se ole allergiaa.Ainut huono puoli on,ettei allergia-testejä voi tehdä ennenkuin ihoni on parantunut.
Tämän parantumiseen saattaa mennä kuukausia,tai jopa pari vuotta.
Viime vuosi onkin ollut aivan kamala:uhkaava avioero(saatiin asiat selvitettyä ja jatketaan avioliittoa),töissä ikäviä muutoksia ja jatkuvaa irti-sanomisen pelko sekä keskimmäisen lapsen neurologiset ongelmat ja niihin liityvät asioiden hoidot.
En tajunnut aikaisemmin,kuinka poikki olenkaan ja vasta maanantaina lääkärillä ollessani tuon tajusin.Olen ollut todella turhautunut,stressaantunut,mutta en kuitenkaan masentunut.
Stressi päätti vain tulla esiin tällä tavalla.
Kyllä tästä vielä noustaan.
Hyvää Joulun-odotusta kaikille
STRESSI-IHOTTUMA
4
11773
Vastaukset
- punajäkälä
Avioereon yhteydessä oli mullakin. Ja ny puskee pintaa työstressin yhteydessä. Äidilläni ja veljellänikin on ollut punajäkälä stresistä johtuen. Kulkeeko alttius suvussa ?
- alttius
Valitettavasti tuosta ei oo tietoa,mut serkulla oli kans aikanaan stressistä johtuva ihottuma.
Täytyykin kysyä,oliko se samaa.
- horjuvainen
Mulla ilmestyy sellaisia punaisia laikkuja, (ei näppyjä tai rakkuloita vain punainen väri)kutiaa aivan sairaasti sellaset kymmenen-viistoista minuuttia yleensä ja sitten kutina loppuu (pisimmillään kestää noin puoli tuntia) sitten punainen värikin katoaa.. Nämä laikut ovat yleensä olleet noin peukalonpään kokoisia, isoimmillaan puolenkämmenen kokoisia. Tänä aamuna minut yllätettiin oikein rajusti koko vatsan seutu oli täynnä tulipunaista ja kutina oli aivan hirveä, ikinä ennen ei ole ollut näin laajalla alueella. Olen melko varma että tämä on stressi peräistä mutta en osaa välttää stressiä.....Mikä neuvoksi?
Pitäisikö mennä oikein lääkäriin ja tutkituttaa itseni, vai katsonko vain että alkaako naava rehottaa??????
Reaktioita on tullut tänäänkin 5:vatsaan ja käsiin.
APUA!- samankaltaista
Stressiperäistä ja käyttänyt siihen Ataraxia. Se väsyttää mutta uni tekee stressaantuneelle vaan hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka983060GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831132
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511025Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32987- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24771