Minulla tuntunut jalkapöydässä kipua nyt pari kuukautta enkä ole jalkaa mihinkään loukannut tai rasittanut. Kengätkin ovat vasta ostettu ja mä olen tykännyt niillä kävellä. Vähän tennarin tyyliset.
Alussa kipu tuntui vain kävellessä, mutta nyt sitä jomottaa myös levossa. Varsinkin ennen nukkumaan menoa. Kivun vuoksi olen alkanut aristelemaan jalkaa ja kävelen enemmän jalan ulkosyrjälllä ja nyt kipu säteilee myös sääreen.
Kipupiste vaikuttaisi olevan tuossa jalan sisäreunassa. (huono selittämään näitä)
Tänään kävin lääkärissä näyttämässä.
Siellä on joku jännepussitulehdus tms. Laittoi sinne kortisonipiikin ja määräsi tulehduskipulääkkeitä ja lepoa.
Sanoipa vielä, että en saisi enää lihoa (olen 173/75), koska tuo vaiva tullut kuulemma ylärasituksesta eli liiasta painosta..
Ja lisäksi hän sanoi, etten enää tulevaisuudessa saa rasittaa tota jalkaa.
Jos tämä ei parissa viikossa helpota, niin käynpä jollain toisella lääkärillä.. Varmuuden vuoksi.
Kellään samantyylisiä kokemuksia?
Jalkapöydän kipu
3
10116
Vastaukset
- Veikkonen Voi
Millä tämä lääkärin paperit on saanut? Painolla ei ole merkitystä tällaisissa asioissa. Olisit kysynyt miksi toinenkin jalka ei ole kipeä, jos se painosta johtuisi. Ilmeisesti sinua pidettiin epähuomiossa yksijalkaisena, vai kuinka?
- Wolf
...pudottaa, niin imelät, rasvaruoat, vaaleet leivät, pastat, riisit, perunat ja limpparit pois. Enemmän liikuntaa/kävelyä/uintia jne matalalla sykkellä, aamulenkkejä tyhjään mahaan (nestettä kyl ennen). Salaattia ja vähärasvaista proteiinia reilusti, nestettä 3-5l päivässä. Ruokailut n. 2.5h välein, aamupala-välipala-lounas-välipala-päivällinen-iltapala.
Puoli vuotta ja painos on 63kg.
W - kipsissä
Hei!
Minulla oli samanlaista kipua jalkapöydässä useita kuukausia, ja noin viikko sitten vaan yhtä-äkkiä napsahti jalkapöydässä. Kävelyt loppui siihen, ja röntgenkuva sen paljasti...murtunuthan se oli. Nyt kipsissä 4-6 viikkoon. Lääkäri sanoi en olevan ns. rasitusmurtuma. Eli tälläinen kipu kyllä kannattaa ottaa tosissaan, sillä tuloksena pahimmaallaan tämä n. 6 viikon pakkoloma.
Pikaista paranemista myös sulle!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670