Hiekkalaatikon siivoaminen

>>>>>>...

Kuinka usein siivoatte kissan hiekkalaatikon niin, että vaihdatte hiekat kokonaan? Ja millä aineella pesette hiekkalaatikon? Käytän Ever Clean -hiekkaa, joka tuntuu kestävän puhtaana ja siistinä ikuisuuden. Kuinkas usein se laatikko pitäisi pestä ja hiekat vaihtaa, jos käyttää hieman parempaa hiekkaa?

8

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosary

Minä vaihdan kissanhiekan kokonaan n. kuukauden välein. Itse käytän Lidlin hiekkaa, jostain syystä se on tuntunut parhaimmalta.
      Pesen hiekkalaatikon ja lapion klooriliuoksella.
      Tämän jälkeen huuhtelen laatikon ja lapion erittäin huolellisesti että kaikki kloori varmasti huuhtoutuu pois.

• ja vaihdan

koko hiekan n.2-3 vkon välein. Ja minulla on kolme kissaa. Käytän Keron Pellexiä,joka on toiminut parhaiten ja ollaan kokeiltu vaikka mitä.
      Esim. just everclean ei toiminut meillä.

• harvoin..

nykyään, kun käytössä on ökoplussan paakkuuntuvaa puupurua.

hiekkalaatikko pysyy ihan siistinä ja hajuttomana, kun purua on paksu kerros.

sanotaan, että noin 3kk välein pestään laatikko. puruja ei kuitenkaan heitetä pois vaan siirretään ne loput toiseen laatikkoon. näin vuorotellaan laatikoiden kanssa.

pesu tapahtuu yleensä astian pesuaineella tai joskus tolulla tms yleispuhdistusaineella.

• useammin..

Koko hiekan vaihdan silloin tällöin, ehkä noin 2kk välein ja samalla laatikon pesu yleispuhdistusaineella, hetken vaikutus ja huolellinen huuhtelu kuivaus.

Käytän paakkuuntuvaa hiekkaa, josta poimin kököt pois päivittäin, muuten tulee jo hajuhaitta :P

• ...vaihdosta

Koko hiekan vaihdan silloin tällöin, ehkä noin 2kk välein ja samalla laatikon pesu yleispuhdistusaineella, hetken vaikutus ja huolellinen huuhtelu kuivaus.

Käytän paakkuuntuvaa hiekkaa, josta poimin kököt pois päivittäin, muuten tulee jo hajuhaitta :P

• kaksi kissaa

ja vaihdan kaikki hiekat 1-2 viikon välein. Näin olen kuullut ohjeet. Tuntuu kovin pitkältä tuo joidenkin 1-2 kuukautta ilman pesua. Kyllähän sinne kaikkia pöpjä jää vaikka olisikin paakkuuntuvaa hiekkaa. Mun mielestä pesuun riittää mäntynestesaippua, mieto tuoksu. Kaikki kisst ei tykkää lainkaan mistään puhdistusaineiden hajusta. En mielelläni suosittelisi millään kloori-pohjaisilla puhdistamaan, tosi myrkkyä jos sattuu vahingossa jäämään jämiä sekä liian voimakas haju. Miedompikin riittää =)

• Tuijah

pesen hiekka-astian kunnolla aina 1-3 viikon välein ja tietenkin joka päivä muuten putsaan astian. Pesuaineena olen aina käyttänyt mäntyliuosta ja kunnolla olen huuhdellut pesun jälkeen.

Ennen uuden hiekan laittoa laitan vielä n. ruokalusikallisen ruokasoodaa hiekka-astian pohjalle, koska poistaa hajua todella hyvin.

Hiekkana käytän Rainbow kissanhiekkaa, joka on paakkuuntuvaa, todella hyvä tuote on ja ei leviä tassuissa ympäriinsä kuten kristallihiekka, jota kerran kokeilin.

• velmui

Meillä 2 kissaa ( Mein Coon " todella iso " ja American Curl ) Tarpeeksi iso paikka tarpeille ( lainalaatikko tms. kokonen ). Jokapäiväinen putsaus. Meillä joutuu olemaan aika iso kasa hiekkaa, sanicat ja siihen sekoitettuna ever cleania . Nyt tullut markkinoille uusi hajun poistaja jota kokeillaan ja tuntuu toimivan, Fresh Clean , laitetaan kissan hiekan joukkoon ( pari isoa lusikallista tms. ) Hiekkalaatikon perusteellinen putsaus tehdään meillä siinä vaiheessa , kun alkaa haisemaan ( molemmat kissat leikattuja uroksia ) eli noin kahden kuun välein. Hiekat pois laatikosta ja niin kuumalla vedellä kun tulee hanasta. " Tiski " harja ja kova jynnssäys . kuivatus ( pyyhkiminen ). Uudet hiekat ja kissat tyytyväisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      26
      3118
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1497
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      76
      1083
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      141
      1010
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      921
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      882
    7. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      45
      858
    8. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      171
      842
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      836
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      136
      757
    Aihe