päänahan hoito

ddase

Aattelin tässä laittaa päänahan kuntoon ja mietin että milläköhän aineilla kannattas lähteä urakkaa hoitamaan. Mulla on ollut jonkin asteista seborreaa jonka olen kuitenki jossain määrin saanut pidettyä kurissa.
Uskon että hiusnystyissä on kuitenkin aikalailla talikertymiä joten mietin että milläkähän tuoteella kannattais lähteä kuorimaan päänahkaa? Mistä ootte ostaneet/tilanneet ko. tuotetta? Olen kuullut myös että hapanhoidoista on ollu aika monille apua..Suositelkaa jotain..

10

3328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carolla

      Mä vastasin aiemmin tuohon seborrea viestiketjuun että mä kuorin mun päänahkaa System professionalin Shampeeling-kuorintashampoolla ja sen kanssa käytän aamuin illoin saman sarjan Energy serumia. Mukavasti on päänahka rauhoittunut. Eivät kyllä ole siitä halvemmasta päästä.
      Kerran viikossa käytän tukkacuren hapanhoitoa.

      System professionalia olen ihan kampaajalta ostanut ja netin kautta tuota hapanhoitoa. Nämä toimivat mulle, ei tarvitse enää monen kuukauden antibioottikuureja syödä.

      • ..mmm

        moi! Carolla toi Energy serum.kuivattaako hiuspohjaa? oliko se tarkoitettu hiustenlähtöön?


      • Carolla
        ..mmm kirjoitti:

        moi! Carolla toi Energy serum.kuivattaako hiuspohjaa? oliko se tarkoitettu hiustenlähtöön?

        On se tarkoitettu hiustenlähtöön. En ole huomannut että varsinaisesti päänahkaa kuivattaisi. Se vissiin myös liuottaa sitä kiteytynyttä talia, ja kai sen pitäisi myös vilkastuttaa verenkiertoa ym. Tuskin se kuitenkaan uusia hiuksia kasvattaa, mutta auttaa varmaankin pitämään hiustupet puhtaana. Ja mukavasti kuivatti ja desinfioi niitä päänahan finnejä.


      • Oletko

        käyttänyt tuota tukkacuren hapanhoitoa ja sitä kuorintashampoota samanaikaisesti eli siis niin, että ensin kuorit päänahan SP:llä ja sitten laitat vielä hapanhoidon? Oletko sinä tai joku toinen tietoinen, kuinka usein noita hapanhoitoja voi päähän pistää? Itselläni kutisee todella pahasti päänahka, joten ajattelin, jos käyttäisin tukkacuren hapanhoitoa esim. joka kuukausi noin 6 hoidon jakson verran. Ärtyyköhän päänahka tästä?


      • Carolla
        Oletko kirjoitti:

        käyttänyt tuota tukkacuren hapanhoitoa ja sitä kuorintashampoota samanaikaisesti eli siis niin, että ensin kuorit päänahan SP:llä ja sitten laitat vielä hapanhoidon? Oletko sinä tai joku toinen tietoinen, kuinka usein noita hapanhoitoja voi päähän pistää? Itselläni kutisee todella pahasti päänahka, joten ajattelin, jos käyttäisin tukkacuren hapanhoitoa esim. joka kuukausi noin 6 hoidon jakson verran. Ärtyyköhän päänahka tästä?

        Moi,
        olen käyttänyt tukkacuren hapanhoitoa kerran viikossa. Sen yhteydessä olen joskus käyttänyt tuota kuorivaa ja joskus ihan syväpuhdistavaa shampoota tai esim. Tea Tree shampoota (syväpuhdistava shampooni taitaa olla Bonacuren ja Tea Tree Paul Mitchellin, eli ei tarvitse olla juuri tukkacuren tuotteita), tai mikä nyt sattuu käteen. System professionalilla on myös ihan hyvä rasvaisille hiuksille tarkoitettu shampoo, en nyt vaan muista sen nimeä.
        Mun päänahka kestää näköjään ainakin sen 4 krt kuukaudessa hapanhoidon, mutta kokeilemallahan se selviää. Mutta eli siis vastaus kysymykseesi, olen välillä kuorinut päänahan ennen hapanhoitoa, mutta en välttämättä ihan joka kerta.


    • Teppo

      Emäntä sai ostamaan tota hapanhoitoa vuosi sitten, jonka sitten pitkin hampain ostin ja pikkuhiljaa oppinut sitä käyttää. Se auttoi aina hetkittäin, mutta kutina ja hilseily palasi aina jonkin ajan kuluttua. Soitin sinne tukan tutkijalle ja se sanoi että todennäkösesti mun päänahka regoi jonkin käyytämääni tuotteeseen tms. Suositteli niiden tuotteiden kokeilua, jos ongelmanani olisi noi tuotteiden raaka aineet. Sain sitten tingittyä sellaiset kolme tuotetta, jota sitten käytin vaan. Kahen viikon päästä huomasin että ei oo enää vaivaa, eli syy oli niissä aineissa. Eli kannattaa katoo mitä päähänsä pistää.

      • Utelias

        nyt sitten käytät? Itse olen kokeillut tuota Tukkacuren hapanhoitoa, mutta ei tunnu auttavan, vaan kutina päänahassa jatkuu. Olisiko sinulla siis ehdotus jostain toisesta tuotteesta?


      • Teppo
        Utelias kirjoitti:

        nyt sitten käytät? Itse olen kokeillut tuota Tukkacuren hapanhoitoa, mutta ei tunnu auttavan, vaan kutina päänahassa jatkuu. Olisiko sinulla siis ehdotus jostain toisesta tuotteesta?

        Samallalailla ei mulla ekaksi auttanut, kun käytin pelkästään tukan acid ja deep tuotetta. Myyjä sanoi että se kyllä auttaa, mutta jos päänahkani reakoi esim. suolaan tai säilöntäaineisiin tms. niin vaiva palaa, mutta ei ehkä niin voimmakkaana ja suositteli ainakin toiseen hiusten pesuun tukan omia shampooita. En silloin ostanut, mutta nyt sitten ostin ja kävinoikein erikseen kysymässä shampoon käytöstä. Eli noiden hoitojen lisäksi käytän tukan shampoota ja sitten lantsan shampoota jota ne suositteli kokeilemaan.


    • täti X

      Tekee tässä yhteydessä mieleni kiittää nimimerkki Pekka Terosta, joka kertoi käyttävänsä Avecyd pesunestettä hiustenpesuun. Mulla on toinen pullo menossa ja minusta se on vaikuttanut aika hyvältä ainakin tähän asti, hapanta eikä siinä ole sulfaatteja. Tosin Pekka itse ei tuntunut saavan siitä apua.

    • Anonyymi

      Suomessa on niin kova kauneudenhoito, hiusten hoito pitää ostaa ulkomailta sekin, kun kutsu hoitohenkilökunta on väkisin Facebook kasvoja tileillä, sähköposti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe