Pentti Suksesta elokuva

.....................

Nimeksi tulee Elämäni Vänkämies tai vaihoehtoisesti Totuus Vaasan Palosta.

12

2311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukkuu

      Typerää haukkua miestä joka tietää ja osaa......

      • Itsekseni ihmettelen....

        Hieman epäilyttää tuo. Kuinkas se palo nyt menikään:-)...


      • Pentti Suksi
        Itsekseni ihmettelen.... kirjoitti:

        Hieman epäilyttää tuo. Kuinkas se palo nyt menikään:-)...

        Palotutkimus meni oikein hyvin. Sen on tutkinut useampi asiantuntija myös paloalan asiantuntijat.
        Pohjanmaan museo oli tutkimuksessa mukana ja hyväksyi tutkimuksen.

        Nyt pitää oikaista eräitä asioita jossa näyttää olevan väärinkäsityksiä.

        1. Pentti Suksi oli vain puheenjohtajana tutkintatoimikunnassa jossa oli huippuasiantuntijat. Sisäasiainministeriön suurpalotutkija ja keskusrikospoliisin tutkija sekä palomestari. Pentti Suksi ei tutkinut mitään
        vaan teki yhteenvedot tehdyistä tutkimuksista.
        Siis: PENTTI SUKSI EI TUTKINUT YKSIN.

        2. Sitten tämä Kolppanen Espoosta kirjoittaa Pohjalaisessa lehdestä lukemiaan tietoja ja ei ole koskaan lukenut raporttia joka on vielä virallisesti julkaisematta. Raportti ilmestyy kirjana ensi vuoden alussa. Siihen saakka se on vielä "piilossa". Täytyy olla melkoinen nero, tämä historian harrastelija Matti Kolppanen joka pystyy lukematonta kirjaa arvostelemaan. Onkohan hän mahdollisesti selvännäkijä tai kaukolukija! Suorastaan nero!


        Esittää sen jälkeen arvostelut kun on sen lukenut.
        Hän väittää, ettei tohtori Churberg ollut Vaasassa 1852 ja 1853. Matti Kolppasen tiedot perustuu Viktor Hovingin kirjaan jota asiantuntijat ei pidä minään lähdeteoksena. Hoving mainitsee että Churberg valittiin lasarettilääkäriksi 1857. Eikä sitten muuta.

        Todellisuudessa hän muutti Vaasaan 1844 kaupunginlääkäriksi ja vuorotteli mm. Alceniuksen kanssa lasarettilääkärin tehtäviä ja hänellä oli omia potilaitaan joita hän kävi lasaretissa hoitelemassa. 4.4.1853 olevat asiakirjat ovat Churbergin kirjoittamat, jolloin Mårten Pehrinpoika Ohls kuoli Vaasan lasaretissa. Potilaskirjassa ei ollut Mårtenin nimeä koska hän eli vain kaksi tuntia ja oli Churbergin potilaana. Tälle Mårten tunnusti palon syyn, "ettei muita syytettäisi".

        Mårtenin virallisista asiakirjoista löytyi että hän kuoli hermokuumeeseen 4.4.1852 Vaasan lasaretissa. Se asiakirja on löydetty ja sen aitoutta ei voida kiistää, se on myös tutkimusmateriaalissa.

        Ammatti rikostutkijalle ei ollut mikään ongelmaa selvittää kertomusten aitous. Maistraatin pöytäkirjat elokuulta 1852 on mielenkiintoista luettavaa ja eihän Kolppanen oli näihin tutustunut. Pitää kysyä miten Kolppasen teorian mukaan Vaasa syttyi palamaan? Me vahvistimme mitä kaksi tohtorinarvoista historian tutkijaa on kirjoittanut palon syttymissyystä Aspelin ja Anneli Mäkelä. Kolppanen sotki kirjoituksessaan
        tri Aspelinin tekstit koska Vaasan historian hän julkaisi 1892-94.

        H.Em. Aspelinin tohtorinväitöskirja vuodelta 1882 jossa Churbergin kertomus on kaikkein tarkemmin selostettu. Aspelin valittiin lyseon historian lehtoriksi Vaasaan 1876. Vain 11 vuotta tri Churbergin kuoleman jälkeen ja 24 vuotta palon jälkeen. Väitöskirjaa ei voi kyseenalaistaa koska se on yliopiston tarkoin tutkima,
        hyväksymä ja aikalaisia oli melkoisesti elossa ja Churbergin omaiset elossa. Jos Aspelin olisi kirjoittanut satuja väitöskirjaansa, eihän sitä olisi koskaan hyväksytty!


        Ammattirikostutkijalle asioiden selvitys ei ollut mikään ongelma . Sen olisi jo ratkaisuut poliisikoulun ensimmäisenluokan oppilaskin. Tähän rikosperusteiseen tutkintaan Pentti Suksi ei ole osallistunut, mutta oli seuraamassa palokokeita jotka selvittivät Churbergin kertomuksen lopullisesti paikkansa pitäväksi. Minä huomautan että Pentti Suksi ei kirjoittanut poliisitutkinta- pöytäkirjaa sen kirjoitti palomestari ja rikosylikonstaapeli ja
        sisäasiainministeriön suurpalotutkija.

        Raporttia ei ole julkaistu virallisesti vielä, koska me jäätiin odottamaan, jos löytyy vielä jotain. Espoolaisen Matti Kolppasen tarinat ei antanut aihetta repiä tutkimusta auki. Kolppanen ei ole osoittanut mitään sellaista joka antaisi aihetta
        lisätutkimuksiin. Kaikki Kolppasen mainitsemat asiat oli tutkimuksessa tutkittu perusteellisesti ja niihin annettiin vastaus.

        Kuka antaa pysyvän todisteen siitä että tohtori
        Mathias Christian Churberg ei ollut Vaasassa vuosina 1852-53 ??????

        Hän osti kaksi ja puolikerroksisen talon vastapäätä Marian kirkkoa (rauniot) 1844. Hänen tyttärensä Fanny Maria Churberg syntyi 12.12.1845
        Vaasassa josta maan kuuluisimpia taidemaalareita.

        Minä selvitin Kolppaselle nämä asiat sähköpostitse
        ja hänen vastauksensa oli että aukot vain suureni! Kolppasen mielipiteet jätän yksityisen harrastelijan omiksi mielipiteiksi, eihän hänellä ole minkään paloalan ja rikostutkimuksen asiantuntemusta eikä koulutusta kun historiakin jää harrastustasolle.

        Tämä tutkimus oli vielä historian tutkijoiden tutkittavana. Ja vasta sen jälkeen kun historian asiantuntijat olivat tutkineet raportin, vasta sen jälkeen toimikunta julkisti asian. Historian tutkimus ja rikostutkimus ei sulje pois toisiaan, vaan ne kuuluvat saumattomasti yhteen. Tässä tutkimuksessa ne lonksahtivat yhteen ilman Pentti Sukseakin eikä siihen tarvita edes Matti Kolppastakaan. Hän pitäkööt aukkonsa ja onhan hänellä mahdollisuus suorittaa asiantuntijoilla tutkimus. Mutta epäilen, löytyykö sellaista asiantuntija porukkaa? Tässä nyt jotkut lyövät minulle enemmän kunniaa kuin mitä minulle kuuluu.

        Sitten nimimerkille, "itsekseni ihmettelen", jokainen ihminen on jonkin alan asiantuntija.
        Minä en ole kapakoissa istunut masennustani lääkitsemässä, minä olen aina uskaltanut mennä vasten elämää. Jotain jos tietänen, olen ollut siellä minäkin...

        Pentti Suksi


      • sä olet...
        Pentti Suksi kirjoitti:

        Palotutkimus meni oikein hyvin. Sen on tutkinut useampi asiantuntija myös paloalan asiantuntijat.
        Pohjanmaan museo oli tutkimuksessa mukana ja hyväksyi tutkimuksen.

        Nyt pitää oikaista eräitä asioita jossa näyttää olevan väärinkäsityksiä.

        1. Pentti Suksi oli vain puheenjohtajana tutkintatoimikunnassa jossa oli huippuasiantuntijat. Sisäasiainministeriön suurpalotutkija ja keskusrikospoliisin tutkija sekä palomestari. Pentti Suksi ei tutkinut mitään
        vaan teki yhteenvedot tehdyistä tutkimuksista.
        Siis: PENTTI SUKSI EI TUTKINUT YKSIN.

        2. Sitten tämä Kolppanen Espoosta kirjoittaa Pohjalaisessa lehdestä lukemiaan tietoja ja ei ole koskaan lukenut raporttia joka on vielä virallisesti julkaisematta. Raportti ilmestyy kirjana ensi vuoden alussa. Siihen saakka se on vielä "piilossa". Täytyy olla melkoinen nero, tämä historian harrastelija Matti Kolppanen joka pystyy lukematonta kirjaa arvostelemaan. Onkohan hän mahdollisesti selvännäkijä tai kaukolukija! Suorastaan nero!


        Esittää sen jälkeen arvostelut kun on sen lukenut.
        Hän väittää, ettei tohtori Churberg ollut Vaasassa 1852 ja 1853. Matti Kolppasen tiedot perustuu Viktor Hovingin kirjaan jota asiantuntijat ei pidä minään lähdeteoksena. Hoving mainitsee että Churberg valittiin lasarettilääkäriksi 1857. Eikä sitten muuta.

        Todellisuudessa hän muutti Vaasaan 1844 kaupunginlääkäriksi ja vuorotteli mm. Alceniuksen kanssa lasarettilääkärin tehtäviä ja hänellä oli omia potilaitaan joita hän kävi lasaretissa hoitelemassa. 4.4.1853 olevat asiakirjat ovat Churbergin kirjoittamat, jolloin Mårten Pehrinpoika Ohls kuoli Vaasan lasaretissa. Potilaskirjassa ei ollut Mårtenin nimeä koska hän eli vain kaksi tuntia ja oli Churbergin potilaana. Tälle Mårten tunnusti palon syyn, "ettei muita syytettäisi".

        Mårtenin virallisista asiakirjoista löytyi että hän kuoli hermokuumeeseen 4.4.1852 Vaasan lasaretissa. Se asiakirja on löydetty ja sen aitoutta ei voida kiistää, se on myös tutkimusmateriaalissa.

        Ammatti rikostutkijalle ei ollut mikään ongelmaa selvittää kertomusten aitous. Maistraatin pöytäkirjat elokuulta 1852 on mielenkiintoista luettavaa ja eihän Kolppanen oli näihin tutustunut. Pitää kysyä miten Kolppasen teorian mukaan Vaasa syttyi palamaan? Me vahvistimme mitä kaksi tohtorinarvoista historian tutkijaa on kirjoittanut palon syttymissyystä Aspelin ja Anneli Mäkelä. Kolppanen sotki kirjoituksessaan
        tri Aspelinin tekstit koska Vaasan historian hän julkaisi 1892-94.

        H.Em. Aspelinin tohtorinväitöskirja vuodelta 1882 jossa Churbergin kertomus on kaikkein tarkemmin selostettu. Aspelin valittiin lyseon historian lehtoriksi Vaasaan 1876. Vain 11 vuotta tri Churbergin kuoleman jälkeen ja 24 vuotta palon jälkeen. Väitöskirjaa ei voi kyseenalaistaa koska se on yliopiston tarkoin tutkima,
        hyväksymä ja aikalaisia oli melkoisesti elossa ja Churbergin omaiset elossa. Jos Aspelin olisi kirjoittanut satuja väitöskirjaansa, eihän sitä olisi koskaan hyväksytty!


        Ammattirikostutkijalle asioiden selvitys ei ollut mikään ongelma . Sen olisi jo ratkaisuut poliisikoulun ensimmäisenluokan oppilaskin. Tähän rikosperusteiseen tutkintaan Pentti Suksi ei ole osallistunut, mutta oli seuraamassa palokokeita jotka selvittivät Churbergin kertomuksen lopullisesti paikkansa pitäväksi. Minä huomautan että Pentti Suksi ei kirjoittanut poliisitutkinta- pöytäkirjaa sen kirjoitti palomestari ja rikosylikonstaapeli ja
        sisäasiainministeriön suurpalotutkija.

        Raporttia ei ole julkaistu virallisesti vielä, koska me jäätiin odottamaan, jos löytyy vielä jotain. Espoolaisen Matti Kolppasen tarinat ei antanut aihetta repiä tutkimusta auki. Kolppanen ei ole osoittanut mitään sellaista joka antaisi aihetta
        lisätutkimuksiin. Kaikki Kolppasen mainitsemat asiat oli tutkimuksessa tutkittu perusteellisesti ja niihin annettiin vastaus.

        Kuka antaa pysyvän todisteen siitä että tohtori
        Mathias Christian Churberg ei ollut Vaasassa vuosina 1852-53 ??????

        Hän osti kaksi ja puolikerroksisen talon vastapäätä Marian kirkkoa (rauniot) 1844. Hänen tyttärensä Fanny Maria Churberg syntyi 12.12.1845
        Vaasassa josta maan kuuluisimpia taidemaalareita.

        Minä selvitin Kolppaselle nämä asiat sähköpostitse
        ja hänen vastauksensa oli että aukot vain suureni! Kolppasen mielipiteet jätän yksityisen harrastelijan omiksi mielipiteiksi, eihän hänellä ole minkään paloalan ja rikostutkimuksen asiantuntemusta eikä koulutusta kun historiakin jää harrastustasolle.

        Tämä tutkimus oli vielä historian tutkijoiden tutkittavana. Ja vasta sen jälkeen kun historian asiantuntijat olivat tutkineet raportin, vasta sen jälkeen toimikunta julkisti asian. Historian tutkimus ja rikostutkimus ei sulje pois toisiaan, vaan ne kuuluvat saumattomasti yhteen. Tässä tutkimuksessa ne lonksahtivat yhteen ilman Pentti Sukseakin eikä siihen tarvita edes Matti Kolppastakaan. Hän pitäkööt aukkonsa ja onhan hänellä mahdollisuus suorittaa asiantuntijoilla tutkimus. Mutta epäilen, löytyykö sellaista asiantuntija porukkaa? Tässä nyt jotkut lyövät minulle enemmän kunniaa kuin mitä minulle kuuluu.

        Sitten nimimerkille, "itsekseni ihmettelen", jokainen ihminen on jonkin alan asiantuntija.
        Minä en ole kapakoissa istunut masennustani lääkitsemässä, minä olen aina uskaltanut mennä vasten elämää. Jotain jos tietänen, olen ollut siellä minäkin...

        Pentti Suksi

        Tuossakin jaarituksessa mainitset, että Mårten Ohls on kuollut 4.4.1852 ja 4.4.1853... Onko tuo palonsytyttäjä kuollut kaksi kertaa vuoden välein ?


      • r.jalonen
        sä olet... kirjoitti:

        Tuossakin jaarituksessa mainitset, että Mårten Ohls on kuollut 4.4.1852 ja 4.4.1853... Onko tuo palonsytyttäjä kuollut kaksi kertaa vuoden välein ?

        Ilmeisen turha takertua pikkuseikkoihin tai kirjoitusvirheisiin.
        Kysyä varmasti Pentiltä voi asiallisestikin kumpi
        vuosiluvuista on se oikea jos se sitten todella kiinnostaa, eikä itse entuudestaan ole asiasta
        perillä.


      • kuolematon :)
        r.jalonen kirjoitti:

        Ilmeisen turha takertua pikkuseikkoihin tai kirjoitusvirheisiin.
        Kysyä varmasti Pentiltä voi asiallisestikin kumpi
        vuosiluvuista on se oikea jos se sitten todella kiinnostaa, eikä itse entuudestaan ole asiasta
        perillä.

        ylämaalainen (Highlander) joka käy jatkuvasti virittämässä tulipaloja kaikilla vuosisadoilla... :)


      • Pentti Suksi
        sä olet... kirjoitti:

        Tuossakin jaarituksessa mainitset, että Mårten Ohls on kuollut 4.4.1852 ja 4.4.1853... Onko tuo palonsytyttäjä kuollut kaksi kertaa vuoden välein ?

        Pahoittelen lipsahdusta. Mårten kuoli Vaasan lasaretissa 4.4.1853. Vaasa paloi 3.8.1852


      • Pentti Suksi
        Pentti Suksi kirjoitti:

        Pahoittelen lipsahdusta. Mårten kuoli Vaasan lasaretissa 4.4.1853. Vaasa paloi 3.8.1852

        Tämän päivän pohjalaisessa oli 29.11.06 oli vastaukseni ja tätä vastausta tulen jokaiselle toistamaan. Pitää huomata, että minä puhun asiantuntijoiden suulla, en omallani ja kirjoitukseni pohjautuu asiantuntijoiden teksteihin. Ei minua tarvitse sellaisten irvailla jotka mitään itse ei tiedä eikä ole selvää ottaneet.
        Miksi minun pitää kantaa tiedemiesten, palonsyytutkijoiden ja rikostutkijoiden syvällisiä tutkimuksia? Irvailkaa heille, he ovat vastuussa, en minä. Kun minä itse en tiedä niin nojaudun asiantuntijoihin. Tiedän toki paljon, mutta sen vuoksi en tiedä paljoakaan. Mitä enempi tiedän, sitä vähemmän tiedän. Ne asiat jotka vähiten minua kiinnostaa on julkkisjuorut, autot, tekniikka ja urheilu ja kapakkaistumiset. Kun luette tuon pitkän "jaaritukseni", niin sitten ei tarvitse enää nimimerkkien takaa selkään puukottaa. Vaasan palonsyy tutkittu ja piste, se ilmestyy ensi vuoden alussa kirjana ja sen jälkeen minä ryhdyn uusiin toimiin ja uusiin asioihin.Kylläpähän sitten kuulette ja näette.

        Pentti Suksi


      • Anonyymi
        Pentti Suksi kirjoitti:

        Palotutkimus meni oikein hyvin. Sen on tutkinut useampi asiantuntija myös paloalan asiantuntijat.
        Pohjanmaan museo oli tutkimuksessa mukana ja hyväksyi tutkimuksen.

        Nyt pitää oikaista eräitä asioita jossa näyttää olevan väärinkäsityksiä.

        1. Pentti Suksi oli vain puheenjohtajana tutkintatoimikunnassa jossa oli huippuasiantuntijat. Sisäasiainministeriön suurpalotutkija ja keskusrikospoliisin tutkija sekä palomestari. Pentti Suksi ei tutkinut mitään
        vaan teki yhteenvedot tehdyistä tutkimuksista.
        Siis: PENTTI SUKSI EI TUTKINUT YKSIN.

        2. Sitten tämä Kolppanen Espoosta kirjoittaa Pohjalaisessa lehdestä lukemiaan tietoja ja ei ole koskaan lukenut raporttia joka on vielä virallisesti julkaisematta. Raportti ilmestyy kirjana ensi vuoden alussa. Siihen saakka se on vielä "piilossa". Täytyy olla melkoinen nero, tämä historian harrastelija Matti Kolppanen joka pystyy lukematonta kirjaa arvostelemaan. Onkohan hän mahdollisesti selvännäkijä tai kaukolukija! Suorastaan nero!


        Esittää sen jälkeen arvostelut kun on sen lukenut.
        Hän väittää, ettei tohtori Churberg ollut Vaasassa 1852 ja 1853. Matti Kolppasen tiedot perustuu Viktor Hovingin kirjaan jota asiantuntijat ei pidä minään lähdeteoksena. Hoving mainitsee että Churberg valittiin lasarettilääkäriksi 1857. Eikä sitten muuta.

        Todellisuudessa hän muutti Vaasaan 1844 kaupunginlääkäriksi ja vuorotteli mm. Alceniuksen kanssa lasarettilääkärin tehtäviä ja hänellä oli omia potilaitaan joita hän kävi lasaretissa hoitelemassa. 4.4.1853 olevat asiakirjat ovat Churbergin kirjoittamat, jolloin Mårten Pehrinpoika Ohls kuoli Vaasan lasaretissa. Potilaskirjassa ei ollut Mårtenin nimeä koska hän eli vain kaksi tuntia ja oli Churbergin potilaana. Tälle Mårten tunnusti palon syyn, "ettei muita syytettäisi".

        Mårtenin virallisista asiakirjoista löytyi että hän kuoli hermokuumeeseen 4.4.1852 Vaasan lasaretissa. Se asiakirja on löydetty ja sen aitoutta ei voida kiistää, se on myös tutkimusmateriaalissa.

        Ammatti rikostutkijalle ei ollut mikään ongelmaa selvittää kertomusten aitous. Maistraatin pöytäkirjat elokuulta 1852 on mielenkiintoista luettavaa ja eihän Kolppanen oli näihin tutustunut. Pitää kysyä miten Kolppasen teorian mukaan Vaasa syttyi palamaan? Me vahvistimme mitä kaksi tohtorinarvoista historian tutkijaa on kirjoittanut palon syttymissyystä Aspelin ja Anneli Mäkelä. Kolppanen sotki kirjoituksessaan
        tri Aspelinin tekstit koska Vaasan historian hän julkaisi 1892-94.

        H.Em. Aspelinin tohtorinväitöskirja vuodelta 1882 jossa Churbergin kertomus on kaikkein tarkemmin selostettu. Aspelin valittiin lyseon historian lehtoriksi Vaasaan 1876. Vain 11 vuotta tri Churbergin kuoleman jälkeen ja 24 vuotta palon jälkeen. Väitöskirjaa ei voi kyseenalaistaa koska se on yliopiston tarkoin tutkima,
        hyväksymä ja aikalaisia oli melkoisesti elossa ja Churbergin omaiset elossa. Jos Aspelin olisi kirjoittanut satuja väitöskirjaansa, eihän sitä olisi koskaan hyväksytty!


        Ammattirikostutkijalle asioiden selvitys ei ollut mikään ongelma . Sen olisi jo ratkaisuut poliisikoulun ensimmäisenluokan oppilaskin. Tähän rikosperusteiseen tutkintaan Pentti Suksi ei ole osallistunut, mutta oli seuraamassa palokokeita jotka selvittivät Churbergin kertomuksen lopullisesti paikkansa pitäväksi. Minä huomautan että Pentti Suksi ei kirjoittanut poliisitutkinta- pöytäkirjaa sen kirjoitti palomestari ja rikosylikonstaapeli ja
        sisäasiainministeriön suurpalotutkija.

        Raporttia ei ole julkaistu virallisesti vielä, koska me jäätiin odottamaan, jos löytyy vielä jotain. Espoolaisen Matti Kolppasen tarinat ei antanut aihetta repiä tutkimusta auki. Kolppanen ei ole osoittanut mitään sellaista joka antaisi aihetta
        lisätutkimuksiin. Kaikki Kolppasen mainitsemat asiat oli tutkimuksessa tutkittu perusteellisesti ja niihin annettiin vastaus.

        Kuka antaa pysyvän todisteen siitä että tohtori
        Mathias Christian Churberg ei ollut Vaasassa vuosina 1852-53 ??????

        Hän osti kaksi ja puolikerroksisen talon vastapäätä Marian kirkkoa (rauniot) 1844. Hänen tyttärensä Fanny Maria Churberg syntyi 12.12.1845
        Vaasassa josta maan kuuluisimpia taidemaalareita.

        Minä selvitin Kolppaselle nämä asiat sähköpostitse
        ja hänen vastauksensa oli että aukot vain suureni! Kolppasen mielipiteet jätän yksityisen harrastelijan omiksi mielipiteiksi, eihän hänellä ole minkään paloalan ja rikostutkimuksen asiantuntemusta eikä koulutusta kun historiakin jää harrastustasolle.

        Tämä tutkimus oli vielä historian tutkijoiden tutkittavana. Ja vasta sen jälkeen kun historian asiantuntijat olivat tutkineet raportin, vasta sen jälkeen toimikunta julkisti asian. Historian tutkimus ja rikostutkimus ei sulje pois toisiaan, vaan ne kuuluvat saumattomasti yhteen. Tässä tutkimuksessa ne lonksahtivat yhteen ilman Pentti Sukseakin eikä siihen tarvita edes Matti Kolppastakaan. Hän pitäkööt aukkonsa ja onhan hänellä mahdollisuus suorittaa asiantuntijoilla tutkimus. Mutta epäilen, löytyykö sellaista asiantuntija porukkaa? Tässä nyt jotkut lyövät minulle enemmän kunniaa kuin mitä minulle kuuluu.

        Sitten nimimerkille, "itsekseni ihmettelen", jokainen ihminen on jonkin alan asiantuntija.
        Minä en ole kapakoissa istunut masennustani lääkitsemässä, minä olen aina uskaltanut mennä vasten elämää. Jotain jos tietänen, olen ollut siellä minäkin...

        Pentti Suksi

        Rippikirjojen mukaan asui tuolloin Vaasassa.


    • Pentti Suksi

      pahoittelen kovasti, että se ehdittiin jo tehdä viime sunnuntaina ja vuonna 1982 tehtiin elokuva
      ja molemmissa minä esitin itseäni ja ajatuksiani.
      Olen pahoillani, mutta en voi sille mitään jos tulen olohuoneeseenne ja toki siinä on nappula josta voi sulkea ohjelman.
      Kunnioittavasti

      Pentti Suksi

    • Pentti Suksi

      Kiitos ja Kiitos!

      Olen todellakin yllättynyt, että vajaassa kahdessa kuukaudessa on ollut palstoillani 27000 kävijää.
      Minä tämän aloitin taiteilija - kirjailija Risto Jalosen kanssa yhteistyön kun kyllästyimme Vaasalaisia infon nimimerkeillä selkäänpuukottajista. Ei kukaan järkevä ihminen
      joidenkin huppupäisten kakaroitten huutelua mäyräkoiran jälkeen viitsi lukea . Haluamme mennä asioissa syvemmälle. Kun sanotaan Vaasa on takapajula, täälä ei tapahdu mitään, eikä kukaan ole kenkään, vaasassa ei ole mitään näyttämistä jne.

      Täällä on kulttuuritarjonta melkoista, jokaiselle jotakin. On ulkoilmakonsertteja nuorisolle, on tapahtumia lapsille, perheille, ukeille ja vaareille. On kuorofestivaalit, on Mustasaaren musiikkijuhlat, Lordikin kävi Hietasaaressa. Jos vain itsessä riittää aktivitettia, niin täällä on joka päivälle jotain. On uskonnollisia ja uskonnottomia tilaisuuksia. Kissatalolla on touhua
      ja askaretta. Täällä jotkut huutelivat, että kissat pitää tappaa että vammaisille ja vanhuksille riittäisi auttamishalua ja rahaa. Lupasi hätäisempi minut pihauttaa minusta hengen ja pääsyn kissojen taivaaseen, olen tuota miettinyt. Mikä siinä on pahaa, minä hoitelen kissoja iankaikkisesta iankaikkiseen. Toiset veisaavat uutta virttä iankaikkisesta iankaikkiseen. Kissat ovat kilttejä ja uskollisia ystäviä, kun ihmisestä ei koskaan ole niin varma. Mieluummin kissojen taivaaseen kuin ihmisten taivaaseen.

      Olin Vaasan vammaisten tuki ry:n syyskokouksessa,
      ei näkynyt ensimmäistäkään kissantappajaa, niin paljon kun ne ovat huudelleet niin täällä kuin Pohjalaisessa. En ole vanhus- ja vammaistyössä aikaisemminkaan kissantappajia kohdannut.

      Ilman Citymarkettia olen elänyt erinomaisesti, lähikaupan myyjät on niin ystävällisiä ja avuliaita, etten minä kaipaa mokomaa tavarataloa.
      Jos minä tarvitsen pattereita lamppuuni, niin saanhan minä Valaisintarvikkeelta niitä eivätkä varmasti uhkaa kuonoon lyödä. Näin on elämä yksinkertaista ja mukavaa.

      Elokuva on tehty ja julkistetaan jossain vaiheessa, ja olen useammassa kirjaprojektissakin mukana.

      Lukekaapa minun ja Risto Jalosen kulttuuripalstoja, ehkäpä saatte sieltä pajonkin uutta tietoa. Ja suurkiitokset mielenkiinnosta!

      Kunnioittavasti

      Pentti Suksi

    • Anonyymi

      Pätevä äijä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe