uusi naapuri ?

Onko Venäjä eilen muuttanut Suomen naapuriksi?

Näin voisi päätellä näistä kannanotoista jotka poliitikot oikealta ja vasemmalta esittävät julkisuudessa rekkajonojen lääkkeeksi.
Venäjä pitäisi nopeuttaa käsittely rajalla, niin pitäisi, mutta kun ei, vaikka neuvotelaan vielä seuraavat 20 vuotta, Moskova ei kiinnostaa ja Venäjän rajaviranomaiset ovat lähinnä
kiinnostuneet paljonko kukin hyötyy siitä.
Venäjä pitäisi rakentaa omalle puolella rekkaparkki, niin pitäisi mutta kun ei rakenna, ellei lahjoitetaan riittävän suuri tappi joka voisi vaikuttaa asioihin.
Venäjähän pitäisi rakentaa moottoritie Hangosta Pietariin ja rinnalla se kauan haaveiltu rantarata, niin pitäisi mutta kun ei rakenna.
Suomalaiset päättäjät kannattaisi ottaa malli Puolasta miten ajetaan oman kansan edun EU:n ja Venäjän puristuksessa.
Jos ei, sitten täytyy vaan itse rakentaa kaikki.
Mitähän Suomi ei tekisikään hyvien
naapuruussuhteiden ja EU:n takia, ne ohitavat oman vähävaraisen kansanosan edut.

Van Wonterghem Freddy
Perussuomalaiset

3

1385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on näköjään

sen sijaan ottanu itelleen venäläisen vaimon. Hyvin sä vedät.

• Tuo lievänevä vai raskauttava?
        Olen tosiaan aviossa vaimoni kansa enkä Venäjän kansa.

• herman50

Asiat, jotka tuot esille on faktoja. Mutta on vain yksi mutta, "pitäisi".
      Tuo lainausmerkeissä oleva sana kertoo kaiken, Suomi tai Venäjä ei koskaan tee mitään "pitäisi asioita", vaan laskun hoitaa aina tavallinen kadunmies,kuka tahansa.
      Jos muuta uskotellaan, petetään itseään ja Kymenlaakson osalta edustajat ovat jättäneet edunvalvonnan ja maakunnan sikseen.Olisi jonkun aika alkaa ajaa maakunnan asioita realipohjalta,
      eikä vain tehtailla hurskaita toiveita.
      Niitä ovat liikenne-, elinkeino-, koulutus- ja sijoituskysymukset. Maakunnalla on aikaa kunnes Venäjän infra kehittyy. Missä ovat Persujen,omat ehdotuksesi, todelliset, maakunnan kehittämiseen, eipä ole näkynyt muuta kuin näitä pitäisi juttuja, "kaikkea kivaa kaikille".

"Kyllä kansa uskoo", vähän mukaillen vennamolaista slogania.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      128
      1836
    2. 121
      1355
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1140
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1029
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      59
      1021
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      131
      970
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      254
      967
    8. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      58
      809
    9. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      77
      806
    10. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      179
      780
    Aihe