Kumpaa kannattaa käyttää näissä uusimmissa pösöissä, kuten 206?
harjaton vai harjallinen pesu?
7
3330
Vastaukset
- Tommi
Nykyään "asiantuntijat" suosittelevat harjallista pesua. Talvella suola ja (kesällä piki) eivät tahdo liuottimista huolimaata lähteä maalipintaa myöten aivan puhtaaksi(Vaikka siltä näyttävät) vaan siihen saattaa jäädä "suolakalvoa" ja päälle kun vielä heitetään kuumavaha, niin siellähän suolan on hyvä muhia ja korroosio kestävyys on koetuksella. TM:ssä ja Tuulilasi lehdissä on käsitelty aihetta, etsippä artikkelit sieltä.
- Pesu
kyllä harjaton pesu on täyttä humpuukia, eihän sillä lähde ees auto puhtaaksi, ja maksaa samanverran ku kunnon käsipesu.
Ihmetellä täytyy mitenkä on luvallista ottaa rahaa tuollaisesta autonpesusta missä auto ei puhtaaksi lähde.
- Pösöisti
Pesetpä kummassa vaan...ni otappa selvää onko vedenkierrätysjärjestelmä pesukoneessa. Jos on niin tuleepa talvisaikaan mahtava suolakylpy autolle. Suurimmaksi osaksi silloin kiertää sama vesi pesukoneessa ja lisätään vaan tarvittaessa. Joten käsipesua suosittelen...
- mörökölli
Kannattaako alustapesua ottaa? Mitä olen lukenut niin saattaa jopa nopeuttaa pohjan osien ruostumista tai vettä voi mennä vaikka mihin arkoihin paikkoihin....
- Tommi
mörökölli kirjoitti:
Kannattaako alustapesua ottaa? Mitä olen lukenut niin saattaa jopa nopeuttaa pohjan osien ruostumista tai vettä voi mennä vaikka mihin arkoihin paikkoihin....
Suosittelevat alustapesua keväällä, kun kelit ovat muuttuneet sellaisiksi, ettei teitä enää suolata. Elikkä pestään talven suolat pois alustasta. Toi on kyllä ollut esillä eräässä ruotsalaisessa tutkimuksessa kun nykyään noissa pesuautomaateissa käytetään pesuveden kirrätystä, eli saatat pestä auton suolavedellä. Kaikken paras ois jos pystyis itse pesemään auton, mutta tulee turhan kalliiksi, kun täytyis ostaa ensin omakotitalo, jonka pihalla vois häärätä letkujen ja sienien kanssa. Suosittelen ruosteenesto käsittelyä autollesi, jos meinaat ajaa sen ns. loppuun. On tosin aika kalliita.
- Söpö
Käytä harjatonta koska, lumisateen sattuessa kuitenkin ajat sen jonnekin marketin halliin ja karkealla harjalla hankaat siitä lumet pois, kesän koittaessa sitten ihailet kättesi töitä auringon paisteessa. Et siis pääse syyttämään harjallista pesukonetta ja mielikin on rauhallisempi.
- Mörökölli
Käsipesu jos ei mahdollisuus siihen, harjaton.
Ja Mörökölli on minun tunnukseni, ks Citroën palstaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653583Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283041- 1222394
- 131536
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13832