MOLKOSAN

mä*

Hei

Tiedän, että täällä on käyty paljon keskustelua talipunkeista ym. siihen liittyvästä.
Aloin epäillä, että itselläni voisi olla tuo ongelma, koska hiukset ovat ohentuneet ja harventuneet, päänahka kutisee ja on myös hilsettä. Hilse ei ole mitään pölisevää, vaan "mannaryynejä" muistuttavia kovia pieniä murusia jotka tuntuvat sormenpäihin päänahkaa raapiessa. Monesti kun hiuksia lähtee, on niihen päässä samantyyppinen talimurunen - TIEDÄN että hiustuppi on joka hiuksessa, mutta tämä ei ole sellainen.

Joka tapauksessa, aoin kokeilla tätä kotikonstia syvähoito-molkosan-nix. Näinkö se meni? Voisiko joku jolla on tietoa kuinka hoito käytännössä toteutetaan, ystävällisesti valaista minua?
En kaipaa vastauksia siitä, kuinka talipunkkeja on jokaisella ihmisellä. Olkoon, mutta kokeilen tätä silti.
Olen lukenut täältä sivuilta myös paljon kehuta tukkacure-tuotteista. Toinen kysymykseni on, että mitä tuotteita suosittelisitte niistä? Minkälaisia ovat turvetta sisältävät tuotteet?

Kiitos vastauksista :)

22

23452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K_ultakutri

Myös minä olen huomannut saman jutun omassa päänahassani jo vuosia sitten. Välillä raavin päänahkaani ja etsin niitä talipallosia. Siihen tulee oiken tapa. En tiedä mistä ne talipallot sitten johtuvat, liiasta talinerityksestäkö vai mistä? En myöskään tiedä, onko asialla yhteyttä hiustenlähtöön. Mahtaako olla vain kaljuuntuvien miesten vaiva?

• kissus....

Minä olen tässä järjestyksessä tehnyt hoidot.
        tukkacuren syväpuhdistus shampoo 20MIN
        lämmössä hyvä huuhtelu,sitten Nix-shampoo 20MIN lämmössä,hyvä huuhtelu,ja laadukas hoitoaine.
        minä olen sitten kerran,taikaksi kuukaudessa tehnyt hapanhoitoja:)

• pek
        kissus.... kirjoitti:

Minä olen tässä järjestyksessä tehnyt hoidot.
        tukkacuren syväpuhdistus shampoo 20MIN
        lämmössä hyvä huuhtelu,sitten Nix-shampoo 20MIN lämmössä,hyvä huuhtelu,ja laadukas hoitoaine.
        minä olen sitten kerran,taikaksi kuukaudessa tehnyt hapanhoitoja:)

Kiitos infosta! Miten olet tehnyt hapanhoitoja? Tukkacuren tuotteella vai molkosanilla?
        Haluaisin tietää, että käytetäänkö molkosania sellaisenaan, vai vedellä laimennettuna?
        Oletko huomannut että nämä tekemäsi hoidot olisivat konkreettisesti auttaneet?

• -molkosan-
        pek kirjoitti:

Kiitos infosta! Miten olet tehnyt hapanhoitoja? Tukkacuren tuotteella vai molkosanilla?
        Haluaisin tietää, että käytetäänkö molkosania sellaisenaan, vai vedellä laimennettuna?
        Oletko huomannut että nämä tekemäsi hoidot olisivat konkreettisesti auttaneet?

Molkosan on väkevä aine, älä ainakaan raakana laita sitä päänahkaasi.
        Vuosia sitten kävin homeopaatilla ja hän käski pyyhkiä ihottumaiset kasvoni raalla molkosanilla.
        Lopputulos oli "palaneet" kasvot. Paranemiseen meni varmaan pari viikkoa

• mä*
        -molkosan- kirjoitti:

Vuosia sitten kävin homeopaatilla ja hän käski pyyhkiä ihottumaiset kasvoni raalla molkosanilla.

Mä itseasiassa kokeilin tuota, koska joku siitäkin täällä puhui ( siis molkosanin käyttämisestä kasvovetenä ). En laimentanut, mutta ei mulle mitään oireita tullut. Ehkä jos ihosi oli ärtynyt valmiiksi, niin se ei tehnyt hyvää?

• kirilli2
        -molkosan- kirjoitti:

No voihan kaikkea kokeilla,mutta tukkacuren hapanhoito,on paras minusta:)Molkosania löytyy multa jääkaapista käytän sitä sisäisesti kuureittain.myös monivitamiiniv,Biotini-vet,Prioriinia käytän.

• Maxi pullo
        kirilli2 kirjoitti:

No voihan kaikkea kokeilla,mutta tukkacuren hapanhoito,on paras minusta:)Molkosania löytyy multa jääkaapista käytän sitä sisäisesti kuureittain.myös monivitamiiniv,Biotini-vet,Prioriinia käytän.

se on litran pullossa ja siten pikkasen halvempaa jos joutuu käyttää usein.

• kirilli2
        Maxi pullo kirjoitti:

se on litran pullossa ja siten pikkasen halvempaa jos joutuu käyttää usein.

Joo mutta aine sama koostumukseltaan.innolla oottelen hiusvettä,ja hoitoainetta tukalta:)shampoot hyvät,mutta tarvisi hoitoaineen myös.

• Maxi pullo
        kirilli2 kirjoitti:

Joo mutta aine sama koostumukseltaan.innolla oottelen hiusvettä,ja hoitoainetta tukalta:)shampoot hyvät,mutta tarvisi hoitoaineen myös.

jokin sellainen viivytys että kun eivät käytä säilöntä ainetta tai haitallisia sellaisia tai jokin muu korvaava juttu niin joutuvat tekee jotain säilyvyyskokeita!

• kirilli2
        Maxi pullo kirjoitti:

jokin sellainen viivytys että kun eivät käytä säilöntä ainetta tai haitallisia sellaisia tai jokin muu korvaava juttu niin joutuvat tekee jotain säilyvyyskokeita!

Niin taitaa olla ,no siinä voi olla,että menee vuosi:( ylensähän sampoot kestää vuosia niillä säilöntäaineilla,mutta mikäköhän säilyvyys aika tukan tuotteilla on?

• mä*
        Maxi pullo kirjoitti:

Tilasin eilen netistä Tukkacurelta paketin, johon kuului hapanhoito, syväpuhdistus ja peat calm shampoo. Olivat tarjouksessa. Aion kokeilla ja kerron sitten miten vaikuttaa :)
        Mitä Tukan tuotteita olette käyttäneet? Käytättekö niitä jatkuvasti, esim. shampoota vai välillä jotain muuta? Onko vinkkejä hyviin hoitoaineisiin, ennen kuin sieltä tukalta saa myös niitä?

Entä onko jollain kokemusta turvehoidoista? Sellaista turvetta ilmeisesti pystyy tilata itselle ja käyttää sitä sitten miten haluaa, kasvoihin tai päähän.

Molkosania taidan ottaa nyt sisäisesti :) Onko siitä hyviä kokemuksia?

• kirilli2
        mä* kirjoitti:

Tilasin eilen netistä Tukkacurelta paketin, johon kuului hapanhoito, syväpuhdistus ja peat calm shampoo. Olivat tarjouksessa. Aion kokeilla ja kerron sitten miten vaikuttaa :)
        Mitä Tukan tuotteita olette käyttäneet? Käytättekö niitä jatkuvasti, esim. shampoota vai välillä jotain muuta? Onko vinkkejä hyviin hoitoaineisiin, ennen kuin sieltä tukalta saa myös niitä?

Entä onko jollain kokemusta turvehoidoista? Sellaista turvetta ilmeisesti pystyy tilata itselle ja käyttää sitä sitten miten haluaa, kasvoihin tai päähän.

Käytän tuka tuotteita kuureittain.
        minulla on honey-shampoo,teatree jojoba-
        shampoo,hapanhoito-shampoo,ja syväpuhdistava.muut aineet ovat kampaamosta.turvehoitoa olen ostanut luontaistuote kaupasta( Lehtosuon-turve)mutta vähän värjäsi vaaleita hiuksiani,en usein käytä siksi,ja haju jäi sellainen raudan haju:(

• Wichy Lee
        kirilli2 kirjoitti:

Käytän tuka tuotteita kuureittain.
        minulla on honey-shampoo,teatree jojoba-
        shampoo,hapanhoito-shampoo,ja syväpuhdistava.muut aineet ovat kampaamosta.turvehoitoa olen ostanut luontaistuote kaupasta( Lehtosuon-turve)mutta vähän värjäsi vaaleita hiuksiani,en usein käytä siksi,ja haju jäi sellainen raudan haju:(

mun kaveri kerto että turvehoitoa voi tehdä myös tukan hoitoshampoilla. Oliko se niin että tekee sen acid treatment hoito-ohjeella. En nyt ole ihan varma, mutta jommalla kummalla ohjeella kuitenkin. Ei haise ja ei värjää. Teho ei ole kuulemma ihan sama kuin turpeella, mutta riittävän tehokas.

• kirilli2
        Wichy Lee kirjoitti:

mun kaveri kerto että turvehoitoa voi tehdä myös tukan hoitoshampoilla. Oliko se niin että tekee sen acid treatment hoito-ohjeella. En nyt ole ihan varma, mutta jommalla kummalla ohjeella kuitenkin. Ei haise ja ei värjää. Teho ei ole kuulemma ihan sama kuin turpeella, mutta riittävän tehokas.

tarkennatko miten teet turvehoidon?

• kumpi se oli

• kumpi senyt oli

• kumpi se nyt oli

• Wichy Lee

• Wichy Lee

• Chelios
        mä* kirjoitti:

Nyt ne avaa liikeen helsinkiin, löytyi tällainen:
        http://www.kampaamoverkko.fi/kampaamo.php?id=6278&s=esittely

• Wichy Lee

Taisi vähän yhteydet jumittaa, kun tuli laitettua sama viesti useampaa kertaa. Se ei meinaan tallentunut ja tallensin pari kertaa uudestaan ja sitten hermostuin ja lopetin yrittämisen. Anteeksi.

• mä*

Kirjoitin aiemmin, että kokeiltuani Tuccacuren tuotteita kerron miten ne minulla vaikuttivat. Eli ostin syväpuhdistuksen, hapanhoidon ja turveshampoon ja alussa tein täällä sivustoilla puhutun "talipunkki"-hoidon (syväpuhd. nix-shampoo...olikos siinä jotain muuta?No, tein sen kaksi kertaa, viikko välissä).
      Sellainen "ryynimäinen" hilse ei kyllä lähtenyt, vähän ehkä väheni. Päänahan kutina kyllä helpottui. Ehkä kyseessä onkin sitten joku muu kuin talipunkki? En tiedä...
      Mutta hiusten lähtö on vähentynyt. Siitä olen todella iloinen, koska mielestäni se on vähentynyt aika paljon. Enkä usko että kaikki olisi vain omaa kuvittelua :)
      Siskoni kokeili samaa hoitoa (paitsi täishampoota) ja hänellä on ollut päänahassa märkivä ihottuma-alue joka on kutissut eikä ole lähtenyt edes antibiooteilla pois. Nyt alue ei ole enää levinnyt ja se on myös kuivunut, eli ei enää ole märkivä. Nyt se on kuulemma kutissut, mutta se voi kuulua paranemiseen.
      Katsotaan miltä näyttää tästä eteenpäin, kerron taas kokemuksista! :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59